071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان خارج از کشور ارائه می شود که در این میان بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک گیل توسط دانشگاه برای تحصیل یا تحقیق در این دانشگاه به دانشجویان برتر اعطا می گردد. دفتر بورسیه های تحصیل در کانادا و کمک های دانشجویی بر اساس شایستگی و نیاز دانش آموزانی که درخواست مهاجرت به کانادا دارند، طبق گفته کارشناس موسسه حقوقی میرداماد، اقدام می کند.

بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

هم اکنون، دانشجویان بین المللی مجاز به دریافت بورسیه دانشگاه مک گیل جهت تحصیل در این موسسه عالیه می باشند. اگر قصد تحصیل در کانادا و این دانشگاه را دارید باید بدانید که  این موسسه دانشگاهی که اساس تحقیقاتی دارد، در مونترئال کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1821 ایجاد شده و دانشجویان بسیاری، در زمینه های مختلف از آن فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه، 12 برنده جایزه نوبل، 3 نخست وزیر کانادایی، 142 بورسیه رودز، 13 قاضی عالی رتبه دادگاه، 4 رهبر خارجی، 11 برنده جایزه گرمی، 28 برنده مدال المپیک و دیگر افراد با افتخار تربیت نموده است.

خود دانشگاه دارای تاریخ پیچیده ای است. دانشکده ما در موسسه سلطنتی برای یادگیری اولیه داشت که در سال 1801 تاسیس شد. جیمز مک گیل، کسی که نام او بر دانشگاه نهاده شده است، جهت تاسیس موسسه سلطنتی 10000 پوند از بودجه شخصی خود سرمایه گذاری کرد. بنابراین، به احترام او، موسسه جنوب کانادا به نام جیمز مک گیل در آمد. فورا، پس از تاسیس موسسه در سال 1813، این موسسه توسط پرنس جورج چهارم، امتیاز دانشگاهی کسب نمود. بنابراین در سال 1821، این دانشگاه، ارائه مدرک به دانشجویان را آغاز نمود.

دانشگاه مک گیل، پیشگام تحصیلات عالیه دانشگاه در کانادا به شمار می آید. ابتدا، در سال 1829، اولین دانشکده پزشکی کانادا را تاسیس نمود. همچنین، اولین دانشگاه تربیت کننده پزشکان در سال 1833 نیز به شمار می آید. تنها دانشکده دانشگاه مک گیل در خلال سال های 1829 الی 1843، دانشکده پزشکی بوده است. پس از سال 1843، دانشگاه مک گیل فعالیت خود را افزایش داده و اولین دانشکده هنر در سال 1843 و اولین دانشکده حقوق در سال 1848 را راه اندازی نمود. پس از آن، دیگر دانشکده ها اضاف شدند و هم اکنون این دانشگاه برنامه های تحصیلی متعددی به علاقه مندان ارائه می دهند. چنانچه به این دانشگاه علاقه مند هستید و علاقمند به مهاجرت به کانادا برای تحصیل در این دانشگاه هستید، می توانید در رابطه با نرخ پذیرش در این دانشگاه مطالعات بیشتری انجام دهید.

اداره بورسیه و مساعدت دانشجویی، حمایت مالی برای دانشجویان برتر و کسانی که نیازمند هستند در دانشگاه مک گیل ترتیب داده است. بدین سبب، دانشجویان با انگیزه به اهداف خود در زندگی با تلاش و همت دست پیدا می کنند. در این بخش، اطلاعاتی در رابطه با بورسیه و مساعدت دانشجویی در اختیار است. همچنین، اطلاعاتی در رابطه با چگونگی کمک موسسه به دانشجویان موجود می باشد. در نهایت، می بایست قوانین مرتبط با بورسیه و مساعدت دانشجویی را به خوبی مطالعه نموده و رعایت فرمایید.

مبالغ بورسیه های دانشگاه مک گیل کانادا

در این بخش می خواهیم به بررسی بورسیه تحصیلی کانادا در در دانشگاه مک گیل بپردازیم. دانشگاه مک گیل حدود 27000 دانشجوی کارشناسی، 9،500 دانشجوی کارشناسی ارشد و 5000 کارمند دانشگاهی و اداری دارد. این افراد در 300 برنامه مختلف که این دانشگاه ارائه می دهد جای گرفته اند. از آنجا که این دانشگاه یکی از بالاترین استانداردهای پذیرش در کانادا را دارد، دانش آموزان باید جزو 10 درصد دانش آموز برتر کلاس خود باشند تا فرصت پذیرش داشته باشند. این دانش آموزان می توانند در هر یك از 340 برنامه ای که در یازده دانشكده ارائه می شود، تحصیل كنند. همچنین، آنها می توانند در هر یک از 250 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. دانشجویان می توانند برای جبران هزینه، بورسیه های دانشگاه مک گیل را دریافت کنند. این برنامه ها در بسیاری از کمپوس های زیبای مک گیل ارائه می شوند.

 گذشته از کمپوس اصلی واقع در مونترال، کمپوس های دیگری نیز در این دانشگاه وجود دارند. اولین مورد، کمپوس مک دونالد است که محل دانشکده ها و برنامه های خاص می باشد. همچنین، این دانشگاه می خواهد به دو کمپوس دیگر گسترش یابد و در کل 1.6 میلیارد دلار برای انجام این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

بورسیه های بنیاد Stravros S. Niarchos برای افراد برتر در تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) 

  • مبلغ بورس تحصیلی – تقریباً 34000 دلار برای تامین شهریه، مسافرت و هزینه های زندگی

 بورس های تحصیلی ونیر (دکتری)

  • مبلغ بورس تحصیلی-50،000 در سال به مدت 3 سال

بورسیه تحصیلی کبک بر اساس شایستگی برای دانشجویان خارجی (دکترا، پست دکترا)

  • دکترا – 25000 دلار در سال
  • پست دکترا – 35.000 دلار در سال
  • پژوهشات کوتاه مدت – 3000 دلار در ماه

بورسیه ورودی با مدیریت مرکزی

  • ارزش اکثر بورس های تحصیلی بین 3000 دلار تا 12000 دلار می باشد (قابل تمدید سالانه تا 3 یا 4 سال معیارهای ارائه شده برای تمدید)

شرایط دریافت بورسیه دانشگاه مک گیل

افراد برای مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا و احذ بورسیه تحصیلی ابن دانشگاه باید شرایطی را در نظر داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. کمک هزینه stavros S. Niarchos برای افراد برتر جهت تحصیل در مقطع ارشد
  2. کاندیدا ها باید در یک برنامه تحقیقاتی تمام وقت ارشد در مک گیل پذیرفته شوند یا ثبت نام کنند و بر اساس تصمیم مک گیل، یک CGPA درجه یک داشته باشد.
  3. فعالیتهای مرتبط: شرکت در فعالیتهای حرفه ای و فوق برنامه ای که مهارتهای ارتباطی، بین فردی و رهبری شما را نشان می دهد
  4. شغل پژوهشی: در مورد اهداف شغلی خود و نحوه تاثیر برنامه تحصیلی مورد نظر در شغلتان صحبت کنید.

بورسیه های تحصیلات ارشد ونیر

  • تنها توسط یک موسسه کانادایی که سهمیه وانیر CGS دارد، معرفی شده باشید.

برای اولین بار قصد شرکت در مقطع دکترا داشته باشید (از جمله برنامه تحقیق مشترک کارشناسی / کارشناسی ارشد مانند: MD / PhD، DVM / PhD، JD / PhD چنانچه محتوای پژوهش اثبات شده و قابل توجه باشد). توجه داشته باشید که تنها بخش دکترای یک مدرک ترکیبی واجد شرایط دریافت کمک هزینه می باشد؛

قصد داشته باشید در ترم تابستان یا سال تحصیلی پس از اعلام نتایج تحصیل و پژوهش در مقطع دکترای تمام وقت (یا برنامه تحصیلی ارشد مشترک از قبیل: MD / PhD،DVM / PhD، JD / PhD) در موسسه منتخب ادامه تحصیل دهید، توجه داشته باشید که فقط بخش دکتری یک مدرک ترکیبی برای تامین اعتبار واجد شرایط می باشد.

  • تا تاریخ 1 می 2020 بیش از 20 ماه از تحصیلات دکترای خود را پشت سر نگذاشته باشید. 
  • در هر یک از تحصیلات دوساله تمام وقت خود یا معادل آن، به تشخیص موسسه تحصیلی خود، معدل درجه یک کسب کرده باشید. توصیه می شود که داوطلبان برای آگاهی از تعریف معدل درجه یک، با موسسه تماس بگیرند
  • و نباید بورس تحصیلی یا کمک هزینه سطح دکترا CIHR، NSERC یا SSHRC برای شرکت یا تکمیل مقطع دکترا دریافت کرده باشید.

کسب صلاحیت برای برنامه ها تحصیلی

مدرک دکترا تنها از برنامه های تحصیلی دکترا که محتوای پژوهشی قابل توجهی دارند قابل پذیرش می باشد. مولفه تحقیق باید یکی الزامات تکمیل آین برنامه تحصیلی باشد و به عنوان یک پژوهش مستقل اصلی قابل توجه در نظر گرفته شود که منجر به تکمیل پایان نامه، انتشار علمی مهم و کاری برجسته شود و یا نشان دهد که شایستگی بررسی در سطح موسسه ای را دارد.

زمان درخواست بورسیه دانشگاه مک گیل

بورسیه های تحصیلی وانیر توسط دولت کانادا به منظور دعوت دانشمندان برتر به این کشور تهیه شده اند. هدف اصلی این بورسیه ها جذب دانشجویان دکرای دارای شایستگی های بالا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا و کمک به تحقیق و توسعه است که به رتبه بندی کلی دانشگاه های کانادا کمک کرده و همچنین در نهایت برای خود این کشور هم سودمند خواهند بود.

آخرین مهلت درخواست – 21 سپتامبر

بورسیه بنیاد Stravros S. Niarchos برای تعالی در آموزش فارغ التحصیلی (کارشناسی ارشد)

آخرین مهلت درخواست – آخرین مهلت درخواست توسط هر واحد آموزشی تعیین می شود. برای کسب اطلاعاتی در زمینه آخرین مهلت درخواست با واحد آموزشی انتخابی خود تماس بگیرید (پس از این که شما درخواست خود را به واحد آموزشی مربوطه ارسال کردید، آخرین مهلت برای واحد های آموزشی برای اعلام کاندیداهای تحصیلات دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلی، اول مارس است).

بورسیه های شایستگی کبک برای دانشجویان خارجی (دکترا، پسا دکترا)

  • آخرین مهلت ثبت نام – دانشجویان بایستی تا تاریخ 29 ژوئن درخواست پیش انتخابی خود را با واحد آموزشی مربوطه تحویل داده باشند.
  • صلاحیت – از همه دانشجویان خارجی برای اقدام دعوت به عمل می آید. با این حال دانشجویان اهل برزیل، هند، اسرائیل و منطقه والونیا در دسته بندی شهروندی خود به رقابت می پردازند.
  • فرایند درخواست – اقدام برای این بورسیه ها فرایندی دو مرحله ای است. ابتدا دانشجویان می بایست پیش از اتمام مهلت در واحد آموزشی مربوطه به شکل پیش انتخابی اقدام نمایند. اگر در این مرحله انتخاب شدند سپس از طرف سازمان بورسیه کننده با آن ها تماس گرفته می شود تا فرم های درخواست و مدارک مورد نیاز را به آژانس تحویل دهند.
زمان درخواست بورسیه دانشگاه مک گیل
زمان درخواست بورسیه دانشگاه مک گیل

بورسیه استانداردهای تبلیغاتی

  • مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی تبلیغات یا طرح های بازاریابی. آخرین مهلت: پایان فوریه

انجمن دانشگاه های کانادا در مطالعات شمال – بورسیه ها و جوایز

  • مخصوص دانشجویان فعال در مطالعات و پروژه های حوزه کاری شمال. برای کانادایی ها یا PRها. آخرین مهلت: پایان ژانویه

بانک کانادا – بورسیه ها

  • بورسیه های مختلف: زنان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد و امور مالی (اکتبر). دانشجویان دارای نا توانی (آخرین مهلت: آگوست)؛ دانشجویان بومی

انجمن گواهی های طرح های کشاورزی کانادا – جایزه ممتازی

  • برای دانشجویان فعال در حوزه های مربوط به کشاورزی یا مواد غذایی. یابد مقیم کانادا باشید آخرین مهلت: اوایل می

انجمن سد کانادا – بورسیه یادواره Gray Salmon

  • برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی متمرکز بر روی امنیت سد و/یا مدیریت سدها

انجمن غذا و تحصیلات کشاورزی کانادا – بورسیه تحصیلی یادواره Douglass McRoorie

  • برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی کشاورزی. آخرین مهلت: اوایل مارس

لیست بورسیه های دانشگاه مک گیل

البته، بورسیه ها تحت مسئولیت دانشکده ها قرار می گیرند. به همین دلیل دانشجویان باید برای سوالات مربوط به ضوابط و تصمیمات و همچنین سایر فرصت های تامین بودجه از قبیل کمک هزینه تحصیلی، کارآموزی تحقیقاتی، کار برای شرایط پرداخت و غیره با دفتر امور دانشجویان در دانشکده خود تماس بگیرند.

بورس های تحصیلی تحقیقات بهداشتی ارتش کانادا:

  • برای دانشجویان فارغ التحصیل متخصص در تحقیقات مربوط به بازنشستگان ارتش و خانواده های آن ها.

کمیته کبک برای جوانان با مشکلات رفتاری – محققان جوان:

  • برای محققان جوان / دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به حوزه جوانانی که دارای مشکلات رفتاری هستند. آخرین مهلت: اوایل ماه مه.

بورسیه های دیوید سوزوکی:

  • برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تحقیق. همچنین، برای دانشجویان بومی کانادا، اینویت ( سرخ پوست کانادا ) یا دورگه در هر سطح تحصیلی. اخرین مهلت: پایان ژانویه.

بورسیه Équiterre – لور وردل بورساری:

  • برای دانشجویان فارغ التحصیل که در زمینه مسائل محیطی یا اجتماعی تحقیق می کنند. آخرین مهلت: اوایل ژانویه.

جایزه انجمن محصولات جنگلی کانادا – جایزه Blue Sky:

  • برای دانشجویان در پروژه های مربوط به جنگلداری پایدار. آخرین مهلت: اوایل دسامبر.

بنیاد TALAN:

  • برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه. شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت کانادا. اخرین مهلت: پایان ماه مه.

بورس های تحصیلی بنیاد CPA:

  • برای دانشجویان مدیریت / تجارت.

بنیاد بورسیه های اتاق تجارت و صنایع لبنان و کانادا:

  • برای دانشجویان دانشگاه کانادایی با اصالت لبنانی. اخرین مهلت: اواسط فوریه.

بنیاد گائولین – بورسیه یادبود سارا گولین:

  • برای متقاضیانی که به دنبال سلامت روانی هستند. 2 ساله.

بنیاد بورس های تحصیلی یونان:

  • برای دانشجویان اصیل یونان.

بنیاد کیت گیلمور – جایزه کیت گیلمور برای نوآوری در گاو پروری:

  • برای دانشجویان دوره های کارشناسی، دامپزشکی یا تحصیلات تکمیلی در برنامه های مربوط به صنعت دامداری. اخرین مهلت: پایان ماه مه.

فرانسه در کانادا ( کنسولگری فرانسه در شهر کبک ) – برنامه بورس تحصیلی Frontenac:

  • برای دانشجویان کبک برای تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد در فرانسه. شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت کانادا. اخرین مهلت: اوایل ماه مه.

اوقات فراغت و ورزش Abitibi-Témiscamingue:

  • برای دانشجویانی از منطقه Abitibi Témiscamingue که در رشته های ورزشی و تفریحی و یا زمینه های مرتبط با آن تحصیل می کنند.

بورس MADD کانادا – رهبری لوئیز جوآن وردی بورسای:

  • برای دانشجویانی که خودشان به شدت زخمی شده اند یا پدر و مادر ( یا سرپرست قانونی ) داشته اند یا خواهر و برادر کشته شده یا زخمی شده به دلیل یک اختلال در رانندگی داشته اند. شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت کانادا. اخرین مهلت: پایان ماه مه.

بورس تحصیلی در اقتصاد معدنی کانادا -یادبود پاول استوتارت:

  •  برای دانشجویان کارشناسی رشته اقتصاد یا فارغ التحصیلان رشته اقتصاد یا MBA. 

بورس های تحصیلی برای زنان دانشگاه مونترال لکشور:

  • برای دانشجویان دختر. باید ساکنان West Island باشند. شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت کانادا.
  • بورسیه های بنیاد Stravros S. Niarchos برای تعالی در تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد ).

اگر می خواهید تحصیل رایگان در کانادا را با بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا تجربه کنید، بهتر است که با مشاورین ما در موسسه میرداماد همراه باشید تا شما را از شرایط تحصیل به صورت کامل آسنا کنند.

سوالات متداول در مورد بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

1- چگونه می توانم بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا را دریافت نمایم؟

برای دریافت بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا باید الزامات هر دانشکده را مطالعه کرده و مدارک خواسته شده را ارائه دهید.

2- آیا دانشگاه مک گیل به دانشجویان بین الملل بورسیه ارائه می دهد؟

بله، بورسیه های دانشگاه مک گیل کانادا مبتنی بر شایستگی و رزومه علمی فرد اعطا می شود.

3- مقدار بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل برای مقطع کارشناسی چقدر است؟

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل برای مقطع کارشناسی حدود از 3000 دلار کانادا است.

4- برای تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا به چه نمراتی نیاز دارید؟

برای تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا حداقل معدل نمره درجه GPA 3 از 4.0 لازم است.

5- بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا چیست؟

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک گیل جوایزی است که به دانشجویان داده می شود که نشان دهنده یک یا چند مورد از موارد زیر است: تعالی دانشگاهی؛ توانایی های رهبری؛ مشارکت خارج از برنامه و پیشنهادهای تحقیقاتی.

6- آیا دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل دشوار است؟

دریافت بورسیه تحصیلی مک گیل کانادا تا حد زیادی به رشته بستگی زیادی دارد.

7- مهلت درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا چه زمانی است؟

مهلت درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا چه هر دانشکده متفاوت است.

8- دانشگاه مک گیل کانادا برای تحصیل چگونه است؟

دانشگاه مک گیل یکی از شناخته شده ترین موسسات آموزش عالی کانادا و یکی از دانشگاه های پیشرو در جهان است. با ورود دانشجویان از بیش از 150 کشور به مک گیل، کالج دانشجویی متفاوت ترین در سطح بین المللی از هر دانشگاه فشرده تحقیقاتی در کشور است.

9- چه زمانی باید درخواست بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا را شروع کنید؟

برخی از مهلت های درخواست مربوط به اوایل سال قبل از شروع دانشکده است، بنابراین اگر اکنون در دبیرستان هستید، باید در طول تابستان درخواست خود را اراسال نمایید.

10- آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا باید مدرک زبان ارائه داد؟

بله، برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا باید بورسیه تحصیلی ارائه دهید.

11- آیا دانشگاه مک گیل کانادا به دانشجویان پزشکی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟

بله، دانشگاه مک گیل کانادا بر اساس شایستگی به دانشجویان پزشکی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.

اسکرول به بالا