071-91009294  | 021-88724227  |

کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور استرالیا برای متقاضیان تحصیل در این کشور دوره های آمادگی زبان انگلیسی را ارائه می دهد. بر این اساس در این مقاله در مورد کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا توضیحاتی را ارائه می دهیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت فراگیری زبان انگلیسی در استرالیا
  • شرایط تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در استرالیا
  • دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره زبان در استرالیا
  • دوره زبان انگلیسی ELICOS استرالیا
  • شرایط تحصیل در دوره های زبان انگلیسی ELICOS
  • شرایط تحصیل در دوره های زبان انگلیسی ELICOS برای ایرانی ها
  • دروس تحصیلی دوره آمادگی زبان انگلیسی ELICOS
  • دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا
  • دوره های زبان انگلیسی در موسسه های خصوصی و TAFE استرالیا
  • دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا
  • عوامل موثر در هزینه دوره های زبان انگلیسی در استرالیا
  • دلایل مهم تحصیل و اقامت در استرالیا
  • مزایای تحصیل و اقامت در استرالیا
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

اهمیت فراگیری زبان انگلیسی در استرالیا

کشور استرالیا که ششمین کشور پهناور جهان است در سالیان اخیر از مهم ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی محسوب می شود.بالا بودن کیفیت زندگی، وجود امکانات رفاهی و اجتماعی فراوان، ثبات اقتصادی و اجتماعی و فرصت های شغلی فراوان و در دسترس از جمله مهم ترین عوامل مهاجرت مهاجران به این کشور پهناور محسوب می شود.علاوه بر این موارد می توان رواج زبان انگلیسی و آب و هوای بی نظیر آن را در مهاجرت افراد به این کشور دخیل دانست. شهر ملبورن در رتبه بندی های جهانی برترین شهرهای جهان در رتبه برتر جهانی قرار دارد.این کشور با تنوع جمعیتی فراوان و بالابودن کیفیت و استانداردهای زندگی و تاریخ غنی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می شود.ثبات و قدرت اقتصادی، پایین بودن نرخ بیکاری، پایین بودن نرخ تورم، امنیت و رفاه اجتماعی این کشور موجب شده است تا متقاضیان بسیاری از سرتاسر جهان برای مهاجرت به استرالیا تلاش کنند.

در این راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) در این مقاله به بررسی کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا پرداخته اند. اگر قصد تحصیل زبان انگلیسی در استرالیا را دارید و اطلاع چندانی در مورد شرایط و چگونگی این کار ندارید، مطالعه این مقاله کمک فراوانی به شما می کند. با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

متقاضیان تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در کشور استرالیا در ابتدا باید در آزمون های تعیین سطح شرکت کنند و بر اساس دانش زبانی در کلاس های مختلف قرار می گیرند. متقاضیان با شروع دوره ها و تحصیل می توانند از امکانات کالج ها برخوردار شوند و مقدمات لازم در جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور را فراهم کنند.مدت زمان تحصیل در دوره های آمادگی زبان استرالیا از یک ماه تا 10 ماه می باشد. متقاضیان باید 20 ساعت در هفته و هر جلسه در حدود یک ساعت در کلاس ها شرکت کنند.متقاضیان با شرکت در این دوره های زبان انگلیسی با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف دیگر متقاضیان از کشورهای مختلف آشنا می شوند. شرکت در کلاس ها و دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا به عنوان آمادگی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور محسوب می شود.متقاضیان در طی تحصیل در کالج ها می توانند از امکانات کتابخانه و وسایل پیشرفته برای فراگیری بهتر زبان استفاده کنند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره های زبان در استرالیا

به طور کلی در حدود 33 دانشگاه و موسسه دوره های آمادگی زبان انگلیسی را در کشور استرالیا ارائه می دهند. از جمله مهم ترین و معتبرترین این دانشگاه ها و موسسه های معتبر که دارای رتبه های برتر جهانی می باشند، موارد زیر را می توان نام برد:

  1. دانشگاه کوئینزلند با رتبه جهانی 66 دارای 4 دوره آموزش زبان انگلیسی
  2. دانشگاه ادیت کووان با رتبه جهانی 401 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
  3. دانشگاه استرالیای جنوبی با رتبه جهانی 251 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین
  4. دانشگاه چارلز استوارت دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
  5. دانشگاه کوئیزلند جنوبی با رتبه جهانی 601 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
  6. دانشگاه کرتین با رتبه جهانی 251 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
  7. دانشگاه سیدنی با رتبه جهانی 60 دارای 3 دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین
  8. دانشگاه تاسمانی با رتبه جهانی 301 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین
  9. دانشگاه فلایندرز با رتبه جهانی 251 دارای 2 دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین
  10. دانشگاه کانگان دارای 3 دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین
  11. دانشگاه جیمز کوک با رتبه جهانی 201 و دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
  12. کالج استنلی دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی
دانشگاه های برترارائه دهنده دوره های زبان استرالیا
دانشگاه های برترارائه دهنده دوره های زبان استرالیا

دوره زبان انگلیسی ELICOS استرالیا

دوره آموزش زبان انگلیسی ELICOS از معتبرترین و شناخته شده ترین دوره های زبان در استرالیا و در برخی از کشورهای جهان می باشد. دوره آموزشی و آمادگی زبان انگلیسی ELICOS که مخفف English Language Intensive Courses for Overseas Students می باشد، در واقع دوره زبان پیش از دانشگاه می باشد. متقاضیان پس از شرکت در این دوره و کسب مهارت و نمره لازم می توانند تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا باشد، باید در این دوره ها شرکت و نمره لازم را کسب کند.مدت زمان تحصیل در این دوره یک سال می باشد. متقاضیان پس از شرکت در این دوره مهارت های لازم در جهت ارتباط حرفه ای و شغلی و تحصیلی را کسب خواهند کرد.

شرایط تحصیل در دوره زبان انگلیسی ELICOS

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر استرالیا مانند دانشگاه ملبورن را دارند، باید دارای مدرک زبان ELICOS باشند. البته اگر متقاضی دارای مدرک رسمی و معتبر آیلتس و یا تافل باشد، نیاز به اخذ مدرک زبان ELICOS ندارد و با ارائه این مدارک معتبر زبانی بدون شرکت در دوره های زبان انگلیسی استرالیا برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا اقدام کند. تحصیل در این دوره آمادگی زبان در استرالیا به صورت تمام وقت می باشد.در واقع متقاضیان به هنگام تحصیل در این دوره نمی توانند به تحصیل در دانشگاه و یا کار و اشتغال در استرالیا بپردازند. متقاضیان برای شرکت در این دوره آمادگی زبان انگلیسی باید هفته ای در حدود 250 تا 350 دلار استرالیا بپردازد.

شرایط تحصیل در دوره زبان انگلیسی ELICOS
شرایط تحصیل در دوره زبان انگلیسی ELICOS

شرایط تحصیل در دوره زبان انگلیسی ELICOS برای ایرانی ها

متقاضیان از همه کشورهای جهان می توانند با اخذ ویزای دانشجویی در این دوره ها شرکت کنند. اما متقاضیان ایرانی فقط با پذیرش تحصیلی در دوره ELICOS نمی توانند ویزای دانشجویی استرالیا را اخذ کنند.بر اساس قوانین جدید دولت استرالیا متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دوره های آمادگی زبان انگلیسی استرالیا را دارند، باید علاوه بر پذیرش تحصیلی در این دوره های زبان، پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی استرالیا را نیز اخذ کنند.

دروس تحصیلی دوره زبان انگلیسی ELICOS

متقاضیان تحصیل در دوره آمادگی زبان ELICOS استرالیا باید دروس مختلف در مورد آموزش زبان انگلیسی را فرابگیرد. از جمله دروس مهم این دوره زبانی که در حال حاضر متقاضیان به فراگیری آن می پردازند، دروس تحصیلی زیر را می توان نام برد:

  • (English for Academic Purposes(EAP
  • English for Secondary Preparation
  • (English for Special Purposes(ESP
  • General English
  • ILETS and TOFEL Test Preparation
  • Cambridge Test Preparation
  • Study Tour Programs

دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا

متقاضیان تحصیل در دوره های آمادگی زبان استرالیا می توانند این دوره ها را در دانشگاه های استرالیا نیز بگذرانند. می توان گفت که همه دانشگاه های استرالیا این دوره های آمادگی زبان انگلیسی را برگزار می کنند.متقاضیان می توانند در سطوح مقدماتی، پیشرفته، دوره های تخصصی زبان پزشکی، بازرگانی و تجاری و دوره های آیلتس در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنند.متقاضیانی که فاقد نمره لازم آیلتس و یا تافل برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا می باشند، می توانند با شرکت در این دوره ها نمره و مهارت لازم را کسب کنند و سپس به تحصیل در دانشگاه بپردازند. مدت زمان دوره های آمادگی زبان دانشگاه های استرالیا از 3 ماه تا 10 ماه می باشد.

دوره های زبان در موسسه های خصوصی و TAFE استرالیا

متقاضیان برای کسب آمادگی و مهارت به زبان انگلیسی می توانند در دوره های زبان انگلیسی خصوصی در استرالیا شرکت کنند. متقاضیان می توانند در جهت کسب آمادگی و مهارت لازم برای آزمون آیلتس و یا دوره های تحصیلی زبان انگلیسی در موسسه های خصوصی استرالیا شرکت کنند. هزینه تحصیل در این موسسه از هزینه تحصیل در دانشگاه ها مقرون به صرفه تر است.مراکز TAFE نیز دوره های آمادگی زبان انگلیسی را در استرالیا ارائه می دهند. این مراکز نیز دوره های تحصیلی مختلف زبان را برگزار می کنند. هزینه هفتگی شرکت در این دوره ها در حدود 300 دلار می باشد.

دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا

متقاضیان برای تحصیل در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در استرالیا می توانند در کالج های استرالیا نیز شرکت کنند. کالج های استرالیا نیز دوره های مختلف زبان را به متقاضیان ارائه می دهند.هزینه های تحصیل دوره های زبان در کالج های استرالیا از هفته ای 210 دلار تا هفته ای 500 دلار می باشد. کالج ها معمولا دوره های آمادگی برای آزمون های بین المللی آیلتس و تافل و یا دوره های ویژه استرالیا مانند ELICOS را برگزار می کنند.

دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا
دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا

عوامل موثر در هزینه دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

متقاضیان ایرانی بنا به بالا بودن نرخ دلار باید هزینه های زیادی را برای کلاس های آمادگی زبان در استرالیا پرداخت کنند. بدین منظور در این جا به ذکر چند عامل تاثیرگذار در هزینه دوره های زبان در این کشور می پردازیم:

شهر محل دوره های آموزش زبان

همانند موارد دیگر هزینه های کلاس ها و دوره های آمادگی زبان در شهرهای بزرگ استرالیا بیشتر از شهرهای کوچک تر می باشد. هزینه های دوره های زبان در شهرهای ملبورن و سیدنی بیشتر از شهرهای کوچک استرالیا می باشد و تا حدود 30 درصد تفاوت قیمت مشاهده می شود.

تعداد جلسه های کلاسی در هفته

هر چه تعداد جاسه های کلاسی بیشتر باشد، هزینه هفتگی دوره ها و کلاس های زبان بیشتر می شود. به طور کلی دوره های معمولی ELICOS هفته ای 3 جلسه می باشد. متقاضی می تواند تعداد این جلسه ها را تا هفته ای 5 جلسه نیز افزایش دهد که با افزایش هزینه ها همراه می باشد.

مدت زمان هر جلسه کلاسی

به طور کلی مدت زمان هر جلسه استاندارد دوره های زبان در استرالیا از 50 دقیقه تا 70 دقیقه می باشد. اگر متقاضی قصد شرکت در دوره های فشرده زبان را داشته باشد، هزینه های این دوره ها به کلی تغییر می کنند.

نوع موسسه ها و کالج ها

موسسه ها و کالج ها و مراکز خصوصی فراوانی برای آموزش دوره های زبان انگلیسی در استرالیا وجود دارند که بر اساس خدمات ارائه شده هزینه های متفاوتی از متقاضیان دریافت می کنند. موسسه ها و کالج های معتبر هزینه های بیشتری از متقاضیان دریافت می کنند.گاهی تفاوت هزینه های موسسه های معتبر و مطرح با موسسه های معمولی تا 20 درصد می باشد.

دلایل مهم تحصیل و اقامت در استرالیا

متقاضیان تحصیل در دوره های زبان و یا تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای انتخاب این کشور دلایل فراوانی دارند. از جمله مهم ترین دلایل تحصیل در استرالیا و اقامت در این کشور موارد زیر را می توان نام برد:

پیشرفت و رشد مداوم اقتصادی استرالیا

کشور استرالیا در سال ۲۰۱۸ عنوان مرفه ترین کشور جهان را از آن خود کرده است. کشور سوئیس قبلا این عنوان را تصاحب کرده بود. این کشور با ۲۶ سال رشد و توسعه مداوم اقتصادی یکی از بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.کشور استرالیا در شاخص توسعه انسانی در مقام سوم جهان قرار دارد. بر طبق شاخص جهانی قابل سکونت ترین جای جهان که در سال ۲۰۱۸ توسط موسسه EIU اکونومیست منتشر شد، شهر سیدنی استرالیا در رتبه پنجم جهان و شهر آدلاید در رتبه دهمین شهر برتر قابل سکونت قرار گرفته اند.شاخص های مورد بررسی این موسسه فرهنگ، محیط زیست، مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیر ساخت ها می باشند.

سهولت در اخذ ویزا استرالیا

علی رغم سخت و دشوار بودن قوانین مهاجرت استرالیا، اخذ ویزا و روند اداری آن به نسبت دیگر کشورهای جهان آسان تر می باشد که دلیل این امر قانونمند بودن روند اداری امور، کم بودن کاغذ بازی و بروکراسی و به روز شدن قوانین مهاجرت می باشد.

زندگی در شهرهای بزرگ و کم جمعیت استرالیا

به دلیل پهناور و وسیع بودن استرالیا، این کشور دارای شهرهای وسیع با جمعیت کم می باشد. زندگی در این شهرها دارای مزیت های فراوانی است.وجود امکانات برای همه افراد شهرنشین و آرامش و رفاه از مهم ترین مزیت های زندگی در این شهرها می باشد.

وجود جاذبه های طبیعی بی نظیر استرالیا

کشور استرالیا دارای جذابیت های طبیعی بکر و دست نخورده و معادن و ذخایر فراوان است. بسیاری از جزیره های این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.مهاجران با سرمایه گذاری در صنعت و معدن این کشور می توانند به سوددهی و اخذ اقامت استرالیا نائل شوند.

حمایت دولت استرالیا از کارآفرینان

دولت استرالیا با اعطای ویزای کارآفرینی به کارآفرینان در حوزه های کشاورزی، آموزش، گردشگری و انرژی زمینه لازم برای کسب درآمد برای کارآفرینان و رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می کند.

نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص استرالیا

کشور استرالیا همواره به نیروی کار متخصص و باتجربه نیازمند است. پایین بودن نرخ بیکاری و نیاز این کشور به مهاجران متخصص موجب شده است تا دولت این کشور هر سال فهرست بلند بالایی از نیروهای کاری مورد نیاز را در سایت های کاریابی این کشور منتشر کند.در انتخاب افراد متخصص حرفه ای و بامهارت، دولت استرالیا صرف نظر از ملیت و نژاد فقط توانایی و تجربه و تخصص این افراد را مد نظر قرار می دهد تا بتوانند به عنوان نیروی کار فرصت های کاری این کشور را پر کنند.

بالا بودن امنیت اجتماعی استرالیا

کشور استرالیا با دارا بودن شاخص امنیت ۸۶ درصد به عنوان امن ترین کشور جهان شناخته می شود. پایین بودن نرخ جرم و جنایت و امنیت و رفاه اجتماعی از مهم ترین موارد اخذ اقامت این کشور در معیارهای اجتماعی می باشد.

بالا بودن کیفیت آموزشی استرالیا

بالا بودن کیفیت آموزشی و اعتبار مدارک دانشگاهی از جمله موارد مهم در نظام آموزشی استرالیا محسوب می شود. ۷ دانشگاه استرالیا در رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان QSدر رتبه های زیر ۱۰۰ قرار دارند.کشور استرالیا از لحاظ شاخص عملکرد آموزشی دانش آموزان مهاجر در رتبه ۷ جهان قرار دارد. کشورهای سنگاپور، ماکای چین، هنگ کنگ، کانادا، ایرلند و استونی در مرتبه های اول تا ۶ این شاخص قرار دارند.

مهاجرپذیری استرالیا

مردم کشور استرالیا مردمی صبور و بافرهنگ و سازگار با مهاجران می باشند. از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در حدود ۶۲ درصد از رشد سالانه کشور استرالیا مربوط به مهاجران بوده است. به دلیل تنوع فرهنگی مردم این کشور با مهاجران در صلح و دوستی زندگی می کنند.صداقت و مهربانی استرالیایی ها در نظر ایرانیان مهاجر در این کشور بسیار جالب توجه بوده است.

امکان اخذ ویزای اقامت برای خانواده

بر اساس قوانین استرالیا در صورتی که شخصی اقامت استرالیا را اخذ کند، این شخص می تواند با لحاظ کردن شرایطی برای خانواده درجه یک خود نیز این اقامت را دریافت کند. برخی از ویزاهای استرالیا دارای قوانین حمایتی برای اعضای خانواده مقیم و ساکن استرالیا می باشند.

مزایای تحصیل و اقامت در استرالیا

متقاضیانی که به روش تحصیل در دانشگاه های استرالیا موفق به اخذ اقامت این کشور شده اند، از مزایای بی شماری بهره مند می شوند. از جمله مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. امکان اخذ اقامت دائم استرالیا و عدم محدودیت در کار و اشتغال و تحصیل
  2. تحصیل رایگان در مقطع دکترا و برخورداری از 50 درصد تخفیف در برخی مقاطع تحصیلی
  3. برخورداری از خدمات پزشکی استرالیا
  4. دریافت حقوق بیکاری پس از ۲ سال بیکاری از دولت استرالیا
  5. امکان سرمایه گذاری در کشور استرالیا
  6. امکان اخذ ویزای نیوزلند
  7. امکان تحصیل رایگان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  8. تحصیل رایگان فرزندان متقاضی تا اخذ مدرک دیپلم در مدرسه های دولتی استرالیا
  9. اخذ پاسپورت استرالیا پس از اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا
  10. امکان اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی و کانادا
  11. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  12. برخورداری از همه مزایا و حق و حقوق شهروندی استرالیا
  13. امکان خرید خانه با وام ۴ درصد و پرداخت اقساط در طی ۳۰ سال
  14. دریافت کمک خرجی و هزینه برای خرج فرزندان خود از دولت استرالیا
  15. اعطای تابعیت و شهروندی استرالیا به کودک متولد شده در استرالیا
مزایای تحصیل و اقامت در استرالیا
مزایای تحصیل و اقامت در استرالیا

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تحصیل در کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا پرداختیم. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله این نتیجه را می توان گرفت که کشور استرالیا بهترین گزینه مناسب برای تحصیل دوره های آمادگی زبان انگلیسی محسوب می شود.امکان تحصیل رایگان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی، تحصیل رایگان فرزندان متقاضی تا اخذ مدرک دیپلم در مدرسه های دولتی، اخذ پاسپورت استرالیا پس از اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا، امکان اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی و کانادا، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و برخورداری از همه مزایا و حق و حقوق شهروندی کشور استرالیا از مزیت های مهم تحصیل در دانشگاه های استرالیا می باشد.از این مقاله می توان نتیجه گرفت که اگر قصد تحصیل در دوره های زبان یا دانشگاه های یکی از با کیفیت ترین کشورهای جهان از لحاظ زندگی، آموزش، رفاه اجتماعی، امنیت و حقوق شهروندی را دارید، کشور استرالیا بهترین گزینه می باشد. این کشور به دلایل فراوان و از جمله رواج زبان انگلیسی مهاجران فراوانی را به خود جذب کرده است.

اگر برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند. این مشاوران از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار متقاضیان خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار کنند.این مقاله به بررسی کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا پرداخت. متقاضیان تحصیل در دوره های آمادگی زبان استرالیا می توانند این دوره ها را در دانشگاه های استرالیا و کالج ها و موسسه های خصوصی این کشور بگذرانند. از میان همه دانشگاه های استرالیا در حدود 33 دانشگاه معتبر و برتر این دوره های آمادگی زبان انگلیسی را برگزار می کنند. متقاضیان می توانند در سطوح مقدماتی، پیشرفته، دوره های تخصصی زبان پزشکی، بازرگانی و تجاری و دوره های آیلتس در دانشگاه ها و کالج ها و موسسه های خصوصی استرالیاتحصیل کنند. بالا بودن کیفیت زندگی، وجود امکانات رفاهی و اجتماعی فراوان، ثبات اقتصادی و اجتماعی و فرصت های شغلی فراوان و در دسترس از جمله مهم ترین عوامل مهاجرت مهاجران به این کشور پهناور محسوب می شود.اگر برای تحصیل در دوره های زبان استرالیا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد کالج ها و دوره های زبان انگلیسی در استرالیا

1- دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره آمادگی زبان در استرالیا کدامند؟

دانشگاه کوئینزلند با رتبه جهانی 66 دارای 4 دوره آموزش زبان انگلیس یدانشگاه ادیت کووان با رتبه جهانی 401 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی دانشگاه استرالیای جنوبی با رتبه جهانی 251 دارای یک دوره آموزش زبان انگلیسی و دارای کلاس های آنلاین

2- شرایط تحصیل در دوره آمادگی زبان انگلیسی ELICOS چیست؟

تحصیل در این دوره آمادگی زبان در استرالیا به صورت تمام وقت می باشد. در واقع متقاضیان به هنگام تحصیل در این دوره نمی توانند به تحصیل در دانشگاه و یا کار و اشتغال در استرالیا بپردازند.

3- هزینه تحصیل در دوره آمادگی زبان ELICOS چقدر است؟

متقاضیان برای شرکت در این دوره آمادگی زبان انگلیسی باید هفته ای در حدود 250 تا 350 دلار استرالیا بپردازد.

4- شرایط تحصیل در دوره آمادگی زبان ELICOS برای ایرانی ها چیست؟

بر اساس قوانین جدید دولت استرالیا متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دوره های آمادگی زبان انگلیسی استرالیا را دارند، باید علاوه بر پذیرش تحصیلی در این دوره های زبان، پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی استرالیا را نیز اخذ کنند.

5- دروس تحصیلی دوره آمادگی زبان انگلیسی ELICOS کدامند؟

English for Academic Purposes(EAP)English for Secondary PreparationEnglish for Special Purposes(ESP) General English

6- دوره های آمادگی زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا چگونه است؟

متقاضیان می توانند در سطوح مقدماتی، پیشرفته، دوره های تخصصی زبان پزشکی، بازرگانی و تجاری و دوره های آیلتس در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنند.

7- هزینه دوره های زبان در موسسه های خصوصی و TAFE استرالیا چگونه است؟

هزینه تحصیل در این موسسه از هزینه تحصیل در دانشگاه ها مقرون به صرفه تر است.

8- هزینه دوره های زبان انگلیسی در کالج های استرالیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل دوره های زبان در کالج های استرالیا از هفته ای 210 دلار تا هفته ای 500 دلار می باشد. کالج ها معمولا دوره های آمادگی برای آزمون های بین المللی آیلتس و تافل و یا دوره های ویژه استرالیا مانند ELICOS را برگزار می کنند.

9- مهم ترین مزایای تحصیل و اقامت در استرالیا چیست؟

امکان اخذ اقامت دائم استرالیا و عدم محدودیت در کار و اشتغال و تحصیلتحصیل رایگان در مقطع دکترا و برخورداری از 50 درصد تخفیف در برخی مقاطع تحصیلی برخورداری از خدمات پزشکی استرالیا

10- آیا امکان اخذ ویزای اقامت برای خانواده در استرالیا وجود دارد؟

بر اساس قوانین استرالیا در صورتی که شخصی اقامت استرالیا را اخذ کند، این شخص می تواند با لحاظ کردن شرایطی برای خانواده درجه یک خود نیز این اقامت را دریافت کند.

11- هزینه تحصیل زبان در مراکز TAFE چقدر است؟

مراکز TAFE نیز دوره های تحصیلی مختلف زبان را برگزار می کنند. هزینه هفتگی شرکت در این دوره ها در حدود 300 دلار می باشد.

اسکرول به بالا