071-91009294  | 021-88724227  |

اعتراض دانشجویان بین المللی برای تخفیف شهریه تدریس آنلاین

اعتراض دانشجویان بین المللی برای تخفیف شهریه تدریس آنلاین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این روز ها کلاس های دانشگاه ها در سراسر دنیا عموما به صورت آنلاین برگزار می شود. البته برخی دانشگاه ها با رعایت شرایط و مقرراتی کلاس های خود را به صورت حضوری تشکیل داده اند. دانشحویان برای ادامه تحصیلات خود عموما هزینه هایی را به عنوان شهریه پرداخت می کنند. با توجه به شرایط ایجاد شده و آنلاین شدن کلاس ها در زمینه شهریه تحصیل مخالفت هایی از سوی دانشجویان صورت گرفته است.

بر ظبق بررسی های صورت گرفته و آمار های گرفته شده از دانشجویان مختلف سراسر دنیا، هفتاد و پنج درصد از دانشجویان برای تحصیل به صورت آنلاین درخواست شهریه کمتری را دارند.

اعتراض دانشجویان بین المللی برای تخفیف شهریه تدریس آنلاین

با توجه به شیوع بیماری کووید نوزده و آنلاین شدن کلاس ها شرایط کمی برای دانشجویان بین المللی دچار مشکلاتی شده است. در این بین هفتاد و پنج درصد دانشجویان بین المللی گفته اند که اگر روند تدریس آنلاین به دلیل همه گیری ویروس کرونا ادامه داشته باشد، دانشگاه ها باید برای تخفیف شهریه شرایطی را اعمال کنند. دانشجویان در این باره در صورت عدم امکان تحصیل به صورت حضوری برای سال تحصیلی جدید، با قاطعیت تمام برای کاهش حداقلی سی درصد از شهریه درخواست خود را اعلام می کنند.

این نظرسنجی که توسط QS انجام شد ، نشان داد که تنها ۹ درصد دانشجویان از تحصیل در چنین شرایطی در همان سطح رضایت دارند. اخیرا دانشجویان اعلام کرده اند که باید هزینه های آن ها کاهش یابد یا بازپرداخت شود. این مسئله تا جایی پیش رفته است که دانشجویان MH Wharton برای اقدامات مورد نیاز به جهت کاهش هزینه ها درخواست خود را با امضای طوماری ارائه داده اند و تقاضای اقدامات مناسب به جهت کاهش شهریه ها شده اند. 

تاثیر اعتراض دانشجویان بر شرایط دانشگاه ها

با اعتراضی که دانشجویان سراسر دنیا به دانشگاه ها روانه داشته اند و این حمایت چشمگیر برای اقدامات دانشگاه ها مبنی بر پایین آوردن هزینه ها، بسیاری از دانشگاه ها و موسسات کم درآمد را در وضعیت سختی قرار داده است. از این رو دانشگاه ها با چالش های بی سابقه ای برخورد می کنند. با این حال باید اشاره داشت که شیوع بیماری کووید نوزده هنوز نتوانسته به طور کامل مانع از حضور دانشجویان به دانشگاه ها شود. به عبارتی طبق آمار های بررسی شده توسط QS تقریبا نیمی از دانشجویان بر این باورند که هنوز هم مایل به حضور در دانشگاه ها و تدریس حضوری هستند.

این مورد حتی اگر بخواهند در بخشی از تحصیل خود به صورت آنلاین اقدام کنند هم پیش خواهد آمد. از این رو اگر دانشگاه هایی قادر به بهبود شرایط خود در زمان کرونا ویروس و انطباق خود با پروتکل های بهداشتی در کوتاه مدت هستند، ضمن رفع نگرانی شهریه دانشجویان می توانند برای پذیرش دانشجویان از سراسر جهان اقدام نمایند. در واقع دانشگاه ها می توانند کلاس های حضوری خود را برای دانشجویان با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار کنند. البته تمام این موارد بستگی به تصمیم دولت ها برای حضور در کشور مورد نظر هم خواهد داشت. در صورت مهیا بودن تمام شرایط چالش های پیش روی دانشگاه ها نیز کمتر می شود.

اسکرول به بالا