071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های هنر ایتالیا

دانشگاه های هنر ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ایتالیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بهترین دانشگاه های هنر را دارد و همین طور بازار کار پر رونقی برای فارغ التحصیلان هنر در ایتالیا وجود دارد. دوره های متنوع تحصیلی به زبان انگلیسی و ایتالیایی از دیگر مزایای آن است.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه های هنر ایتالیا می پردازد:

  • بهترین دانشگاه های هنر ایتالیا
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های هنر ایتالیا
  • مدارک لازم برای دانشگاه های هنر ایتالیا
  • هزینه تحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا
  • درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه هنر ایتالیا

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه میرداماد در تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

بهترین دانشگاه های هنر ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور باید بدانید که کشور ایتالیا حداقل 40 موسسه آموزشی در زمینه های هنری دارد اما در این بخش به معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا پرداخته ایم:

آکادمی هنر فلورانس، دانشکده هنرهای زیبا ایتالیا

این موسسه در سال 1563 بنا شده است. دانشگاه هنرهای زیبا فلورانس خانه و مربی بسیاری از هنرمندان بوده همچون میکل آنژ، وازاری، از برونزینو گرفته تا کافمن. مکان امروز آکادمی در میدان سان مارکو است. ارائه بالاترین سطح آموزش در روش های نقاشی کلاسیک، نقاشی مدرن و مجسمه سازی برای دانشجویانی است که دوست دارند یک حرفه دیرینه را به عنوان هنرمند حرفه ای در دوره واقع گرایانه امروز تحقق بخشند.

IED

اگر به دنبال مطالعه طراحی در ایتالیا هستید، IED )Istituto Europeo di Design) یکی از بهترین ها در اروپا است. شعب IED را می توانید در شش شهر ایتالیا پیدا کنید: میلان، فلورانس، رم، ونیز، تورین و کالیاری. انتخاب رشته هایی از قبیل طراحی، مد، فیلم برداری و مدیریت در شعب موسسه IED امکان پذیر است. بدون شک این آکادمی یکی از بهترین مدارس طراحی در ایتالیا در نظر گرفته شده.

مدرسه بین المللی هنر سانتا رپرتا

دوره های آموزشی این مرکز دارای بخش های نقاشی، طراحی و چاپ است. آزمایشگاه های عکاسی و اتاق تاریک؛ اتاق های سخنرانی بزرگ؛ طراحی مد و استودیوهای طراحی داخلی از امکانات آکادمی می باشد. مدرسه هنر سانتا رپرتا یکی از مدارس برجسته هنر و طراحی واقع در فلورانس ایتالیا است. آموزش و یادگیری فوق العاده الزامات یک برنامه دانشگاه آمریکایی می باشد همانطور که این مدرسه پیش زمینه آمریکایی دارد.بعضی دوره های تابستانی در خارج از کشور به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می شود. گواهینامه هایی برای مقطع لیسانس، دوره های کوتاه مدت و یک برنامه کارآموزی نیز وجود دارد.

مدرسه بین المللی هنر سانتا رپرتا ایتالیا
مدرسه بین المللی هنر سانتا رپرتا ایتالیا

مارگونی

مارنگونی یکی دیگر از موسسه های بسیار مهم آموزش مد است، تفاوت اصلی این مدرسه با آکادمی پولیمودا موفقیت بین المللی آن است، داشتن دفتر مرکزی در میلان و تعداد زیادی از مکان های دیگر در سراسر جهان مانند پاریس، لندن، شانگای، شنزن، بمبئی ، میامی، و فلورانس از نشانه های اعتبار این آکادمی می باشد. یکی از بهترین مدارس طراحی جواهرات در ایتالیا و یکی از بهترین مدارس مد در جهان آکادمی مارگونی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های هنر ایتالیا

نوجه داشته باشبد در مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دریافت مدرک لیسانس در دانشگاه های هنر ایتالیا حدود 3 – 4 سال به طول می انجامد که ممکن است به زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشد. دوره کارشناسی ارشد نیز 2 – 3 سال طول می کشد که اکثرا به زبان انگلیسی است. دوره های دیگری که کوتاه مدت بوده و از 3 ماه تا 9 ماه در موسسات هنر ایتالیا ارائه می شود. دانشگاه های هنر معمولا از شما درخواست نمونه کار در اکثر رشته ها را می کنند تا بتوانند راحت تر در ارتباط با پذیرش شما تصمیم گیری کنند. در اینگونه موسسات پذیرش ها کاملا بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و معمولا هزینه آن ها نیز از دیگر رشته ها بیشتر است.

مدارک لازم برای دانشگاه های هنر ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های هنر این کشور دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مدارک خود را در اسرع وقت تکمیل و ارسال کنند. مدارک لازم برای تحصیل در این موسسات به شرح زیر است:

  • فرم درخواست را از طریق وب سایت دانشگاه ها یا از طریق برنامه های مشترک دریافت پر کنید.
  • حدود 50 تا 100 دلار هزینه غیرقابل استرداد برای ورود به دانشگاه لازم است.
  • انگیزه نامه شخصی که حدود 500750 کلمه باید باشد و در ارتباط با اینکه دلیل و هدف شما برای تحصیل چیست، ابعاد شخصی، نقاط قوت و … را نیز یادداشت کنید.
  • رونوشت رسمی مدارک دیپلم دبیرستان و یا رونوشت دانشگاه از کلیه موسساتی که تا به امروز تحصیل کردید. ترجمه انگلیسی معتبر برای نسخه های غیر انگلیسی لازم است.
  • نامه پذیرش دانشگاهی
  • توضیحات دوره برای کلیه برنامه هایی که قصد شرکت در آن را دارید
  • کپی گذرنامه معتبر
  • متقاضیانی که زبان مادری آنها انگلیسی نباشد، باید نتایج رسمی تسلط به زبان انگلیسی را با آزمون های TOEFL یا IELTS اثبات کنند. (مگر اینکه مدارک نشان دهند که شما سه سال یا بیشتر در یک مدرسه یا دانشگاه انگلیسی زبان شرکت کرده اید).
  • اختیاری: نتایج رسمی آزمون SAT یا ACT
  • ارائه نمونه کار مطابق با رشته ای که در آن شرکت کرده اید

هزینه تحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا

دانشگاه های دولتی ایتالیا شهریه خود را بر اساس رشته و نوع مقطع (لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا) تعیین می کنند. به طور متوسط شهریه بین 1000 تا 10000 یورو در سال تحصیلی است. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا باشید، برخی از برنامه های تحصیلی می توانند شهریه بالاتری را دریافت کنند.دانشگاه های خصوصی در ایتالیا معمولاً شهریه بالاتری را در مقایسه با دانشگاه های دولتی دریافت می کنند و بیشتر آنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا هزینه های یکسانی دارند. متوسط شهریه در دانشگاه های هنر خصوصی بین 10000 تا 35000 یورو در سال است.هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین 700 تا 1000 یورو در ماه است. این هزینه ها شامل: محل اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت محلی یا سرگرمی است.زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی می باشد، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. متوسط هزینه زندگی ماهیانه دانشجویان در این شهرهای دانشجویی درایتالیا به شرح زیر است:

  • بولونیا: حدود 750 1100 یورو در ماه
  • فلورانس: حدود 850 1300 یورو در ماه
  • میلان و رم: بین 850 تا 1450 یورو در ماه
هزینه تحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا
هزینه تحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا

می توانید انتظار داشته باشید که در هر جایی بین 300 600 یورو برای مسکن پرداخت کنید. قیمت ها بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و نوع محل اقامت متفاوت است. به اشتراک گذاشتن یک آپارتمان با دانشجویان دیگر روش خوبی برای کاهش هزینه های ماهانه شما است. شما همچنین می توانید با یک خانواده محلی زندگی کنید و ضمن آشنایی با سنت و سبک زندگی آنها، مهارت های ایتالیایی خود را تمرین کنید.در اینجا متوسط قیمت هایی که دانشجویان هزینه مسکن می کنند، بسته به نوع محل اقامت آورده شده:

  • دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند: 400 700 یورو در ماه
  • دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی: 250 300 یورو در ماه
  • دانشجویان که آپارتمان اشتراکی اجاره می کنند: 250 500 یورو در ماه

درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه هنر ایتالیا

فردی که به عنوان هنرمند در ایتالیا مشغول فعالیت است، معمولاً در هر ماه حدود 3600 یورو درآمد دارد. حقوق از 1660 یورو (کمترین میانگین) تا 20000 یورو (بالاترین میانگین) متغییر است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق هنرمندان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سال ها تجربه کسب کنید دستمزد شما بیشتر می شود.یک هنرمند با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 1880 یورو در ماه حقوق دریافت می کند.در حالی که پیش بینی می شود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال درآمد 2510 یورو در ماه داشته باشد که 34٪ بیشتر از کسی است که تجربه کمتر از دو سال داشته باشد.
با پیشرفت رو به جلو، شخصی با سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال حقوق 3710 یورو در ماه دریافت می کند که 48 درصد بیشتر از کسی که دو تا پنج سال سابقه دارد. در نظر داشته باشید که اگر برای خود گالری راه اندازی کنید یا استارت آپی داشته باشید درآمدتان به شدت متفاوت خواهد بود.

با مطالعه مقاله فوق نسبت به شرایط تحصیل در دانشگاه های هنر ایتالیا، بهترین موسسات هنری ایتالیا، هزینه تحصیل رشته های هنری و زندگی دانشجویی ایتالیا، درآمد فارغ التحصیلی دانشجویان هنر آگاهی کسب کردید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش از دانشگاه هنرهای ایتالیا با مشاوران مجرب موسسه میرداماد تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های هنر ایتالیا

1- زبان تحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا چیست؟

زبان تحصیلی ایتالیایی و انگلیسی است.

2- آیا دانشگاه های هنر ایتالیا اعتبار دارند؟

بله ایتالیا معتبرترین موسسات هنری دنیا را دارد.

3- هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل حدود 3000 تا 30000 یورو در موسسات مختلف است.

4- آیا برای دانشگاه های هنر ایتالیا مدرک آیلتس لازم است؟

بله برای تحصیل به انگلیسی باید مدارک آیلتس یا تافل ارائه کنید.

5- آیا دانشگاه های هنر ایتالیا دارای بورسیه هستند؟

بله موسسات هنر ایتالیا بورسیه های متعددی دارند.

6- آیا دانشگاه های هنر ایتالیا رایگان است؟

خیر هیچ دانشگاه هنر رایگانی در ایتالیا نیست.

7- درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه های هنر ایتالیا چقدر است؟

درآمد به طور متوسط 3000 دلار برای فارغ التحصیلان هنر است.

8- آیا برای ورود به دانشگاه های هنر ایتالیا آزمون لازم است؟

خیر، آزمونی برای ورود به دانشگاه های هنر ایتالیا لازم نیست.

9- آیا برای ورود به دانشگاه های هنر ایتالیا نمونه کار لازم است؟

بله دانشگاه های زیادی از شما نمونه کار برای ورود می خواهند.

10- بازار کار فارغ التحصیل دانشگاه های هنر ایتالیا چگونه است؟

ایتالیا مهد هنر بوده و قطعا بازار کار مناسبی برای هنرمندان دارد.

11- آیا دانشگاه های هنر ایتالیا رنکینگ جهانی دارند؟

بله موسساتی در ایتالیا هستند که در میان موسسات جهان رتبه دارند.

اسکرول به بالا