071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور هستید، گزینه های تحصیلی متفاوتی را می توانید انتخاب کنید. شما می توانید یک لیسانس ترکیبی از علوم بهداشتی/ ارشد فیزیوتراپی یا یک لیسانس علوم در رشته تخصص در فیزیوتراپی مانند توانبخشی ورزشی را ادامه دهید. اگر دارای مدرک لیسانس هستید، می توانید مهارت های خود را با مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیوتراپی افزایش دهید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد مقطع تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور ادامه مقاله را از زبان مشاورین موسسه حقوقی میرداماد، بخوانید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

اگر به تحصیل در رشته های کاردرمانی و فیزیکال تراپی علاقه مند هستید و یا در صورتی که تحصیل در این رشته را آغاز کرده اید، چرا به تحصیل در کشوری دیگر و گسترش سطح فهم و دانش خود در زمینه این رشته فکر نکنید؟ رشته فیزیوتراپی یا کاردرمانی در خارج از کشور میتوان راهی باشد برای اینکه مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با بیماران فرهنگ ها و کشورهای مختلف را به شما بیاموزد و یادبگیرید که بهترین روش برخورد با این بیمارها چیست. حتی اگر قصد کار کردن خارج از محدوده کشوری که در آن زندگی می کنید را ندارید، ممکن است بیماران شما از پس زمینه های بین المللی متفاوتی باشند و نیازهای درمانی به خصوصی داشته باشند. اما چیزی که بیشترین اهمیت را دارد این است که تجربه تحصیل در خارج از کشور برای شما یک تجربه فراموش نشدنی رقم خواهد زد.

برنامه های تحصیل در خارج از کشور رشته فیزیوتراپی

چه علاقه مند به سفر باشید چه بخواهید مدرکی در زمینه رشته فیزیوتراپی کسب کنید، شرکت در برنامه های تحصیل در این رشته در خارج از کشور یکی از گزینه های پیش روی شماست. موسسه آمریکایی تحصیلات در خارج از کشور در کاستاریکا یک دوره مقدماتی ساعته فیزیوتراپی برگزار میکند. دانشجویان میتوانند در این دوره مباحث ابتدایی و مقدماتی فیزیوتراپی و همچنین برخی از رایج ترین بیماری ها و جراحت ها که با فیزیوتراپی درمان میشوند را بیاموزند. اگر تصمیم گرفتید در کاستاریکا بمانید و به کار در زمینه این رشته بپردازید، یک دوره آموزشی نیز وجود دارد که متمرکز بر سیستم پزشکی و سلامت کشور کاستاریکا و پزشکی استوایی است.

برنامه های تحصیل در خارج از کشور رشته فیزیوتراپی
برنامه های تحصیل در خارج از کشور رشته فیزیوتراپی

انواع برنامه های فیزیوتراپی برای تحصیل در خارج از کشور

در حالی که ممکن است چندین برنامه کاردرمانی و فیزیوتراپی پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که همه آنها نیازهای شخصی شما را برآورده نکنند. برای مثال ترجیح می دهید برنامه ای را انتخاب کنید که توسط یک دانشگاه خارجی حمایت می شود یا فکر می کنید با برنامه ای مستقر در ایالات متحده راحت تر هستید؟ آیا شما برایتان مهم است که در خانه خانواده میزبان مستقر باشید یا احساس می کنید تجربه بهتری با اقامت در خوابگاه های دانشگاهی کسب خواهید کرد ؟ همچنین برنامه های داوطلبانه ای وجود دارد که می تواند برای شخصیت شما و اهداف شغلی شما مناسب تر باشد.

 به عنوان مثال اگر در زمینه فیزیوتراپی یا کاردرمانی سابقه دارید ممکن است ایده داوطلب شدن در یک برنامه پزشکی و بهداشت عمومی در آفریقای جنوبی را دوست داشته باشید. داوطلبان این برنامه تلاش خود را بر برنامه های بهداشتی و درمانی بالینی مبتنی بر تحقیق متمرکز می کنند. درخواست پذیرش در یک برنامه تحصیل خارج از کشور می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه های تحصیل فیزیوتراپی و در عین حال مسافرت به سراسر جهان باشد. گزینه های خود را کاوش کنید و تصمیم بگیرید که کدام کشور و برنامه جذاب تر به نظر می رسد.

اخذ پذیرش تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

برنامه دکترا فیزیوتراپی هر سال بالغ بر 1000 تقاضانامه را دریافت می کند و در طول چرخه تقاضانامه سال 2019-2020، 82 دانشجو در این برنامه پذیرفته می شوند. برنامه درسی این دانشگاه سختگیرانه و ارزشمند است و در نهایت 99٪ از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی در آزمون مجوز، نمره قبولی کسب می کنند و 100٪ مشغول به کار می شوند. دانشجویان تنها به صورت تمام وقت پذیرفته می شوند و واحد های مربوط به سایر دپارتمان ها قابل انتقال نیستند. داشتن اقامت تاثیری بر پذیرش یا شهریه نمی گذارد.

ارائه درخواست:

تقاضانامه ها باید از طریق تقاضای متمرکز برنامه فیزیوتراپی (PTCAS) ارائه شوند.

 الزامات:

ارائه مدرک لیسانس حاصل از کالج یا دانشگاهی معتبر در زمان ثبت نام  (این کالج یا دانشگاه باید توسط یکی از آژانسهای اعتبار سنجی موجود در کشور معتبر شناخته شود). داشتن مدرک لیسانس در زمینه علوم طبیعی موردنیاز نیست، با این وجود کسب پیش زمینه ای  قوی در رشته های علوم طبیعی توصیه می شود. تکمیل کلیه پیش نیازها قبل از ورود به دانشگاه. کلیه دوره های مقدماتی باید در دانشکده یا دانشگاهی گذرانده شوند که توسط حداقل یکی از آژانس های اعتبار سنجی این کشور معتبر شناخته شده است.

اخذ پذیرش تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور
اخذ پذیرش تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

ارائه سه  توصیه نامه از سوی:

  • استادی که در یک دوره علمی دانشگاهی به متقاضی تدریس کرده  است و می تواند توانایی های علمی متقاضی را گواهی دهد. نامه های مربوط به دستیاران تدریس،  مربیان آزمایشگاه، مشاوران دانشگاهی و مواضع مشابه این شرط را برآورده نمی کند.
  • یک فیزیوتراپی  دارای مجوز که متقاضی با آن کار کرده است و کارآموزی خود را در کنارش گذرانده است؛
  • شخصی به انتخاب متقاضی. این شخص می تواند یک استاد دانشگاهی، مشاور فیزیوتراپی،  دستیار آموزشی، مربی آزمایشگاه و مناصب مشابه باشد. نامه های اعضای خانواده پذیرفته نمی شود.
  • داشتن  100 ساعت کارآموزی  فیزیوتراپی تأیید شده در زمان ارائه درخواست. کمیته پذیرش متقاضیان را ترغیب می کند که  انواع شرایط بالینی و تخصص ها را مشاهده کنند.

GRE باید طی پنج سال پیش از ارائه درخواست گرفته شود. کلیه نمرات GRE باید به: 

  • شرکت در مصاحبه
  • برنامه های بین المللی حرفه ای فیزیوتراپی در خارج از کشور
  • برنامه های بین المللی حرفه ای و فیزیوتراپی

کاستاریکا تنها گزینه شما برای مطالعه فیزیوتراپی در خارج از کشور نیست. دانشگاه نیکولاس کپرنیک در تورون لهستان دارای یک دوره سه ساله لیسانس فیزیوتراپی می باشد.دانشجويان در زمينه فيزيوتراپي، حرکت درمانی، درمان هاي دستي، روش هاي ويژه و ماساژ درماني تحصیل می کنند.علاوه بر یادگیری در لهستان، شما همچنین ممکن است این فرصت را بدست آورید که در  در کنار دانشجویانی از کشورهای مختلف، از جمله سوئد، ایتالیا، عربستان سعودی، هند و کانادا مدرک خود را بدست آورید.

همچنین ممکن است ایده تحصیل در دانشگاه گریفیت استرالیا که از بیش از 130 کشور مختلف دانشجو پذیرفته است را دوست داشته باشید. علاوه بر این، دانشگاه کوئینزلند در سال 2015 در لیست پنج درصد  دانشگاه پیشرو دربین کل دانشگاه ها قرار گرفت. ممکن است شما این واقعیت را دوست داشته باشید که دانشگاه گریفیت برای اشتغال فارغ التحصیلان پنج ستاره کسب کرده است.

 روزی  خواهید فهمید که مهارت ها و درسهایی که خارج از کلاس بین المللی خود آموخته اید در آینده شغلی و فیزیوتراپی تان قابل استفاده می باشد. با یادگیری در کنار دانشجویان سایر کشورها و در حالی که تحصیلات خود را در خارج از کشور می گذرانید، می توانید زبان دیگری را بیاموزید که یک مزیت در آینده شخصی و حرفه ای شما خواهد بود.  در انتها لازم به ذکر است که فرصت های شغلی عالی برای متخصصان فیزیوتراپیست جهت کار در کانادا، آمریکا و استرالیا فراهم می باشد بدین منظور برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

نظرات کاربران

  • توسط نادری
    تاریخ: مهر 7, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت شما به خیر
    میخواستم بدونم با کارشناسی رشته علوم ورزشی میشه ارشد فیزیوتراپی خوند؟
    تو چه کشوری؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 8, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شرایط سنی، مدرک دیپلم، رزومه علمی و تسلط زبانی شما در انتخاب کشور بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا