071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های موجود برای حضور در کشوری جدید و ادامه تحصیل است. دانشجویان بسیاری برای تحصیل در یک کشور جدید اقدام به انجام فرآیند های مربوط به مهاجرت دانشجو می کنند. هر کشوری برای دریافت پذیرش تحصیلی و ارائه ویزای تحصیلی برای دانشجویان قوانین خاصی دارد که لازم است مورد بررسی قرار گیرد. از این رو در این مقاله ما در ارتباط با اعزام دانشجو به آمریکا صحبت می کنیم. اعزام دانشجو به آمریکا همانند اعزام دانشجو به کشور های دیگر در جهت مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور در دسترس می باشد.

آمریکا همانند کشور های دیگر در روند مهاجرتی راه های مختلفی دارد. هر کدام از این راه و روش ها برای افراد مختلف متفاوت هستند و در دسترس می باشند. با وجود این که کشور آمریکا در ایران دارای سفارت نیست اما باز هم اخذ ویزای آمریکا برای همه افراد در دسترس می باشند. مهاحرت به آمریکا از روش های گوناگونی مانند مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا و … امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات در این باره می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به آمریکا

تحصیل در ایالات متحده به عنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند یک تجربه هیجان انگیز و جذاب باشد. به همین دلیل هر ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود این کشور را انتخاب می کنند و در دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل می شوند. در حقیقت می توان گفت که ثبت نام دانش آموزان بین المللی در دبیرستان ها و دانشکده های دبیرستانی آمریکا در سالهای اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

هنگامی که نوبت به تحصیل در ایالات متحده می رسد ، دانشجویان بین المللی گزینه های مختلفی دارند. تحصیل در دبیرستان های آمریکا، تحصیل در کالج های آمریکا، تحصیل در دانشگاه های آمریکا و … . هر کدام از این مدل های مهاجرتی شرایط خاص خود را دارند. البته مهاجرت به کشور آمریکا تنها از طریق تحصیل مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا امکان پذیر نیست و متقاضیان می توانند برای کار در آمریکا، خرید ملک در آمریکا، ثبت شرکت در آمریکا و … اقدام نمایند.

یکی از دلایل بسیار مهمی که دانشجویان را برای تحصیل به آمریکا می کشاند، تحصیل در یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان می باشد. البته دلایل بسیار زیاد دیگری هم برای حضور در این کشور و تحصیل در آمریکا وجود دارد. دقت کنید که تحصیل و زندگی در آمریکا بر خلاف سایر کشور ها گران است و این کشور جزو یکی از گران ترین کشور های دنیا محسوب می شود. از این رو لازم است تا در ارتباط با هزینه های تحصیل در آمریکا و هزینه های زندگی در آمریکا نیز اطلاعات بسیاری کسب نمایید. آشنایی با این اطلاعات شما را در روند فعالیت های تحصیلی و زندگی به راحتی پیش خواهد برد.در این زمینه می توانید برای اقامت دائم و تابعیت آمریکا نیز اقدام نمایید.

شرایط تحصیل در آمریکا برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در آمریکا را برای شما ارائه می دهیم. در ابتدا در ارتباط با کالج های آمریکا صحبت می کنیم. افراد زیادی در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا اقدام به تحصیل در کالج های آمریکا می کنند. ممکن است دانشجویان بسیاری نام این کالج ها یا مدارس آمریکایی را نشنیده باشند اما حضور در کالج ها به شما نشان می دهد که آیا تحصیل در رشته مورد نظرتان برای چهار سال آینده در دوره لیسانس مناسب خواهد بود یا نه؟!

گذشته از معرفی زبان آموزان به سیستم آموزش آمریکایی ، کالج های آمریکا با صرفه جویی در هزینه های تحصیل مربوط به دوره های بعدی، شما را قبل از غوطه ور شدن در شرایط سخت و چالشی با آن چه پیش رو دارید آشنا خواهد کرد. اما بیبینیم تحصیل در دوره های کارشناسی در دانشگاه های آمریکا به چه صورت است؟! در حالی که برنامه های کارشناسی در جاهایی مانند اروپا تمایل تأکید بسیاری بر تخصص دارند ، دانشگاه ها و دانشکده های آمریکایی یک برنامه آموزش عمومی سختگیرانه را ارائه می دهند که موضوعات مختلفی را برای آموزش دانجشویان در بر می گیرد.

شرایط تحصیل در آمریکا
شرایط تحصیل در آمریکا

در حقیقت دانشگاه های آمریکایی برای این دوره تحصیلی به طور معمول انتخاب گسترده تری از برنامه های مدرک ارائه می دهند و انعطاف پذیری بیشتری را برای کشف و ایجاد تغییرات ارائه می دهند. اما پس از فارغ التحصیلی شرایط تغییر خواهد کرد و دانشجویان برای حضور در دوره های تحصیلات تکمیلی آمده می شوند. برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و بسته به رشته تحصیلی و اهداف شغلی دانشجویان می تواند از نه ماه تا هفت سال ادامه داشته باشد.

برنامه های کارشناسی ارشد هم برای دانشجویانی که برای اولین بار است به آمریکا سفر می کنند و هم برای کسانی که در آمریکا تحصیل کرده اند و قصد ادامه را هم در این کشور دارند، جذاب می باشد. اما برخی از دوره های تحصیلی در آمریکا است که به صورت کوتان مدت به دانشجویان ارايه می شود. تجربیات کوتاه مدت تحصیل در خارج از کشور از برنامه هایی متفاوت است که تنها چند هفته تا یک سال تحصیلی کامل طول می کشد و به دانشجویان این امکان را می دهد که یادگیری خود را در خانه با یک تجربه بین المللی تکمیل کنند. تجربیات کوتاه مدت تحصیل در خارج از کشور در تمام سطوح آموزشی در دسترس است.

بررسی سیستم آموزشی آمریکا برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با سییتم آموزشی آمریکا برای اعزام دانشجو به این کشور و تحصیل در دانشگاه های آمریکا صحبت کنیم. سیستم آموزش در ایالات متحده آمریکا شامل مقدماتی ، دوره اول ، دبیرستان و آموزش عالی است. آموزش عالی که بیشتر دانشجویان آن را انتخاب می کنند دارای چهار سطح تحصیلات است. مقاطع کاردانی ، مدرک لیسانس ، مدرک کارشناسی ارشد (حرفه ای و دانشگاهی) و مدرک دکترا. مدارک تحصیلات کاردانی به مدت دو سال است و بیشتر آنها دارای شغل هستند. داوطلبانی که در این دوره ها شرکت می کنند بلافاصله پس از اتمام به دنبال کار می گردند. مدرک کاردانی نیز می تواند به عنوان دو سال اول لیسانس در نظر گرفته شود.

مدرک لیسانس در مقایسه با مدرک کاردانی یک مسیر دانشگاهی است. مدت زمان این دوره ها 3 تا 4 سال است. یک کارشناسی ارشد حرفه ای ، دارنده درجه یک را به مهارت می رساند که بیشتر با شغل و روند کار در آمریکا یا هر کشور دیگری همراه باشد. کارشناسی ارشد دانشگاهی در ایالات متحده یک پایه عالی برای برنامه های دکترا خواهد بود. طول دوره کارشناسی ارشد حرفه ای 1 تا 3 سال است و ایندر حالی است که دوره کارشناسی ارشد دانشگاهی دو سال است. در کشور آمریکا و دانشگاه های آن یک مدرک دکترا می تواند به طور معمول 5 تا 8 سال به طول بینجامد. دوره های تحصیلی در این کشور به وضوح با زبان انگلیسی ارائه می شوند.

روند پذیرش در دانشگاه های آمریکا برای اعزام دانشجو

پس از آشنایی با سیستم آموزشی آمریکا، لازم است تا در ارتباط با پذیرش از دانشگاه های آمریکا صحبت کنیم. دو مورد اصلی برای پذیرش در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی در آمریکا وجود دارد. پذیرش در دانشگاه های آمریکا در دوره های پاییز و بهار صورت می گیرد. پذیرش Fall Fallake در ماه آگوست شروع می شود و بیشترین تعداد دوره های در دسترس را دارد. Fall Intake در ایالات متحده آمریکا مورد علاقه ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی است.

بهار (یا زمستان) از ژانویه شروع می شود ، و دانش آموزانی که احتمالاً دوره قبل را از دست داده اند در این دوره ها اقدام می کنند. در دوره های تابستانی هم کورس ها و رشته هایی ارائه می شود که البته کم تر از سایر دوره ها است. برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا سوابق و رزومه تحصیلی مناسب یکی از بهترین گزینه ها است. دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دوره لیسانس در ایالات متحده هستند ، باید برای شرکت در تافل یا آیلتس شرکت کنند.

اما برای تحصیلات تکمیلی ، باید به همراه GRE یا GMAT ، همراه با مدارک IELTS / TOEFL جهت پذیرش حضور داشته باشید. علاوه بر تمام این ها لازم است تا برای خود انگیزه نامه یا اس او پی و توصیه نامه یا ال او آر داشته باشید. در دست داشتن این موارد کمک بسیار زیادی به روند پذیرش شما از دانشگاه های آمریکا خواهد کرد. روند درخواست ایالات متحده برای دانشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود ، با این حال ، اکثر آن ها روند درخواست آنلاین را دنبال می کنند. بسیاری از مدارک مانند کپی اسکن شده گذرنامه ، رونوشت های دانشگاهی ، مقاله ها و غیره باید در پرتال برنامه آنلاین دانشگاه های خاص بارگذاری شوند. برای برنامه های کارشناسی نیز می توانید از طریق CommonApp درخواست دهید.

همانطور که در بالا گفته شد ، دوره های کارشناسی ارشد به GRE نیاز دارند و دوره های مدیریت (مانند MBA یا MS Finance ، MS Business Analytics) به نمرات GMAT نیاز دارند. دوره های کارشناسی ارشد به SAT و LSAT (برای دوره های حقوقی) ، MCAT (دوره های پزشکی) نیاز دارد. شرط اصلی دیگر نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند نمرات IELTS و TOEFL است. تمام این نمرات باید به طور رسمی از طریق نهادهای مجری گزارش شود.

هزینه تحصیل در آمریکا و روند اعزام دانشجو

دانشگاه های ایالات متحده دقیقاً از لحاظ قیمت مناسب نیستند. با این حال به دلیل ارزش بالای مدارک این دانشگاه ها می توان گفت این یک سرمایه گذاری در آمریکا محسوب می شود. البته شما در زمان تحصیل در این کشور می توانید از فرایند بورسیه های تحصیلی آمریکا و کار در زمان تحصیل در آمزیکا استفاده نمایید که می تواند بهترین گزینه برای شما به حساب آید. متوسط ​​هزینه تحصیل در ایالات متحده برای یک کالج عمومی دو ساله (مدرک کاردانی) برای یک سال سه هزار و ششصد و شصت دلار خواهد بود.

برای دوره های چهار ساله ، کالج های دولتی سالانه بیست و شش هزار و دویست و نود دلار هزینه خواهد داشت ، در حالی که کالج های خصوصی سی و پنج هزار و هشتصد و سی دلار در سال است. هزینه اضافی برای اتاق در دانشگاه ها وجود دارد. برای برنامه های کارشناسی ارشد ، متوسط ​​هزینه ها در محدوده بیست و هشت هزار تا چهل هزار ،دلار در سال است. برنامه های MBA گران تر هستند. برای شرکت در MBA از یک مدرسه عالی تجاری در ایالات متحده ، شما باید، هفتاد هزار تا صد و پنجاه هزار دلار هزینه کنید.

هزینه تحصیل در آمریکا
هزینه تحصیل در آمریکا

تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه های آمریکا عموما با بورسیه های تحصیلی بسیاری همراه است که می تواند هزینه این دوره را رایگان کند. اما هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا برای شهرها و ایالت های مختلف متفاوت است و به شرایط زندگی فرد هم بستگی دارد. در نهایت این که برخی از دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی بهتری را به دانشجویان ارائه می دهند که عبارتند از: بورسیه های کالج امهرست، بورسیه های کالج Berea، بورسیه های دانشگاه کلارک، بورسیه های کالج کلمبیا، دانشگاه ایالتی تنسی شرقی، بورسیه های کالج دارتموت، بورسیه های بین المللی دانشگاه ایالتی میشیگان، بورسیه های دانشگاه ایلینوی وسلیان، بورسیه های دانشگاه اورگان، بورسیه های دانشگاه وسلیان و … .

اما یکی از بورسیه های تحصیلی مهم برنامه فولبرایت است. برنامه بورس تحصیلی دانشجویی فولبرایت برای دانشجویانی است که می خواهند در دانشگاه های معتبر ایالات متحده آمریکا به تحصیل کارشناسی ارشد یا دکترا بپردازند. کل بورس تحصیلی برای شهریه ، کرایه کتاب های درسی ، بلیط هواپیما ، بیمه درمانی و حق بیمه زندگی کافی خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به آمریکا

  1. آیا آمریکا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور آمریکا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد و دارای بهترین دانشگاه های دنیا است.

  2. آیا اعزام دانشجو به آمریکا برای دانشجویان ایرانی امکان پذیر است؟

    بله دانشجویان ایرانی هم می توانند برای تحصیل در آمریکا اقدام نمایند.

  3. چرا اعزام دانشجو به آمریکا برای دانشجویان مناسب است؟

    به دلیل شرایط بسیار مناسب دانشگاه های این کشور و داشتن بهترین سیستم آموزشی دنیا، تحصیل مناسب است.

  4. آیا در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا امکان دریافت بورسیه تحصیلی موجود است؟

    بله دریافت بورسیه های تحصیلی با بهترین امکانات برای دانشجویان فراهم است.

  5. اعزام دانشجو به آمریکا در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    اعزام دانشجو به آمریکا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  6. پذیرش دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به آمریکا در چه زمان هایی است؟

    پذیرش دانشجو برای دوره های بهار و پاییز امکان پذیر است.

  7. آيا امکان کار در زمان تحصیل در آمریکا موجود است؟

    بله در دانشکاه های آمریکا امکان کار در زمان تحصیل موجود است.

  8. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا در روند اعزام دانشجو به آمریکا چگونه است؟

    دانشگاه های آمریکا دارای هزینه های تحصیلی بالایی هستند و نسبت به سایر گشور ها شهریه های بیشتری دارند.

  9. آیا در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا نیاز به ارائه مدارک خاصی از آزمون ها است؟

    بله دانشجویان علاوه بر مدرک زبان باید مدارکی مانند جی آر ای و … را برای هر رشته ارائه دهند.

  10. تحصیل دوره های دکتری در آمریکا چند ساله است؟

    دکتری در این کشور بین پنج تا هشت سال به طول می انجامد.

  11. گران ترین دوره های تحصیلی در آمریکا برای اعزام دانشجو به آمریکا کدامند؟

    گران ترین دوره ها مربوط به دوره های MBA است.

 

اسکرول به بالا