071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته عکاسی در آلمان

تحصیل در رشته عکاسی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در مقطع لیسانس رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان مانند برلین؛ به زبان انگلیسی می باشد و طول دوره  7 ترم می باشد. در طول این دوره دانشجویان تکنیک های فنی عکاسی و امکانات ارائه شده را می آموزند. شرکت کنند گان تحصیل در رشته عکاسی در آلمان ، این فرصت را دارا می باشند که دوره تحصیل در آلمان 2019 خود را در یکی از رشته های ، مد، پرتره و گزارش های تصویری انتخاب نمایند. ادامه مطلب را به قلم مشاورین موسسه حقوقی میرداماد مطالعه می کنیم.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته عکاسی در آلمان

عکاسی یک زبان بین المللی است که با قوانین و روش های مخصوص خود حقایق را کشف می کند. می تواند روابط پیچیده را تفسیر کند ، داستان بگوید و بدون استفاده از کلمات احساسات را برافروخته کند. می تواند بر روی طرز فکر ما، رفتار و دید ما نسبت به جهان تاثیرگذار باشد. چیزی است که همه جا حضور دارد و غیر ممکن است بتوانید آن را از ذهن خود بیرون کنید. همانطور که می توانید تصور و درک کنید،عکاسی به عنوان یک رسانه نه تنها برای تمرین هنر ضروری است بلکه برای تبلیغات و مشاغل ویرایشی نیز الزامی است.

دانش آموزانی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند و برای مشاغل آینده آماده شوند باید در دوره کارشناسی هنر( BA ) شرکت کنند  این دوره ها در دانشگاه های سراسر جهان ارائه می شوند و معمولا چهار ساله هستند . افرادی که در رشته عکاسی تحصیل می کنند کار با دوربین و نحوه استفاده از آن و خلق آثار هنری را یاد می گیرند. این برنامه به دانشجویان کمک می کند که مشاغل مختلفی را مثل عکاسی خبری، عکاسی حوادث و عکاسی هنری را دنبال کنند.

ویزاهای اخذ شده

دانش آموزانی که می خواهند در دوره کارشناسی در آلمان تحصیل کنند باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • واجد شرایط بودن برای ورود 
  • رونوشت نمرات
  • اثبات مهارت های زبان
  • کپی پاسپورت یا ID کارت
  • نامه انگیزه ( اختیاری)

در مورد مهارت های زبان به خاطر داشته باشید که سخت می توانید در آلمان دوره کارشناسی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویانی که می خواهند در دوره کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنند باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  1. مدرک کارشناسی شناخته شده
  2. رونوشت نمرات
  3. اثبات مهارت های زبان ( آلمانی یا انگلیسی)
  4. نامه انگیزه
  5. مرجع معتبر
  6. تجربه کاری( اختیاری)
هزینه تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان
هزینه تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان

هزینه تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان

کارشناسی:

دانشجویان به گروه های کوچک آموزشی که فضای صمیمی دارد تقسیم می شوند و از تجهیزات تخصصی ، پروژه های عملی ، آزادی خلاقیت و تدریس استادان مشهور این صنعت خلاق بهره مند می شوند.

هزینه تحصیل:

  • برای متقاضیان اروپایی : 8000 یورو در سال
  • برای متقاضیان غیر اروپایی : 10.000 یورو در سال 

هزینه تحصیل دوره ناپیوسته کارشناسی ارشد برای دانشجویانی که مدرک  کارشناسی خود را در جای دیگری از جهان کسب کرده اند بین دانشگاه های مختلف متفاوت است و معمولا برای موسسات دولتی حدود 20.000 یورو در سال ( 24.400 دلار) و برای دانشگاه های خصوصی بیش از 30.000 یورو در سال ( 36.600 دلار) است.

تحصیل دکترای رشته عکاسی در آلمان

آلمان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را تقریبا در تمام رشته ها یا زمینه های تحصیلی که شما تصور کنید ارائه می کند . دانشجویان سراسر جهان می توانند  دوره ای که برای آنها جذاب است را پیدا کنند و از آموزش منحصر به فرد بهره مند شوند. تحصیل در مقطع دکترا رشته فیلم،عکاسی و رسانه به شما کمک می کند که در یکی از هنرهای بصری امروزی تخصص پیدا کنید . در دوره دکترای فیلم ، شما یاد می گیرید که چگونه فیلم بلند، مستند و یا فیلم کوتاه بسازید. اگر در دوره دکترای عکاسی تحصیل می کنید . مهارت های ظریف ثبت تصویر ، رنگ ، نور و قاب بندی به بهترین روش را یاد می گیرید. در حالیکه در دوره  رسانه ، روش های ترکیب فیلم و عکس با دیگر ابزار رسانه مثل مجتمع سازی دیجیتال را آموزش می بینید.

الزامات اکادمی

دااشتن مدرک کارشناسی ارشد مناسب در یک رشته مربوطه یا تجربه حرفه ای یا مدرک تحصیلی معادل آن ، مصاحبه و ارسال آنلاین نمونه کارها ممکن است به عنوان بخشی از پروسه پذیرش مورد نیاز باشد. اثبات مهارت های زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5 آیلتس ( بدون نمره کمتر از 6.0 در هر بخش )

شرایط کار رشته عکاسی در آلمان

عکاسان از توانایی های فنی و خلاق برای ثبت تصاویر از انسان ها ، مکان ها و چیزهای دیگر استفاده می کنند . عکاسان معمولا زمان زیادی را صرف نشان دادن مهارت های خود به دیگران می کنند . آنها برای عکاسی در مراسم های به یاد ماندنی مثل عروسی ، تولد و فارغ التحصیلی استخدام می شوند. آنها معمولا دانش کافی از نرم افزارهای ویرایش عکس دارند که ممکن است ( یا ممکن نیست) برای بالا بردن کیفیت عکس لازم باشد. همچنین ارائه طراحی آلبوم عکس از عکس های به یاد ماندنی مشتریان برای عکاسان متداول است.

وظایف عکاس

  1. بررسی عکس ها برای انتخاب بهترین آنها
  2. استفاده از انواع تجهیزات عکاسی و کامپیوتری برای خلق آثار هنری
  3. به کارگیری خلاقیت برای ویرایش عکس ها
  4. عکاسی در استودیو یا لوکیشن ها
  5. کار با مشتریان یا تیم های کاری برای خلق تصاویر 

سطح تجربه مهمترین فاکتور در تعیین میزان حقوق و دستمزد عکاسان است . به طور طبیعی ، هر چه میزان سالهای تجربه بیشتر باشد میزان حقوق بالاتر است. میزان حقوق عکاسان بر اساس سطح تجربه آنها تقسیم می شود . عکاسی با کمتر از دو سال تجربه می تواند تقریبا 1.754 یورو در ماه درآمد داشته باشد.  در حالیکه عکاسانی با دو تا پنج سال تجربه 2.405 یورو در ماه درآمد دارند ، 37% بیشتر از افرادی که کمتر از دو سال تجربه دارند .افرادی که بین پنج تا ده سال تجربه دارند در ماه 3.035 یورو درآمد دارند ، 26% بیشتر از افرادی که بین دو تا پنج سال درآمد دارند.

علاوه بر این، عکاسانی که تجربه آنها بین ده تا پانزده سال است 3.664 یورو در ماه حقوق دارند ، 21% بیشتر از کسانی که بین پنج تا ده سال تجربه دارند . اگر سطح تجربه شما بین پانزده تا بیست سال باشد درآمد شما 4.294 یورو در ماه است ، 17% بیشتر از کسانی که بین ده تا پانزده سال درآمد دارند. در آخر ، عکاسانی که بیش از 20 سال تجربه  حرفه ای دارند ، حقوق آنها 5.323 یورو در ماه است ، 24% بیشتر از افرادی که بین پانزده تا بیست سال تجربه دارند. 

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته عکاسی

آلمان سابقه طولانی در هنر ، سبک های مختلف هنری و نمایش دارد . جای تعجب نیست که آلمان میزبان برخی از بهترین دانشگاه های فیلم و عکاسی باشد. بهترین دانشگاه های فیلم و عکاسی در آلمان در چگونگی ارائه آموزش و تدریس با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آنها مدرک تحصیلی ارائه می دهند و برخی دارای دوره های کوتاه مدت هستند. چیزی که در همه آنها مشترک است الزام ارائه دوره های جامع آموزشی است . برخی از این دوره ها به زبان آلمانی و برخی به زبان های دیگر ارائه می شوند.

  • دانشگاه فیلم MET در برلین

دانشگاه MET FILM برلین دوره های کوتاه چهار هفته ای را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می کند. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های فیلم و عکس در آلمان است. مقطع کارشناسی ارشد در دوره های هنر فیلمبرداری ، کارگردانی و مستند سازی در این دانشگاه در دسترس است. این برنامه موقعیتی را برای دانشجویان فراهم می کند که بتوانتد برنامه را بین برلین و لندن تقسیم کنند.

  • دانشگاه علوم کابردی اروپا

دانشگاه علوم کاربردی اروپا با داشتن موقعیت های مختلف در آلمان و دیگر مناطق اروپا دوره هایی را در رشته های زندگی آرام ، پرتره ، مد ، تبلیغات و عکاسی هنری ارائه می کند  . از سال 2017 دانشگاه علوم کاربردی اروپا دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف تجاری ، رسانه ای و طراحی ارائه می کند.

  • آکادمی هنرهای رسانه ای کلن

این آکادمی دوره های مقدماتی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های هنر ، رسانه های تجربی ، فیلم و تلوزیون ارائه می کند . آکادمی هنرهای رسانه ای کلن در سال 1990 تاسیس شده است.

  • آکادمی فیلم و تلوزیون برلین

این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شده است و آموزش در رشته های سینما و تلوزیون را ارائه می دهد. این دانشگاه آلمانی با چندین دانشگاه در سراسر اروپا همکاری می کند.

  • دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ

از سال 1966 ، دانشگاه مونیخ یکی از بالاترین رنکینگ ها را در میان دانشگاه های فیلم و تلوزیون جهان را دارد. یکی از بهترین نکاتی که در مورد دانشگاه مونیخ وجود دارد نسبت استاد به دانشجو است . با متوسط 9 دانشجو برای هر استاد ، دانشگاه مونیخ یک آموزش جامع و کامل را ارائه می دهد. با چهار استودیو فیلم و چهار سینما در پردیس دانشگاه ، محیط آموزشی برای تقریبا  تمام جنبه های صنعت فیلم و تلویزیون را فراهم شده است. دیدگاه آموزش میان رشته ای در آموزش برای تمام دانشجویان ارائه می شود.

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته عکاسی
بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته عکاسی

دوره ها شامل کارگردانی درام ، فیلم مستند ، کارگردانی گزارش تلویزیونی و فیلم تلویزیونی ، تولید فیلم  ، اقتصاد رسانه ای ، نمایشنامه تلویزیونی ، هنر فیلمبرداری ، نویسندگی خلاق ، روزنامه نگاری تلویزیون ، تبلیغات و داستان نویسی سریال می شود.

  • آکادمی MERZ

دانشگاه هنر، طراحی و رسانه در ابتدا در سال 1918 افتتاح شد . با تمرکز ویژه بر روی تحقیقات و آموزش عملی ، دانشگاه هر ساله چندین مقاله تحقیقاتی در موضوعات علمی منتشر می کند.

  • تولید کنندگان نوظهور (EMERGING PRODUCER )

کارگاهی برای آموزش و تولید فیلم برای اولین بار در سال 2012 تشکیل شد و در دو بخش تنها 18 مستند ارائه شد.

  • دانشگاه فیلم کنراد ولف در پوتسوام

این دانشگاه با رویکرد ارائه آموزش میان رشته ای در فیلم و هنر برای اولین بار در سال 1954 افتتاح شد . در ابتدا آکادمی تنها برای مطالعه هنر بود  اما در سال 2012 به دانشگاه فیلم تبدیل شد . کلاس ها به زبان آلمانی ارائه می شود.

  • دانشگاه بین المللی فیلم کلن

این دانشگاه در سال 2000 تاسیس شده است . این دانشگاه  دوره های انگلیسی زبان را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. رشته های تحصیلی شامل انیمیشن سه بعدی  برای فیلم و بازی ، داستان نویسی سریال ها و حکایت های دیجیتال می شود.

  • آکادمی فیلم بادن –  وورتمبرگ

این آکادمی در سال 1981 تاسیس شده است . این آکادمی در میان مشهورترین دانشگاه های فیلم  جهان قرار دارد. این دانشگاه دوره هایی را با همکاری دانشگاه LÁ FEMIS پاریس و دانشگاه فیلم و تلویزیون لندن ارائه می کند. آنها همچنین همکاری هایی با دانشگاه فیلم UCLA برای تولید و تهیه فیلم کوتاه در کارگاه های آموزشی که توسط استادان و متخصصان اروپایی و آمریکایی تدریس می شود دارند. آنها همچنین کارگاه های بازیگری برای افراد علاقه مند ارائه می دهند. سایر اطلاعات لازم و بررسی شرایط مهاجرت به آلمان را مشاورین و وکلای حقوقی موسسه میرداماد با تجربه چندین ساله خود در این عرصه در اختیار شما قرار می دهند، تنها کافی است با مشاورین تلفنی ما تماس گرفته و به صورت رایگان در مورد تحصیل در رشته عکاسی در آلمان ، راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته عکاسی در آلمان

1- شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی رشته عکاسی در کشور آلمان به چه صورت است ؟

تحصیل در مقطع لیسانس رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان مانند برلین ، به زبان انگلیسی میباشد و طول دوره 7 ترم میباشد .در طول این دوره دانشجویان تکنیک های فنی عکاسی و امکانات ارائه شده را می آموزند .

2- شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته عکاسی در کشور آلمان کدام است ؟

دانش آموزانی که میخواهند برای مشاغل آینده آماده شوند باید در دوره کارشناسی هنر شرکت کنند .این دوره ها در دانشگاه های سراسرجهان ارائه میشوند و معمولا 4 ساله هستند . این کشور به دانشجویان کمک میکند که مشاغل مختلفی را مثل عکاسی خبری ، عکاسی حوادث و عکاسی هنری را دنبال کنند .

3- به عنوان یک عکاس کدام کشور برای ادامه تحصیلم مناسبتر میباشد ؟

کشور آلمان برای ادامه تحصیل شما انتخاب مناسبی است .

4- مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته عکاسی ( مقطع لیسانس) در آلمان کدامند ؟

  • واجد شرایط برای ورود
  • رونوشت نمرات
  • اثبات مهارت های زبان
  • کپی پاسپورت
  • انگیزه نامه

5- آیا برای ادامه تحصیل در کشور آلمان مهارت زبان آلمانی مهم است ؟

بله – در مورد مهارتهای زبانی به خاطر داشته باشید که سخت میتوانید در آلمان دوره تحصیلی را بیابید که به زبان انگلیسی ارائه میشود.

6- دانشجویانی که میخواهند در دوره کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنند چه مدارکی را باید ارائه دهند ؟

  • مدرک کارشناسی شناخته شده
  • رونوشت نمرات
  • اثبات مهارتهای زبان آلمانی( آلمانی یا انگلیسی)
  • انگیزه نامه
  • مرجع معتبر
  • تجربه کاری( اختیاری)

7- هزینه تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های آلمان چگونه است؟

  • برای متقاضیان اروپایی : 8.000 یورو در سال
  • برای متقاضیان غیر اروپایی : 10.000 یورو در سال میباشد .

8- هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره ناپیوسته کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی / خصوصی کشور آلمان چگونه است؟

  • دانشگاه های دولتی : حدود 20.000 یورو در سال(24.400 دلار)
  • دانشگاه های خصوصی : بیش از 30.000 یورو در سال(36.600 دلار است)

9- وظایف عکاس در کشور آلمان چیست ؟

  • بررسی عکس ها برای انتخاب بهترین آنها
  • استفاده از انواع تجهیزات عکاسی و کامپیوتری برای خلق آثار هنری
  • به کارگیری خلاقیت برای ویرایش عکس ها
  • عکاسی در استودیو یا لوکیشن ها
  • کار با مشتریان با تیم های کاری برای خلق تصویر

10- چه عاملی در حقوق و دستمزد عکاسان در کشور آلمان تاثیر دارد ؟حقوق و دستمزد عکاسان در آلمان چگونه است؟

سطح تجربه مهمترین فاکتور در تعیین میزان حقوق و دستمزد عکاسان است . عکاسی با کمتر از 2 سال تجربه میتواند تقریبا 1.754 یورو در ماه داشته باشد در حالیکه عکاسان با 2 تا 5 سال سابقه کاری حدود 2.405 یورو درماه در آمد دارند و عکاسان دارای 5 تا 10 سال تجربه کاری در ماه 3.035 یورو در آمد دارند .تجربه کاری بین 15 تا 20 سال در آمد شما4.294 یورو در ماه خواهد بود ونهایتا عکاسان با تجربه 20سال حقوق 5.323 یورو خواهند داشت .

11- بهترین دانشگاه ها در آلمان جهت تحصیل رشته عکاسی کدامند ؟

  • دانشگاه فیلمMET برلین
  • دانشگاه علوم کاربردی اروپا
  • آکادمی فیلم و تلویزیون برلین
  • دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ
  • آکادمی MERZ
  • تولید کنندگان نوظهور
  • دانشگاه فیلم کنراد ولف در یوتسوام
  • دانشگاه بین المللی فیلم کلن
  • آکادمی فیلم بادن – ووتمبرگ

12- آکادمی فیلم و تلویزیون برلین در چه سالی تاسیس شد ؟

این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شد و آموزش در رشته های سینما و تلویزیون را ارائه میدهد . این دانشگاه آلمانی با چندین دانشگاه در سراسر اروپا همکاری میکند .

اسکرول به بالا