071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

دانشگاه انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دندان پزشکی از رشته های بسیار پرطرفدار است. تحصیل در این رشته و در کشوری که مدارک اخذ شده از آنها دارای اعتبار جهانی باشد، می تواند آینده روشنی را پیش روی شما قرار دهد. روسیه از جمله کشورهایی است که ارائه دهنده مدرک معتبری در رشته دندان پزشکی به فارغ التحصیلان است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو آشنا کنیم.

موسسه دندانپزشکی دانشگاه سماشکو روسیه

موسسه دندانپزشکی سماشکو در 2 آوریل سال 1922 تحت عنوان دانشکده دولتی دندانپزشکی تاسیس شده است. این موسسه یکی از مراکزی است که به تربیت و آموزش دندان پزشکان پرداخته و در صدد انجام امور تحقیقی در باب مشکلات دهان و دندان می باشد و یکی از مراکز اصلی آموزش پزشکی عالیه می باشد. موسسه سماشکو دارای 2 دانشکده، 85 صندلی و 3000 کارمند می باشد و در آن 1269 پروفسور و استاد مشغول به کار هستند که 126 نفر از آنان دکتر، 729 نفر کاندیدای علوم و بیش از 7000 دانشجو به همراه 350 اینترن و 200 دانشجوی فوق لیسانس تمام وقت می باشند. هر ساله 600 دكتر، 50 استاد و 200 دندانپزشک مهارت های خود را در سماشکو توسعه می دهند.

آموزش بالینی در دو مجتمع بزرگ دندان پزشکی و 20 بیمارستان در مسکو صورت می پذیرند. این موسسه دارای 6 ساختمان آموزشی با تعداد بسیاری کلاس، سالن های سخنرانی و دانشکده های فنی بروز می باشد. کتابخانه دانشکده دارای تمامی کتاب های ضروری آموزشی می باشد و دارای دانشکده دندانپزشکی تمام وقت و نیمه وقت به همراه پارلمان دندانپزشکی کودکان و همچنین دانشکده معالجات تمام وقت و نیمه وقت، دانشکده آموزش پیشرفته استادان و دانشکده توسعه مهارت دکتران می باشد. موسسه سماشکو همچنین دوره های آمادگی جهت شرکت در آزمون ورودی نیز برگزار می نماید.

موسسه دارای دو دانشکده زیر می باشد:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی عمومی

رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

در بخش رنکینگ جهانی دانشگاه ها در وب سایت آموزش عالی تایمز (Times Higher Education World University Rankings) در سال 2020، حدود 1400 دانشگاه از 92 کشور در سراسر جهان رتبه بندی شده اند و تا به امروز این جدول، بزرگترین جدول بین المللی رنکینگ می باشد.  این جدول از 13 شاخص عملکردی دقیق و درجه بندی شده استفاده می کند تا آموزش، تحقیق و پژوهش، انتقال دانش و دیدگاه بین الملل را مورد ارزیابی قرار دهد.

رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو
رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

این تنها سایت رنکینگ دانشگاه هاست که مستقلا توسط شرکت خدمات حرفه ای (PricewaterhouseCoopers) مورد بررسی قرار می گیرد و مورد اعتماد دانشجویان، اساتید، دولت ها و کارشناسان صنعت در سراسر جهان می باشد. در جدول امسال بینش خوبی در مورد تعادل قدرت در آموزش عالی جهانی وجود دارد.

مروری بر رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2020:

برای چهارمین سال پیاپی، دانشگاه آکسفورد رتبه اول را کسب کرده است، اما دانشگاه کمبریج به رتبه سوم افول کرد. موسسه فناوری کالیفرنیا از رتبه سوم صعود و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. دانشگاه های استنفورد، ییل، هاروارد و امپریال کالج لندن همچنان جز 10 دانشگاه نخست هستند.

دو دانشگاه برتر آسیا متعلق به سرزمین چین می باشد. دانشگاه تسینگوا و دانشگاه پکینگ به ترتیب رتبه های 23 و 24 را کسب کرده اند. دانشگاه های این کشور به تاثیر و حضور خود در صحنه های جهانی ادامه داده اند.

بار دیگر ایالات متحده آمریکا، دانشگاه های نمونه ای را در معرض جهان قرار داده است و رنکینگ دانشگاه های برتر کانادا بالاتر رفته است. در اروپا می توان به تمام دانشگاه های برتر ایتالیا که جز 200 دانشگاه نخست هستند و دانشگاه های آلمان که همچنان قدرتمند باقی مانده اند، اشاره کرد؛ اما انگلستان شاهد افولاتی بوده است.

ایران دارای 11 دانشگاه رتبه بندی شده است و قصد دارد این تعداد را به 40 موسسه برساند. آمریکای لاتین در حال تلاش در بازار جهانی رقابتی است و برزیل چندین موسسه را به فهرست رتبه بندی اضافه کرده است. در سال 2020 چندین کشور جدید از جمله برونئی، کوبا، مالتا، مونته نگرو، پورتوریکو و ویتنام به این رتبه بندی ها پیوسته اند و موسسات این کشورها برای اولین بار در بخش رنکینگ ها نمایان شده اند. همچنین بنگلادش مجددا به این فهرست پیوسته است.

  • رتبه و رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو: 801 – 1000

هزینه تحصیل در انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

هزینه تحصیل در روسیه برای مقطع رزیدنتی رشته های دندانپزشکی اطفال و دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی تمام وقت به مدت دو سال، 7،220 دلار در سال است.

خوابگاه ها و زیرساخت های دانشگاه های روسیه

دانشجویان در زمان ورود به کشور در خوابگاه ها مستقر خواهند شد. هزینه خوابگاه های واقع در پردیس (SPbPU) بین 130 – 180 دلار در ماه خواهد بود. هزینه زندگی در روسیه زیاد نیست. به عنوان مثال، هزینه زندگی دانشجویان در سن پترزبورگ حدود 300 تا 400 دلار در ماه است. این مبلغ، هزینه هایی از جمله غذا، حمل و نقل، خشکشویی و اوقات فراغت را پوشش می دهد. توجه کنید که مبلغ ذکر شده مربوط به زندگی در سن پترزبورگ است و هزینه زندگی در سایر شهرها متفاوت خواهد بود.

هزینه غذا در مسکو

هزینه صبحانه و ناهار در کافه تریا (HSE) حدود 2،33 تا 3،11 دلار می باشد. مسکو دارای رستوران ها و کافه تریاهای بسیار زیادی برای انواع سلیقه هاست. معمولا هزینه شام هر نفر بین 12،44 تا 18،67 دلار خواهد بود. غذاهای فست فود ارزانتر هستند، به عنوان مثال هزینه هر وعده غذا در (KFC) حدود 4،67 دلار، در (McDonalds) حدود 3،89 دلار و در سلف سرویس ها بین 4،67 تا 7،78 دلار می باشد.

هزینه مواد غذایی، نوشیدنی و پخت و پز در منزل حدود 31،11 دلار در هفته می باشد. قیمت میوه و سبزیجات نیز در هر فصل با یکدیگر متفاوت است.

بیمه

هزینه بیمه درمانی سالیانه با پوشش 15،000 دلاری، حدود 85،55 دلار است که معادل بیمه درمانی 50،000 دلاری خارج از کشور است. هزینه های پزشکی در مسکو کمتر از خارج از کشور است، با این حال، مراکز پزشکی خصوصی بیمه نامه های گرانترین ارائه می دهند. (حدود 933،30 تا 1555،50 دلار در سال)

حمل و نقل

کارت های حمل و نقل دانشجویی تخفیفات قابل توجهی برای حمل و نقل های زیرزمینی از جمله اتوبوس و واگن های برقی در نظر گرفته است. میانگین هزینه تردد با تاکسی در مسکو بین 4،67 تا 15،55 دلار با توجه به مسافت و بار ترافیکی است.\

مدارک لازم برای تحضیل در دانشگاه سماشکو روسیه

  1. فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  2. پاسپورت بین المللی (با حداقل دو سال اعتبار)
  3. اصل دعوت نامه از دانشگاه
  4. اصل مدارک و گواهی های مدرسه یا دانشگاه (O level/ SSCE /HSSC/ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در صورت وجود) (مدارک باید به رسمیت شناخته شوند.)
  5. گواهی پزشکی که حداقل دو ماه پیش از ورود به روسیه صادر و به رسمیت شناخته شده باشد.
  6. 2 قطعه عکس در سایز 3.5*4.5 سانتی متر
  7. بلیط رفت و برگشت معتبر برای یک سال
مدارک لازم برای تحضیل در دانشگاه سماشکو روسیه
مدارک لازم برای تحضیل در دانشگاه سماشکو روسیه

پروسه پذیرش:

برای پذیرش در هر یک از دانشگاه های فدراسیون روسیه باید مراحل زیر طی شوند:

  • درخواست: دانشجویان می توانند بصورت آنلاین درخواست دهند و پس از مطالعه کامل درباره شهریه و رشته ها، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

پس از انتخاب رشته باید مدارک زیر از طریق ایمیل ارسال گردد:

  • فرم تکمیل شده درخواست
  • کپی پاسپورت بین المللی یا کارت شناسایی (با حداقل دو سال اعتبار)
  • کپی مدارک آموزش عالی (با جزئیات کامل)

پس از بازبینی مدارک فوق، درباره پذیرش یا عدم پذیرش آنها تصمیم گرفته می شود. در صورت پذیرش، نامه تایید پذیرش در یک روز کاری صادر می شود.

  • دریافت دعوت نامه: برای دریافت دعوت نامه از هر یک از دانشگاه های فدراسیون روسیه باید مدارک زیر ارسال شوند:
  • فرم تکمیل شده درخواست 
  • کپی پاسپورت بین المللی (با حداقل دو سال اعتبار)
  • کپی گواهی مدرسه با جزئیات کامل)
  • هزینه دعوت نامه 400 دلار و هزینه پیک 100 دلار

تنها پس از دریافت نامه تایید پذیرش از (RECAS) باید مدارک فوق را ارسال کنید که از طریق ایمیل یا فکس امکان پذیر است. توجه کنید که مدارک باید به درستی اسکن شوند و خوانا باشند. می توانید نقل و انتقالات بانکی را از طریق (Western Union) یا (Moneygram) انجام دهید و پس از پرداخت، فیش واریزی را ارسال کنید. دعوت نامه ها توسط سرویس مهاجرت فدرال صادر می شوند و 35 تا 45 روز طول می کشد. پس از دریافت مدارک و فیش پرداخت، دعوت نامه اصلی، نامه تایید پذیرش و نامه پشتیبانی ویزا از طریق پیک ارسال خواهد شد.

ویزا

دانشجویان پس از دریافت دعوت نامه از (RECAS)، مرکز آموزش روسیه برای دانشجویان آفریقایی و آسیایی، باید به نزدیکترین سفارتخانه یا کنسولگری روسیه در کشور خود مراجعه کنند.

همان طور که می دانید روسیه وسیع ترین کشور دنیاست و فرصت های تحصیلی و سپس کاری بسیاری را پیش روی متقاضیان قرار می دهد. با توجه به مطالب ذکر شده و اخذ راحت تر پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه نسبت به سایر کشورها، روسیه می تواند مکان مناسبی جهت ادامه تحصیل دندان پزشکی و سایر رشته های تحصیلی باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

1-موسسه دندانپزشکی دانشگاه سماشکو روسیه دارای چند دانشکده می باشد؟

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی عمومی

2- چه مدارکی برای تحصیل در دانشگاه سماشکو روسیه مورد نیاز است؟

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت بین المللی (با حداقل دو سال اعتبار)
  • اصل دعوت نامه از دانشگاه
  • اصل مدارک و گواهی های مدرسه یا دانشگاه /O level/ SSCE /HSSC/) مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در صورت وجود( (مدارک باید به رسمیت شناخته شوند.)
  • گواهی پزشکی که حداقل دو ماه پیش از ورود به روسیه صادر و به رسمیت شناخته شده باشد.
  • 2 قطعه عکس در سایز 3.5*4.5 سانتی متر
  • بلیط رفت و برگشت معتبر برای یک سال

3- روند پروسه پذیرش در دانشگاه سماشکو روسیه به چه صورت می باشد؟

دانشجویان می توانند بصورت آنلاین درخواست دهند و پس از مطالعه کامل درباره شهریه و رشته ها، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

4-پس از انتخاب رشته دانشگاه سماشکو چه مدارکی باید از طریق ایمیل ارسال گردد؟

  • فرم تکمیل شده درخواست
  • کپی پاسپورت بین المللی یا کارت شناسایی (با حداقل دو سال اعتبار)
  • کپی مدارک آموزش عالی (با جزئیات کامل)

5- دانشجویان پس از دریافت دعوتنامه از دانشگاه سماشکو روسیه باید چه کاری انجام دهند؟

دانشجویان پس از دریافت دعوت نامه از (RECAS)، مرکز آموزش روسیه برای دانشجویان آفریقایی و آسیایی، باید به نزدیکترین سفارتخانه یا کنسولگری روسیه در کشور خود مراجعه کنند.

6-هزینه حمل و نقل در مسکو به چه صورت می باشد؟

کارت های حمل و نقل دانشجویی تخفیفات قابل توجهی برای حمل و نقل های زیرزمینی از جمله اتوبوس و واگن های برقی در نظر گرفته است. میانگین هزینه تردد با تاکسی در مسکو بین 4،67 تا 15،55 دلار با توجه به مسافت و بار ترافیکی است.

7-هزینه بیمه درمسکو به چه صورت می باشد؟

هزینه بیمه درمانی سالیانه با پوشش 15،000 دلاری، حدود 85،55 دلار است که معادل بیمه درمانی 50،000 دلاری خارج از کشور است. هزینه های پزشکی در مسکو کمتر از خارج از کشور است، با این حال، مراکز پزشکی خصوصی بیمه نامه های گرانترین ارائه می دهند. (حدود 933،30 تا 1555،50 دلار در سال).

8-هزینه خابگاه برای دانشجویان در مسکو به چه صورت می باشد؟

دانشجویان در زمان ورود به کشور در خوابگاه ها مستقر خواهند شد. هزینه خوابگاه های واقع در پردیس (SPbPU) بین 130 – 180 دلار در ماه خواهد بود. هزینه زندگی در روسیه زیاد نیست. به عنوان مثال، هزینه زندگی دانشجویان در سن پترزبورگ حدود 300 تا 400 دلار در ماه است. این مبلغ، هزینه هایی از جمله غذا، حمل و نقل، خشکشویی و اوقات فراغت را پوشش می دهد. توجه کنید که مبلغ ذکر شده مربوط به زندگی در سن پترزبورگ است و هزینه زندگی در سایر شهرها متفاوت خواهد بود.

9-هزینه تحصیل در انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در روسیه برای مقطع رزیدنتی رشته های دندانپزشکی اطفال و دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی تمام وقت به مدت دو سال، 7،220 دلار در سال است.

10-رتبه و رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو چقدر است؟

رتبه و رنکینگ انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو 801 – 1000 می باشد.

11-موسسه دندانپزشکی دانشگاه سماشکو روسیه در چه سالی تاسیس شد؟

موسسه دندانپزشکی سماشکو در 2 آوریل سال 1922 تحت عنوان دانشکده دولتی دندانپزشکی تاسیس شده است. این موسسه یکی از مراکزی است که به تربیت و آموزش دندان پزشکان پرداخته و در صدد انجام امور تحقیقی در باب مشکلات دهان و دندان می باشد و یکی از مراکز اصلی آموزش پزشکی عالیه می باشد. موسسه سماشکو دارای 2 دانشکده، 85 صندلی و 3000 کارمند می باشد و در آن 1269 پروفسور و استاد مشغول به کار هستند که 126 نفر از آنان دکتر، 729 نفر کاندیدای علوم و بیش از 7000 دانشجو به همراه 350 اینترن و 200 دانشجوی فوق لیسانس تمام وقت می باشند. هر ساله 600 دكتر، 50 استاد و 200 دندانپزشک مهارت های خود را در سماشکو توسعه می دهند.

اسکرول به بالا