071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دولت قبرس انگیزه های بسیاری را برای جذب مستقیم سرمایه های خارجی کشورش در افراد ایجاد کرده است. یکی از این موارد، اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری می باشد چرا که دولت قبرس افرادی را که بیش از 2،5 میلیون یورو سرمایه دارند را به این امر تشویق می کند. متقاضیان موفق کسانی هستد که حق زندگی، کار و تحصیل در 28 کشور عضو در اروپا را کسب نمایند. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با سرمایه گذاری در قبرس در دسترس شما قرار می دهد.

در آوریل 2013 دولت قبرس اصلاحاتی را در خصوص برنامه اخذ شهروندی انجام داد، این تغییرات به معرفی چگونگی جمع آوری سرمایه (MCI ) و چگونگی رسیدن مبلغ سرمایه از 2،5 میلیون یورو به 5 میلیون یورو با توجه به اینکه کل سرمایه برای درخواست اخذ شهروندی حداقل 12،5 میلیون یورو می باشد پرداخت، توجه داشته باشید که تمامی معیارهای اقتصادی قادر به فعالیت تحت نظر برنامه MCI نمی باشند.

ویزاهای اخذ شده

هر شهروند غیر قبرسی ممکن است نسبت به اخذ شهروندی قبرس از طریق قبول تابعیت بر اساس معیار های اقتصادی زیر در خواست دهد. این معیارها ممکن است شخصا یا از طریق شرکت / شرکت هایی که فرد به عنوان سهامدار در آنان فعالیت می کند و یا توسط مدیر ارشد با رتبه بالا صورت گیرد.

بررسی شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در قبرس می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در قبرس دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرسافرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در قبرس گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به قبرس از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس می توانید با مشاورین موسسات معتبر حقوقی تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در قبرس اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در قبرس به طور کامل آگاه شوند.

راهنمای سرمایه گذاری

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور قبرس می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی
  1.   سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

متقاضیان ملزم به خرید اوراق قرضه دولتی جمهوری قبرس با حداقل مبلغ 5 میلیون یورو می باشند ( این امر در MCI تاثیر بسزایی دارد ).

  1. دارایی حقیقی

در رابطه با این مورد، متقاضیان میبایست حداقل 5 میلیون یورو برای خرید ملک یا دیگر سرمایه گذاری ها جهت اقامت، تجارت یا پروژه های زیرساختی داشته باشد ( این امر در MCI تاثیر بسزایی دارد ).

  1. سرمایه گذاری مالی در شرکت ها یا سازمان های قبرسی

متقاضیان میبایست نسبت به خرید دارایی های دولتی مانند : اوراق قرضه، وثیقه ها و یا حواله های دولتی ثبت و صادر شده توسط شرکت یا سازمان های قبرسی در جمهوری قبرس با حداقل 5 میلیون یورو اقدام نمایند. ( این مسئله در MCI تاثیر بسزایی دارد).

  1. سپرده های بانکی

در این مورد، هدف اصلی متقاضیان، شرکت ها و یا افراد مسئول کسب سود می باشد، لذا افراد متقاضی میبایست 5 میلیون یورو ثابت در حساب بانکی خود به مدت 3 سال داشته باشد.

  1. خرید، راه اندازی شرکت یا مشارکت در امر تجارت

متقاضیان میبایست حداقل 5 میلیون یورو سرمایه برای خرید، راه اندازی شرکت یا مشارکت در شرکت های تجاری قبرس که تحت نظارت جمهوری قبرس فعالیت می کنند داشته باشند. این شرکت های تجاری حضوری ثابت و ملموس در قبرس دارند و حداقل 5 شهروند قبرسی را استخدام می کنند. ( این مورد هم نیز در MCI تاثیر بسزایی دارد.)

  1. ترکیبی از معیارهای فوق

متقاضیان میبایست ترکیبی از موارد ذکر شده در فوق را با حداقل 5 میلیون یورو به اجرا درآورند.

  1. سپرده در بانک های مشهور شرکت های دولتی

متقاضیان قادر به سپرده گذاری در بانک های مشهور دولتی می باشند، جایی که بعد از 15 مارچ 2013 به حداقل 3 میلیون یورو برای اقدامات اجرایی نیاز داشت. اگر متقاضیان مبلغی کم تر از 3 میلیون یورو را وارد این سیستم کنند، می توانند جهت سرمایه گذاری بیشتر و رعایت تعادل مبلغی بیش از 5 میلیون یورو را در خواست دهند.

  1. سرمایه گذاری های عمده

شورای وزارت در موقعیت های خاص، مقدار سرمایه خواسته شده بیش از 2،5 میلیون یورو برای مشارکت در سرمایه گذاری های عمده را با توجه به اینکه کل ارزش سرمایه گذاری حداقل 12،5 میلیون یورو می باشد، از میان بر می دارد.

با توجه به تمام معیارهای مورد نظر، متقاضیان برای خرید محل اقامت شخصی در قبرس میبایست حداقل 500000 یورو در دست داشته باشند. پس از اینکه فرد موفق به اخذ شهروندی در قبرس شد میبایست کل دارایی خود در طول زندگی را حفظ کند.


برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در قبرس باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در قبرس
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

فرایند ها

فرایند اخذ شهروندی در قبرس مستلزم یک سری اقدام مهم جهت اجرای حرفه ای و با دقت این امر می باشد. هنلی و شرکایش هر قدم را آگاهانه مدیریت می کنند و صحت اجرا را تضمین می کنند، چرا که اگر هر فرایند به درستی کنترل نشود در نهایت بر فرایند اخذ شهروندی تاثیرگذار می گذارد.

هنلی و شرکایش فرصت سرمایه گذاری آسان و مناسب را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و آنان را در این امر یاری می رسانند و تمام سرمایه های ممکن را بر اساس پتانسیل ها و استراتژی های موجود ارزیابی می کنند. آنان در خواست اخذ شهروندی که توسط دولت مورد ارزیابی قرار می گیرد را تسهیل می کنند و افراد را با آمادگی کامل بدرقه می نمایند. زمانی این فرایند با موفقیت به پایان می رسد که گذرنامه افراد مورد تایید قرار گرفته باشد. لذا ما متقاضیان را در جهت مدیریت داراییشان و افزایش بهتر امکانات و خدمات یاری می دهیم.

چهارچوبه زمانی

پیروی متقاضیان از موارد ذکر شده، به طور معمول سه ماه به طول می انجامد تا به تایید هنلی و شرکایش برسد. این فرایند سریع، قبرس را به سریع ترین مقصد از نظر اخذ شهروندی آسان تبدیل کرده است.

ضمانت اجرایی

اگرچه فرایند اخذ شهروندی در قبرس به راحتی امکان پذیر است اما نوعی فرایند حساس است که بر جزئیات ساختار سرمایه گذاری متمرکز است. هنلی و شرکایش تخصص و ثروت بین المللی جهت اعطای شهروندی در چهاچوبه زمانی سه ماه را دارند.

هنلی و شرکایش تنها با سرمایه دارانی که سعی و تلاش بسیاری جهت رسیدن به موفقیت کرده اند همکاری می کند، همکاری هایی که دقیقا شبیه به همکاری های دولت قبرس می باشد. ناگفته نماند که پلیس ترخصیص گمرکی سوابق فعلی افراد را به مجلس کشور مورد نظر ارائه می کند.

مزایای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس عبارتند از:

  • سرمایه گذاری، نه اهدای ثروت خود
  • تایید 90 روزه پس از درخواست
  • وجود هیچگونه شرایط اقامتی
  • امکان سرمایه گذاری ترکیبی
  • وجود تنها مدارک اصلی
  • پردازش آسان
  • میزان موافقت و پذیرش بسیار بالا

موسسات معتبر متقاضیان بین المللی را جهت اخذ اقامت و شهروندی زیر نظر برنامه های مرتبط مساعدت می نمایند، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما و یا مشاوران مجرب ما یا سفارت قبرس تماس حاصل فرمایید تا شما را در این امر یاری رسانند.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به قبرس ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در قبرس و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

سوالات متداول در مورد اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی

افراد متقاضی میبایست 5 میلیون یورو ثابت در حساب بانکی خود به مدت 3 سال داشته باشد.

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در قبرس
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

همسر، فرزندان خردسال (زیر 18 سال) و فرزندان بزرگسالی که از لحاظ مالی به سرمایه گذار وابسته هستند (دانشجویان زیر 28 سال) می توانند تابعیت و پاسپورت قبرس را به دست آورند.

والدین می توانند با خرید ملکی به ارزش 500,000 یورو تابعیت و پاسپورت قبرس را کسب نمایند.

بله , با خرید ملک در این کشور میتوان اقامت آن را بدست آورد.

 

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا