071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات زندگی در آلمان

مشکلات زندگی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر به زبان آلمانی صحبت نمی کنید و قصد مهاجرت به آلمان دارید، ورود به حلقه های اجتماعی اندکی مشکل است. اگرچه نسل جوان انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند اما به نظر می رسد افراد خارجی که با زبان آلمانی آشنا نیستند نمی توانند به راحتی با افراد محلی ارتباط برقرار کنند و این از مشکلات زندگی در آلمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر پس از مطالعه مقاله با مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

معایب و مشکلات زندگی در آلمان

آلمانی ها تمایل زیادی برای تفریح در بیرون ندارند، بیرون رفتن های شبانه دیوانه کننده و همچنین روابط دوستانه بسیار نادر است. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید؛ آلمانی ها پلیس خودشان هستند و این درست است. اگر شما دوست ندارید که غریبه ها هر لحظه به شما امر و نهی کنند، پس متاسفانه تجربه زندگی در آلمان را سخت خواهید داشت.

خدمات مشتری بد که باعث شده اکثرا از خرده فروشی های آنلاین بریتیش و آمریکایی خرید صورت گیرد. ادغام با جامعه سخت است، مگر اینکه به زبان آلمانی مسلط بشوید. پیدا کردن یک شغل، برخورد با کاغذ بازیهای اداری، یک مبارزه واقعی است.

برخورداری از خیابان های سنگ فرش که مطمئنا برای گرفتن عکس های اینستاگرامی زیبا هستند، اما شما به سرعت خواهید فهمید که چرا مردم در آلمان چیزی جز کفش های ورزشی نمی پوشند.

معایب و مشکلات زندگی در آلمان

  • افزایش وزن: از کشوری که مرکز سوسیس ها و شنیتسل ها است چه انتظاری دارید؟
  • شوک فرهنگی! این یک کشور غربی است، اما همیشه اینطور احساس نمی شود.
  • بعضی وقتها بسیار منظم هستند: شما بلیطی برای دوچرخه سواری می گیرید اما در مسیر اشتباه قرار می گیرید، اگر هنگام چراغ قرمز از خیابان رد شوید، یا بازیافت اشتباهی را انجام دهید (درپوش های پلاستیکی را قبل از انداختن در محفظه های شیشه ای از بین نبرید)؛ مطمئنا برخی مردم به صورت وحشتناکی به شما خیره می شوند.

ارتباط خدمات مشتری دارای صمیمیت کمتری نسبت به آمریکا است؛ مردم در سوپرمارکت ها و خط های خرید در آمریکا بسیار دوستانه رفتار می کنند. مردم در آلمان به کارآفرینی و بی پروایی مانند دیگر قسمت های دنیا نیستند: در آمریکا و چین همه به دنبال شغل دیگری از این سازمان به سازمان دیگری می روند. اما در آلمان کمتر شاهد این روحیه هستیم.

مشکلات زندگی در آلمان برای مهاجرین

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید با مشکلات زندگی در این کشور آشنا شوند. هفت عادت آلمانی ها که خارجی ها واقعا تلاش می کنند آنها را بپذیرند؛ مردم آلمان شگفت انگیز هستند ، اما بعضی چیزها وجود دارد که خارجی ها را متعجب می کند.

  • آلمانی ها بسیار رک هستند

در بعضی از فرهنگ ها همه چیز با جملات پیچیده بیان می شود به خاطر اینکه می ترسند بی ادبی نباشد. در چین گفتن مستقیم کلمه “نه ” می تواند باعث ایجاد دلخوری های بسیار بدی شود. Hugh Graht( سفیر بریتانیا) نمی تواند یک جمله را بدون گفتن من خیلی متاسفم تمام کند.

آلمانی ها کاملا متفاوت هستند. صحبت را کوتاه می کنند و حرف هایشان را مستقیم بیان میکنند. مثلا گفتن جمله ” نمک به من بده” خوب به نظر می رسد و اصلا بی ادبی نیست.

این امر تنها مختص گفتگوهای جزئی نیست . برای مثال شما یک نفر را در کافه ملاقات می کنید و به جای اینکه جملات خوبی به یکدیگر بگویید اولین سوالی که می پرسید این است “چرا بریتانیایی ها به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند؟”

ممکن است مدت زیادی طول بکشد که به این موضوع عادت کنید اما در نهایت متوجه میشوید که این کار بی ادبی نیست و این موضوع باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود.

  • در آلمان هنوز فرهنگ تذکر دادن وجود دارد.

آمریکایی ها، انگلیسی ها و کانادایی ها وقتی برای اولین بار به آلمان می آیند اغلب در معرض توبیخ های رسمی قرار می گیرند و به هنجارهای اجتماعی پایبند نیستند.

اگر کودکی با کفش روی صندلی اتوبوس بایستد کاملا طبیعی است که یکی از مسافران برگردد و از او بخواهد که پایین بیایید.

این میل به منظم بودن در دیگر بخش های جامعه به خصوص در مناطق سنتی مثل بایرن بسیار بیشتر است. در آنجا ممکن است شما با یک شهروند محلی برخورد کنید که مستقیما به شما تذکر دهد. در برلین فرهنگ تذکر دادن کمتر وجود دارد.

در آلمان مردم اغلب نگران این نیستند که به فردی بگویند کار اشتباهی انجام داده است صرف نطر ازین که کوچک یا بزرگسال باشد . یکی از مواردی که آلمانی ها در مورد آن خیلی حساس هستند عبور کردن از خیابان زمانی که چراغ قرمز است. اگر شما بخواهید که با بی توجهی از خیایان عبور کنید در مورد اشتباهی که انجام داده اید به شما تذکر می دهند.

  • مجبور هستید پول نقد پرداخت کنید

آلمان کشوری است که به خاطر داشتن تکنولوژی بسیار مشهور است: BMW های با ویژگی های بالا ، AUDI ها و پورشه یا یک سیستم حمل و نقل کارآمد. اما خیلی از خارجی ها زود متوجه می شوند که این فقط بخشی از یک افسانه است.

بعضی وقتها به نظر می رسد که هیچ کس تکنولوژیکال تر از آلمانی ها نیست اما نکته قابل توجه این است که آلمانی ها کمتر از کارتهای اعتباری و دبیت کارت استفاده می کنند. عجیب است که خیلی از رستوران ها در آلمان فقط پول نقد قبول می کنند.

خیلی شرم آور است که زمانی که می خواهید چیزی را خریداری کنید فروشنده می گوید که کارت قبول نمی کند. در نهایت یک معذرت خواهی کوچک می کنید و از آن آدرس نزدیکترین دستگاه را می پرسید . آنها شانه بالا می اندازند و اهمیت نمی دهند.

  • خدمات بسیار بد

اگر شما آمریکایی هستید ، احتمالا در رستوران های انگلیسی با خدمات بسیار بدی مواجه شده اید اما رستوران های برلین از آن چیزی که شما دیده اید بدتر هستند.

اینکه همه رستوران ها را مثل هم بدانیم، ناعادلانه است . رستوران های زیادی برای انتخاب وجود ندارند که خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهند.

قانون ” همیشه حق با مشتری است” در آلمان وجود ندارد. شما نمی توانید در رستورانهای آلمان عجله داشته باشید زیرا پیشخدمت ها اغلب توجه نمی کنند. اگر سفارش شما را اشتباه آورده باشند ممکن است با شما بحث کنند.

شما نمی توانید واکنش های آنها را بپذیرید . وقتی که تنها یک لیوان آب می خواهید ممکن است با پاسخ هایی مثل” ما هیچی اینجا نداریم” یا ” میتونی از آب گرم حمام استفاده کنی” مواجه شوید.

  • آلمانی ها برای فرستادن نامه های تهدید آمیز وقت تلف نمی کنند.

نگران نباشید اگر نامه تهدید آمیز از طرف مامور دولتی آلمان دریافت کردید.آلمانی ها دوست دارند همه چیز به صورت رسمی باشد . با توجه به اینکه خیلی از خارجی ها فکر می کنند که پست کردن نامه یک سیستم قدیمی است اما آلمانی ها دوست دارند که نامه های وحشتناک بفرستند.

بنابراین ، اگر اجاره خود را پرداخت نکرده اید، تعجب نکنید که به جای اینکه کسی در خانه شما را بزند یا با شما تماس بگیرد، صاحب خانه آلمانی شما بدون هیچ اخطار قبلی نامه ای تهدید آمیز برای بیرون کردن فوری شما بفرستد.

اگر کمی پرداخت هزینه های عمومی آلمان به عقب بیفتد آنها سریعا تهدید میکنند که خودرو شما را ضبط می کنند حتی اگر شما ماشین نداشته باشید. شاید بعد از دریافت چنین تهدیدات موحشی ، از یک تماس تلفنی ساده یا یک نامه که توضیح می دهد شما قبلا پرداخت آنلاین انجام داده اید متعجب شوید.

  • آلمانی ها در خانه سیگار می کشند اما همه چیز را در خارج از خانه انجام می دهند.

این یکی دیگر از مواردی است که مردم بیشتر به آن اهمیت می دهند اما ممنوعیت کشیدن سیگار در آلمان بسیار راحت تر از اکثر کشورهای غربی است.

آلمان هنوز قوانین سیگار کشیدن در سطح فدرال ندارد بنابراین در هر یک از 16 ایالت آلمان قوانین متفاوتی وجود دارد. به غیر از بایرن، نوردراین، وستفالن و سارلند سیگار کشیدن در برخی از رستوران ها، کافه ها و کلوب ها بسته به قوانین ایالتی امکان پذیر است.

بنابراین برای افراد آمریکایی و انگلیسی که سیگار نمی کشند ممکن است سیگار کشیدن در مکان های عمومی خیلی عجیب به نظر برسد. بعد از قرار گرفتن در محیط های پر از دود سیگار شب که به خانه برمی گردید لباسهای شما بوی بد می دهد. امروزه در فرانسه کمتر از آلمان دود سیگار وجود دارد. حتی در ایستگاه های قطار آلمانی ها سیگار می کشند. ایستگاه های زیر زمینی به مکان هایی برای سیگار کشیدن تبدیل شده است. ممنوعیت سیگار کشیدن در آلمان جدی گرفته نمی شود.

اما خیلی عجیب است که آلمانی ها دوست دارند بیرون از خانه هایشان باشند. حتی زمانی که هوا خیلی سرد است خانواده هایی را می بینید که بیرون هستند و بچه ها در حال بازی کردن در دمای زیر صفر هستند.

  • سیاست های اشتباه

شاید به خاطر اینکه آمریکا و بریتانیا تاریخ طولانی در ورود مهاجران دارند ، کلمه هایی که در آلمان استفاده می شود به نظر قدیمی می آید. برای مثال: شهروندان آلمانی که پدران یا مادربزرگ و پدربزرگ آنها از ترکیه آمده اند هنوز به عنوان ترکها به جای آلمانی ها شناخته می شوند. آمریکایی هایی که در آلمان اجناس دیگر کشورها را می بینند( مثلا قرمز هندی و وسایل سیاه پوستان) در جایی که اهمیت فرهنگی کاملا متفاوت است تعجب می کنند.

مشکلات تحصیل و زندگی دانشجویی در آلمان

متقاضیان برای تحصیل در آلمان باید مشکلات رندگی و تحصیل در این کشور را در نظر داشته باشند که به شرح زیر می باشد:

  • زبان: این مورد بزرگترین مشکلی است که دانشجویان با آن مواجه هستند. اگر شما تسلط خوبی بر زبان آلمانی دارید، در همه جا به شما کمک می کند؛ حتی در پیدا کردن کارهای پاره وقت و آینده شما.
  • ادغام در جامعه: اکثر دانشجویان بین المللی در گروه های هم ملیتی های خود قرار می گیرند، که باعث کاهش شانس ادغام با فرهنگ و آشنایی با جامعه آلمانی می شود.
  • ارائه تکالیف: پروفسورهای آلمانی انتظار ارائه تکالیف کامل دارند. مخصوصا، باید تمام وظایفی که از شما خواسته می شود را به درستی انجام دهید. کیفیت کار نیز باید عالی باشد.
  • پیدا کردن دوستان آلمانی: همان طور که در مورد 2 گفته شد، اکثر آنها در گروه های خود باقی می مانند؛ که خود باعث کاهش شانس ارتباط با همکلاسی ها و هم دانشگاهی های آلمانی می شود و موقعیت درک و مطالعه فرهنگ آلمانی را از شما می گیرد.
  • غذا: اگر شما یک گیاهخوار هستید، گاهی اوقات در جایی کوچک برای غذا به مشکل بر می خورید. با این حال، در اکثر مکان ها شما می توانید پیتزا و کباب های گیاهی یا فلافل پیدا کنید. فروشگاه هایی از اغلب کشورهای آسیایی و آفریقایی وجود دارد که همه موارد مورد نیاز شما را دارند. همچنین فروشگاه های آنلاینی وجود دارد که مشکلی با مواد تشکیل دهنده آن ندارید.

همین، راه حل مشکل های بالا یادگیری زبان آلمانی و آشنایی با فرهنگ این کشور است. حداقل نیاز به تلاش دارید، اکثر آلمانی ها انعطاف پذیر هستند. اما اکثرا آنها به طور مستقم با شما ارتباط برقرار نمی کنند و شما باید پیشقدم شوید.

مشکلات کار در آلمان برای خارجی ها

برای مهاجرت کاری به آلمان باید همه جوانب را در نظر بگیرید. در این مقاله سه تصور غلط و اشتباه که مانع ورود افراد حرفه ای خارجی به بازار کار آلمان می شود و راه کارهایی برای حل آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • HR ( منابع انسانی) در جستجوی بهترین داوطلبان است.

تصور عموم مردم این است که با داشتن تحصیلات عالی ، انگیزه بالا و سوابق کاری شانس بیشتری در استخدام در شرکت های آلمان خواهند داشت. همچنین رزومه قوی و فن بیان خوب می تواند در کاریابی بسیار تاثیر گذار باشد. این مسائل تا حدودی درست است اما متاسفانه افرادی که به دنبال کار هستند ، درباره چیزی که HR به آن اهمیت می دهد، بی توجه اند . HR به دنبال بهترین داوطلب نیستند ، بلکه نمی خواهد به خاطر اشتباهات سرزنش شود.

چه کسی حرفه ای ها را در منابع انسانی ( حداقل در آلمان ) انتخاب می کند؟ افراد HR به ندرت عضو هیئت مدیره می شوند. دپارتمان ها ، درصد زیادی از افرادی که به طور قاطع و مصمم فعالیت می کنند را به خود جذب می کنند. در نتیجه اگر برای شغلی بهترین داوطلب باشید اما همچنان مسائل زیادی برایتان مبهم باشد ، شما را استخدام نخواهند کرد. یکی از شعارهای HR : این است : “احتیاط شرط عقل است.” زیرا برای افراد مصمم، هر چیز مبهم یک خطر محسوب می شود.

  • راهکارها:

تعداد مسائل مبهم و سوالات موجود در ذهن خود را پیش از درخواست کار به شرکت تا آنجایی که می توانید، کاهش دهید. سابقه کار در آلمان ، مهارت زبان آلمانی ، کارآموزی به صورت رایگان برای شناخت محیط کار و همکاران ریسک از دست دادن کار را تا حدی کاهش می دهد.

سعی کنید مستقیما با رئیس یا مدیر شرکتی که قصد کار در آن را دارید صحبت کنید. با مردم آلمان ارتباط خوبی برقرار کنید، زیرا آنها می توانند فرصت های شغلی بیشتری را به شما معرفی کنند .

استخدام در یک شرکت انگلیسی زبان در آلمان

آلمان دارای یک مارکت بزرگ است. با بازنشسته شدن هر سه کارمند ، تنها دو کارمند جدید استخدام می شود. در 40 سال اخیر ، میزان نیروی کار رو به کاهش بوده است و در آینده ای نه چندان دور ، این میزان به 1:2 می رسد. بسیاری از شرکت های آلمانی، ماه ها در جستجوی نیروی ماهر هستند اما نمی توانند فرد مورد نظر خود را پیدا کنند.

بیشتر خارجیان تمایل دارند در شرکت های انگلیسی زبان استخدام شوند. به عنوان مثال کارمندان شرکت انگلیسی زبان (Trivago ) واقع در دوسلدورف از 60 ملیت مختلف در این شرکت استخدام شده اند. درخواست کار به این شرکت بسیار زیاد است ، در حالی که بسیاری از شرکت های آلمانی نمی توانند فرد با استعداد مورد نظر خود را بیابند.

اگر بتوان در شرکت های انگلیسی زبان کار پیدا کرد ، به مراتب بهتر است زیرا مشکل یادگیری زبان آلمانی را نخواهید داشت. اما اگر به شغلی بهتری با درآمدی بیشتر فکر می کنید بهترین راه این است که زبان آلمانی را یاد بگیرید. در این صورت می توانید به هر شرکتی که مایل بودید، درخواست دهید .

  • عدم معرفی کامل خود در رزومه :

بسیاری از افراد هنگام درخواست کار، رزومه کاملی از خود را ارائه نمی دهند . در برخی از درخواست ها ، درباره هدف خود صحبتی نشده و یا حتی موقعیت شغلی مورد نظر خود را توضیح نداده اند.

  • راهکارها :

هنگام درخواست بهتر است با دقت خود را معرفی کنید و تمامی قابلیت ها و توانایی های خود را در فرم درخواست شرح دهید. لازم نیست به تمام شرکت ها درخواست بدهید . تنها به شرکت هایی درخواست کار بدهید که به شغل پیشنهادی علاقه دارید. شرح اهداف شما برای کار در آن شرکت بسیار مفید است. از نیازهای واقعی آنها مطلع شوید و درباره نحوه مشارکت و همکاری خود توضیحات لازم را بدهید.

به خاطر داشته باشید که فرهنگ و آداب کار در آلمان متفاوت از کشور شماست ، نه بهتر و یا بدتر؛ تنها با هم تفاوت دارند. موفقیت شما به میزان سازگاریتان بستگی خواهد داشت.

بهترین شهر آلمان برای زندگی مهاجرین

قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید؟ در مورد شهرهای آلمان که بهترین کیفیت زندگی را به شما عرضه می کنند و در بین بهترین های دنیا هستند، بیشتر بدانید!

برلین:

شهر آرام برلین، رتبه 13م را متعلق به خود کرده است. قسمت های زیادی از شهر برلین در جنگ جهانی دوم تخریب شد و بعدها، پس از اتحاد مجدد شرق و غرب آلمان، تا حد زیادی این شهر بازسازی شده است. برلین شهر بسیار سرسبزیست و پر از پارک، جنگل، دریاچه، و رودخانه است که یک سوم از شهر را تشکیل می دهند. مناطق این شهر بسیار متنوع اند، هر کدام از آنها فضا و اتمسفر منحصر به خود را دارند.

شارلوتنبرگ (Charlottenburg) یکی از مناطق آرام و لوکس غرب شهر است که خانه های قدیمی قرن 19م در آن واقع شده اند و دانشجویان زیادی نیز در این ناحیه به سر می برند. کروزبرگ (Kreuzberg) یکی از مناطق چند فرهنگی و شیک این شهر است که همواره مرکز اصلی اقامت شهروندان ترکی و مهاجرین این کشور بوده است.

مراسم عروسی سنتی طبقه کارگر جامعه یکی از جذابیت های این شهر است. Prenzlauer Berg نیز یکی از مناطق بهبود یافته قدیمی است که جذابیت های زیادی برای دانشجویان و هنرمندان دارد. Wilmersdorf گران قیمت، با ساختمان های زیبای قرن 19 خود در همسایگی Grunewald، با پرستیژ ترین منطقه برلین واقع شده است.

دوسلدورف:

این شهر از جنبه کیفیت و زیرساخت های زندگی رتبه 6م را کسب کرده است. دوسلدورف یک شهر جهانی زیبا در امتداد رود راین است که بانک ها، صنایع، شرکت های رسانه ای، HQ های چند ملیتی، موزه ها، رستوان ها و بازار ها و مدارس بین المللی فوق العاده ای در آن وجود دارند. در این شهر 50 ‘stadtteile’ یا ناحیه وجود دارند. Stadmitte آمیخته ای از فرهنگ ها و فقیر و غنی در کنار یکدیگر است. خانه در این شهر نادر است و آپارتمان ها بسیار گران اند اما برای برخی از افراد درست همان چیزیست که به آن احتیاج دارند.

Pempelfort با مناظر فرهنگی متنوع، و Hafen با آینده درخشان خود، هردو جزو کشور های محبوب برای افراد مجرد و جوان به حساب می آیند. Bilk یک منطقه شلوغ و پرجمعیت است که مملو از افراد خارجی و دانشجویانی است که از تفریحات شبانه این شهر و فضاهای سبز آن لذت می برند. در نزدیکی رودخانه، Oberkassel واقع شده است که احتمالا با معماری نوگرایانه و مدرن خود و قیمت های مناسبش جذابترین بخش شهر محسوب می شود. Niederkasse نیز یکی از مناطق پر متقاضی است که یک چهارم از جمعیت ژاپنی شهر در آن ساکن اند.

فرانکفورت:

پایتخت اقتصادی آلمان، فرانکفورت، با آسمان خراش ها و همچنین جمعیت 600000 نفری خود که در این شهر به کار مشغول اند ممکن است مقداری شبیه منهتن به نظر برسد. افراد ساکن در این شهر زندگی در مناطق حاشیه ای شهر را به زندگی در مرکز آن ترجیح داده اند. علت آن تا حدودی به خاطر هزینه ها و تا حدودی به خاطر در دسترس بودن است.

در Reidberg، لنگرگاه غربی و شرقی، Rebstockpark , Sachsenhausen و Friedberger Warte خانه های مدرن و جدیدی وجود دارد در حالی که عمارت های قدیمی تر و کنسولگری ها در بخش های دیگر شهر مثل Westend , Holzhausen Quarter, Poets’ Quarter و Diplomatenvierte واقع شده اند. افراد مجرد می توانند از رستوران های موجود در Sachsenhausen و بخش هایی از Nordend استفاده کنند. بسیاری از مدیرعامل ها در شهرهای Vordertaunus، یک محله جنگی که 45 دقیقه تا شمال غربی فرانکفورت فاصله دارد زندگی می کنند. فرانکفورت از لحاظ کیفیت زندگی در دنیا رتبه هفتم را کسب کرده است و از جهت زیر ساخت ها مشترکا با مونیخ رتبه دوم را دارد.

هامبورگ:

هامبورگ یا بهتر است بگوییم شهر آزاد و عضو اتحادیه هانز هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان با 1.8 میلیون جمعیت است. در قسمت کلانشهر آن 5.1 میلیون نفر سکونت دارند. هامبورگ همچنین یکی از 16 ایالت فدراسیون کشور آلمان است و در زمینه بهترین کیفیت زندگی رتبه 19م و در زمینه زیرساخت های باکیفیت شهری رتبه 9م را کسب کرده است. هرچند که شهر وسیعیست، مردم نسبت به سایر شهرهای اصلی دنیا فضای زندگی بیشتری دارند.

تعداد بسیار زیادی فضای باز سبز ، رودخانه و کانال هایی که از 2000 پل گذر می کنند وجود دارد. آلتونا، با معماری زیبا و قدیمی خود، کارخانه های قدیمی بازسازی شده و ویلاهای گران و بزرگ با منظره رودخانه، تبدیل به یکی از مناطق مسکونی محبوب این شهر شده است. Eimsbuttal یکی از مناطق مدرن و لوکس این شهر است که دانشگاهی در ان واقع شده است.

Wandsbek، در شمال شرقی ترین نقطه شهر بیشترین تعداد ساکنین را دارد و به طور کلی یک منطقه حاشیه شهری به حساب می آید که تقسیم به حوزه ها و محله های متعدد شده است. هامبورگ نورد، منطقه ایست برای قشر سنتی و طبقه کارگر جامعه در کنار تعداد محدودی بخش ثروتمند. برگدوف، در جنوب شهر، در گذشته شهر مستقلی بوده و همچنان یک کاخ در خود دارد که امروزه به عنوان یک موزه استفاده می شود.

مونیخ:

مونیخ در جدول رتبه بندی کیفیت زندگی مرسر، رتبه بسیار بالایی دارد. این شهر رتبه سوم در مورد کیفیت زندگی و رتبه دوم را در زمینه زیرساخت شهری دارد. اما باید هزینه های آن را بپردازید! طبق شاخص هزینه های زندگی، شهر مونیخ گران ترین شهر آلمان است و در کل اروپا 49مین شهر گران محسوب می شود. Schwabing به علت نزدیکی به دانشگاه، مکان محبوبی برای قشر جوان و دانشجویان به حساب می آید. این محدوده به Marxvorstadt راه دارد که کافه ها و مغااز های مدرنی در آن واقع شده است.

وضعیت نژادپرستی در آلمان

با توجه به گذشته فاشیستی آلمان، تبعیض نژادی ، ضربه سختی به مردم این کشور وارد و در رسانه های بین المللی توجه زیادی را به خود جلب کرده است . ظالمانه ترین و خائنانه ترین نوع نژادپرستی در آلمان که منجر به جنایات نژادپرستانه می شد، حملات گاه گاهی خشونت آمیز گروه های افراطی راست بود که به افرادی مانند پناهجویان، کارگران مهاجر، مسلمانان ، آفریقایی ها ، مردم آسیا و غیره حمله می کردند.

در دهه های 1980 و 1990، نژادپرستی در آلمان به نقطه اوج خود رسید. اعمال خشونت آمیزی از جمله به آتش کشیدن خانه های مهاجران که منجر به سوختگی و کشته شدن چندین تن از خارجیان شد، گزارش می شد. پس از آن اعمال خشونت آمیز نژادپرستی از جمله ضرب و شتم قتل و توسط گروه های افراطی راست شدت گرفت ؛ گرچه امروزه ، این جنایات وحشتناک از نظر آماری بسیار نادر است. عموم مردم تمایل دارند با شوک و غم و اندوه واکنش خود را نشان دهند، این امر منجر به بحث و گفتگوی صادقانه درباره بیگانه هراسی و نژاد پرستی در آلمان می شود.

بر خلاف حسن نیت برخی از شهروندان آلمانی ، همچنان نژادپرستی در آلمان دیده می شود. به عنوان مثال یک محیط نئونازی فعال در این کشور وجود دارد. نمایندگان با خشونت کمتر در چندین حزب راست به خصوص NPD فعالیت می کنند و سخت در تلاشند تا خود را معرفی کنند. در مناطق فقیر نشین با میزان بیکاری بالا ، تحریک افراد نسبت به خارجیان بسیار ساده است. معمولا در این مناطق ، برخی از نئو نازی ها به عنوان نماینده تعداد کمی از پارلمان های منطقه ای انتخاب شده اند.

Verfassungsschutz – یکی از سرویس های خبررسانی آلمان – احزاب راست و skinhead را تحت نظارت دائمی خود قرار داده است . طبق برآوردهای آنها ، تعداد افراد اصلی احزاب افراطی راست در آلمان حدود 25000 نفر است. آنها در تلاشتند تا نواجوانان و جوانان را به خود جذب کنند . تقریبا 2 _3 % از جمعیت آلمان از نژاد پرستی حمایت می کنند.

تبعیض مذهبی در آلمان

معمولا فرقه های نژاد پرستی اقدام به شورش هایی علیه یهودیت و اسلام می کنند. در آلمان جنایات غیر قابل توصیف ضد یهودیت از جمله هولوکاست ( که اغلب با توهین به یهودیان و ویرانی گورستان ها و کنیسه های آنها صورت می گرفت)، به طور جدی انجام می شد. با این حال امروزه حدود 100000 نفر از مردم یهود به دلیل ترس از نظارت عده کمی از حزب افراطی حزب راست بر کنیسه ها نمی توانند زندگی عادی در آلمان داشته باشند. با وجود پشتیبانی ها و حمایت های دولت آلمان و شهروندان مدافع ضد نژادپرستی ، همچنان یهودیان به حفاظت بیشتری نیاز دارند.

از سوی دیگر، اسلام هراسی نوع دیگری از تبعیض نژادی در آلمان است . گرچه پس از فاجعه 11 سپتامبر ، هیچ گونه حمله تروریستی از طرف مسلمانان در آلمان انجام نشده است ،اما جمعیت مسلمان این کشور تحت مراقبت و نظارت بیشتری هستند. بسیاری از مردم آلمان ، اسلام را با بنیاد گرایی (fundamentalism) و خشونت های مبتنی بر مذهب مرتبط می دانند .

برنامه ساخت مساجد متعدد در شهرهای اصلی آلمان با مخالفت شدید شهروندان مواجه شده است . در کلن، این مشاجره ها توسط حزب راست مورد سو استفاده قرار گرفت و تلاش آنها تا حدی موفقیت آمیز بود.

وضعیت مهاجران در آلمان

وضعیت مهاجران در آلمان

به طور کلی می توان گفت در آلمان تبعیض بر اساس نژاد و مذهب ، برای مهاجران آسیب فیزیکی به همراه ندارد. همکار و همسایگان آلمانی با شما مودبانه رفتار خواهند کرد. در نظر داشته باشید که شهروندان آلمانی به افراد غریبه بی اعتنا و بی توجه هستند و این امر کاملا طبیعی است .

در برخی اوقات شوخی های نژاد پرستانه حزب راست در مکان های عمومی مانند کلاب ها بسیار معمول است. طرز برخورد و مقابله با چنین حرکات نژاد پرستانه ای به هر فرد بستگی دارد و ممکن است در برخی موارد با صحبت کردن مشکل برطرف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی شرایط مهاجرت به آلمان و همچنین مشکلات زندگی در آلمان، با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کنید.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در آلمان

1- آیا یادگیری زبان آلمانی مشکل است؟

آلمانی یک زبان بسیار دشوار با یک ساختار دستوری بسیار متفاوت از انگلیسی برای یادگیری است؛ اما بدتر از این، شما نمی توانید همان کلمه و روشی را که به زبان آلمانی صحبت می کنید، بنویسید. نوشتن به زبان آلمانی ریتم بسیار خاصی دارد و یادگیری آن دشوار است.

2- آیا تحصیل در آلمان مشکل است؟

برای تحصیل رایگان در دانشگاه آلمان، بهتر است به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

3- آیا می توانم بدون شغل به آلمان نقل مکان کنم؟

شهروندان غیر اتحادیه اروپا به سادگی نمی توانند به آلمان نقل مکان کنند و سپس به دنبال کار بگردند.

4- آیا مهاجرت به آلمان دشوار است؟

اگر یک کارگر ماهر باشید، مهاجرت به آلمان بر اساس اشتغال بسیار دشوار خواهد بود.

5- آیا آلمان اجازه تابعیت دوگانه را می دهد؟

قانون آلمان به طور کلی از تابعیت دوگانه حمایت نمی کند. شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق دارند که تابعیت دوگانه را در داخل آلمان داشته باشند.

6- چرا مردم می خواهند آلمان را ترک کنند؟

آلمانی ها در جستجوی آرامش، مالیات کمتر و آفتاب بیشتر، آلمان را ترک می کنند.

7- آیا آلمان برای زندگی گران است؟

هزینه های زندگی در آلمان حدود 850 یورو در ماه برای هزینه های زندگی است. هزینه های غذا، مسکن، لباس و فعالیت های فرهنگی اندکی بالاتر از میانگین هزینه های اتحادیه اروپا است.

8- چقدر مالیات از حقوق در آلمان کسر می شود؟

نرخ مالیات از 14 درصد تا 42 درصد متغیر است.

9- آیا روز های تعطیل فروشگاه های آلمان باز است؟

خیر، در روز یکشنبه تعطیلی آلمان هیچ مغازه ای در این کشور باز نمی باشد.

10- آیا مردم آلمان خونگرم و صمیمی هستند؟

مهاجران باید در برخورد با افراد آلمانی بسیار محتاطانه رفتار کرده و ادب را رعایت نمایند.

11- آب و هوای آلمان چگونه است؟

یکی از معایب زندگی در آلمان آب و هوای سرد این کشور است.

اسکرول به بالا