071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه سچینوا مسکو

دانشگاه سچینوا مسکو

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

موسسه تحقیقاتی دانشگاه سچینوا (sechenov) در سال 1918 تاسیس شد و به دلیل اعتبار علمی که دارد از همان زمان تا کنون مرکزی پیشرو در مبارزه با بیماری سل در سراسر جهان بوده است. در سال 2013، این مرکز یک کنفرانس در مورد پیشگیری و تشخیص سل در کودکان و نوجوانان برگزار کرد که داده های عجیب و قابل تاملی را نتیجه داد. محوطه دانشگاه دانشگاه سچینوا در مرکز مسکو کنار رودخانه مسکو است. جالب است بدانید که معروف ترین فر تحصیل کرده در این مرکز دانشگاهی تا به حال، آنتوان چخوف بوده که اکنون یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ است. حتما ادامه مطلب را در مورد موضوع مهم ما یعنی دانشگاه سچینوا (sechenov) ، پذیرش مستقیم کورس پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بدون پاتفک از دست ندهید.

درباره ی دانشگاه سچینوا

دانشگاه سچنوا در سال 1758 به عنوان اولین دانشگاه پزشکی در مسکو تاسیس شد. مسکو پایتخت روسیه، قبل از تغییر پایتخت به سنت پترزبورگ بود. بسیاری از پزشکان برجسته و دانشمندان، که به طور قابل توجهی به پیشرفت پزشکی کمک کرده اند، در این دانشگاه مشغول به کار هستند. در سال 2018، دانشگاه سچنوا به مرکز آموزشی، پژوهشی و منابع مرکز بهداشت و درمان روسیه تبدیل شد. در سال 2020 دانشگاه سچنوا تبدیل به یک مرکز تحقیق جامع علمی بین المللی شناخته شد؛ که یکپارچه سازی پیشرفته دنیا با هدف مدیریت فردی برای مدیریت سلامت در تمام طول عمر و غلبه بر چالش های بهداشت جهانی می‌باشد. در حال حاضر دانشگاه سچنوا تنها عضو پروژه ارتقای تحصیلی دانشگاهی روسیه، در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS است.بخش های درمانی دانشگاه سچنوا دارای خدمات تخصصی چند منظوره با کیفیت بالا هستند. در سال 2018 مرکز جامع سرطان، در دانشگاه سچنوا تاسیس شد.

درباره ی دانشگاه سچینوا
درباره ی دانشگاه سچینوا

امروزه مرکز درمانی این دانشگاه به طور کامل بازسازی شده است:این دانشگاه دارای 4000 کارمند، 3000 تخت بیمارستان، 20 ساختمان تحقیق و تربیت، 25 کلینیک دانشگاه در بیمارستان دانشگاه، 25 کلینیک دانشگاه در بیمارستان شهرداری، 30 % جراحی های پیشرفته(جراحی های داوینچی رباتیک)دانشکده های سچنوا شامل،دانشکده های پزشکی عمومی (تدریس به زبان انگلیسی و روسی)، داروسازی (به زبان انگلیسی و روسی)، دوره های آمادگی پزشکی ،دندانپزشکی، پرستاری و تحقیقات می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و, داروسازی در دانشگاه سچینوا (sechenov)

دانشکده های سچنوا شامل،دانشکده های پزشکی عمومی (تدریس به زبان انگلیسی و همچنین روسی)، داروسازی (به زبان انگلیسی و روسی)، دندان‌پزشکی(به زبان انگلیسی و روسی )، دوره های آمادگی پزشکی ،دندان‌پزشکی، وپرستاری می باشد.دوره تحصیلی تمام وقت پزشکی 6 سال، دندان‌پزشکی و داروسازی در این دانشگاه 5 سال طول می‌کشد.دانشگاه پزشکی سچنوا می توانند به طور قانونی ادعا کند؛ که بزرگترین دانشکده پزشکی در کشور می‌باشد. حدود 8000 دانش آموز از سراسر روسیه، از ولادیوستوک تا کالینینگراد، در این دانشکده تحصیل می کنند.ساختار دانشگاه پزشکی سچنوا شامل 48 دانشکده است؛ که بسیاری از افراد در فرآیند آموزشی در اکثر حوزه های آموزش (تخصص) که توسط دانشگاه سچنوا اجرا شده است، شرکت می کنند. تحصیل در روسیه در این دانشگاه فرصتی است، برای تبدیل شدن به یک متخصص که دانش علمی جدید بسیاری را کسب می‌کند. هر ساله دانشکده پزشکی بیش از 1000 پزشک که بیش تر از دو سوم آن‌ها دارای سواد علمی بالایی هستند، را فارغ التحصیل می کند.این کشور به شدت به فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی در بازار کار خود نیاز دارند.
برنامه آموزش متخصصین داروسازی به نحوی است؛ که آن ها را قادر به انجام کارهای مربوط دارو می‌کند. همچنین برنامه آموزش دندان‌پزشکان به نحوی است که آن ها را قادر به انجام کارهای درحرفه ای خود در زمینه دندان‌پزشکی می‌کند.

همه چیز درباره ی پاتفک روسی و انگلیسی در دانشگاه سچینوا (sechenov)

با توجه به بیانیه وزارت بهداشت در مورد مدارک فارغ‌التحصیلی دانشگاه روسیه، فقط مدارک متقاضیان در صورتی تایید می‌شود، که دوره تحصیلی خود را به زبان روسی گذرانده باشد.بیشتر دانشگاه‌های روسیه دوره‌های پادفک را جهت آمادگی دانشجویان برای تحصیل به زبان روسی ارائه می‌دهد.دوره پادفک در دانشگاه‌های روسیه به طور معمول در دو ترم و یا به صورت فشرده در 6 ماه ارائه می‌شود. ترم اول دوره پادفک مربوط به آموزش ربان روسی، و ترم دوم مربوط به آموزش دروس پایه مانند شیمی و زیست‌شناسی به زبان روسی می‌باشد.دوره پادفک به دانش‌جویان برای تسلط در مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری برای ادامه تحصیل کمک می‌کند. در پایان دوره به فرد گواهی مبتنی بر سطح زبان روسی ارائه می‌دهد. سطح دانش فرد را در رشته شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی بالا می‌برد. بعد از گذراندن دوره پادفک فرد می‌تواند در رشته پزشکی و سایر رشته ها به زبان روسی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهد.

مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه سچینوا (sechenov)

پنج مرحله برای تکمیل مراحل پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی سچنوا وجود دارد:

مرحله 1: متقاضی می تواند به طور مستقیم به دانشگاه درخواست دهد. پس از خواندن اطلاعات کامل در وب سایت در مورد هزینه و رشته‌های تحصیلی، ابتدا باید رشته و دوره تحصیلی خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دوره، باید اسناد زیر را با ایمیل ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  •  کپی اسکن شده از گذرنامه یا شناسه بین المللی (حداقل دارای دوسال اعتبار)
  •  کپی اسکن شده از دیپبم دبیرستان (با ریز نمرات)

پس از بررسی اسناد کتبی فوق، اگر شما موفق به اخذ پذیرش شده باشید؛ دانشگاه در یک روز کاری برای شما نامه تأیید پذیرش را صادر خواهد کرد.

مرحله 2: نحوه دریافت دعوت نامه

برای دریافت دعوت نامه از دانشگاه علوم پزشکی سچنوا، مستندات زیر را مورد نیاز است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی اسکن شده از پاسپورت بین المللی (حداقل دارای دوسال اعتبار)؛
  •  کپی اسکن شده از گواهی مدرسه (با ریز نمرات )؛
  •  کپی اسکن شده از رسید پرداخت.

شما می توانید این اسناد را فقط پس از دریافت تایید پذیرش، ارسال کنید.لطفا توجه داشته باشید که مدارک باید واضح و خوانا اسکن شوند.شما می توانید از طریق وسترن یونیون و یا مانی گرام هزینه را پرداخت کنید.دعوت نامه ها توسط دفتر امور خارجه کشور 40-45 روز طول می کشد، تا صادر شود.

مرحله 3: ویزا

پس از دریافت دعوتنامه، دانشجویان باید در نزدیکترین کشور سفارت یا کنسولگری خود در روسیه درخواست دهند.

الزامات ویزا به شرح زیر است:

  •  فرم درخواست تکمیل شده (شما می توانید آنلاین را در http://visa.kdmid.ru پر کنید)
  • دعوت نامه اصلی / الکترونیکی؛
  • گذرنامه اصلی بین المللی (حداقل دو سال)؛
  • مدرک دبیرستان (باید قانونی شود یا با تمبر Apostille)؛
  • گواهی پزشکی نشان دهنده فقدان ایدز / اچ آی وی؛
  •  2 عدد عکس پاسپورت
مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه سچینوا
مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه سچینوا

مرحله 4: ورود

دانشجو باید هزینه های سال اول را کامل به حساب دانشگاه، قبل ازاینکه به روسیه برود، پرداخت کند.

مرحله 5: پذیرش و شروع کلاسهاهر دانش آموز باید در سه روز کاری پس از ورود به روسیه، در دانشگاه ثبت نام کند.
کارکنان اداره بین المللی فرایند پذیرش و ثبت نام در یک یا دو روز کاری کامل می‌کنند. پس از آن به شما اجازه داده می‌شود؛ که در کلاس هاحضور یابید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه سچینوا (sechenov)

همه دانش آموزانی که دارای مدرک تحصیلی دبیرستان هستند؛ می‌توانند در دانشکده سچنوا شرکت کنند.این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، پزشکی کودکان، دندان‌پزشکی، داروسازی، دوره‌های پرستاری به هیچ نمره یا نمرات خاصی برای پذیرش نیاز ندارد.

برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی، متقاضیان باید دروس زیاد را بگذرانند:

زیست شناسی، شیمی، فیزیک

مدارک کلی مورد نیاز برای پذیرش:

  • کپی از پاسپورت معتبر
  • کپی از مدرک دیپلم دبیرستان و یا پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات
  • پرداخت هزینه درخواست
  • عکس پاسپورت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • تکمیل فرم آنلاین درخواست پذیرش

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه سچینوا (sechenov)

هزینه تحصیل:

بیمه درمانی: 150 دلار در سال

معاینه پزشکی: 50 دلار در سال

ثبت نام و ویزا: 100 دلار در سال

صدور گواهینامه و اسناد از وزارت آموزش و پرورش روسیه: 400 دلار (تنها برای اولین باری که دانش آموز وارد می شود)

محل اقامت: 2400 دلار آمریکا

پزشک عمومی: به زبان انگلیسی سال اول: 11000 دلارسال دوم تا ششم: 10000 دلار برای هرسال

پزشک عمومی: به زبان روسی 10000 دلار برای هرسال

دندان‌پزشکی: به زبان انگلیسی سال اول: 11000 دلارسال دوم تا پنجم: 10000 دلار برای هرسال

دندان‌پزشکی: به زبان روسی 10000 دلار برای هرسال

داروسازی: به زبان انگلیسی سال اول: 7800 دلارسال دوم تا پنجم: 6800 دلار برای هرسال

داروسازی: به زبان روسی 6800 دلار در سال

پرستاری: به زبان روسی 6800 دلار در سال

رزیدنت بالینی 6000-10000 دلار در سال

دکتری 6000-10000 دلار در سال

دوره پیش دکتری 4500 دلار برای یک سال

تاریخ شروع ثبت نام و ددلاین ثبت نام در دانشگاه سچینوا (sechenov)

کلاس‌های دوره پادفک و دوره زبان روسی در دانشگاه سچینوا، از اول اکتبر شروع می‌شود؛ و تا 30 ژوئن کلاس‌ها ادامه پیدا می‌کند. زمان ارسال درخواست برای شرکت در این دوره، از 28 آگوست تا 30 سپتامبر ادامه دارد.تقریبا تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر تا ۶ ماه قبل از شروع کلاس‌ها، سایت ثبت نام را باز می‌کنند؛ و ۲ یا۳ ماه قبل از آغاز کلاس‌ها ،سایت ثبت نام بسته می‌شود، و هیچ درخواست ثبت نامی پذیرفته نمی‌شود.

سیستم تبادل دانشجو و انتقالی دانشجویان در دانشگاه سچینوا (sechenov)

برنامه‌های تبادل آکادمیک بین دانشگاه سچینوا و دانشگاه‌های دیگر امکان پذیر می‌باشد. لیست دانشگاه‌هایی که با سچینوا همکاری می‌کنند؛ را می‌توانید از طریق دفتر بین المللی یا هماهنگ کننده اراسموس پیدا کنید. در صورتی که دانشگاه شما دارای یک موافقت نامه بین المللی سازمانی ارسموس، با دانشگاه سچینوا را داشته باشد؛ می‌توانید در این برنامه شرکت کنید. شما می‌توانید از هماهنگ کننده ارسموس در دانشگاه خود، درمورد مراحل انجام درخواست آگاهی کسب کنید. اگر شما برای این برنامه انتخاب شوید، هماهنگ کننده اراسموس درخواست شما را به دفتر بین المللی دانشگاه سچینوا ارسال می کند. درخواست شما برای تصمیم گیری نهایی به دانشکده یا موسسه مربوطه ارسال می شود.هیات علمی موسسه یا بخش مربوط به پذیرش شما، تصمیم نهایی را می گیرد. پس از تایید درخواست، بخش هماهنگ کننده اراسموس بین المللی دانشگاه سیچنوا، به دانشگاه شما تماس می گیرد. پس از پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی اراسموس، شما را در مورد روند ثبت نام، مهلت و مدارک مورد نیاز مطلع خواهند کرد.

شرایط معادلسازی و اعتبار مدرک زیر شاخه های پزشکی دانشگاه سچینوا (sechenov) در کشور های مختلف

معادل سازی به این معنی است، که مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد دریافت شده از دانشگاه‌های خارج از کشور معادل مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد صادر شده از سوی موسسات آموزش عالی موجود در کشوردیگر باشد. برگه معادل سازی نیز، نشان دهنده مقطع و رشته تحصیلی مورد تایید می باشد. در صورتی که فرد در دانشگاه هایی که در سال شروع به تحصیل در خارج از کشور، در میان هزار دانشگاه برتر رتبه بندی شده دنیا باشد، تایید می‌گردد.این برنامه به شما اجازه می دهد که پس از اخذ مدرک تحصیلی خود، در دانشگاه‌ سچینوا در سایر کشورهای دنیا ادامه تحصیل دهید.

شرایط معادلسازی مدرک پزشکی سچینوا
شرایط معادلسازی مدرک پزشکی سچینوا

به منظور معادل سازی مدرک تحصیلی در مرحله اول لازم است، تا دانشگاهی که مدرک تحصیلی را از آن اخذ کرده اید، از سوی مجمع آموزش عالی کشور مورد نظر به رسمیت شناخته شده باشد. علاوه بر این، سازمان مربوطه باید دارای مجوز رسمی بوده و یا از سوی نهادهای تضمین کیفیت، اعتبار آن تایید شده باشد.بعد از اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه سچینوا به روسی زبان می‌توانید با گذراندن چند واحد و قبولی در آزمون مربوطه، تاییدیه مدرک تحصیلی خود را در ایران بگیرید.

امکان دریافت بورسیه در دانشگاه سچینوا (sechenov)

بعضی از دانشجویان خارجی می توانند برای بورس تحصیلی دولتی با همان شرایطی که شهروندان روسیه از آن بهره می‌برند، پس از قبولی در امتحان ورودی (EGE)، درخواست دهند.بورس تحصیلی دولتی شامل: تحصیل رایگان برای کل دوره انتخاب شده؛( در سال 2019، متوسط کمک هزینه تحصیلی به 1448 روبل در ماه رسید) خوابگاه، هزینه های سفر؛ هزینه های زندگی؛بیمه درمانی می‌باشد.تعدادی از بودجه های دولتی برای دانشجویان بین المللی اختصاص یافته به یک کشور، بستگی به ماهیت همکاری آن کشور با روسیه دارد. برخی از کشورها دارای توافقنامه‌هایی هستند؛ که نه تنها تعدادی از دانشگاه ها، بلکه رشته ها را نیز شامل می شوند.

در ابتدا برای شرکت در بورس تحصیلی، وب سایت فرم الکترونیکی را پر کنید، و درخواست خود را ارسال کنید. در این فرم اطلاعات شخصی ازجمله: نام کامل، تاریخ تولد، کشور محل اقامت، پست الکترونیکی و شماره ، تخصص یا رشته تحصیلی که درخواست می کنید (شما می توانید این اطلاعات را در هر زمان قبل از تکمیل آزمون های مربوطه تغییر دهید)، سطح زبان روسی شما را مشخص کنید. شما می‌توانید تا شش دانشگاه که می خواهید تحصیل کنید (از دانشگاه هایی که در داخل سهمیه بندی موجود هستند)، را انتخاب کنید.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه سچینوا (sechenov)

در حال حاضر دانشگاه سچنوا تنها عضو پروژه ارتقای تحصیلی دانشگاهی روسیه، در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS است.

بخش های درمانی دانشگاه سچنوا دارای خدمات تخصصی چند منظوره با کیفیت بالا هستند.

موضوع رتبه بندی رتبه نمره

رتبه بندی دانشگاه جهانی 640 31.916

رتبه بندی آموزشی 366 52.838

رتبه بندی پژوهشی 733 10.820

رتبه بندی دانشگاهی 726 24.899

ظرفیت دانشگاه سچینوا (sechenov) برای دانشجویان ایرانی

دانشگاه سچینوا روابط نزدیکی با بسیاری از موسسات و سازمان های پژوهشی و آموزشی خارجی دارد. در حال حاضر حدود 2500 دانشجوی خارجی در 8 دانشکده، در 14 رشته تخصصی از 73 کشور در دانشگاه سچینوا تحصیل می‌کنند. کشورهای خارجی به طور عمده از کشورهای مالزی، جمهوری چین، سوریه، هند، ویتنام، اسرائیل، برزیل، آلمان، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، ایران، جمهوری مالدیو و کشورهای دیگر می‌باشند.

شما می توانید برای کسب آگاهی لازم از نحوه اقدام با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد به گفت و گو بنشینید تا آنها شما را به صورت کامل از هزینه زندگی دانشجویی و دیگر شرایط و قوانین دانشگاه سچینوا (sechenov) ، پذیرش مستقیم کورس پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بدون پاتفک با خبر سازند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه سچینوا مسکو

1-اولین دانشگاه پزشکی در مسکو چه نام دارد؟

دانشگاه سچنوا در سال 1758 به عنوان اولین دانشگاه پزشکی در مسکو تاسیس شد.

2-دانشگاه سچنوا مسکو شامل چه رشته هایی می باشد؟

پزشکی عمومی، داروسازی ،دندانپزشکی و پرستاری

3-دوره تحصیلی تمام وقت رشته پزشکی در دانشگاه سچنوا مسکو چند سال می باشد؟

دوره تحصیلی تمام وقت پزشکی 6 سال می باشد.

4- دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه سچنوا مسکو چند سال می باشد؟

دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه 5سال می باشد.

5-در چه صورت مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

با توجه به بیانیه وزارت بهداشت در مورد مدارک فارغ‌التحصیلی دانشگاه روسیه، فقط مدارک متقاضیان در صورتی تایید می‌شود، که دوره تحصیلی خود را به زبان روسی گذرانده باشد.

6-دوره پادفک دانشگاه سچنوا روسیه به چه صورت می باشد؟

دوره‌های پادفک جهت آمادگی دانشجویان برای تحصیل به زبان روسی ارائه می‌شود.

7-دوره پادفک دانشگاه سچنوا روسیه در چند ترم برگزار می شود؟

دوره پادفک به طور معمول در دو ترم و یا به صورت فشرده در 6 ماه ارائه می‌شود.

8-در دوره پادفک دانشگاه سچنوا روسیه چه دروسی آموزش داده می شود؟

ترم اول دوره پادفک مربوط به آموزش ربان روسی، و ترم دوم مربوط به آموزش دروس پایه مانند شیمی و زیست‌شناسی به زبان روسی می‌باشد.

9-مراحل درخواست پذیرش دانشگاه سچنوا به چه صورت می باشد؟

1) متقاضی باید به طور مستقیم به دانشگاه درخواست دهد 2)دریافت دعوت نامه از دانشگاه 3)گرفتن ویزا 4)ورود به دانشگاه

10- برای پذیرش در دوره های پزشکی دانشگاه سچنوا متقاض باید چه دروس را بگذراند؟

زیست شناسی، شیمی و فیزیک

11-برای پذیرش در دانشگاه سچنوا نیاز به چه معدلی می باشد؟

این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، پزشکی کودکان، دندان‌پزشکی، داروسازی، دوره‌های پرستاری به هیچ نمره یا نمرات خاصی برای پذیرش نیاز ندارد.

12-مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه سچنوا چیست؟

کپی از پاسپورت،کپی مدرک دیپلم،ریز نمرات،پرداخت هزینه درخواست،عکس پاسپورت،گواهی سلامت و تکمیل فرم آنلاین پذیرش

13-هزینه تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سچنوا چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی و روسی 10000 دلار آمریکا برای هر سال می باشد.

14-هزینه تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه سچنوا چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی و روسی سالی 6800 دلار آمریکا می باشد.

15-شروع کلاس های پادفک دوره زبان روسی دانشگاه سچنوا چه زمانی شروع می شود؟

کلاس‌های دوره پادفک و دوره زبان روسی در دانشگاه سچینوا، از اول اکتبر شروع می‌شود؛ و تا 30 ژوئن کلاس‌ها ادامه پیدا می‌کند.

16-برای دریافت بورس تحصیلی دانشگاه سچنواباید در چه آزمونی باید شرکت کرد؟

متقاضیان پس از شرکت در امتحان ورودی EGE میتوانند برای بورس تحصیلی درخواست دهند.

اسکرول به بالا