071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل در کشورهای عربی

شرایط تحصیل در کشورهای عربی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در امارات متحده عربی قطعاً می تواند درآمد بالقوه مالیات بر درآمد پس از فارغ التحصیلی را داشته باشد. بر اساس رتبه بندی کیو اس (SQ) برخی از دانشگاه های منطقه خلیج فارس در رتبه بهترین دانشگاه های جهانی قرار گرفته اند. فارغ التحصیلان از شرایط تحصیل در کشورهای عربی مانند مهارت های هماهنگ با دانش مناسب بازار کار مجهز می شوند.

الزامات و شرایط تحصیل در کشورهای عربی

309 دانشگاه در جهان عرب وجود دارد که 206 دانشگاه دولتی و 193 دانشگاه خصوصی می باشد. دانشگاه های عربی شامل هشت میلیون نفر دانشجو و 250،000 اعضای هیات علمی، که 25٪ از این جمعیت ها را زنان تشکیل می دهند، می باشند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت جوانان در جهان عرب، تعداد دانشجویان با تحصیلات عالی در ده سال گذشته دو برابر شده است، به این ترتیب ارزش اجتماعی به تحصیلات عالی تعلق می گیرد.

ویزاهای اخذ شده

آموزش در کشورهای عربی

اصلاحات در آموزش جهان عرب باعث می شود دولت ها متعهد به شروع اصلاحات سریع و واقعی سیستم آموزشی براساس استانداردهای: کیفی، اقتصاد مبتنی بر دانش، میزان تقاضا، کسب و کار، صنعت و تکنولوژی شوند و برنامه های آموزش عالی خود را بر پایه این استانداردها ترتیب دهند.

آموزش در کشورهای عربی

در دانشگاه های عربی فرصتی برای مطالعه طیف گسترده ای از زبان ها در سطوح مختلف می باشد. انعطاف در نوع ارائه زبانها نیز وجود دارد و اگر برای اخذ مدرکی در کشورهای عربی تحصیل کنید، می توانید یک زبان را با طیف گسترده ای از موضوعات دیگر ترکیب کنید و یاد بگیرید. شما می توانید به زبان عربی نیز تحصیلتان را ادامه دهید. به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های عربی تدریس می شود.

هزینه تحصیل در کشورهای عربی

بزرگترین دانشگاه آموزش عالی جهت تحصیل در امارات متحده عربی، کالج های عالی فناوری هستند که دارای 17 دانشگاه در سراسر کشور میباشند. علاوه بر این، تعدادی از دانشگاه های رتبه بندی شده در کشورهای دیگر دارای کالج های دانشگاهی در امارات متحده عربی هستند. همانند هر منطقه، هزینه های تحصیل در کشورهای خاورمیانه از مناطق توسعه یافته و شهرهای بزرگ که عموماً گران تر هستند، متفاوت می باشد.

تحصیل در عمان و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس (بحرین، کویت و قطر) عموماً گرانتر از کشورهایی مانند مصر و یمن هستند. در زیر نمونه هایی از هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های برتر منطقه آمده است:

  • دانشگاه علم و صنعت نفت، معدن و تجارت، عربستان سعودی: 0 دلار آمریکا
  • دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان: 13352 دلار آمریکا – 20280 دلار در سال (دوره کارشناسی)
  • دانشگاه قطر: 220-275 دلار در هر ساعت
  • دانشگاه امارات متحده عربی: 15،700 دلار آمریکا در سال (دوره کارشناسی)
  • دانشگاه اردن: 250 دلار در هر ساعت اعتبار (دوره کارشناسی ارشد)

اقتصاد در کشورهای عربی

امارات متحده عربی به طور معمول دارای هفت ایالت یا امیریت (نوعی از استانهای بسیار کوچکتر از ایالات متحده) است. همانند ایالات متحده آمریکا، هر امارات به نوعی استقلال دارد، اما یک دولت فدرال برای اداره امارات وجود دارد. امارات به عنوان شورای عالی حاکمان شناخته شده است و شامل هفت امیر(رهبران هر امارات که وظایف خود را به ارث می برند) می باشد. از دهه 1950، زمانی که نفت در منطقه کشف شد، اقتصاد امارات متحدۀ عربی تغییرات اساسی داشته است. علاوه بر صادرات نفت و گاز، کشور بر رشد صنعت ساخت و ساز و گردشگری نیز تکیه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد شرایط تحصیل در کشورهای عربی

1- فواید تحصیل در امارت متحده عربی چگونه است؟

تحصیل در امارت متحده عربی قطعا می تواند درامد بالقوه مالیات بر درامد پس از فارغ التحصیلی را داشته باشد و بر اساس رتبه بندیQSبرخی از دانشگاه های منطقه خلیج فارس در رتبه بهترین دانشگاه های جهانی قرار گرفته اند

2- تعداد دانشگاه ها در کشورهای عربی چگونه می باشد؟

۳۰۹ دانشگاه در جهان عرب وجود دارد که ۲۰۶ دانشگاه دولتی و ۱۹۳دانشگاه خصوصی می باشد

3- الزامات و شرایط تحصیل در کشور های عربی چگونه میباشد؟

دانشگاه های عربی شامل هشت ملیون نفر دانشجو و ۲۵۰.۰۰۰ اعضای هیات علمی ،که ۲۵٪ از این جمعیت ها را زنان تشکیل می دهند میباشد و با توجه به رشد روز افزون جمعیت جوانان در جهان عرب تعداد دانشجویان دوبرابر شده است

4- آموزش در کشورهای عربی چگونه می باشد؟

در دانشگاه های عربی فرصتی برای مطالعه طیف گسترده ای از زبان ها در سطوح مختلف میباشد،انعطاف در نوع ارائه زبانها نیز وجود دارد و اگر برای اخذ مدرکی در کشورهای عربی تحصیل کنید میتوانید یک زبان گسترده را یاد بگیرید و به زبان انگلیسی در دانشگاه های عربی تدریس میشود

5- هزینه تحصیل در عمان چگونه می باشد؟

تحصیل در عمان و کشورهای حوزه خلیج فارس(بحرین،کویت،قطر)عموما گرانتر از کشورهایی مانند مصر و یمن است

6- هزینه تحصیل در عربستان سعودی چگونه است؟

دانشگاه علم و صنعت و نفت ،معدن و تجارت،عربستان سعودی :۰دلار امریکا است

7- هزینه تحصیل در بیروت لبنان چگونه میباشد؟

دانشگاه امریکایی بیروت لبنان :۱۳۳۵۲ دلار امریکا-۲۰۲۸۰دلار در سال(دوره کارشناسی)

8- هزینه تحصیل در قطر چگونه می باشد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه قطر ۲۷۵-۲۲۰ دلار در هر ساعت میباشد

9- هزینه تحصیل در دانشگاه امارت متحده عربی چگونه میباشد؟

دانشگاه امارت متحده عربی:۱۵،۷۰۰ دلار امریکا در سال(دوره کارشناسی)

10- هزینه تحصیل در دانشگاه اردن چگونه است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه اردن۲۵۰ دلار در هر ساعت اعتبار (دوره کارشناسی ارشد)

11- اقتصاد در کشور های عربی چگونه می باشد؟

از دهه ی ۱۹۵۰ زمانی که نفت در منطقه کشف شد،اقتصاد امارات متحده عربی تغییرات اساسی داشته است،علاوه بر صادرات نفت و گاز کشور بر رشد صنعت ساخت و ساز و گردشگری نیز تیکه کرده است

اسکرول به بالا