071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مجازی در خارج از کشور

تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیلات در مقاطع مختلف و به روش های گوناگونی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها دارای مزایای خاصی برای دانشجو یا متقاضی تحصیل می باشد. شما هم می توانید برای تحصیل حضوری در مقاطع مختلف اقدام نمایید و هم می توانید تحصیلات خود را به صورت مجازی ادامه دهید. برای تحصیل به هر روشی نیاز به پیش زیمنه اطلاعاتی خاصی دارید و لازم است تا در زمینه روند تحصیلی خود اطلاعات دقیقی کسب نمایید. یکی از انواع مدل های تحصیلی نیز تحصیل به صورت مجازی می باشد. در این مقاله هم هدف ما بررسی تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور می باشد.

مطالعات به روش های مختلفی امکان پذیر است. هر کشور و هر دانشگاهی نیز شرایط مخصوص به خود را دارد. به طور مثال تحصیل در آلمان با تحصیل در فرانسه هر کدام دارای شرایط مختلفی هستند. پس لازم است تا تمامی موارد مربوط به مهاجرت تحصیلی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر تمایل به اطلاع از روند مهاجرتی دارید لازم است تا به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور

همان طور که بیان کردیم یکی از روش های مهاجرتی، از طریق تحصیل می باشد. اما باید توجه داشته باشید که هر کدام از کشور ها و دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی شرایط خاصی دارند. در واقع می توان گفت که شرایط تحصیل در آمریکا با شرایط تحصیل در اسپانیا یا هر کشور دیگری متفاوت است. در ادامه این که برای مهاجرت می توان از راه های دیگری مانند کار در یک کشور جدید مثلا کار در آلمان اقدام نمود.

یا این که شما می توانید از روش های مهاجرت سرمایه گذاری مانند خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در آلمان اقدام نمایید. اما در این مقاله با توجه به تمایلات دانشجویان به تحصیل، هدف ما بررسی تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور است. یکی از روش های تحصیلی، با عنوان تحصیل مجازی یا از راه دور شناخته می شود. اما اگر تمایل به تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور داشته باشید لازم است تا اطلاعاتی را در رابطه با آن کسب نمایید. در واقع می توان گفت که فناوری در ایجاد ارتباطات معنادار با جامعه جهانی افزایش یافته است.

از طریق سیستم عامل های یادگیری تجربی و ابزار های نوآورانه ، برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور جهان را به سمت شما می آورند. این روز ها دانشجویان بیشتر از هر زمان دیگری به راه های آسان و مقرون به صرفه تجربه تغییر زندگی با یادگیری از متخصصان با تجربه بین المللی نیاز دارند. اگر چه ممکن است که تحصیل مجازی به اندازه تحصیل حضوری برای شما تاثیرگذار نباشد اما برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور فرصت های منحصر به فردی برای کاوش در علایق مختلف و ایجاد روابط پایدار فراهم می کند. اما باید دید که چگونه می توان برای تجصیلات مجازی به موفقیت دست پیدا کرد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. 

دوره های مجازی متناسب با علاقه

اولین موردی که باید در زمینه دوره های مجازی به آن توجه داشته باشید، انتخاب دوره متناسب با علاقه تان می باشد. در واقع وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور می شود ، مهم است که ابتدا با توجه به علایق خود شروع کنید. دوست دارید چه چیزی بخوانید؟ به چه کشور هایی علاقه دارید؟ متخصصان مورد نظر و فعال در رشته شما در کجا فعالیت می کندد؟! برنامه های زندگی در دنیای واقعی همیشه باید هدف شما برای تحصیل در خارج از کشور باشد و یک برنامه تحصیل مجازی خوب در خارج از کشور شما را فراتر از یک کتاب درسی می برد.

دوره های مجازی متناسب با علاقه
دوره های مجازی متناسب با علاقه

شما این فرصت را خواهید داشت که با اساتید و متخصصان در ارتباط باشید، اطلاعات خود را به روز کنید و مهارت های عملی را یاد بگیرید که حتی ممکن است در کشور خود برای استفاده از آن ها موفقیت حاصل کنید. دوره های مجازی می تواند از برنامه هایی که به شما امکان انتخاب موضوعات متنوعی را می دهد ، تا دوره های فشرده زبان متفاوت باشد. به عبارتی تحصیل مجازی در خارج از کشور پیدا کردن دوره های آموزشی را برای کمک به شما در رسیدن به مرحله بعدی در آموزش آسان می کند. با گذراندن دوره های مجازی، می توانید به مقایسه اساتید مختلف و شرایط تخصیلی گوناگون بپردازید و دیدگاه بین المللی در این زمینه کسب کنید. در واقع تحصیل مجازی هیچ محدودیتی ندارد. 

دوره های مجازی دروازه ای برای ارتباط

یکی از جنبه های ارزشمند و دگرگون کننده تحصیل در خارج از کشور ایجاد روابط است. با روند تحصیلات مجازی ممکن است که شما دوستان خود را به روش های تحصیل حضوری مانند تحصیل در اسپانیا ملاقات نکنید. اما یک برنامه خوب مجازی در خارج از کشور شما را به جامعه ای از آینده سازان ارتباط می دهد. با مشارکت فعال در انجمن ها و سیستم های مجازی این فرصت را خواهید داشت که با افراد مختلف در ارتباط باشید. در واقع با توجه به مجازی بودن اما باز هم شما در چالش های دنیای واقعی خواهید بود و در محیطی خلاق سرگرم علم اندوزی می شوید.

علاوه بر روابط با همکلاسی ها ، یک برنامه تحصیل مجازی خوب در خارج از کشور باید شما را تا آنجا که ممکن است به کشور و مردم آن نزدیک کند. هنگام انتخاب برنامه ، به دنبال نظرات دانشجویان دیگر بگردید و مواردی را پیدا کنید که به طور خاص به مشارکت اساتید و مدرسان اشاره کند. بسیاری از برنامه ها حتی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مفرحی را ارائه می دهند ، تورهای مجازی پیاده روی و بازدید از موزه ها را با متخصصان محلی ارائه می دهند. از این رو شما به راحتی می توانید در کنار تحصیلات خود به روند تفریحی هم دقت نظر داشته باشید. کارگاه های مختلف در دوره های مجازی به شما این امکان را می دهد تا در یک فرهنگ قدم بگذارید و آن را برای خود تجربه کنید.

سهولت و انعطاف پذیری تحصیلات مجازی

تحصیل مجازی در خارج از کشور مسئولیت های مختلف را برای دانشجویان ساده تر می کند. با استفاده از برنامه های مجازی شما می توانید در عین حالی که برنامه های دیگر خود را به تعادل می رسانید، از بهترین ویژگی های مجازی تحصیل در خارج از کشور بهره ببرید. اگرچه بیشتر سخنرانی ها برای شرکت در دانشجویان به صورت زنده انجام می شود ، اما ضبط ها به شما امکان یادگیری راحت را می دهد. برخی از دوره های مجازی نیز برای دانشجویانی که قادر به مسافرت هستند، برخی از برنامه ها سفر های حضوری و گزینه های ترکیبی با کلاس های حضوری و آنلاین را ارائه می دهند.

با این حال ، اکثر برنامه ها یک مرحله جلوتر می روند تا انعطاف پذیری کامل را به شما بدهند و به شما امکان می دهد حتی بعد از شروع برنامه نظر خود را در مورد چگونگی شرکت در کلاس تغییر دهید. تحصیل مجازی در خارج از کشور تجربه یادگیری متنوعی را ارائه می دهد که در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. از طریق آموزش آنلاین تعاملی، مهارت های کار و ارتباط از راه دور ارزشمندی پیدا خواهید کرد که این روز ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. با حضور در دوره های مجازی تحصیل در خارج از کشور، می توانید مدیریت زمان و مهارت های دیگری را یاد بگیرید که نه تنها به درد تحصیل شما در خانه می خورد بلکه برای رزومه نیز جذاب خواهد بود. 

هزینه های خاص تحصیلات مجازی در خارج از کشور

تحصیل مجازی در خارج از کشور موانع مالی را برطرف می کند که اغلب دانشجویان را از شرکت در برنامه های حضوری تحصیل در خارج باز می دارد. بدون نیاز به ویزا، بلیط هواپیما یا محل اقامت خارجی ، این تجربه تحصیلی دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه تری است. پایین بودن قیمت نیز این گزینه را برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند اما در انجام سفر حضوری یا تحصیل حضوری مردد هستند، راحت می کند. از این رو شما می توانید در حین کار یا فعالیت های دیگر شرایط دانشجویی مهمی را تجربه کرده و مسیر خود را اصلاح کنید.

به طور مثال اگر شما ساگن پرتغال باشید می توانید همزمان با کار در پرتغال در دوره های مجازی تحصیل در انگلیس شرکت کنید. بیشتر برنامه ها شامل دسترسی به مشاوران و مدیران برنامه برای کمک به شما در انجام بهترین انتخاب برای تجربه مجازی تحصیل در خارج از کشور هستند. شما حتی برای تکمیل و تحویل تکالیف درسی حود پشتیبانی خواهید داشت.

علاوه بر آن برخی از برنامه ها کلاسهای سرگرم کننده و آموزنده و همچنین کارگاه های آموزشی شغلی را ارائه می دهند تا بتوانید به یادگیری ادامه دهید و خود را برای مرحله بعدی آماده کنید. در واقع شما به جای هزینه های سرسام آور در مورد برخی از دانشگاه ها یا شهریه های تحصیلی صرفا نیاز به هزینه ای برای سیستم اینترنتی قوی خواهید داشت. البته هزینه های زندگی در یک کشور جدید را نیز می توان فاکتور گرفت. 

انواع برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور

برنامه های تحصیلی مجازی در خارج از کشور مدل های مختلفی دارند و دانشگاه های بسیاری آن را ارائه می دهد. در واقع می توان گفت که بسیاری از گزینه های عالی برای برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور وجود دارد اما ما چند توصیه خاص برای دوره های تحصیلی مجازی برای شما خواهیم داشت. این دوره های مجازی جدید تر از سایر دوره های موجود هستند. دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه ها نیز دوره های مجازی خاصی را برای دانشجویان ترتیب می دهند و می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور
برنامه های تحصیل مجازی در خارج از کشور

اما در این مرحله باید اشاره کرد که یکی از دوره های مجازی موجود توسط Global Experiences با همکاری AIFS Study برای تحصیل در خارج از کشور ارائه شده است. با استفاده از این برنامه دانشجویان متقاضی تحصیل به به یک شبکه جهانی و پویا از دانشگاه ها و گزینه های کارآموزی دسترسی پیدا می کنند. این برنامه با تأکید بر توسعه حرفه ای و آموزش بین الملل ، به دانشجویان متقاضی شغل اجازه می دهد تا با تطبیق پیشنهادات متناسب با نیاز ها و علایق خود، به سمت اهدافشان پیش بروند.

آموزش های مجازی بعدی در بستر USAC می باشد. این روند برای دانشجویان با انتخاب بین یک تا شش دوره می تواند روند یادگیری را از اساتید بزرگ جهان در اختیار شما بگذارد. در صورت تمایل دانشجویان می توانند دوره های کارآموزی را هم بگذرانند و یا کارگاه های آموزشی شغلی و فرهنگی را در طول دوره خود بگذرانند. دوره های آنلاین بسیار زیادی در دانشگاه های مختلف و کشور های دیگر وجود دارد که شما می توانید در زمینه تحصیل آن ها اقدامات لازم را به عمل آورید. همان طور که گفتیم هزینه های تحصیل و مزایای تحصیل در دوره های مجازی بسیار زیاد هستند. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور

  1. آیا روند تحصیلی در خارج از کشور به صورت مجازی امکان پذیر است؟

    بله تحصیل در خارج از کشور به صورت مجازی هم امکان پذیر می باشد.

  2. تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور چه مزایایی دارد؟

    از جمله این مزایا می توان به بررسی دقیق تر دوره و نظرات سایرین، امکان تحصیل در منزل، کم کردن هزینه و غیره اشاره نمود.

  3. آیا تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور دارای محدودیت است؟

    خیر تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور محدودیتی در رشته یا نوع تحصیل ندارد.

  4. آیا تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور اعتبار مناسبی دارند؟

    بله مدارک تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور اعتبار بالایی برای ادامه تحصیل و کار دارند.

  5. آيا به واسطه تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور می توان در روند کاری موفق شد؟

    بله موفقیت در زمینه تحصیل و مطالعات مجازی منجر به موفقیت در زمینه کاری هم خواهد شد.

  6. هزینه تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور چگونه است؟

    هزنیه تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور به نسبت مدل تحصیلات حضوری بسیار کم تر می باشد.

  7. تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور چه مهارت هایی را به دانشجویان می آموزد؟

    از طریق آموزش آنلاین تعاملی، مهارت های کار و ارتباط از راه دور ارزشمندی پیدا خواهید کرد که این روز ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

  8. آیا با تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور امکان ادامه فرایند به صورت حضوری وجود دارد؟

    بله شما می توانید ادامه تحصیلات خود را به صورت حضوری داشته باشید.

  9. آیا در روند تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور می توان با سایر افراد ارتباط برقرار کرد؟

    بله میزان ارتباط با افراد مناسب است و حتی می توان به تعامل با سایرین پرداخت.

  10. آيا تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور محدودیتی در زمینه فعالیت های فرهنگی ایجاد می کند؟

    خیر حتی برخی دوره های مجازی در روند های تفریحی و فرهنگی هم اقدامات مهمی می کنند.

  11. آیا می توان دوره های تحصیل و مطالعات مجازی در خارج از کشور را بر مبنای علاقه انتخاب نمود؟

    بله شما می توانید با بررسی دوره های مختلف، دوره های مورد نظر خود را بیابید.

نظرات کاربران

  • توسط علی امیدی
    تاریخ: اسفند 2, 1399
    نفر
    نفر

    سلام . من بدنبال یه دوره دانشگاهی مجازی ارشد (ترجیحا ) یا دکتر هستم . کشوره ای مد نظرم : المان ، اتریش ، هلند و سوئیس و کانادا هست .
    رشته ها : MBA , DBA , Economic و در کل رشته های مرتبط با بیزنس هست .
    شما میتونید کمک کنید .
    با تشکر

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به دانشگاه و دوره انتخابی شما دارد. با توجه به شرایط موجود کرونا بعضی از کشور ها دوره های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند؛ اما بعد از اتمام این وضعیت نیاز به شرکت در دوره های حضوری دارید.

    • توسط محیا
      تاریخ: مهر 12, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام وقتتون به خیر و ممنون از پیج بسیار مفیدتون سوالی داشتم آیا برای پذیرش در کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجازی خارج از کشور سه شرایط زیر لازم و الزامیست
      ۱.لیسانس مرتبط
      ۲.سابقه کار
      ۳.محدودیت سنی

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: مهر 21, 1400
        نفر
        نفر

        با سلام و احترام
        موارد لیسانس مرتبط، محدودیت سنی وجود دارد.

  • توسط ونوس
    تاریخ: اسفند 5, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر من رشته کارشناسیم آمار هست و میخوام ارشد علم داده بگیرم. از کدام دانشگاه ها میتونم تحصیل مجازی بگیرم؟ کشورش خیلی فرقی نداره

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 5, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      در حال حاضر با توجه به شرایط موجود امکان تحصیل به صورت مجازی برای کشور هایی مانند گرجستان، چین، کانادا و غیره وجود دارد.

  • توسط بابک
    تاریخ: اسفند 21, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر لطفا بگید در کدام کشور میشه بصورت مجازی دندانپزشکی خواند چه شرایطی دارد ؟ باتشکر

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 23, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      دوره های دندانپزشکی دوره های حضوری دانشگاهی هستند که نیاز به حضور شما در دانشگاه است. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا اکثر کشور ها دوره های دانشگاهی خود را به صورت آنلاین برگزار می کند.

  • توسط متین
    تاریخ: خرداد 17, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر؛
    یک سوال بسیار مهمی که ذهن بندرو درگیر کرده در ارتباط با امتحانات دوره های کارشناسی ارشد مجازی هست؛ میخواستم بدونم برای امتحانات باید حضوری رفت اون کشور یا امتحانم به صورت مجازی برگزار می شود؟
    از توجه شما سپاس گزارم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 17, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      اکثر دانشگاه های مجازی به صورت آنلاین آزمون های خود را برگزار می کند.

  • توسط عالیه
    تاریخ: تیر 14, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر امکان‌تحصیل در رشته پزشکی به صورت غیر حضوری در کدام کشور ها امکان پذیره که مدرکشون تاییده وزارت بهداشت‌ایران باشه

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 15, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      به طور کلی دانشگاه هایی که مورد تایید ایران می باشند، به صورت حضوری برگزار می شوند؛ اما با توجه به شرایط کرونا کشور هایی مانند چین، روسیه و غیره دوره های خود را به صورت مجازی برگزار کرده اند.

  • توسط امیر
    تاریخ: مرداد 10, 1400
    نفر
    نفر

    وقت بخیر.
    ایا میتوان یکسال را به صورت مجازی در رشته های پیراپزشکی خارج از کشور بخونیم و بعد از یکسال انتقالی بگیریم برای دانشگاه های داخل کشور؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 11, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      دوره های پزشکی به صورت حضوری برگزار می شوند؛ اما در حال حاضر بابت شرایط کرونا امکان تحصیل آنلاین نیز وجود دارد.

  • توسط Hana
    تاریخ: آبان 20, 1400
    نفر
    نفر

    باعرض سلام وقت بخیر آیا برای کارشناسی ارشد در دانشگاه های خارج از کشور باید مدرک کارشناسی مرتبط و در یک راستا باشه با رشته مورد نظر ارشد؟
    سوال دوم آیا دانشگاه مجازی در رشته های هنر در اتریش یا کانادا داریم یا خیر ؟
    سوال سوم مدرک دانشگاههای مجازی برای کاریابی و گرفتن اقامت معتبر میباشد یا خیر از شانس کمتری خصوصا برای کار برخورداره ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آبان 23, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم رشته های مرتبط را انتخاب نمایید. شانس اخذ کار از طریق دانشگاه های حضوری بیشتر است.

  • توسط علی
    تاریخ: بهمن 6, 1400
    نفر
    نفر

    سلام و خدا قوت
    من می‌خوام به صورت مجازی حقوق بخونم . کدام دانشگاه های موجود رو پیشنهاد میکنید..؟

  • توسط بهرام
    تاریخ: اردیبهشت 11, 1401
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر، میخواستم بپرسم امکان تحصیل در رشته داروسازی به صورت مجازی وجود داره؟کدوم کشورها؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 11, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      به صورت کلی تمامی کشور ها به صورت حضوری برگزار می کنند.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا