071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته حقوق در کانادا

تحصیل در رشته حقوق در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در کشور کانادا 16 دانشکده حقوق وجود دارد ، که شش باب از این دانشکده ها در انتاریو می باشد و بیش از صدها دانشکده حقوق دیگر در ایالات متحده امریکا و در سراسر جهان وجود دارد. اطلاعات بیشتری درباره پذیرش در دانشگاه های کانادا جهت تحصیل در رشته حقوق در کانادا و همچنین فرم درخواست پذیرش در دانشگاه از سمت مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد در مطالب زبر آمده است که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته حقوق در کانادا

پیش از ورود به بیشتر مدارس حقوق کانادا نیاز است که مدرک لیسانس داشته باشید یا 90 واحد (سه سال) از مقطع لیسانس را گذرانده باشید. جهت آگاهی از سیاست های پذیرش مدرسه موردنظرتان در مقطع کارشناسی، راهنمای رسمی LSAC مربوط به مدارس حقوق کانادا را بررسی کنید.

 اعتبارسنجی

از آنجایی که تحصیل در کانادا در سطح استان تنظیم می شود، هیچ اعتبارسنج ملی برای کالج ها و دانشگاه های کانادا تعیین نشده است. سازمان های دولتی کالج ها و دانشگاه های مشخصی را معتبر می شناسند. انجمن های ملی معینی وجود دارند که استانداردهای کیفیت را تعیین می کنند و کالج ها و دانشگاه ها را سازمان بندی می نمایند. شما نمی توانید مستقیم از دبیرستان وارد مدارس حقوق کانادا شوید. بعد از اتمام دوره دبیرستان تحصیلات عالی (بعد از دوره متوسطه) خود را ادامه دهید. تمام انواع مدارک لیسانس آمادگی خوبی برای دانشکده حقوق محسوب می شوند. به عنوان مثال BA، BSc، BBA، BComm، BMus، BPHE، BKin، BEng و غیره.

در مدرسه حقوق دانشگاه تورنتو افرادی حضور دارند که دارای مدرک مهندسی، بیوشیمی، ادبیات انگلیسی. علوم سیاسی، اقتصاد، موسیقی و غیره می باشند. از آنجا که برای ورود به دانشکده حقوق هیچ رشته ای بهتر از رشته دیگر نیست، برای دوره کارشناسی ارشد اولیه خود رشته ای را انتخاب کنید که از مطالعه آن لذت می برید. شما مجبور نیستید که کارشناسی ارشد اولیه خود را از دانشگاهی که مدرسه حقوق مورد نظرتان در آن قرار دارد، دریافت کنید. بهتر است موسسه ای را انتخاب کنید که برای مدرک اولیه شما بهترین گزینه است. اگر مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد اولیه از دانشگاه تورنتو هستید، به صفحه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مراجعه کنید و کلیه مدارک مربوط به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را به دفتر پذیرش کارشناسی ارشد ارسال نمایید.

تحصیل خود را به اتمام برسانید

مقطع کارشناسی به طور معمول شامل چهار سال تحصیل تمام وقت می باشد. جهت پذیرش در مدرسه حقوق، اکثر مدارس حقوق کانادا از شما می خواهند که حداقل سه سال از تحصیل خود را تکمیل کرده باشید یا مدرک لیسانس دریافت کرده باشید. حتی اگر برای ورود به مدرسه حقوقی که متقاضی آن هستید، نیازی به داشتن مدرک لیسانس نباشد، چنانچه مدرک کارشناسی داشته باشید در رقابت پذیرش شانس بیشتری خواهید داشت. در دانشگاه تورنتو تقریباً همه دانشجویان رشته حقوق حداقل یک دوره چهار ساله را به اتمام رسانده اند. در سالهای اخیر تقریباً تنها پنج متقاضی بسیار استثنایی در هر سال بدون گذراندن دوره چهار ساله کارشناسی، پذیرفته شده اند.

در LSAT (آزمون پذیرش مدرسه حقوق) شرکت کنید

تقریباً تمام دانشکده های حقوق کانادا و ایالات متحده برای پذیرش به ارائه LSAT استاندارد احتیاج دارند.آزمون استاندارد LSAT در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود. آزمون های LSAT ویژه طراحی شده برای ورود به دانشکده های حقوق واقع در هند و LSAT ویژه اسپانیایی زبان برای مدارس حقوق واقع در پورتوریکو معتبر نمی باشند. این آزمون حداکثر شش بار در سال (جولای، سپتامبر، نوامبر ژانویه، مارس و ژوئن) برگزار می شود.

 LSAT شامل چندین بخش می باشد و مسئله ها جهت تست درک مطلب و توانایی تفکر منطقی و تحلیلی طراحی شده اند. این آزمون اطلاعات موضوعی از جمله حقوق را نمی سنجد، بنابراین به برای اینکه در مدرسه در چه رشته ای تحصیل کرده اید بستگی ندارد تا عملکرد خوبی در LSAT داشته باشید.

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های کانادا
هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های کانادا

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های کانادا

درست مانند بسیاری از کشورها، دانشکده های حقوق کانادا تخفیف قابل توجهی به دانشجویان داخلی خود ارائه می دهند، اما شهریه در کانادا می تواند بین موسسات متفاوت باشد. دوره LLM در دانشگاه معتبر تورنتو برای دانشجویان بین المللی 38،712 دلار و برای دانشجویان داخلی 11350 دلار هزینه دارد. از طرف دیگر، دانشگاه بریتیش کلمبیا که بسیار مورد احترام است، شهریه 9،503 دلار را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند و نرخ تخفیف 5،796 دلاری را برای دانشجویان داخلی خود ارائه می دهد. بسیاری از دانشجویان بین المللی به عنوان دانشجوی داخلی واجد شرایط هستند و اگر در حال حاضر در کانادا ساکن هستید یا دارای والدین یا اقوام در کانادا می باشید، باید موسسه مورد نظر خود را بررسی کنید.

هزینه های دیگر دوره:

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا به صورت مازاد هزینه اضافی دانشجویی را شامل می شود که برای دانشجویان داخلی و بین المللی بین 500 تا 1000 دلار در هر سال تحصیلی با یک نرخ ثابت می باشد. همچنین ملاحظاتی مانند کتاب های درسی وجود دارد که می تواند گران باشد و شما باید برای آن ها حدود 300 دلار بودجه کنید. همچنین بسیاری از دانشکده های حقوقی هزینه درخواست را بین 100 تا 200 دلار در هر برنامه مطالبه می کنند، اما این قیمت ها بین استان ها متفاوت می باشد.

اقامت:

محل اقامت برای اجاره متفاوت است و دانشجویان در شهر های بزرگ مانند تورنتو، کلگری و ونکوور که به صورت خصوصی مکانی را اجاره می کنند، باید انتظار داشته باشند تا 900 دلار در ماه هزینه کنند که این مقدار با سایر شهر های بین المللی قابل مقایسه می باشد. اکثر دانشگاه های کانادا، دقیقاً مانند دانشگاه دالوشی، یک خانه فارغ التحصیل را ارائه می دهند، که یک واحد اقامتی برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی می باشد. در دانشگاه دالوشی، گراد هاوس ( Grad House ) برای یک سال تحصیلی کامل 7905 دلار هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان هنگام تحصیل در خانه زندگی می کنند، بنابراین برای دانشجویان بین المللی، ممکن است متوجه شوید که اگرچه با دانشجویان از سراسر جهان و سایر مناطق کانادا زندگی می کنید، اما با هیچ محلی هم زندگی نمی کنید.

تحصیل دکترای رشته حقوق در کانادا

دکترای PhD به منظور ارائه آموزشات پیشرفته به دانشجویان ممتاز فارغ التحصیل شده از مقطع کارشناسی ارشد حقوق (LLM) یا معادل آن طراحی شده است. دکترا یک مدرک فشرده پژوهشی است که فارغ التحصیلان را برای فرصت هایی همچون تدریس رشته حقوق، تحقیقات حقوقی، توسعه سیاست، خدمات عمومی و وکالت آماده می کند. شرایط لازم برای ورود به این مقطع شامل امتحانات کارآموزی، امتحانات درک مطلب، پروپوزال پایان نامه و دفاع، یک پایان نامه و آزمون پایان نامه شفاهی می باشد. انتظار می رود دانشجویی دکترا تحت نظارت عضو هیئت علمی، یک تحقیق قانونی علمی در اندازه کتاب و با کیفیت قابل چاپ ارائه دهد. دکترا فرصتی برای مطالعه متمرکز در یکی از زیر شاخه های حقوق فراهم می نماید. این تحصیل به خودی خود دارنده مدرک را واجد صلاحیت ورود به حرفه حقوق نمی کند و گواهینامه فعالیت های حقوقی محسوب نمی شود.

علاوه بر مدارک موردنیاز، لطفاً موارد زیر را ارسال کنید

  •  رزومه
  • پروپوزال پایان نامه: مقاطع دکترا در دانشکده حقوق Allard در UBC پایان نامه محور هستند و شامل تحقیقات اصلی می شوند.پروپوزال پایان نامه (دکتری) بخش مهمی از روند پذیرش را تشکیل می دهد و به راهنمایی ناظر و کمیته های نظارت کمک می کند. یک پروپوزال باید یک طرح تحقیقاتی را که به طور منطقی می تواند به یک پایان نامه منجر شود، شرح دهد و در نهایت در رشته تحصیلی حقوق سهم علمی داشته باشد. پروپوزال پایان نامه دکتری به استثنای قسمت کتابشناسی، تقریباً 10 صفحه (2.500 کلمه) می باشد. در این پروپوزال شفافیت بیان حائز اهمیت است.
  • لیست سرپرستان پایان نامه احتمالی: کلیه متقاضیان باید لیستی ارائه دهند که انتخاب اول و دومشان را برای سرپرست پایان نامه را مشخص کرده باشد. این لیست باید در فرم درخواست شما بارگذاری شود. نیازی به تضمین یک سرپرست پایان نامه نمی باشد و همچنین لازم نیست قبل از ارائه درخواست، با سرپرست بالقوه پایان نامه تماس بگیرید، زیرا بسیاری از اعضای هیئت علمی ترجیح می دهند که تقاضانامه ها جهت بررسی به کمیته آموزش ارجاع شوند.

شرایط کار رشته حقوق در کانادا

طبق بررسی های اخیر در رابطه با بازار کار رشته حقوق، 63 درصد از افراد مورد بررسی پاسخ داده اند که شرکت یا اداره حقوقی آن ها در شش ماه آینده قصد استخدام افرادی جدید را دارد و بر این اساس بازار کار وکلا در گردش می باشد. این نظرسنجی توسط شرکت مشاوره حقوقی رابرت هال انجام شده است که برای این منظور طی شش ماه گذشته 150 وکیل در سراسر کانادا مورد نظرسنجی قرار گرفته اند.

هر کدام از وکلایی که پاسخ دادند، دارای حداقل پنج سال تجربه کاری بوده اند و مسئولیت استخدام را در شرکتشان به عهده داشته اند. آنها یا در شرکتهای حقوقی با بیش از 20 کارمند ویا به عنوان قسمتی از یک بخش حقوقی داخلی در شرکت هایی با حداقل 1.000 کارمند مشغول به کار بوده اند. وکلای مورد بررسی بیان کرده اند که استخدام را افزایش می دهند. به گفته چارلز ولکرت، رئیس ارشد شرکت حقوقی رابرت هلف، یافته ها حاکی از آن است که در مقایسه با نتایج حاصل از بررسی سال 2018، تقاضا برای استخدام های جدید 23 درصد افزایش یافته است.

پیش بینی مثبت استخدام در کانادا با صنعت حقوقی در خارج از کشور مطابقت دارد.نظرسنجی ها نشان می دهد که امیدوار کننده ترین حوزه های فعالیت، شرکت های سهامی حقوقی و پس از آن دادخواهی و سپس قانون حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات است. مشاغل حقوقی که در ماه های آینده اضافه می شوند شامل دستیاران حقوقی و کارمندان حقوقی می شوند. 44 نفر از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفته اند که به دنبال استخدام دستیاران قانونی و 39 درصد گفته اند که آنها به دنبال استخدام کارمندان حقوقی هستند.

به گفته ولکرت، رشد مستمر ادارات حقوقی، شرکتها و نقشهای قانونی جدید و غیر سنتی موجب افزایش تقاضا شده است. این یافته ها مطابق با رشدی است که ولکرت در دهه های اخیر در بخش های حقوقی داخلی مشاهده کرده است. هرچه فعالیت های خاص بیشتر با افزایش کار مواجه شود، شرکت های حقوقی جهت انجام کارها، استخدام خود را بیشتر افزایش می دهند و برای جذب همکاران مناسب بر پاداش هایی که گرفته اند و بزرگترین معاملاتشان تأکید می کنند. شرکت ها همچنین باید به فکر كارمندانشان باشند در غیر این صورت روز به روز افراد مستعد خود را از دست خواهند داد. در هنگام استخدام باید بر استخدام وکلایی مناسب که می توانند رهبر آینده شوند، تمرکز شود.

تجربه های قبلی نشان می دهد که در هنگام رشد مداوم بازارهای بین المللی، مرحله بعدی چرخه جذب مستقیم استعدادهای حقوقی کانادا خواهد بود که تنها باعث کمبود استعداد در بازار کانادا می شود. پیش بینی می شود که در سال های 2019 در بازارهای مختلف سراسر کانادا احتمالاً اصلاحات بیشتری در زمینه حقوق و دستمزد صورت خواهد گرفت چرا که کمبود افراد مستعد ادامه می یابد.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق
بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق

  1. دانشگاه دال هوس-مدرسه حقوق شولیک
  2. دانشگاه لیک هد-دانشکده حقوق بورا لاسکین
  3. دانشگاه مک گیل – دانشکده حقوق
  4. دانشگاه تامسون ریور-دانشکده حقوق
  5. دانشگاه آلبرتا-دانشکده حقوق
  6. دانشگاه بریتیش کلمبیا- مدرسه حقوق پیتر الارد
  7. دانشگاه کلگری-دانشکده حقوق
  8. دانشگاه منیتوبا-دانشکده حقوق رابسون هال
  9. دانشگاه نیو برانزوئیک-دانشکده حقوق
  10. دانشگاه اوتاوا-دانشکده حقوق
  11. دانشگاه ساسکاچوآن-کالج حقوق
  12. دانشگاه تورنتو-دانشکده حقوق
  13. دانشگاه ویکتوریا-دانشکده حقوق
  14. دانشگاه غربی انتاریو-دانشکده حقوق
  15. دانشگاه ویندسور- دانشکده حقوق
  16. دانشگاه دمونکتون- مدرسه حقوق
  17. دانشگاه مونترال-دانشکده حقوق
  18. دانشگاه یورک-مدرسه حقوق اسگوده هال
  19. دانشگاه مک گیل-دانشکده حقوق
  20. دانشگاه اوتاوا-دانشکده حقوق
  21. دانشگاه د شربروک-دانشکده حقوق
  22. دانشگاه دکوئیبک مونترال-دانشکده علم و حقوق
  23. دانشگاه لاوال-دانشکده حقوق

شرایط و راه های  مهاجرت به کانادا به همراه اطلاعات لازم برای تحصیل در کانادا را از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بخواهید و اطلاعات لازم خود را برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا کسب کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته حقوق در کانادا

1- پیش نیاز ورود به مدارس حقوق کانادا چه هست؟

پیش از ورود به بیشتر مدارس حقوق کانادا نیاز است که مدرک لیسانس داشته باشید یا 90 واحد (سه سال) از مقطع لیسانس را گذرانده باشید.

2- آیا می توانم با مدرک مهندسی پذیرش مدارس حقوق دانشگاه تورنتو را اخذ کنم؟

تمام انواع مدارک لیسانس آمادگی خوبی برای دانشکده حقوق محسوب می شوند. در مدرسه حقوق دانشگاه تورنتو افرادی حضور دارند که دارای مدرک مهندسی، بیوشیمی، ادبیات انگلیسی. علوم سیاسی، اقتصاد، موسیقی و غیره می باشند.

3- آیا بدون مدرک کارشناسی شانس پذیرفته شدن در مدارس حقوق کانادا را دارم ؟

در سالهای اخیر تقریباً تنها پنج متقاضی بسیار استثنایی در هر سال بدون گذراندن دوره چهار ساله کارشناسی، پذیرفته شده اند.

4- آیا برای اخذ پذیرش مدارس حقوق کانادا باید در آزمون خاصی شرکت کنم ؟

تقریباً تمام دانشکده های حقوق کانادا و ایالات متحده برای پذیرش به ارائه LSAT استاندارد احتیاج دارند.آزمون استاندارد LSAT در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود.

5- در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت تحصیل کردم آیا می توانم در آزمون های LSAT قبول شوم؟

LSAT شامل چندین بخش می باشد و مسئله ها جهت تست درک مطلب و توانایی تفکر منطقی و تحلیلی طراحی شده اند. این آزمون اطلاعات موضوعی از جمله حقوق را نمی سنجد، بنابراین به برای اینکه در مدرسه در چه رشته ای تحصیل کرده اید بستگی ندارد تا عملکرد خوبی در LSAT داشته باشید.

6- هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه ها تورنتو کانادا چقدر است؟

دوره LLM در دانشگاه معتبر تورنتو برای دانشجویان بین المللی 38،712 دلار و برای دانشجویان داخلی 11350 دلار هزینه دارد.

7- پدرم شهروند کانادا است ، آیا می توانم به عنوان دانشجو داخلی در مدارس حقوق کانادا تحصیل کنم؟

بسیاری از دانشجویان بین المللی به عنوان دانشجوی داخلی واجد شرایط هستند و اگر در حال حاضر در کانادا ساکن هستید یا دارای والدین یا اقوام در کانادا می باشید، باید موسسه مورد نظر خود را بررسی کنید.

8- آیا برای درخواست پذیرش تحصیلی دانشکده های حقوق کانادا باید هزینه پرداخت کنم؟

دانشکده های حقوقی هزینه درخواست را بین 100 تا 200 دلار در هر برنامه مطالبه می کنند، اما این قیمت ها بین استان ها متفاوت می باشد.

9- آیا پس از گذراندن دوره دکترا حقوق در دانشکده های کانادا توانایی لازم برای ورود به بازار کار را بدست می آورم ؟

دکترا یک مدرک فشرده پژوهشی است که فارغ التحصیلان را برای فرصت هایی همچون تدریس رشته حقوق، تحقیقات حقوقی، توسعه سیاست، خدمات عمومی و وکالت آماده می کند.

10- شرایط لازم برای ورود به مقطع دکترا رشته حقوق در کانادا شامل چیست؟

این مقطع شامل امتحانات کارآموزی، امتحانات درک مطلب، پروپوزال پایان نامه و دفاع، یک پایان نامه و آزمون پایان نامه شفاهی می باشد.

11- در پایان دوره دکترا حقوق در کانادا چگونه سند علمی را باید ارائه دهم ؟

انتظار می رود دانشجویی دکترا تحت نظارت عضو هیئت علمی، یک تحقیق قانونی علمی در اندازه کتاب و با کیفیت قابل چاپ ارائه دهد.

12- آیا می توان با مدرک دیپلم در رشته حقوق در کانادا تحصیل کردئ؟

خیر ، می بایست مدرک لیسانس داشته باشید یا 90 واحد درسی در مقطع لیسانس را گذرانده باشید.

13- کدام دانشگاه کانادا برای تحصیل رشته حقوق بهتر است؟

کانادا بیش از 16 دانشگاه حقوق دارد که همگی خوب هستند.

14- آیا برای پذیرش در رشته حقوق در کانادا می بایست آزمون بدهیم؟

بله ، اکثر دانشگاه های حقوق کانادا آزمون LSAT دارند.

15- آزمون ورودی دانشگاه حقوق کانادا چه زمانی برگزار می شود؟

این آزمون حداکثر شش بار در سال (جولای، سپتامبر، نوامبر ژانویه، مارس و ژوئن) برگزار می شود.

16- آزمون ورودی دانشگاه حقوق کانادا به چه صورت است؟

LSAT شامل چندین بخش می باشد و مسئله ها جهت تست درک مطلب و توانایی تفکر منطقی و تحلیلی طراحی شده اند. این آزمون اطلاعات موضوعی از جمله حقوق را نمی سنجد، بنابراین به اینکه در مدرسه در چه رشته ای تحصیل کرده اید بستگی ندارد تا عملکرد خوبی در LSAT داشته باشید.

17- رشته حقوق در کانادا به چه زبانی تدریس می شود؟

انگلیسی.

18- هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا چقدر است؟

در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما برای دانشجویان بین الملل از 10 هزار تا 40 هزار دلار سالیانه می باشد.

19- آیا هزینه تحصیل رشته حقوق برای دانشجویان داخلی کانادا کمتر است؟

بله ، برای دانشجویان داخلی از 6 هزار تا 12 هزار دلار سالیانه می باشد.

20- آیا به جز هزینه تحصیل هزینه های دیگری برای تحصیل رشته حقوق در کانادا داریم؟

بله ، هزینه کتاب و فعالیت های پژوهشی که سالیانه از 500 تا 1000 دلار می شود.

21- هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان رشته حقوق چقدر است؟

ماهیانه حدود 1500 تا 1600 دلار.

22- فارق التحصیلان رشته حقوق در کانادا اجازه کار و اقامت دارند؟

بله.

23- بازار کار کانادا برای فارق التحصیلان رشته حقوق به چه صورت است؟

آن ها به فارق التحصیلان رشته حقوق نیاز دارند.

24- آیا برای تحصیل رشته حقوق در کانادا به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، مدرک زبان آیلتس در سطح حداقل 6 .

 

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

نظرات کاربران

  • توسط Erfan
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا در رشته حقوق بین الملل میشه پس از گرفتن مدرک کارشناسی از ایران مستقیما اقدام کرد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 26, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به نمرات، سن، رزومه علمی و رزومه پژوهشی خود می توانید اقدام نمایید.

  • توسط f.j
    تاریخ: فروردین 12, 1400
    نفر
    نفر

    سلام. ببخشید ایا با داشتن دو تا ارشد حقوق خصوصی و تجارت بین الملل ایران و معدل بالای ۱۷ در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین داشتن مقاله و نمره زبان بالا، امکان گرفتن پذیرش در مقطع دکترای حقوق در کانادا وجود داره؟ یا مجددا برای مستر باید اقدام کرد؟ و اینکه با دکترای حقوق میشه در آزمون وکالت کانادا شرکت کرد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 14, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      لطفا در نظر داشته باشید که برای ادامه تحصیل رشته حقوق نیاز به قبولی در ازمون ورودی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا