071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طبق آخرین شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئیس، سال اول شما یک ساختار تحصیلی یکپارچه و منسجم را در تمام موضوعات جاری در زمینه مهندسی برق و الکترونیک مطالعه می‌کنید و در پایان ترم اول، آمادگی این را خواهید داشت تا در زمینه تخصصی خود ادامه تحصیل دهید. به صورت کلی برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس دانشجویان از همان ابتدا، به کارهای خود در مورد پروژه های فردی و گروهی می پردازند تا ضمن دانش تئوری، تجربه عملی را نیز کسب کنند.

پذیرش دانشگاه های مهندسی سوئیس در رشته برق

علاوه بر آموزش اینکه اگر چنگال را به یک پریز برق بچسبانید چه اتفاقی می افتد و چرا نباید این کار را انجام دهید، مهندسی برق زیر مجموعه مهندسی و فناوری است که در آن دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بر حل مسائل در مهندسی نیرو الکترونیک، تجهیزات الکترونیکی و ماشین آلات و سایر زمینه های مربوط به برق تمرکز می کنند.

 ترکیب مهندسی و فیزیک این زیر مجموعه را بسیار قدرتمند و چند سطحی می کند. دانشجویان مهندسی برق را به عنوان ترکیبی از نیکولا تسلا و ویکتور فرانکنشتاین در نظر بگیر که در تخصص های بسیار زیادی فعالیت می کنند، مانند:

  1. میکروالکترونیک
  2. مهندسی مخابرات
  3. پردازش سیگنال
  4. مدارهای یکپارچه
  5. الکترونیک دیجیتال
  6. الکترونیک نوری

 از فارغ التحصیلان انتظار می رود مدارهای قدرت را ترسیم و ایجاد کنند و همچنین به منظور ضبط، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های مختلف مهندسی، مهارت های سازمانی و تحلیلی را توسعه دهند. همه این مهارت ها در شغل آینده مورد استفاده قرار می گیرند، حرفه هایی همچون:

  1. مهندس هوافضا
  2. مهندس برق
  3. مهندس شبکه
  4. تحلیلگر سیستم های الکتریکی
  5. طراح تجهیزات الکترونیکی

این برنامه آموزشی نقطه کانونی در بین کسانی است که مدارها و سیستمهای الکترونیکی میکرو / نانو، فن آوری های اطلاعاتی و سیستم های انرژی الکتریکی را توسعه می دهند. برنامه تحصیلی دکتری مهندسی برق فرصت بی نظیر را فراهم می نماید، از جمله:

  • پژوهشات مهم در مهندسی برق:میکرو / نانو الکترونیک، مدارها و سیستم های فناوری اطلاعات، انرژی الکتریکی و رشته های مرتبط
  • تحقیقات بین رشته ای که طیف گسترده ای از برنامه ها را در سراسر دانشگاه پوشش می دهد (به عنوان مثال Nano-Tera.ch، مرکز فضایی، مرکز تصویربرداری بومی زیست پزشکی و غیره)
  • کارآموزی در آزمایشگاه های صنعتی پیشرو

یافتن شغلی برتر بعد از فارغ التحصیلی

برای اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع لیسانس شما باید یک مدرک maturaé (مدرک ورود به دانشگاه سوئیس) یا مدرک معادل پایان تحصیل خارجی که دانش آموزان را برای دانشگاه واجد شرایط می داند، داشته باشید، همچون به کارشناسی بین المللی ( IB ) کارشناسی اروپایی، سطح A بریتیش یا دیپلم دبیرستان ایالات متحده. در اینجا می توانید شرایط خاص پذیرش را برای کشور مبداء خود پیدا کنید. اگر می خواهید به دانشگاه علمی کاربردی بروید، ممکن است لازم باشد که اثبات کنید در زمینه مورد نظرتان تجربه یا مهارت خاصی دارید.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، باید مدرک لیسانس خود را با حداقل 180 امتیاز ECTS یا مدرک تحصیلی معادل آن از یک دانشگاه شناخته شده بین المللی بگیرید.هر دانشگاه به صورت جداگانه تصمیم می گیرند که آیا مدرک لیسانس خارجی معتبر است یا خیر و همچنین ممکن است شرایط بیشتری برای ورود دانشجویان خارجی تعیین کنند مانند شرکت در آزمون ورودی. جهت پذیرش در برنامه های تحصیلی دانشگاهی هیچ نهاد مستقلی به عنوان مسئول اعتبار سنجی مدارک تحصیلی وجود ندارد.

مهارت های زبانی برای پذیرش در دانشگاه سوئیس
مهارت های زبانی برای پذیرش در دانشگاه سوئیس

مهارت های زبانی برای پذیرش در دانشگاه سوئیس

اگرچه برخی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود باید بتوانید در حدی معقول به زبان تدریس در دانشگاه (فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی) صحبت کنید.پیش از پذیرشتان ممکن است از شما خواسته شود چ در یک دوره آزمون زبان شرکت کنید یا یک گواهینامه زبان بکسب کنید. برخی دانشگاه ها دوره های زبان رایگان برای دانشجویان خارجی در طول تعطیلات تابستانی و / یا در طول سال تحصیلی ارائه می دهند. برخی دیگر دوره های زبان کم هزینه را از طریق مراکز زبان خود ارائه می دهند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه های سوئیس

مخارج بیشتر دانشگاههای سوئیس با بودجه عمومی تامین می شود که این امر موجب شده است تحصیل در دانشگاه سوئیس نسبتاً مقرون به صرفه باشد. در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی شهریه بالاتری می پردازند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت است، اما این هزینه ها به طور کلی پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر می باشد و بین 500 CHF (455.471 یورو) و 2000 CHF (1،821.88 یورو ) در هر ترم تعیین شده است. برخی دانشگاه ها مبلغی اضافی از دانشجویان خارجی دریافت می کنند. برای مثل 500 CHF (455.471 یورو) در هر ترم برای دانشجویان مقطع تحصیلی لیسانس و 100 CHF ( 91.0388 یورو ) در دوره تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد / دکتری. اگر می خواهید طی یک برنامه مبادله ای بین دانشگاه محل سکونت خود و یک از دانشگاه های سوئیسی به سوئیس بیایید هیچ شهریه ای پرداخت نخواهید کرد.

در هنگام تحصیل در سوئیس باید بتوانید مخارج و هزینه های زندگی خود را تامین کنید. هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا و در حدود 10000 CHF (9.500 یورو) در هر ترم می باشد که این میزان قاعدتا هزینه های مربوط به کتاب و وسایل، بیمه درمانی، اقامت، وعده های غذایی، سفرهای مسافرتی و سایر هزینه ها را پوشش می دهد.

تحصیل دکترای رشته مهندسی برق در سوئیس

مطالعات دکتری به معنای دستیابی به تحقیقات پیشگام و پیشبرد بیشتر آن است. دانشجویان دکترا (دکترا) در D-ITET به طور جداگانه تحت نظارت یک استاد قرار می گیرند. تحصیل دکترا عموما حدود 3-4 سال (بعد از دوره کارشناسی ارشد) زمان می برد و باید در نهایت موجب ارائه پایان نامه ای با سهم علمی قطعی در تحقیق در سطح بین المللی شود. تعداد کمی از دوره های تحصیلات ارشد (12 واحد ECTS) نیز الزامی می باشد. حداکثر 12 ماه پس از شروع مطالعات دکتری باید یک طرح تحقیقاتی (مصوب استاد ناظر) ارسال شود.

برنامه EE نقطه کانونی در بین کسانی است که مدارها و سیستمهای الکترونیکی میکرو / نانو، فن آوری های اطلاعاتی و سیستم های انرژی الکتریکی را توسعه می دهند. علاوه بر این هم افزایی بین مدارها و سیستم های قدرت و همچنین طراحی شبکه های هوشمند نیرو در جایی که در توزیع انرژی پردازش سیگنال اعمال می شود، انگیزه های مهمی برای شرکت در برنامه تحصیلی دکتری EE می باشند. ترکیب دستگاهها، مدارها، سیستم ها و الگوریتم هایی که برای سیستم های میکرو / نانو و نیرو اعمال می شود، به EE نمای ثابت از فن آوری های در هم پیچیده می دهد.

 این برنامه دانشجویان را از طریق یک برنامه درسی مدرن متشکل از ترکیبی فعال از کار کلاسی، تحقیقات آزمایشگاهی و سمینارها در معرض این فضای چند رشته ای از فن آوری های در هم پیچیده قرار می دهد.

شرایط کار رشته مهندسی برق در سوئیس

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات هر وسیله ای که با استفاده از برق کار می کند و همچنین طراحی خود دستگاهها را بر عهده دارند. مهندسان باید بر تولید نیروی لازم برای دستگاه یا محصول تمرکز کنند. این دستگاه ها می توانند شامل هرگونه وسیله ای که با برق کار می کنند، باشند. مهندسان برق همچنین بر روی ایجاد و بهبود محصولات و دستگاه ها متمرکز هستند.

 به دلیل ماهیت شغل مهندسان آنها اغلب به صورت تیمی کار می کنند تا مسائل پیچیده ای که با آنها سر و کار دارند را حل نمایند. اغلب اوقات این تیم ها از مهندسین متخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده اند، بنابراین این گروه ها از امکانات مجهز تری برخوردار هستند تا به یک راه حل برای نیاز الکتریکی در یک محصول برسند. به همین دلیل حضور فعالانه مهندسین در این تیم ها حائز اهمیت است. آنها همچنین باید قادر به درک ایده ها و جهت گیری باشند، در ریاضیات و علوم مهارت داشته باشند، مسائل را به خوبی حل کنند، قادر به تفکر خلاقانه باشند و در نهایت کار با رایانه و گفتگو با گروهی بزرگ برایشان راحت باشد.

یک مهندس برق باید بعضی از شرایط تحصیلی را فراهم نماید. از جمله اینکه حداقل مدرک لیسانس داشته باشد. در اکثر مشاغل کسی را برای این سمت نمی پذیرند مگر اینکه مدرک دانشگاهی داشته باشد. بیشتر شرکت ها به مهندسی با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته برق و گاهی اوقات چند با سال تجربه کاری نیاز دارند. حقوق مهندس برق در سوئیس بین 4644 CHF (2،421.21 یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 14625 CHF ( 13،392.65 یورو ) در ماه (حداکثر حقوق) می باشد.

 متوسط این حقوق 9684 CHF ( 8،833.28 یورو ) در ماه است، بدین معنی که نیمی (50 درصد) از افرادی که به عنوان مهندس برق کار می کنند کمتر از 9.684 CHF ( 8،833.28 یورو ) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 9.684 CHF ( 8،833.28 یورو ) کسب می کنند. مبلغ میانه،متوسط دستمزد را نشان می دهد. به طور کلی افراد دوست دارند در سمت راست این نمودار در گروهی که بیشتر از متوسط حقوق، درآمد دارد، قرار بگیرند. 

 از لحاظ نزدیکی با میانه دو میزان وجود دارد: درصد های بیست و پنجم و هفتاد و پنجم. با توجه به نمودار توزیع حقوق،25 درصد از افرادی که به عنوان مهندس برق کار می کنند کمتر از 6448 CHF ( 5،903.50 یورو ) درآمد دارند در حالی که 75 درصد از آنها بیش از 6448 CHF ( 5،903.50 یورو ) کسب می کنند. همچنین در این نمودار 75 درصد از افرادی که به عنوان مهندس برق کار می کنند کمتر از 11668 CHF ( 10،682.62 یورو ) درآمد دارند در حالی که درآمد 25 درصد از آن ها بیشتر از 11،668 CHF ( 10،682.62 یورو ) می باشد. 

میزان تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق شما است. طبیعتا هرچه تجربه بیشتری داشته باشید دستمزد شما بیشتر خواهد بود. یک مهندس برق با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 5343 CHF ( 4،891.78 یورو ) در ماه کسب می کند، در حالی که پیش بینی می شود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 7339 CHF ( 6،719.69 یورو ) در ماه درآمد خواهد داشت که این حقوق 37 درصد بیشتر از کسی است که کمتر از دو سال سابقه داشته دارد. فردی که بین پنج تا ده سال سابقه کاری دارد، دستمزدش به 8237 CHF ( 7،541.91 یورو ) در ماه می رسد یعنی 12 برابر بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه.

بعلاوه مهندس الکترونیکی که تخصص وی بین ده تا پانزده سال است حقوقی معادل 10034 CHF ( 9،186.82 یورو ) در هر ماه دریافت می کند که 22٪ بیشتر از شخصی با پنج تا ده سال تجربه است. اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، دستمزد پیش بینی شده 11830 CHF ( 10،832.09 یورو ) در هر ماه، 18 برابر بیشتر از فردی با ده تا پانزده سال تجربه می باشد. و در آخر استخدامیانی با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای در هر ماه حقوقی معادل 13677 CHF ( 12،523.28 یورو ) دریافت می کنند که در مقایسه با افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه کار دارند، 16 بیشتر می باشد. 

شرایط کار رشته مهندسی برق در سوئیس
شرایط کار رشته مهندسی برق در سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس برای رشته مهندسی برق

  1. موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ
  2. مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان
  3. دانشگاه بازل UNIBAS
  4. دانشگاه برن UNIBE
  5. دانشگاه فرایبورگ UNIFR
  6. دانشگاه ژنوا UNIGE دانشگاه Neuchâtel دانشگاه لوزان
  7. دانشگاه بسترن
  8. دانشگاه لوگانو
  9. دانشگاه سنت گالن
  10.  دانشگاه زوریخ 

آیا شما مایل به رفتن در مناطق بیشتر اروپایی و کسب تجربه آموزشی هستید؟ در موسسه حقوقی میرداماد ما شما را تشویق می کنیم مسیری را که برای تحصیل مهندسی برق مناسب است پیدا کنید و آغاز کار خود را از آن کلید بزنید. تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس یک گزینه مطلوب در تمامی جهاتی است که شما نیاز دارید به دانستن آن. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده با ما در تماس باشید زیرا که ما دارای چندین سال سابقه در این زمینه هستیم.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

1- آیا تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس رایگان است؟

خیر، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایند.

2- آیا می توانم بدون مدرک زبان برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس اقدام نمایم؟

برای اینکه شانس شما برای دریافت ویزای سوئیس برای تحصیل رشته مهندسی برق بیشتر شود، بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

3- آیا می توانم برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس بورسیه تحصیلی اقدام نمایم؟

بورسیه تحصیلی سوئیس بیشتر برای مقطع دکترا ارائه می شود. متقاضیان بورسیه تحصیلی برای تحصیل دکترای رشته مهندسی برق باید رزومه علمی قوی و مقالات چاپ شده داشته باشند.

4- آیا پس از تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس می توانم کار کنم؟

پس از اتمام تحصیل رشته مهندسی برق خود در سوئیس، به شما فرصتی داده می شود تا در این کشور کار پیدا کنید و بمانید.

5- آیا ایرانیان می توانند برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس اقدام نمایند؟

ایرانیانی که دارای مدرک زبان، رزومه علمی خوب و شرایط سنی مناسبی باشند، می توانند برای تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس اقدام نمایند.

6- آیا متقاضیان تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس اجازه بردن همراه دارند؟

بله، کشور سوئیس به دانشجویان خود ویزای همراه یا الحاق ارائه می دهد.

7- چرا متقاضیان تحصیلی رشته مهندسی برق در سوئیس را انتخاب کردید؟

کشور سوئیس کشوری پیشرفته است که از دانشگاه های معتبر و با کیفیتی برخورداراست. همچنین شرایط زندگی در این کشور باعث شده است که دانشجویان زیادی را به سمت خود بکشاند.

8- هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس به مقدار قابل توجهی به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد.

9- هزینه زندگی در سوئیس چقدر است؟

هزینه زندگی در سوئیس بسته به شهر و سبک زندگی متقاضی دارد. دانشجویان برای زندگی در این کشور باید هزینه ای بین 800-1000 یورو را در نظر بگیرند.

10- آیا دانشجویان رشته مهندسی برق پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در سوئیس بمانند؟

دانشجویان رشته مهندسی برق می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در صورت پیدا کردن کار در سوئیس بمانند.

11- بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل مهندسی برق کدامند؟

تعدادی از دانشگاه های سوئیس که برای تحصیل رشته مهندسی برق خوب هستند، عبارتند از: دانشگاه بسترن، دانشگاه لوگانو، دانشگاه سنت گالن و دانشگاه زوریخ.

اسکرول به بالا