071-91009294  | 021-88724227  |

تاثیر کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی کشور های اتحادیه اروپا

تاثیر کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی کشور های اتحادیه اروپا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی با شیوع و همه گیری ویروس کرونا شرایط برای همه افراد سخت و سخت تر شد. در نهایت و پس از وخیم تر شدن اوضاع، کشور ها مرز های خود را بستند و اقدامات قرنطینه های مرزی و داخلی را صورت دادند. اما تاثیراتی که این اقدامات بر بخش های مختلف داشته است، بسیار زیاد می باشد. تاثیراتی که بر زندگی دانشجویان و افراد عادی و همچنین اقتصاد کشور ها وارد شده است، ممکن است تا مدت های طولانی برطرف نشود. تاثیر کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی کشور های اتحادیه اروپا هم نیز بسیار زیاد بوده است. این تاثیرات بر بخش های مختلف زندگی دانشجویان دیده می شود.

تاثیر کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی کشور های اتحادیه اروپا

تحصیل در کشور های مختلف و مهاجرت تحصیلی مثلا تحصیل در فرانسه مزایای بسیار زیادی را برای دانشجویان و متقاضیان به همراه داشته است. اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تمامی کشور ها و خصوصا گستردگی آن در کشور های اروپایی، دانشجویان محصل دچار مشکلات بسیار زیادی در این زمینه شدند.

این تحقیقات بر اساس وبیناری که بر روی زندگی دانشجویان بین المللی اتحادیه اروپا تمرکز کرده بود منتشر شده است. شیوع بیماری همه گیر COVID-19 و اقدامات اساسی انجام شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا و OECD برای جلوگیری از شیوع ویروس تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر دانشجویان بین المللی که به این کشور ها می آیند دارد. البته این اثر ها برای دانشجویانی که در حال تحصیل در کشور های اروپایی مثلا تحصیل در آلمان بوده اند هم دیده می شود.

اثرات بیماری کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی کشور های اروپایی

در حالی که پیش بینی عواقب طولانی مدت همه گیری ویروس کرونا دشوار است ، اما تأثیرات فوری در حال حاضر قابل مشاهده است. به عنوان مثال ، در مواردی که رسیدگی به درخواست های جدید یا تمدید مجوز های اقامت در بسیاری از موارد مانع تراشی شده یا به حالت تعلیق درآمده است ، عواقبی برای دانشجویان بین المللی با خود به همراه داشته است. البته باید به این نکته توجه داشته که بیشتر کشور ها در این زمینه قوانین آسان تری را ارائه داده اند تا دانشجویان بتوانند با راحتی بیشتر مشغولیت ها را دنبال نمایند.

علاوه بر این ، رکود ناگهانی فعالیت اقتصادی در بسیاری از بخش ها تأثیر قابل توجهی داشته است ، به طوری که دانشجویان بین المللی با از دست دادن شغل نیمه وقت خود با کاهش یا از دست دادن درآمد مواجه هستند. این مسئله می تواند به تنهایی بر توانایی آن ها برای ادامه تحصیل تاثیر داشته باشد. البته مسئله دیگری هم برای دانشجویان به وجود می آید.

این مسئله برای ادامه حضور در کشور مورد نظر پس از تحصیل برای کار می باشد. در واقع به دلیل شرایط اقتصادی سخت کشور ها دانشجویان پس از فرغت از تحصیل می توانند با مشکلات یافتن کار مواجه شوند. از این رو تاثیر بیماری کرونا ویروس بر دانشجویان بین المللی و زندگی آن ها در کشور های اتحادیه اروپا با گزینه های بسیاری قابل بررسی است. 

اسکرول به بالا