071-91009294  | 021-88724227  |

کارشناسی عکاسی در روسیه

کارشناسی عکاسی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه ابرقدرتی پهناور و سرد و یخی که چهارمین کشور پرجمعیت جهان است و از بزرگترین تولیدکنندگاه نفت در جهان. این کشور که از لحاظ جلوه های فرهنگی غنی و میراث فرهنگی در رتبه هفتم در میان کشورهای غربی و شرق دور قرار دارد، دارای دانشگاه های برتر با رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی است. رشته های متنوع و پذیرش نسبتا راحت دانشگاه های این کشور موجب جذب افراد زیادی از سرتاسر جهان به این کشور برفی و سردسیر شده است. در این مقاله که به کمک مشاوران برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به توضیح یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاه های روسیه، عکاسی می پردازیم. در این مقاله با شرح رشته عکاسی در روسیه، هزینه تحصیل در این رشته، چگونگی تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترای رشته عکاسی در روسیه، بهترین دانشگاه های رشته عکاسی و چگونگی شرایط کار عکاسان پس از فارغ تحصیلی در کشور روسیه آشنا می شوید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته کارشناسی عکاسی در روسیه

کالج ها و دانشگاه ها، شرایط پذیرش برای دوره های آموزش عالی را تنظیم می کنند، بنابراین شرایط پذیرش به طور گسترده ای با یکدیگر متفاوت است. براساس رشته تحصیلی، دانشجویان ممکن است بتوانند با شرایط مختلف وارد دوره های آموزش عالی شوند. اگر برای رشته ای درخواست داده اید، ممکن است متوجه شده باشید که تجربه کاری در کنار مدرک تحصیلی نیز در نظر گرفته می شود. برخی از موسسات و کالج های آموزش عالی دوره هایی را با عنوان دوره های آماده سازی برای برخی از رشته های تحصیلی ارائه می دهند. دانشگاه ها معمولا از معیارهای جداگانه ای برای تعیین صلاحیت دانشجویان برای ورود به دوره ها استفاده نمی کنند. دوره ها در طیف وسیعی از زمینه های تحصیلی ارائه می شود.

شرایط پذیرش و تحصیل عکاسی در روسیه
شرایط پذیرش و تحصیل عکاسی در روسیه

عکاسی، هنر خلق تصویر با استفاده از دوربین است. دانشجویان با تجهیزات دیجیتال یا فیلم های قدیمی کار می کنند و در مورد نور، تنظیم دیافراگم، رنگ و اصول ترکیب هنری آموزش کسب می کنند. مدیر فیلمبرداری، یکی از سازندگان اصلی فیلم است که مستقیما با راهکارهایی که ارائه می دهد کار انجام می شود. او نه تنها عکسبرداری را انجام می دهد بلکه اولین و مهمترین کار او تفسیر بصری از اجسام است. عکاس به تصاویر در معرض دید فکر می کند و می داند چگونه آنها را به کار گیرد. عکاسی از یک طرف نیاز به ذوق هنر بصری دارد و از طرف دیگر، دانش و مهارت های تکنیکی آن باید دائما به روز شود. همچنین باید توانایی کار گروهی و مدیریت پروژه در قالب حرفه تخصصی خود را داشته باشد.

این برنامه تحصیلی با هدف آموزش روش های مختلف عکسبرداری، کار با نور، آموزش مفاهیم هنری مورد نیاز ( نور، رنگ، ترکیب هنری) و دانش بی نظیر ظرفیت تجهیزات ارائه می شود. نتیجه این آموزش ها، ارائه نمونه کارهای مختلفی است که با استفاده از مهارت های تنظیم نور، رنگ، زاویه های دوربین، نورپردازی و راهکارهای بصری، انتقال عمیق و کامل از موضوعات و ایده ها را امکان پذیر می سازد.

اهداف برنامه:

ارائه دانش حقیقی و مهارت های عملی، دانش تکنولوژی پایه و همچنین نمونه کارها، اجازه شروع به کار در صنعت فیلم.

مشارکت آموزشی.

در طول آموزش، دانشجویان به طور فعال با دپارتمان های مرتبط با پیش تولید، تولید و پس از تولید پروژه های دانشجویی کار می کنند. دانشکده ،سخنرانی ها و کلاس های مهارت مشترک با متخصصان صنایع ، کمپانی های فیلم که مسئول سازماندهی مشاغل هستند را برگزار می کنند.

کار عملی:

طبق نتایج و ارزیابی نمونه کارها، فارغ التحصیلان در تلویزیون و کمپانی های فیلم کار می کنند و به همکاری با مرکز مشاغل دانشکده ادامه می دهند.

آزمون ورودی:

برای پذیرش و تحصیل در روسیه در دانشگاه این کشور ، متقاضیان باید فرم درخواست را تکمیل کنند و با موفقیت در مصاحبه پذیرفته شوند. مصاحبه یک ملاقات تمام وقت با کمیته پذیرش( مسئولان یا استادان دانشکده، رئیس دانشکده )است. در مصاحبه به ارائه نمونه کارها نیاز دارید. بر این اساس می توانید کارهای خلاقانه مختلفی را ارائه دهید: عکس( بهتر است از ژانرهای مختلف باشد)، فیلم یا شرح صحنه های داستان. نتیجه مصاحبه پنج روز کاری بعد از مصاحبه از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.

هزینه تحصیل رشته کارشناسی عکاسی در دانشگاه های روسیه

هزینه تحصیل رشته عکاسی در روسیه:

  • هزینه دوره کارشناسی در روسیه : 67.000 روبل ( 1203 دلار ) تا 380.000 روبل ( 6.824 دلار ) در سال.
  • هزینه دوره تخصصی در روسیه : 68.000 روبل ( 1221 دلار ) تا 430.000 روبل ( 6.076 دلار ) در سال .
  • هزینه دوره کارشناسی ارشد در روسیه : 82.000 روبل ( 1473 دلار ) تا 450.000 روبل ( 8082 دلار ) در سال.
  • هزینه دوره تحصیلات تکمیلی در روسیه : 72.000 روبل ( 1293 دلار ) تا 250.000 روبل ( 4490 دلار ) در سال.

برای اینکه دانشجویان بین الملل آسان تر با جامعه روسیه ادغام شوند، دانشگاه ها برنامه های مقدماتی ارائه می کنند که برای آموزش زبان، رسوم و سبک زندگی روسی طراحی شده است. متوسط هزینه این برنامه 120.000 روبل ( 2155 دلار ) است.

خوابگاه ها و زیر ساخت های دانشگاه های روسیه:

در زمان ورود، شما در خوابگاه ساکن می شوید. هزینه خوابگاه پردیس SPbPU می تواند بین 130 دلار تا 180 دلار در ماه باشد. هزینه زندگی در روسیه زیاد بالا نیست و به طور میانگین دانشجویان در سنت پترزبورگ به 300 تا 400 دلار در ماه نیاز دارند. این هزینه شامل غذا، هزینه حمل و نقل، رخت شورخانه و تفریح می شود. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه ها مربوط به زندگی در سنت پترزبورگ است و در دیگر شهرها و مناطق روسیه می تواند متفاوت باشد.هزینه زندگی در روسیه زیاد بالا نیست و به طور میانگین دانشجویان در سنت پترزبورگ به 300 تا 400 دلار در ماه نیاز دارند.

تحصیل دکترای رشته کارشناسی عکاسی در روسیه

رشته دکترای عکاسی رشته متداولی نیست اما هنرمندان حرفه ای که علاقه مند به توسعه کار خود در حین تکمیل پایان نامه هستند به سمت این دوره سوق داده می شوند.

اطلاعات ضروری:

دوره دکترای عکاسی، دانشجویان را برای تبدیل شدن به عکاسان تجاری و تاریخی آموزش می دهد. این دوره همچنین برای دانشجویان فارغ التحصیل یا عکاسان مشغول به کار که علاقه مند به آموزش تخصص در عکاسی در سطح دانشگاهی و در زمینه رسانه می باشند می تواند مفید باشد. پایان نامه معمولا برای تکمیل برنامه مورد نیاز است که می تواند به صورت تحقیق مکتوب از عکاسی، نصب وسایل جدید یا پروژه عملی یا هر دو ارائه شود.

دکترای عکاسی:

قبل از درخواست برای رشته دکترای عکاسی، دانشجویان ابتدا باید مدرک کارشناسی هنرهای زیبا و یا مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در دانشگاه معتبر کسب کرده باشند. معمولا متقاضیان باید نمونه کارهای خود، بیانیه ای از اهداف و خلاصه ای از پایان نامه را ارسال کنند. متقاضیان دکترا به ارائه عکس ها و نمونه کارهای خود نیاز دارند. دانشجویانی که در برنامه دکترا ثبت نام می کنند اغلب ساعت های کلاس را صرف بررسی تئوری نقدها و تکنیک های هنری و همچنین متدولوژی ها در زمینه هنرهای بصری می کنند. رشته دکترای عکاسی به دانشجویان این فرصت را می دهد که به طور نزدیک با اعضای هئیت علمی کار کنند که به شکل گیری شغل آکادمی آنها کمک می کند. رشته های دکترا در استودیوهای هنر که بسیار انفرادی و در خور علایق هنری دانشجویان است ارائه می شود.

برخی از رشته های که برای اکثر دانشجویان دوره دکترا یکسان است :

  • تحقیق و عملکرد هنرهای پیشرفته
  • نگاه های معاصر به مباحث انتقادی
  • فضای عمومی و هنر
  • مطالعات تکمیلی در تاریخ هنر
  • مواجه با اشیاء.

شرایط کار رشته کارشناسی عکاسی در روسیه

حقوق عکاسان در روسیه بین 53.765 روبل در ماه، 800 دلار( حداقل حقوق ) تا 179.218 روبل در ماه، 2700 دلار ( حداکثر حقوق ) می باشد.متوسط حقوق عکاسان 119.478 روبل ( 1900 دلار ) در ماه است، به این معنی که نیمی ( 50%) از افرادی که به عنوان عکاس کار می کنند کمتر از 119.478 روبل در ماه درآمد دارند در حالیکه نیم دیگر بیش از 119.478 روبل در ماه درآمد کسب می کنند. متوسط حقوق نشان دهنده ارزش حقوق است. به طور کلی خواهان قرار گیری در سمت راست نمودار می باشید، با گروهی که بیش از حد متوسط درآمد دارند.دو مقدار در نزدیکی حد متوسط قرار دارد: صدک 25 و صدک 75، بر اساس نمودار توزیع حقوق، 25% از افرادی که به عنوان عکاس کار می کنند کمتر از 77.959 روبل (1200 دلار ) حقوق دریافت می کنند، در حالیکه 75% دیگر بیش از 77.595 روبل درآمد دارند، همچنین با توجه به نمودار 75% از افرادی که به عنوان عکاس کار می کنند کمتر از 149.348 روبل ( 2400 دلار ) درآمد کسب می کنند در حالیکه 25% دیگر بیشتر از 149.348 روبل درآمد دارند.

شرایط کار رشته کارشناسی عکاسی روسیه
شرایط کار رشته کارشناسی عکاسی روسیه

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین میزان حقوق است. به طور کلی هر چه سابقه کار و تجربه بیشتر باشد حقوق بالاتر می باشد. میزان حقوق بر اساس سطح تجربه تقسیم بندی می شود. عکاسان با کمتر از دو سال تجربه تقریبا 56.683 روبل ( 900 دلار ) در ماه درآمد دارند در حالی که عکاسان با دو تا پنج سال تجربه، 88.892 روبل ( 1400 دلار) در ماه حقوق دریافت می کنند، 35% بیشتر از کسانی که کمتر از دو سال تجربه دارند. عکاسان با پنج تا ده سال تجربه در ماه 106.455 روبل ( 1700 دلار ) حقوق دارند، 20% بیشتر از کسانی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند. علاوه بر این عکاسان با ده تا پانزده سال تجربه، 124.019 روبل ( 1900 دلار ) در ماه دستمزد دریافت می کنند، 16% بیشتر از افرادی که بین پنج تا ده سال تجربه دارند. افراد با پانزده تا بیست سال تجربه، 141.582 روبل ( 2200 دلار ) در ماه درآمد دارند، 14% بیشتر از کسانی که بین ده تا پانزده سال تجربه دارند. افراد با بیش از 20 سال تجربه کار، حقوق معادل 169.182 روبل ( 2700 دلار ) در ماه دریافت می کنند، 19% بیشتر از کسانی که بین پانزده تا بیست سال تجربه کاری دارند.

بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته کارشناسی عکاسی

دانشکده عکاسی OBRAZ:

دانشکده عکاسی OBRAZ طیف وسیعی از کارگاه ها و آموزش ها را در کل مسکو در زمینه لنز، دوربین، عکاسی و نورپردازی ارائه می دهد. این دانشکده همچنین کارگاه هایی برگزار می کند که موضوعات مختلف عکاسی از جمله پرتره، اشیای بی جان، منظره، عکاسی رسانه، مسافرت و بسیاری از مباحث دیگر را پوشش می دهد. دانشکده OBRAZ، براساس دوره تحصیلی تعدادی از کلاس ها را در روزهای هفته و برخی را در آخر هفته ها برگزار می کند( از جمله برنامه دو هفته ای روانشناسی پرتره برای عکاسی پیشرفته تر). قطعا یکی از برنامه های جذاب و منحصر به فرد دانشکده، کلاس دو ساعت آشنایی با دوربین است که در آخر هفته ها تشکیل می شود و از همه مهمتر این که این کلاس رایگان است.

دانشکده عکاسی و چند رسانه ای الکساندر رودچنکو مسکو:

دانشگاه HSE ( دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد ) یکی از دانشگاه های برتر روسیه است که متخصصان درجه یک در طیف وسیعی از تخصص ها از جمله طراحی، مد و هنر معاصر را پرورش می دهد. دانشکده هنر و طراحی HSE بخشی از دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد است. این دانشکده در مرکز مسکو واقع شده است، بنابراین در زندگی فرهنگی و حرفه ای مسکو جا دارد. بخشی از برنامه های آموزشی، مطالعه تئوری و تاریخ هنر و طراحی است، بنابراین دانشجویان از موزه ها، گالری ها و مراکز فرهنگی مسکو دیدن می کنند زیرا می دانند که برای ساختن آینده، شناخت گذشته ضروری است. دانشجویان و استادان، شرکت کنندگان و برندگان همیشگی مسابقات طراحی حرفه ای و هنری هستند.

مشاوران و کارشناسان مجرب و برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در دو شعبه اصلی در تهران و شیراز با آگاهی کامل از قوانین حقوقی و مهاجرتی، بهترین خدمات مشاوره ای مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهند. این موسسه برتر در جنوب کشور با تسهیل مسیر سخت مهاجرت تحصیلی و شغلی از ابتدای تشگیل پرونده مهاجرت تا رسیدن به مقصد و هدف، در کنار دانشجویان مشتاق تحصیل و علم می باشند تا طی این مسیر سخت را هموار نمایند. با اطمینان به مشاوران و کارشناسان موسسه ما، قدم هایتان را به سوی آینده ای درخشان مطمئن بردارید. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد کارشناسی عکاسی در روسیه

1- امکان تحصیل در کارشناسی عکاسی در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

اگر بخواهید زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش باشد، طیف وسیعی از برنامه های آموزش انگلیسی زبان وجود دارد. در نظر داشته باشید که بیشتر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی در روسیه تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند.

2- آیا برای تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه می توانیم در دوره های آمادگی شرکت کنیم؟

در صورتی که ترجیح دهید بسیاری از دانشگاه های روسی برای کمک به دانشجویان مهارت های لازم برای تحصیل به زبان روسی دوره های زبان آمادگی را ارائه می دهند.

3- هزینه تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه چقدر است؟

آموزش تمام وقت کارشناسی عکاسی تقریباً 240 تا 24060 روبل(3،690-4000 دلار) در سال هزینه دارد. حداقل هزینه آن 1880 دلار در سال و حداکثر 13540 دلار در سال است.

4- چگونه می توانم در دانشگاه های روسیه مشغول تحصیل کارشناسی عکاسی شوم؟

پنج مرحله برای تحصیل کارشناسی عکاسی در هر دانشگاه روسیه وجود دارد:

  • مرحله 1: دانشجویان می توانند بصورت آنلاین درخواست خود را ارسال کنند.
  • مرحله 2: نامه پذیرش را دریافت نمایید.
  • مرحله 3: ویزای مربوطه را از روسیه اخذ نمایید.
  • مرحله 4: وارد روسیه شوید.

5- آیا روسیه برای زندگی گران است؟

هزینه زندگی در روسیه تا حد زیادی به سبک زندگی و منطقه زندگی شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی هزینه زندگی در روسیه حدود 300-500 دلار در ماه است.

6- آیا تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه رایگان است؟

در روسیه دانشجویان بین الملل برای تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایند.

7- آیا با تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه اجازه بردن همراه را دارم؟

خیر، روسیه به دانشجویان ویزای همراه ارائه نمی دهد.

8- برای تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

برای تحصیل کارشناسی در روسیه باید مدارکی مانند مدارک تحصیلی و ریز نمرات، پاسپورت و مدارک هویتی، عکس، گواهی عدم سوء سابقه و گواهی سلامت جسمی را آماده نمایید.

9- آیا برای تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر در روسیه برای تحصیل کارشناسی عکاسی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

10- آیا برای تحصیل کارشناسی عکاسی در روسیه به دانشجویان اجازه کار داده می شود؟

متقاضیان کارشناسی عکاسی در روسیه که تمایل به کار حین تحصیل دارند، باید از اداره مربوطه مجوز کار را دریافت نمایند.

11- آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی عکاسی در روسیه بمانم؟

فارغ التحصیلان کارشناسی عکاسی در صورتیکه بتوانند در روسیه کار پیدا کنند، می توانند ویزای خود را تغییر داده و در این کشور بمانند.

اسکرول به بالا