071-91009294  | 021-88724227  |

بازار کار مهندسی شیمی در خارج از کشور

بازار کار مهندسی شیمی در خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نقش متخصصان و مهندسان شیمی در صنایع تولیدی و اقتصاد یک کشور حائز اهمیت فراوانی است. این متخصصان و مهندسان با استفاده از علم روز و به کار بستن همه امکانات سعی در ارائه آخرین تحقیقات و ابداعات در جهت پیشرفت صنایع شیمیایی و کارخانجات تولیدی دارند. این مقاله به چکیده فعالیت این قشر تحصیل کرده و متخصص می پردازد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار مهندسان شیمی در کشورهای مختلف می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران تماس بگیرید.

بازار مهندسی شیمی برای کار در خارج از کشور

اینگونه پیش بینی می شود که بازار کار مهندسان و متخصصان شیمی طی ده سال آینده 6 درصد یعنی تقریبا به اندازه میانگین تمام مشاغل بهبود یابد. تقاضای کار برای خدمات مهندسان و متخصصان شیمی تا حد زیادی به تقاضای محصولات صنایع مختلف تولیدی بستگی دارد.

 توانایی این مهندسان برای یافتن شغل باعث افزایش رشد بازار کار میشود. بسیاری از مهندسان شیمی در صنفی کار می کنند که محصولات آنها مواد مورد نیاز بسیاری از شرکت های تولیدی است. به عنوان مثال، آن ها برای شرکت هایی کار می کنند که از مواد پلاستیکی تولیدی برای افزایش راندمان سوخت خودروها استفاده می شود.

افزایش دسترسی به گاز طبیعی داخلی بایستی موجب افزایش پتانسیل تولید در صنایعی شود که این متخصصان و مهندسان شیمی در آنجا فعالیت می کنند. علاوه بر این، مهندسان شیمی همچنان در انتقال به حوزه های فعال و پویا مانند انرژی های جایگزین فناوری نانو و بیوتکنولوژی ادامه می دهند و از این طریق به حفظ تقاضا برای خدمات مهندسی در بسیاری از صنایع تولیدی کمک می کنند. اما کاهش کلی اشتغال در برخی از بخش های تولیدی موجب رشد کلی اشتغال می شود.

چشم انداز شغلی برای مهندسان شیمی

نیاز به یافتن سوخت های جایگزین برای تامین افزایش تقاضای انرژی ضمن حفظ پایداری محیط زیست، نیازمند تخصص مهندسان شیمی در صنایع نفت و گاز می باشد. علاوه براین ادغام علوم شیمیایی و بیولوژیکی و پیشرفت سریع در نوآوری زمینه های جدیدی را در زمینه بیوتکنولوژی و در حوزه های پزشکی و دارویی ایجاد می کند تا بتوانند در آن فعالیت کنند. بنابراین، افرادی که سابقه کار در حوزه زیست شناسی دارند شانس بهتری برای یافتن شغل های مرتبط دارند.

فرصت های شغلی پس از گذراندن دوره کارشناسی شیمی مهندسی شیمی

مدرک کارشناسی شیمی از نظر فرصت های شغلی می تواند در بسیاری از حوزه ها موجب گشودن بسیاری از راه های دیگر شود. رایج ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان مهندسی شیمی عبارتند از:

  • کارخانه های شیمیایی و اپراتورهای سیستم

شما می توانید در شرکت های سازنده مواد شیمیایی سازنده صابون، تولید سموم دفع آفات و تولید رنگ و صنایعی نظیر این ها مشغول به کار شوید.

مهندسان شیمی باید از کاربرد همه تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های شیمیایی اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل ناچار به بازبینی و بازرسی و امتحان مواد می باشند و باید به همه پرسنل چگونگی کاربرد ابزار را آموزش دهند. مهندسان شیمی گاهی اوقات باید آزمایش های لازم را انجام دهند، ابزارآلات را برای یافتن هرگونه عیب بررسی کنند و تنظیماتی را انجام دهند. مسئولیت اصلی این مهندسان بهبود کیفیت کارخانه های شیمیایی و کارایی و ایمنی، و به طور کلی تولیدات و محصولات خوب کارخانه می باشد. و اگر این تولیدات واقعا خوب باشند، می توانید انتظار متوسط حقوق 52.700 یورو در سال را داشته باشید.

چشم انداز شغلی برای مهندسان شیمی
چشم انداز شغلی برای مهندسان شیمی
  •  تکنسین های تولید محصول

بزرگترین کارفرمایان بالقوه برای فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی شیمی، شرکت های تولید کالاهای شیمیایی هستند.

مهندسان شیمی به طور مستقیم با ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تولید مواد اولیه(نفت، زغال سنگ و غیره) یا کالاها (پوشاک، دارو، سموم دفع آفات و غیره) کار می کنند.

آنها مسئول تنظیم تجهیزات و اطمینان از رعایت کلیه مقررات و اقدامات ایمنی خواهند بود. در طی فرآیند تولید، مهندسان شیمی در صورت نیاز به انجام آزمایشات و نظارت بر تجهیزات و تنظیم آن ها ادامه می دهند. آنها همچنین بازرسی نهایی محصول را انجام داده و کیفیت آن ها را بررسی می کنند تا مطمئن شوند رضایت مشتری را فراهم می کند. و در صورتی که همه این اقدامات را درست و کامل انجام دهید، می توانید انتظار حقوقی در حدود 61.800 یورو در سال را داشته باشد.

درآمد مهندسی شیمی در خارج از کشور

متوسط دستمزد سالانه مهندسان شیمی 104910 دلار می باشد. دستمزد متوسط، دستمزدی است که نصف کارگران در یک شغل بیش از آن دریافت کنند و نصف دیگر درآمد کمتری نسبت به این میزان داشته باشند. پایین ترین 10 درصد آن ها درآمدی کمتر از 64890 دلار و بالاترین 10 درصد آن ها درآمدی بیشتر از 169.770 دلار کسب میکنند.

متوسط دستمزد سالانه مهندسان شیمی در صنایع برتری که در آن فعالیت می کنند به شرح زیر است:

  • تولید فرآورده های نفتی و زغال سنگ 113،380 دلار
  • تحقیق و توسعه در علوم فیزیکی، مهندسی و علوم زندگی 108،440 دلار
  • خدمات مهندسی 107،840 دلار
  • تجارت عمده فروشی 103،110 دلار
  • داروسازی و تولید دارو 100،800 دلار

گزارش نظرسنجی سال 2015 توسط موسسه مهندسان شیمی آمریکا حاکی از آن است كه متوسط حقوق سالانه افرادی که مسئولیت نظارتی ندارند 106.300 دلار بوده است. تقریباً همه مهندسان شیمی تمام وقت کار می کنند. اما گاهی ممکن است برای تحقق اهداف تولید و استانداردهای طراحی یا برای عیب یابی مشکلات فرآیندهای تولید، اضافه کار هم داشته باشند. برخی از مهندسان شیمی بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند.

مهندسی شیمی در خارج از کشور

مهندسان شیمی اصول شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات را برای حل مشكلات مربوط به تولید یا استفاده از مواد شیمیایی، سوخت، داروها، مواد غذایی و بسیاری محصولات دیگر به کار می گیرند. آن ها فرآیندها و تجهیزات لازم را برای تولید در مقیاس های بزرگ، برنامه ریزی تولیدات آزمایشی و محصولات جانبی درمانی طراحی می نمایند.

مهندسان شیمی به طور معمول فعالیت های زیر را انجام می دهند:

  • انجام تحقیقات به منظور ایجاد و توسعه فرایندهای تولیدی اصلاح شده
  • تعین روش های ایمن برای افرادی که با مواد شیمیایی خطرناک کار می کنند
  • توسعه فرآیندهای جداسازی اجزای مایعات و گازها یا به منظور ایجاد جریان الکتریکی با استفاده از فرآیندهای شیمیایی کنترل شده 
  • طراحی و برنامه ریزی طرح اولیه تجهیزات
  • انجام آزمایشات و نظارت بر عملکرد فرآیندهای مختلف در طول تولید
  • عیب یابی مشکلات فرآیندهای تولید
  • ارزیابی تجهیزات و فرآیندها به منظور اطمینان از رعایت مقررات ایمنی و محیط زیست
  • تخمین هزینه های تولید در جهت مدیریت

 برخی از مهندسان شیمی که به عنوان مهندسان فرآیند شناخته می شوند در یک فرآیند خاص مانند اکسیداسیون (واکنش اکسیژن به مواد شیمیایی برای ساخت مواد شیمیایی دیگر) یا پلیمریزاسیون (ساخت پلاستیک و رزین) تخصص دارند. برخی دیگر در زمینه های خاصی مانند نانو مواد (مواد بسیار کوچک) یا مهندسی بیولوژی تخصص دارند. دیگر مهندسان در تولید محصولات خاص متخصص هستند.

 علاوه بر این مهندسان شیمی در تولید انرژی، الکترونیک، مواد غذایی، پوشاک و کاغذ فعالیت می کنند. آن ها باید از چگونگی تاثیر فرآیند تولید بر محیط و ایمنی کارگران و مصرف کنندگان آگاه باشند. مهندسان شیمی تحقیقاتی را در زمینه های بیوتکنولوژی و علوم زیستی و خدمات تجاری نیز ارائه می دهند.

مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد با دو شعبه اصلی در شهر های تهران و شیراز بهترین مشاوره ها و خدمات را در مورد این رشته تحصیلی و بازار کار آن را به شما ارائه می دهند. مشاوران این موسسه اطلاعات زیادی را در مورد دانشگاه های خارج از کشور و این رشته تخصصی همچنین در مورد بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی به شما ارائه می دهند. با ما در تماس باشید

اسکرول به بالا