071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت ژاپن

اقامت ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بر اساس گزارشات وزارت دادگستری، تعداد اتباع خارجی که به طور غیرقانونی به ژاپن مهاجرت کرده اند و اقامت غیر قانونی دارند و همچنین زبان ژاپنی را نمی دانند از تاریخ 1 ژانویه به حدود 60 هزار نفر کاهش یافته است. در ماه مه سال 1993، تعداد مهاجران غیر قانونی در حدود 300،000 نفر بود. ما در موسسه حقوقی میرداماد راهنمای شما در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ژاپن خواهیم بود.

روش های مختلف اخذ اقامت ژاپن

شهروندان ثروتمند و عضو یکی از 50 کشوری دارای قراردادِ “معافیت ویزای عمومی ” با کشور ژاپن که بیش از 30 میلیون ین ژاپن پس انداز دارند می توانند به همراه همسر خود به مدت یک سال جهت بازدید و تفریح در این کشور نمایند. لازم به ذکرnاست که این افراد نمی توانند در فعالیت هایی که در از آن به آن ها پول پرداخت می شود، شرکت نمایند.

کار در ژاپن

اگر شما در رشته های خاصی که مورد نیاز کشور ژاپن است تخصص داشته باشید و از یک شرکت ژاپنی دعوت به همکاری شده باشید، می توانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید و از 4 ماه تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. در نظر داشته باشید که ویزای کار شما تنها به یک نوع تخصص تعلق می گیرد و در صورت اقدام برای شغلی که نیاز به تخصص متفاوتی دارد، باید درخواست ویزای کار جدید دهید.

تحصیل در ژاپن

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های کشور ژاپن پذیرش شده باشند و بتوانند تمکن مالی خود را برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را اثبات کنند، می توانند ویزای تحصیلی دریافت نمایند. اجازه اقامت مربوط به این نوع ویزا بین 3 ماه تا 4 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیز می باشد.

دانشجویان کشور ژاپن از سوی اداره مهاجرت مجاز به شرکت در فعالیت هایی که در ازای آن پول پرداخت می شود، نیستند.در نهایت دانشجویان خارجی در کشور ژاپن شاید بتوانند نهایتا در شغل های پاره وقت تنها به مدت چند ساعت در هفته کار کنند.

همسر و وابستگان در ژاپن

در صورتی که فردی خارجی با کسی که ملیت ژاپنی دارد و یا اجازه اقامت دائم در این کشور را دارد، ازدواج کند می تواند ویزای همسر از کشور ژاپن دریافت کند. با این نوع ویزا فرد خارجی می تواند در فعالیت های درآمد زا در ژاپن شرکت کند. اعتبار این نوع ویزا می تواند 1 ماهه، 3 ماهه، 3 ساله و یا 5 ساله باشد که قابل تمدید نیز است.

افراد خارجی ای که مقیم ژاپن هستند اما اجازه اقامت دائم در این کشور را ندارند، می توانند برای ویزای وابستگان جهت انتقال فرزند و همسر خود به این کشور درخواست دهند.این نوع ویزا برای مدت 3 ماه تا 5 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیز می باشد. وابستگان این فرد نمی توانند در هیچ یک از فعالیت هایی که در ازای آن پول پرداخت می شود شرکت کنند مگر آنکه از اداره مهاجرت اجازه کار دریافت نمایند.در چنین شرایطی نیز تنها می توانند به صورت پاره وقت، نهایتا چند ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

کار در تعطیلات

این نوع ویزا، نوعی ویزای مخصوص است که به شهروندان کشور های استرالیا، کانادا، دانمارک، آلمان، فرانسه، ایرلند، کره، نیوزلند، انگلستان و چند کشور دیگر که بین 18 تا 30 سال سن دارند تعلق می گیرد و به دارندگان آن اجازه شرکت در فعالیت های درآمد زا در کشور ژاپن را می دهد. افراد خارجی ای که قصد ترک موقت کشور ژاپن به مدت بیش از یک سال را دارند لازم است پیش از ترک کشور، اجازه ورود مجدد از اداره مهاجرت ژاپن بگیرند، در غیر این صورت اجازه اقامت آنان باطل خواهد شد.

ساکنان خارجی که رفتار خوبی داشته اند و دارایی و توانایی کافی یا توانایی زندگی مستقل در این کشو را دارند و چند سال متوالی مشخص در کشور ژاپن زندگی کرده اند، می توانند اقامت دائم ژاپن را دریافت نمایند.برای متخصصان و همسر شهروندان ژاپنی، حداقل سالهای زندگی متوالی در این کشور برای دریافت اجازه اقامت دائم یک تا پنج سال است، در حالی که برای سایر افراد معمولا 10 سال است. این اجازه اقامت دائم نامحدود است و اجازه کار در هر گونه فعالیتی که در ازای آن پول پرداخت می شود را به این افراد می دهد.

مزایای اقامت ژاپن

  • هیچ محدودیتی در نوع فعالیتتان در ژاپن وجود ندارد.
  • دیگر احتیاجی به تمدید ویزا نمی باشد زیرا این ویزای اقامت دائم برای تمام عمر اعتبار دارد. البته در صورت خروج بیش از یک سال از کشور ژاپن لازم است که کارت اقامت و اجازه ورود مجدد خود را تمدید کنید)
  • دریافت وام بانکی آسان تر
  • یکی از نقاط ضعف ویزای اقامت دائم برای بعضی از افراد ممکن است پرداخت مالیات باشد.
مزایای اقامت ژاپن
مزایای اقاممزایای اقامت ژاپنت ژاپن

اساسا در کشور ژاپن میزان مالیات بر درآمد توسط تعداد سال هایی که فرد در ژاپن زندگی کرده است تعیین می شود و ارتباطی با نوع ویزایی که وی دریافت کرده است ندارد( به عبارتی دیگر، تبدیل یک ویزا به ویزای اقامت دائم مستقیما در تغییر طبقه بندی مالیاتی که فرد در آن جای گرفته است، نقش ندارد. )

هرچه تعداد سال هایی که در ژاپن اقامت داشته اید افزایش یابد مالیات بر درآمد کسب شده در ژاپن و حتی به صورت بین المللی نیز افزایش می یابد.

کشور ژاپن اخیرا مالیت خروج بر دریافت های نامشخص مربوط به سرمایه های 100 میلیون ین یا بیشتر ( در ژاپن یا خارج از آن ) تعیین کرده است و در حالی که این مالیات اساسا به دارندگان ویزا تعلق نمی گیرد اما دارندگان ویزای خویشاوندی ( برای مثال اقامت دائم )، همسر و… ) که برای مدت معینی در ژاپن زندگی کرده اند در هنگام خروج دائمشان از کشور ژاپن باید مالیات پرداخت کنند. بنابراین توصیه می شود که اگر درآمد بر سرمایه بین المللی قابل توجهی دارید که ممکن است مشمول مالیات شود از پیش با یک حسابرس مالیاتی مشاوره کنید.

اقامت ژاپن از طریق کار

ویزای کار کشور ژاپن تنها در مواردی صادر می شود که به سطح بالایی از دانش تخصصی و مهارت نیاز باشد. در نتیجه کارگران ساده مشمول ویزای کار نخواهند شد مگر آنکه به عنوان همراه یا با ویزای کارآموزی یا به عنوان کارگر پاره وقت در حین تحصیل بخواهند وارد این کشور شوند.

این ویزا به افراد ماهر غیر ژاپنی که اجازه اقامت دائم در این کشور را ندارند این امکان را می دهد که برای مدت زمانی محدود (برای مثال 3 ماه تا 5 سال) در ژاپن کار کنند. روند دریافت ویزای مهاجرت به ژاپن برای کار به صورت زیر می باشد. در ساده ترین شکل ممکن ویزای کار ژاپن یک روند دو مرحله ای می باشد:

  • در یافت گواهی واجد شرایط بودن ( COE )

کسانی که پیشنهاد کاری از کشور ژاپن دریافت کرده اند و یا کارفرمایانی که می خواهند کارمندی خارجی در ژاپن داشته باشند در ابتدا باید فرم درخواست COE را تکمیل کنند. برای این کار چندین دسته بندی استخدامی وجود دارد، از دانشمندان متخصص گرفته تا ویزای دیپلماتیک تا افراد حرفه ای با مهارت بالا. پس از آن که درخواست COE تکمیل شد و تمام مدارک لازم تهیه گردید، باید جهت بررسی و ارزش گذاری آن ها را به اداره مهاجرت ژاپن ارائه داد.محاسبه و ارزش گذاری این مدارک از یک ماه تا سه ماه و به طور معمول دو ماه زمان خواهد برد.

  • تعویض COE با ویزای کار حقیقی

پس از آنکه COE دریافت شد، متقاضی می تواند این گواهی را به سفارت یا کنسولگری ژاپن در کشور محل زندگی خود ببرد تا آن را به ویزای کار تبدیل کند. به طور معمول این روند تنها چند روز کاری زمان می برد. پس از آنکه ویزای کار دریافت شد فرد استخدام شده می تواند در ژاپن مشغول به کار شود.

ویزای HSP ژاپن

در صورتی که به عنوان فردی حرفه ای با مهارت بالا (HSP ) ویزای کار ژاپن را بگیرید پس از گذشت سه سال از زمان شروع به کار با گواهی HSP می توانید درخواست اجازه اقامت دائم دهید. اگر درخواست شما برای HSP شماره یک پس از ارزشیابی 80  امتیاز یا بیشتر کسب کند صدور اجازه اقامت دائم 1 ساله برای شما امکان پذیر خواهد بود. که این امتیازات بر اساس سطح تحصیلات متقاضی، پیشینه حرفه ای، درآمد و موفقیت تحصیلی وی محاسبه می شود. در نظر داشته باشید مدت زمانی که پیش از دریافت گواهی HSP ژاپن زندگی کرده اید در این بررسی سوابق منظور نمی گردد.

در صورت دریافت این ویزای مخصوص امکانات زیر برای فرد دارنده ویزا فراهم می شود:

  • امکان شرکت در چندین فعالیت که به طور معمول هر کدام به ویزای جداگانه نیاز دارند.
  • تضمین صدور ویزای 5 ساله
  • دسترسی سریعتر به اجازه اقامت دائم
  • امکان کار تمام وقت برای همسر تحت شرایط خاص
  • امکان آوردن پدر و مادر خود به کشور ژاپن تحت شرایط خاص
  • امکان استخدام نیروی کمکی خانگی در شرایط خاص

دریافت مجوز اقامت دائم در شرایط زیر دشوار خواهد شد:

  • مالیات (نه تنها مالیات ملی بلکه مالیات مسکونی) را در سال های اقامتتان در ژاپن پرداخت نکرده باشید.
  • نتوانید مدارک مالیاتی خود را دریافت کنید.
  • هزینه های امنیت اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و حقوق بازنشستگی را پرداخت نکرده باشید.

اقامت ژاپن از طریق تحصیل و دانشجویی

دانشجویان متقاضی دانشگاه های ژاپن پیش از ارائه GPA یا دیگر نمرات سنجشی لازم است که در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. آزمون ورودی دانشگاه های ژاپن ( EJU) متعلق به دانشجویان بین المللی، آزمونی استاندارد مربوط به دانشجویان خارجی است و جهت سنجش مهارت های پایه آکادمیک در زمینه های علوم، ریاضیات و ” ژاپن و جهان ” طراحی شده است. برای ورود به 95 درصد از دانشگاه های ملی، 65 درصد از دانشگاه های دولتی و 44 درصد از موسسات خصوصی لازم است که در EJU شرکت کنید.

همچنین بسیاری از دانشگاه ها از دانشجویان ورودی آزمونی مجدد می گیرند. اگرچه می توان در مراکز آزمونی سراسر آسیا در آزمون EJU شرکت کرد اما دانشجویان آینده نگر اغلب باید به ژاپن سفر کند تا در این آزمون های ورودی خاص شرکت نمایند.با توجه به تعداد امتحاناتتان هزینه آزمون ها از 7560 ین تا 14040 ین ( 67 تا 125 دلار آمریکا) خواهد بود.آزمون ذکر شده دو بار در سال برگزار می گردد.

علاوه بر آزمون های ورودی از متقاضیان خواسته می شود که فرم تکمیل شده تقاضانامه، رونوشت مدارک آکادمیک، گواهی تمکن مالی برای پوشش هزینه شهریه، توصیه نامه های آکادمیک، پاسپورت معتبر و دو عدد عکس پاسپورتی نیز ارائه دهند.

اقامت ژاپن از طریق تحصیل و دانشجویی
اقامت ژاپن از طریق تحصیل و دانشجویی

شرایط لازم برای دریافت ویزای ژاپن

دانشجویان بین المللی که قصد دارند به مدت بیش از 3 ماه در ژاپن تحصیل کنند، لازم است که برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام نمایند. جهت انجام این کار باید در ابتدا گواهی واجد شرایط بودن دریافت کنید که درخواست صدور این گواهی توسط موسسه ای که در آن پذیرفته شده اید، انجام می گیرد.پس از صدور گواهی لازم است که از طریق سفارت یا کنسولگری محل زندگیتان درخواست ویزا دهید. در این راستا علاوه بر اصل گواهی واجد شرایط بودن و کپی آن باید پاسپورتی معتبر، فرم تکمیل شده تقاضانامه و عکس پاسپورتی جدید ارائه دهید.

اگر تمایل دارید که در حین تحصیل در ژاپن فعالیت کاری داشته باشید، لازم است که علاوه بر اجازه اقامت تحصیلی، مجوز فعالیت نیز دریافت کنید. برای دریافت این اجازه نامه می توانید پس از ورود به کشور ژاپن به اداره مهاجرت ژاپن مراجعه نمایید. بر اساس قانونی کلی توسط این اجازه نامه می توانید تا 28 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و 8 ساعت در روز در طول دوران تعطیلات رسمی مشغول به کار شوید.

شهریه، هزینه های زندگی و کمک های مالی در ژاپن

به طور معمول شهریه دانشگاه های ژاپن بین 535800 ین تا 1725966 ین ( 4760 تا 15340 دلار) می باشد. اما در نظر داشته باشید که بالاترین میزان شهریه الزامات مربوط به برترین موسسه تحصیلی نمی باشد. برای مثال شهریه دو دانشگاه برتر ژاپن که در لیست رتبه بندی دانشگاه های جهان QS قرار دارند ( دانشگاه های توکیو و اوساکا ) در ازای بیشتر دوره های مقطع کارشناسی و ارشد سالیانه 535800 ین ( 4760 دلار) به همراه 282000 ین ( 2500 دلار ) هزینه پذیرش، می باشد. علاوه بر آن 4000 تا 30000 ین ( 36 تا 270 دلار) نیز باید بابت آزمون ورودی پرداخت شود.

متوسط هزینه های زندگی در ژاپن 89000 ین ( 790 دلار ) در ماه یا 9480 دلار در سال می باشد.البته باید در نظر داشت که توکیو گران ترین شهر برای زندگی در ژاپن می باشد. سازمان خدمات دانشجویی ژاپن ( JASSO ) بودجه ای در حدود 102000 ین ( 905 دلار) در ماه را برای پوشش هزینه های اجاره، خورد و خوراک، بیمه، تفریحات و دیگر هزینه های زندگی پیشبینی کرده است.که مجموع این هزینه ها در سال حدودا 10860 دلار می شود.

اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری ‌و کارآفرینی

ویزای سرمایه گذاری ژاپن برای متقاضیانی که می خواهند در ژاپن سرمایه گذاری کنند یا نقش مدیریت ارشد یک کسب و کار در ژاپن را بر عهده بگیرند صادر میشود. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری متقاضیان باید هفت مرحله زیر را تکمیل کنند.

مرحله اول:

متقاضی باید الزامات اولیه اخذ ویزای سرمایه گذاری ژاپن را داشته باشند( توجه داشته باشید که الزامات بسته به موقعیت متقاضی متغیر است) اگر متقاضی می خواهد کسب و کاری را در ژاپن شروع کند باید:

  • یک دفتر کار در ژاپن داشته باشد
  • باید حداقل دو کارمند ژاپنی را به صورت تمام وقت استخدام کند. کارکنان باید شهروند ژاپنی یا خارجی هایی باشند که ساکن دائمی ژاپن هستند و یا همسر و فرزند آنها ساکن دائمی ژاپن یا ساکن بلند مدت ژاپن هستند.

اگر متقاضی می خواهد کسب و کار موجود در ژاپن را مدیریت کند باید:

  • باید حداقل سه سال تجربه کار در زمینه فعالیت های تجاری یا مدیریتی داشته باشند( این سه سال میتواند شامل زمان دوره تحصیل در دوره کسب و کار یا مدیریت در سطح تحصیلات تکمیلی باشد)
  • حقوق متقاضی نباید کمتر از حقوق شهروند ژاپنی که کار مشابه را انجام میدهد باشد.

مرحله دوم:

باید مدارک مورد نیاز برای حمایت از درخواست ویزای سرمایه گذاری ژاپن را فراهم کنید. سه مجموعه از فعالیت های مجاز برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند:

  1. فعالیت هایی که برای کسب و کار ژاپن سود آور باشد.
  2. فعالیت های مرتبط با نوع سرمایه گذاری و مدیریتی در ژاپن
  3. مدیریت یا بهره برداری از کسب و کار ایجاد شده توسط خارجی ها در ژاپن

مرحله سوم:

باید مدارک خاص مورد نیاز برای حمایت از درخواست ویزای سرمایه گذاری را فراهم کنند. مدارک اصلی:

  • ارائه طرح کسب و کار
  • کپی ثبت نام شرکت( TOBIKA TOHON)
  • ارائه وضعیت سود و زیان کسب و کار
  • ارائه مدارکی که تعداد کارکنان تمام وقت را نشان می دهد
  • اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان
  • یک دیاگرام از دفتر کار( در صورت نیاز یک عکس)

ممکن است مدارک زیر(در مورد وضعیت شخصی سرمایه گذار) نیز مورد نیاز باشد.

  1. مدارک مربوط به میزان سرمایه گذاری
  2. مدارک مربوط به نقش سرمایه گذار در ارتباط با حقوق و دستمزدها
  3. مدارک حمایتی متقاضی
  4. مدارک فارغ التحصیلی که نشان می دهد دارای یک مدرک تحصیلی در زمینه مدیریت است

مرحله چهارم:

ارسال درخواست برای گواهی واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذاری ژاپن(COE)؛ زمانی که کسب و کار متقاضی تایید شد و مدارک مورد نیاز مراحل 2 و 3 ارائه شد، زمان درخواست برای گواهی واجد شرایط بودن است. درخواست برای ویزای سرمایه گذاری باید به صورت شخصی در اداره مهاجرت ژاپن انجام شود درخواست COE توسط پست یا سفارت ژاپن در خارج از کشور انجام نمیشود.

مرحله پنجم:

باید منتظر ویزای سرمایه گذاری باشید. مدت زمان پروسه ویزای سرمایه گذاری به طور کلی بین 4 تا 6 هفته است.

مرحله شش:

دریافت ویزای اقامت سرمایه گذاری(SOR)؛ زمانی که سرمایه گذار COE را کسب کرد، گام بعدی تبدیل COE به SOR است. سرمایه گذارانی که SOR را دریافت می کنند میتوانند در ژاپن زندگی و کار کنند.

مرحله هفت:

دریافت مجوز ورود مجدد به ژاپن؛ تا ژوئیه 2012، اگر سرمایه گذار SOR میخواست موقتا ژاپن را ترک کند باید قبل از سفر مجوز ورود مجدد دریافت می کرد. اما در حال حاضر سرمایه گذاران این حق را دارند که تا 12 ماه بدون ثبت مجدد ژاپن را ترک کنند.

اقامت ژاپن از طریق خرید ملک

در بسیاری از جنبه ها پروسه خرید ملک در ژاپن بسیار مشابه خرید املاک در دیگر کشورها می باشد. اگرچه در حقیقت این فرآیند می تواند مبهم و زمانبر باشد به خصوص اگر شما نتوانید به این زبان صحبت کنید و بخوانید. دراین متن راهنما ما پروسه خرید را به هشت مرحله ساده تقسیم کرده‌ایم و در هفته آینده متن مقاله با جزئیات بیشتر را برای هر مرحله انتشار می دهیم. اگر شما به عنوان یک خارجی به خرید یک خانه یا ملک سرمایه گذاری در ژاپن فکر میکنید، اولین سوالی که شما با آن مواجه میشوید این است که آیا خارجی ها واقعا می توانند در ژاپن ملک بخرند یا خیر.

اقامت ژاپن از طریق خرید ملک
اقامت ژاپن از طریق خرید ملک

آیا خارجی ها می توانند در ژاپن ملک بخرند؟ محدودیت قانونی برای خرید ملک در ژاپن برای خارجی ها وجود ندارد. خارجی ها فقط می بایست یک اعلامیه نوشته شده در طول ۲۰ روز از خرید ملک به بانک ژاپن ارائه دهند. برای خرید خانه در ژاپن نیازی به داشتن شهروندی و یا ویزای اقامت وجود ندارد. اگرچه در صورت خرید ملک در ژاپن به خریدار ویزای اقامت ژاپن تعلق نمیگیرد. اگر شما ویزای اقامت دائم در را ندارید، همسر یک شهروند ژاپنی نیستید، دارای حداقل اقامت در ژاپن به وسیله یک سابقه تاسیس کار نمیباشید، این می‌تواند برای شما فوق العاده سخت باشد که بتوانید منابع مالی کافی برای خرید یک ملک در ژاپن تامین کنید.

محدودیتی برای ما حق و حقوق مالکیت به یک زمین وجود ندارد. برخلاف بسیاری از کشورهای آسیایی و برخی از قسمت های هاوایی، محدودیتی برای حق و حقوق مالکیت به یک زمین وجود ندارد ( نیاز به ۹۹ سال اجاره زمین به جای حق مالکیت کامل به زمین است ). اگرچه در صورت خرید ملک در ژاپن به خریدار ویزای اقامت ژاپن تعلق نمیگیرد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مهاجرت به ژاپن با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد اقامت ژاپن

1- روش های مختلف اخذ اقامت ژاپن کدامند ؟

  • کار در ژاپن
  • تحصیل در ژاپن
  • همسر و وابستگان در ژاپن

2- شرایط کار در ژاپن جهت اخذ اقامت چگونه است؟

اگر شما در رشته های خاصی که مورد نیاز کشور ژاپن است تخصص داشته باشید و از یک شرکت ژاپنی دعوت به همکاری شده باشید، می توانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید و از 4 ماه تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. در نظر داشته باشید که ویزای کار شما تنها به یک نوع تخصص تعلق می گیرد و در صورت اقدام برای شغلی که نیاز به تخصص متفاوتی دارد، باید درخواست ویزای کار جدید دهید.

3- شرایط تحصیل در ژاپن جهت اخذ اقامت چگونه است ؟

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های کشور ژاپن پذیرش شده باشند و بتوانند تمکن مالی خود را برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را اثبات کنند، می توانند ویزای تحصیلی دریافت نمایند. اجازه اقامت مربوط به این نوع ویزا بین 3 ماه تا 4 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیز می باشد.

4- شرایط افراد خارجی ای که مقیم ژاپن هستند اما اجازه اقامت دائم در این کشور را ندارند چگونه است ؟

می توانند برای ویزای وابستگان جهت انتقال فرزند و همسر خود به این کشور درخواست دهند.این نوع ویزا برای مدت 3 ماه تا 5 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیز می باشد. وابستگان این فرد نمی توانند در هیچ یک از فعالیت هایی که در ازای آن پول پرداخت می شود شرکت کنند مگر آنکه از اداره مهاجرت اجازه کار دریافت نمایند.در چنین شرایطی نیز تنها می توانند به صورت پاره وقت، نهایتا چند ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

5- شرایط ویزای کار در تعطیلات جهت اخذ اقامت ژاپن چگونه است ؟

این نوع ویزا، نوعی ویزای مخصوص است که به شهروندان کشور های استرالیا، کانادا، دانمارک، آلمان، فرانسه، ایرلند، کره، نیوزلند، انگلستان و چند کشور دیگر که بین 18 تا 30 سال سن دارند تعلق می گیرد و به دارندگان آن اجازه شرکت در فعالیت های درآمد زا در کشور ژاپن را می دهد. افراد خارجی ای که قصد ترک موقت کشور ژاپن به مدت بیش از یک سال را دارند لازم است پیش از ترک کشور، اجازه ورود مجدد از اداره مهاجرت ژاپن بگیرند، در غیر این صورت اجازه اقامت آنان باطل خواهد شد.

6- شرایط برای ساکنان خارجی که رفتار خوبی داشته اند و دارایی و توانایی کافی یا توانایی زندگی مستقل در این کشو را دارند و چند سال متوالی مشخص در کشور ژاپن زندگی کرده اند چیست ؟

می توانند اقامت دائم ژاپن را دریافت نمایند.برای متخصصان و همسر شهروندان ژاپنی، حداقل سالهای زندگی متوالی در این کشور برای دریافت اجازه اقامت دائم یک تا پنج سال است، در حالی که برای سایر افراد معمولا 10 سال است. این اجازه اقامت دائم نامحدود است و اجازه کار در هر گونه فعالیتی که در ازای آن پول پرداخت می شود را به این افراد می دهد.

7- مزایای دریافت اقامت ژاپن چیست ؟

  • هیچ محدودیتی در نوع فعالیتتان در ژاپن وجود ندارد.
  • دیگر احتیاجی به تمدید ویزا نمی باشد زیرا این ویزای اقامت دائم برای تمام عمر اعتبار دارد. البته در صورت خروج بیش از یک سال از کشور ژاپن لازم است که کارت اقامت و اجازه ورود مجدد خود را تمدید کنید
  • دریافت وام بانکی آسان تر
  • یکی از نقاط ضعف ویزای اقامت دائم برای بعضی از افراد ممکن است پرداخت مالیات باشد

8- چگونه میتوانم از طریق کار اخذ اقامت کشور ژاپن را دریافت کنم؟

ویزای کار کشور ژاپن تنها در مواردی صادر می شود که به سطح بالایی از دانش تخصصی و مهارت نیاز باشد. در نتیجه کارگران ساده مشمول ویزای کار نخواهند شد مگر آنکه به عنوان همراه یا با ویزای کارآموزی یا به عنوان کارگر پاره وقت در حین تحصیل بخواهند وارد این کشور شوند ..

9- در یافت گواهی واجد شرایط بودن جهت اخذ اقامت ژاپن چگونه است ؟

کسانی که پیشنهاد کاری از کشور ژاپن دریافت کرده اند و یا کارفرمایانی که می خواهند کارمندی خارجی در ژاپن داشته باشند در ابتدا باید فرم درخواست را تکمیل کنند. برای این کار چندین دسته بندی استخدامی وجود دارد، از دانشمندان متخصص گرفته تا ویزای دیپلماتیک تا افراد حرفه ای با مهارت بالا پس از آنکه درخواست تکمیل شد و تمام مدارک لازم تهیه گردید ، باید جهت بررسی و ارزش گذاری این مدارک از یک ماه تا سه ماه و به طور معمول 2 ماه زمان خواهد برد .

10- دریافت مجوز اقامت دائم کشور ژاپن در چه شرایطی دشوار خواهد بود ؟

  • مالیات (نه تنها مالیات ملی بلکه مالیات مسکونی) را در سال های اقامتتان در ژاپن پرداخت نکرده باشید.
  • نتوانید مدارک مالیاتی خود را دریافت کنید.
  • هزینه های امنیت اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و حقوق بازنشستگی را پرداخت نکرده باشید .

11- مرحله اول اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری چگونه است ؟

متقاضی باید الزامات اولیه اخذ ویزای سرمایه گذاری ژاپن را داشته باشند( توجه داشته باشید که الزامات بسته به موقعیت متقاضی متغیر است) اگر متقاضی می خواهد کسب و کاری را در ژاپن شروع کند باید:

  • یک دفتر کار در ژاپن داشته باشد
  • باید حداقل دو کارمند ژاپنی را به صورت تمام وقت استخدام کند. کارکنان باید شهروند ژاپنی یا خارجی هایی باشند که ساکن
  • دائمی ژاپن هستند و یا همسر و فرزند آنها ساکن دائمی ژاپن یا ساکن بلند مدت ژاپن هستند.

اسکرول به بالا