071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانمارک از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در همسایگی آلمان واقع شده. این کشور دارای اقتصاد رو به رشد و تبادلات تجاری بالا با کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. یکی از راه های اخذ اقامت دانمارک ثبت شرکت است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گرد آوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با ثبت شرکت در دانمارک پرداخته شده است:

  • شرایط مهاجرت با ثبت شرکت در دانمارک
  • مراحل راه اندازی شرکت در دانمارک
  • انواع شرکت در دانمارک
  • مزایای ثبت شرکت در دانمارک

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

شرایط مهاجرت با ثبت شرکت در دانمارک

دانمارک از داشتن یک سیستم کاربردی بسیار شفاف برای اجازه کار و ویزاهای اقامت بهره می برد. در حالی که موفقیت یک برنامه همیشه تضمین نمی شود اما چنین شفافیتی اجازه می دهد تا شما بدانید اجازه اقامت دانمارک و کار را پس از تشکیل شرکت دانمارکی خواهید داشت. با این حال هزینه مهاجرت زیاد است، به طوری که هزینه زندگی برای خانواده و اهزینه های بالای مسکن و تحصیل را باید با کشور خود مقایسه کرده و سپس تصمیم به ورود این کشور بگیرید. دو نوع ویزای اصلی مرتبط با کار در دانمارک وجود دارد که یکی از آن ها برای ثبت شرکت استفاده می شود:

مجوز کار خود اشتغالی (ویزا کارآفرین)

کارآفرینانی که به دنبال تشکیل یک شرکت در دانمارک و مدیریت این شرکت در حالی که در دانمارک زندگی می کنند هستند، می توانند درخواست اجازه کار خود اشتغال یا کارآفرین را بکنند. برای واجد شرایط بودن دریافت این مجوز اشتغال دانمارک، باید علایق تجاری خاص دانمارک در رابطه با ایجاد مشاغل وجود داشته باشد. اسناد و مدارک باید نشان دهند که متقاضی بودجه کافی برای اداره مشاغل دارد و حضور متقاضی در دانمارک برای این امر حیاتی است. تأسیس و کار روزانه تجارت همچین سهامدارانی که به عنوان مدیر شرکت عمل نمی کنند ومجاز به این اجازه نیستند اما سهامی از شرکت شما را دارند.اگر این شرایط با موفقیت برآورده شود، احتمالاً درخواست پس از ثبت شرکت شما در دانمارک تأیید می شود. مراحل تأیید حدود سه ماه طول می کشد و ویزا برای مدت زمان حداکثر 10 سال (در صورت تمدید) معتبر است. ویزا ممکن است تمدید شود به شرط اینکه معیارهای واجد شرایط بودن ورود هنوز رعایت شده باشد و در صورت تعطیلی شرکت یا تغییر ماهیت قابل تغییر، ویزا باید تمدید شود. پس از گذشت ده سال نیز می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید.

مراحل راه اندازی شرکت در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهایی در اروپا است که با داشتن زیرساخت ها به خوبی توسعه یافته و یک فضای تجاری که تحقیق و توسعه و ایده های نوآورانه در زمینه تجارت را انجام می دهد، می تواند یک فرآیند تشکیل شرکت ساده را فراهم کند.افتتاح یک شرکت در دانمارک یک فرایند ساده است که شامل چند مرحله اساسی است و با انتخاب ساختار تجاری مناسب شروع می شود. از آنجا که این کشور فضای تجاری جذاب را ارائه می دهد، بسیاری از شرکت های بین المللی دفتر مرکزی محلی نوردیک خود را در کپنهاگ یا سایر شهرهای دانمارک راه اندازی کرده اند. برخی از زمینه های اصلی سرمایه گذاری شامل صنعت فناوری، بخش علوم زیستی یا بخش دریایی است. البته سرمایه گذاران می توانند فرصت های شغلی را در زمینه های دیگر برای طراحی تا تولید مواد غذایی و همچنین بخش انرژی های تجدید پذیر بیابند.در زیر، یک راهنمای کوتاه ارائه داده شده که اصلی ترین مراحل مورد نیاز برای افتتاح یک شرکت در دانمارک را نشان می دهد. عمده اقدامات لازم برای افتتاح یک شرکت در دانمارک به شرح زیر است:

مراحل راه اندازی شرکت در دانمارک
مراحل راه اندازی شرکت در دانمارک

یک ساختار قانونی را انتخاب کنید: این مهم است زیرا نوع شرکت می تواند با سرمایه موجود و تعداد سرمایه گذاران مطابقت داشته باشد و همچنین برای شرکت های کوچک، متوسط یا بزرگ مناسب باشد. شرکت با مسئولیت محدود خصوصی یا ApS معمولاً توسط سرمایه گذاران محلی و خارجی استفاده می شود.

  • ثبت شرکت: این امر ضروری است و به وسیله اداره تجارت دانمارک انجام می شود. این فرآیند ساده است و پس از اتمام، شرکت یک شماره ثبت شرکت مرکزی را دریافت می کند که در کلیه ارتباطات با مقامات دولتی استفاده می شود.
  • ثبت نام در مراکز مالیاتی: به محض ثبت شرکت جدید در مرجع تجارت، باید در سازمان امور مالیاتی دانمارک، اداره گمرک و امور مالیاتی، SKAT ثبت کنید. آن دسته از شرکت هایی که باید برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند، یک ثبت نام جداگانه انجام می دهند.
  • مجوزها را بدست آورید: ممکن است برای کسب مجوزها و مجوزهای اضافی برخی از مشاغل مورد نیاز باشد.
  • استخدام کارمندان: این یک گام مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و لزوم استخدام کارمندان متخصص یا ماهر نیز به حوزه کاری انتخابی بستگی دارد.

دانمارک همچنین به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا در صورت جابجایی شرکت، کارمندان خارجی را به راحتی استخدام کنند یا کارمندان موجود را در این کشور انتقال دهند.

انواع شرکت در دانمارک

شرکت محدود دانمارکی

صرفاً یک سهامدار بدون در نظر گرفتن اقامت خود، یک شرکت محدود خصوصی را می تواند در دانمارک تأسیس کند. حداقل سرمایه سهم برای راه اندازی یک شرکت محدود خصوصی در دانمارک 40،000 DKK (6000 دلار) است و این مبلغ به سهام تقسیم می شود. این سهام قابل مذاکره نیست و قابل انتقال نیست. سهامداران این شرکت فقط به میزان مشارکت خود مسئولیت دارند.

شرکت محدود عمومی دانمارک

حداقل یک بنیانگذار برای ایجاد یک شرکت محدود دولتی با شرط تأمین حداقل سرمایه 400000 DKK (60000 دلار) مورد نیاز است. سهامداران هیچگونه مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. این نوع از شرکت ها همچنین اعضای خود را برای سهام خود فراهم می کند، اما برخلاف شرکت محدود در دانمارک، سهام ها را می توان در اختیار عموم مردم قرار داد.

مشارکت عمومی دانمارک

لازم است حداقل دو عضو در مورد ایجاد مشارکت توافق کنند. موسسین می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند و مسئولیت کامل در قبال تعهدات شرکت را بر عهده دارند. در حقیقت، این اصلی ترین ویژگی یک همکاری عمومی است. ثبت مشارکت عمومی در دانمارک در سیستم ثبت نام تجاری دانمارک الزامی است.

مشارکت محدود دانمارک

یک مشارکت محدود در دانمارک دارای شباهت ها و تفاوت های آن با یک مشارکت عمومی است. حداقل دو شریک برای ایجاد مشارکت محدود باید توافق نامه امضا کنند و می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. ویژگی این نوع مشاغل این است که حداقل یک شریک عمومی است و حداقل یک شخص محدود است و مسئولیت محدودی در حدود سهم خود دارد. ثبت نام در ثبت نام تجاری دانمارک نیز اجباری است.

مالکیت اختصاصی دانمارک

فردی که می خواهد به تنهایی یک شرکت را در دانمارک راه اندازی کند، مالک اختصاصی نامیده می شود. تنها عضو نسبت به تعهدات شركت مسئولیت كامل دارد و در صورت انجام فعالیت های انجام شده با تجارت و یا در صورت تملك دارایی كارمندان، وظیفه دارد در سازمان امور مالیاتی ثبت نام كند.

مالکیت اختصاصی دانمارک
مالکیت اختصاصی دانمارک

شعبه و دفتر نمایندگی

دو گزینه دیگر برای یک شرکت خارجی که مایل به ورود به بازار دانمارک است در این کشور موجود است. نمایندگی (فقط برای بازاریابی و تحقیق مناسب است، هیچ فعالیت تجاری ندارد) و دفتر شعبه (اساساً برنامه افزودنی شرکت مادر که همان فعالیت های تجاری در دانمارک را انجام می دهد).

مزایای ثبت شرکت در دانمارک

داشتن یک شرکت هلدینگ دانمارکی از مزایای بسیاری از قبیل موارد زیر برخوردار است:

  • خارجی ها می توانند کلیه سهام یک شرکت هلدینگ دانمارکی را در اختیار داشته باشند.
  • هیچ محدودیتی در رابطه با نوع فعالیتهای تجاری در شرکت های خارجی که شرکت هلدینگ آنها سهام دارد، وجود نداشته است.
  •  یک شرکت هلدینگ می تواند در یک روز کاری ثبت شود.
  • حداقل سرمایه سهم بسیار کم است و این ویزای کارآفرینی ارزان ترین راه داشتن کسب و کار و کارآفرینی است
  • برای ثبت شرکت فقط یک سهامدار مورد نیاز است که می تواند خانواده مدیر نیز باشد.
  • دولت دانمارک نیازی به سیستم حسابداری خاصی ندارد زیرا قوانین به شدت ساده بوده و به شما مدام یادآوری می شوند.
  • بیشتر شهروندان هلندی به خوبی انگلیسی صحبت می کنند.
  • مزیت دیگر ثبت یک شرکت در دانمارک این است که طبق یک قانون منحصر به فرد مالیات دانمارکی، یک شعبه خارجی یک شرکت دانمارکی عموماً در دانمارک مشمول مالیات نمی شود. هزینه های اداری برای رسیدگی به مسائل مالیات مضاعف می توان با داشتن دفتر مرکزی نوردیک در دانمارک به جای سایر کشورهای نوردیک از پرداخت مالیات اضافی جلوگیری کرد.
مزایای ثبت شرکت در دانمارک
مزایای ثبت شرکت در دانمارک

با مطالعه مقاله بالا انواع شرکت در دانمارک، مراحل ثبت شرکت و همچنین راه اخذ اقامت کشور دانمارک با ثبت شرکت را متوجه شدید. در ادامه این مقاله از مزایای ثبت شرکت در دانمارک نیز گفته شده. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت

1- آیا با ثبت شرکت در دانمارک می توان اقامت اخذ کرد؟

بله، با ثبت شرکت و ماندن در این کشور می توانید اقامت دانمارک را اخذ کنید.

2- چه مدت بعد از ثبت شرکت می توان اقامت دائم دانمارک را اخذ کرد؟

پس از پنج سال می توانید اقامت دائمی دانمارک را دریافت کنید.

3- چه مدت بعد از ثبت شرکت می توان تابعیت دانمارک را اخذ کرد؟

پس از ده سال اقامت در کشور دانمارک می توانید تابعیت اخذ کنید.

4- هزینه ثبت شرکت در دانمارک چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در دانمارک کمتر از 1000 دلار می باشد.

5- سرمایه لازم برای ثبت شرکت در دانمارک چقدر است؟

سرمایه لازم بستگی به نوع شرکتی که ثبت می کنید دارد اما از حداقل 6000 دلار شروع می شود.

6- آیا با ثبت شرکت و اخذ اقامت دانمارک می توان خانواده را به این کشور برد؟

بله در صورت دریافت اقامت می توانید خانوادتان را به دانمارک ببرید.

7- آیا می توان با مهارت زبان انگلیسی در دانمارک شرکت راه اندازی کرد؟

بله، بسیاری افراد در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

8- آیا ثبت شرکت در دانمارک آسان است؟

بله، در صورت آماده بودن مدارک یک روز اداری برای ثبت شرکت کافی است.

9- آیا اقتصاد کشور دانمارک برای ثبت شرکت مناسب است؟

بله، این کشور در حوزه های مختلفی تبادلات بین المللی دارد و اقتصاد خود را تقویت کرده است.

10- آیا ثبت شرکت در دانمارک باعث اجازه رفت و آمد در اتحادیه اروپا می شود؟

در صورتی که شما اقامت دانمارک را نیز دریافت کنید می توانید در سایر کشورهای اتحادیه رفت و آمد کنید.

11- مدت زمان انتظار برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در دانمارک چقدر است؟

مدت زمان انتظار با توجه به اینکه تمام شرایط را فراهم کرده باشید سه ماه به صورت حدودی است.

اسکرول به بالا