071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته هوانوردی در روسیه

تحصیل در رشته هوانوردی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر پرواز و هدایت هواپیماها آرزوی شما است، گزینه های انتخابی بسیاری پیش رو دارید. شما می توانید برای میسر شدن آرزوی خود در دانشگاه های معتبر روسیه شروع به تحصیل کنید. مدارک ارائه شده از دانشگاه های هوانوردی روسیه در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شده است. در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب میرداماد گردآوری شده است، اطلاعاتی در رابطه با تحصیل در رشته هوانوردی در روسیه و تحصیل در روسیه را در اختیار شما قرار داده است.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته هوانوردی در روسیه

امروزه هوانوردی، یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی با امید به داشتن حرفه ای در زمینه هوانوردی، به این رشته روی آورده اند. در حالی که چشم اندازها مهیج هستند، دانشجویان بین المللی باید از خود بپرسند که آیا مدرک در زمینه هوانوردی برای آنها مناسب است یا خیر.

روسیه اخیراً ضرورت نوسازی سیستم آموزش عالی خود را به رسمیت شناخته است. دانشجویان در سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های برتر دولتی به روسیه می آیند؛ زیرا روسیه تمام امکانات لازم را به دانشجویان ارائه می دهد و تجربه آنها را ارتقا می بخشد.

هنگامی که نوبت به انتخاب دانشگاه در زمینه هوانوردی می رسد، دانشجویان و والدین آنها همیشه نگران انتخاب یک مقصد مناسب هستند.

هوانوردی این روزها واقعاً یک رشته محبوب برای تحصیلات عالی است. زمانی بود که تحصیلات هوانوردی در کشورهای خارجی رایج بود، اما رشد در بخش هواپیمایی کشوری باعث شده است که دانشجویان هندی به دنبال این رشته تحصیلی باشند.

هوانوردی، اساساً با فعالیت های مربوط به کارهای مکانیکی، حرکت کارکنان زمینی و مدیریت هواپیما مرتبط است. این اساساً شامل آشنایی با هواپیما، قسمت ها و کارکردهای مختلف آن است که شامل انواع بال های ثابت و چرخشی، بال های مورفبل، اجسام بالابر و غیره است. تحصیلات هوانوردی همچنین شامل آشنایی بالون های هوای گرم و هواپیماها است.

پیدایش عبارت هوانوردی را می توان به پیشرفت بالون هوای گرم در قرن 18 میلادی دانست. در سال 1900، هوانوردی با ورود جت که امکان حمل و نقل عمده در سرتاسر جهان فراهم شد، از لحاظ فنی متحول گردید.

دیدن محبوبیت رشته هوانوردی و دامنه کاری آن پس از اتمام دوره، که از یک سو تعداد بیشتری از دانشگاه ها ابتکار عمل برای شروع تحصیلات هوانوردی را در دانشگاه معتبر خود پذیرفته اند. از سوی دیگر، برخی دانشگاه ها حضور خود را فقط برای این دوره خاص نشان داده اند.

بدون تردید، رشته تحصیلی هوانوردی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، زیرا می تواند پس از اتمام دوره تحصلی، علاوه بر دریافت اقامت پس از تحصیل در روسیه، بسیار ارزشمند نیز باشد. در این بخش، شما می توانید اطلاعات در مورد برجسته ترین و برترین دانشگاه های هواپیمایی در سراسر جهان که دوره های هوانوردی را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهند، جمع آوری کنید.

مزایای تحصیل در رشته هوانوردی در روسیه

مزایایی که دانشجویان در دانشگاه های هواپیمایی روسیه به دست می آورند، به شرح زیر است:

  • آموزش جامع دانشگاه
  • نسبت مطلوب استادان به دانشجویان در اکثر دانشگاه ها
  • زبان انگلیسی به عنوان زبان تحصیلی برای دانشجویان ثبت نام شده استفاده می شود.
  • خوابگاه های راحت و مجهز
  • کانتینر هندی در اکثر دانشگاه ها موجود است
  • سازگاری آسان برای دانشجویان بین المللی
  • آموزش عملی در موزه های هواپیما و ناوگان های دانشگاه
  • فعالیت های ورزشی، رویدادهای سنتی سالانه
  • مهمتر از همه، شهریه ها و هزینه های زندگی مقرون به صرفه

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته هوانوردی در روسیه

دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی هوانوردی روسیه هستند، باید مدارک زیر را برای اخذ پذیرشارسال کنند.

  • فرم درخواست نامه پر شده
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • کپی گواهی مدرسه با ریز نمرات
  • کپی های اسکن شده با کیفیت بالا از مدارک ذکر شده را ارسال کنید.

هزینه تحصیل رشته هوانوردی در دانشگاه های روسیه

متقاضیان رشته هوانوردی می توانند در دانشگاه های دولتی و خصوصی روسیه شروع به تحصیل نمایند. هزینه تحصیل رشته هوانوردی در دانشگاه های خصوصی به صورت زیر می باشد:

  • هزینه دوره 4 هفته ای، 5.023 دلار می باشد.
  • هزینه دوره 10 هفته ای، 12.557 دلار می باشد.
  • هزینه دوره 24 هفته ای، 30.138 دلار می باشد.

هزینه تحصیل رشته هوانوردی در دانشگاه های دولتی به صورت زیر می باشد:

هزینه تحصیل رشته هوانوردی کارشناسی چهار ساله در روسیه
هزینه تحصیل رشته هوانوردی کارشناسی چهار ساله در روسیه
هزینه تحصیل رشته هوانوردی دو ساله در روسیه
هزینه تحصیل رشته هوانوردی دو ساله در روسیه

شرایط خوابگاه در روسیه

روز ورود، شما در خوابگاه مستقر خواهید شد. هزینه خوابگاه در پردیس SPbPU از 130 دلار آمریکا تا 180 دلار آمریکا در هر ماه می باشد. هزینه زندگی در روسیه خیلی زیاد نیست، زیرا به صورت میانگین یک دانشجو در سن پترزبورگ در حدود 300-400 دلار آمریکا در ماه نیاز دارد. این پول شامل غذا، هزینه حمل و نقل، لباسشویی و سرگرمی است.

 لطفاً توجه داشته باشید که این مبالغ، هزینه زندگی در سن پترزبورگ می باشد. هزینه زندگی در سایر شهرها و مناطق روسیه، متفاوت باشند.

رفت و آمد ماهانه با مترو هزینه ای حدود 250 روبل (8 دلار) و 500 روبل (16 دلار) دارد. بلیط های اتوبوس، تراموای و اتوبوس های برقی حدود 10–50 سنت است (برای یک سفر، بدون در نظر گرفتن مسافت).

سفرهای روزانه به شهرهای گلدن رینگ حدود 10 دلار–20 دلار است. سفر با قطار در روسیه بسیار ارزشمند است (هزینه یک بلیط درجه 3 از موسکو تا سن پترزبورگ حدود 12 دلار است). بیرون موسکو و سن پترزبورگ معمولا هزینه اقامت، شبی 20 دلار–30 دلار است، در حالی که این هتل ها به سبک شوروی سابق است که در آن خدمات و تزئینات به صورت دلخواه است.

تحصیل دکترای رشته هوانوردی در روسیه
تحصیل دکترای رشته هوانوردی در روسیه

تحصیل دکترای رشته هوانوردی در روسیه

برنامه های آموزشی (PhD) به زبان انگلیسی است که دارای دو گرایش مهارت های فناوری GNSS (سامانه ماهواره های ناوبری جهانی) و میکرو عملکردی–ساختار نانو می باشد.

این دوره تحصیلی به متقاضیان با استعداد، که قادر به ساخت سخت افزار و نرم افزار برای پردازش داده های GNSS، و انجام تحقیقات در حوزه موضوعی می باشد، ارائه می شود. برنامه درسی شامل دوره های پیشرفته ای از جمله: پالایش کالمان، مدارهای ماهواره ای و سایر دوره ها، برای دانشجویان مقطع دکتری برای نوشتن پایان نامه، مشارکت در پروژه های تحقیقاتی و غیره مفید است. بخش اصلی کار تحقیقاتی در توسعه جدید الگوریتم های برنامه های پیشرفته GNSS است.

پیشینه مورد نیاز برای این دوره تحصیلی اصول DSP، اصول الکترونیک دیجیتال و ریزپردازنده ها، برنامه نویسی MATLAB، نظریه و کاربرد های GNSS می باشد.

در این دوره تحصیلی متقاضیان مهارت های زیر را کسب می کنند:

  •  استفاده از فن آوری های GNSS برای تعیین وظایف؛
  • توسعه تکنیک های جدید در موقعیت یابی با استفاده از GNSS؛
  • انجام تحقیقات در زمینه GNSS؛
  • توسعه مدل ها و الگوریتم های مورد استفاده در موقعیت یابی.

شرایط کار رشته هوانوردی در روسیه

وزارت کار و حمایت اجتماعی روسیه در نیمه اول سال 2017 پردرآمد ترین مشاغل را در روسیه نامگذاری کرد.

براساس داده های مربوط، 3 مقام برتر توسط کشتی کاپیتان (با حقوق ماهیانه 500.000 روبل یا حدود 8،500 دلار)، فرمانده ناو هواپیمابر (320،000 روبل یا حدود 5.500 دلار) و رئیس ارشد صنعت معدن طلا (312،000 روبل یا حدود 5400 دلار) و خلبان هواپیما 180،000 روبل (۲.۸۲۰.۶ دلار آمریکا) گزارش شده است. برای مقایسه، طبق گفته روستات، متوسط حقوق ماهیانه در روسیه 38.700 روبل (حدود 661 دلار) است.

تعمیرات، مونتاژ و تست لوازم جانبی هواپیما مانند موتورها، واحدهای ترمز نیرو، موتورهای برقی کمکی، کاربراتورها، سوییچ های جرقه ای، سوپاپ ها، پمپ ها، بدنه هواپیما، بال ها و مخازن روغن و سوخت، با استفاده از ابزار دستی و دستگاه های تست و سفارشات مشخصات سازنده، با استفاده از آچارهای دستی و برقی و پیچ گوشتی جدا سازی می کنند. قطعات را با استفاده از محلول های تمیز کننده، و ترکیبات پرداخت و آب بندی پاک می کند.

متوسط حقوق مکانیک هواپیما در مسکو، فدراسیون روسیه 527.682 روبل (8.269 دلار آمریکا) یا نرخ ساعتی معادل 254 (3.98 دلار آمریکا) است. این میزان 7 درصد بالاتر از متوسط حقوق مکانیک هواپیما در فدراسیون روسیه است. علاوه بر این، آنها پاداش متوسط 19.894 (0.31173898 دلار آمریکا) کسب می کنند. برآورد حقوق براساس داده های بررسی حقوق و دستمزد به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در مسکو، فدراسیون روسیه جمع آوری شده است.

بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته هوانوردی
بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته هوانوردی

بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته هوانوردی

شما می توانید برای رشته هوانوردی در بهترین دانشگاه های دولتی روسیه شروع به تحصیل کنید. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • موسسه هوانوردی مسکو (Moscow Aviation Institute)
  • دانشگاه فنی دولتی بومان مسکو (Bauman Moscow State Technical University)
  • دانشگاه فنی ایالتی دان (Don State Technical University)
  • دانشگاه دولتی هوافضا سامارا (Samara State Aerospace University)
  • دانشگاه فنی هواپیمایی کشوری ریبینسک، به نام پی.ای.سولویف (Rybinsk State Aviation Technical University named after P.A.Soloviev)
  • ابزار سازی هوایی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ (Saint Petersburg State University of Aerospace Instrumentation)
  • دانشگاه فنی دولتی هوانوردی اوفا (Ufa State Aviation Technical University)
  • موسسه هوانوردی غیر نظامی اولیانوفسک (Ulyanovsk Institute of Civil Aviation)

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به روسیه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می توانید به دفاتر ما در تهران و شیراز به صوزت حضوری مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا