071-91009294  | 021-88724227  |

اعتبار و ارزش پاسپورت هند

اعتبار و ارزش پاسپورت هند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه پدیده مهاجرت به مناطقی از دنیا که شرایطی بهینه را برای زیستن فراهم می سازند نقل تمامی گفتگوهاست. هند یکی از کشورهایی است که همواره نامش مترادف با زیبایی و رفاه تداعی شده و در این مطلب خواهیم کوشید تا چارچوبی کلی از اعتبار و ارزش پاسپورت هند را ارایه نماییم. کارشناسان متخصص موسسه میرداماد در کنار شما هستند.

اعتبار گذرنامه و ارزش پاسپورت هند

در صورتی که کشور هند را برای سفر یا اقامت انتخاب می کنید باید بدانید که اول ویزا بگیرید و سپس بلیط برای سفر خود تهیه کنید. با توجه به اینکه نوع ویزا نشان دهنده ی هدف شما از انتخاب کشور هند می باشد در انتخاب نوع ویزا و مدت زمان اعتبار آن دقت کنید تا بتوانید به موقع وارد کشور شده و به موقع خارج شوید. پاسپورت هند در رده ی 59 م است و به کسانی که این پاسپورت را داشته باشند اجازه ی ورود به 58 کشور جهان بدون نیاز به ویزا داده می شود. کشورهایی که این اجازه را می دهند جز اتحادیه ها هستند. ولی از جمله کشورهای پیشرفته و مدرن نیستند بنابراین اعتبار پاسپورت کشور هند نسبت به دیگر کشورها پایین تر است.

با توجه به پاسپورت هند میتوان جهت تفریح و گشت و گذار، تحصیل و یا بیزینس و یا حتی درمان به دیگر کشورها رفت اما بستگی به این دارد که آیا آن کشور به شما اجازه ی اقامت به اندازه ی کافی جهت انجام امورات خود میدهد یا خیر. در صورتی که از طریق پاسپورت هند برای تفریح و گشت و گذار میروید با توجه به ملیت شخص متقاضی مدت اعتباراقامت متفاوت است اما با ویزای توریستی بیشتر از 2 هفته نمیتوان بود. در صورتی که میخواهید مدت زمان بیشتری بمانید باید درخواست اقامت بیشتر از دولت کشور مربوطه کنید.

نکته ی جالب این است که پاسپورت هند محدودیتهایی دارد که همیشه برای صاحبانشان دردسر ساز می شود. اما از اینکه می توانید به کشورهایی سفر کنید که حتی تابحال اسمشان را هم نشنیده اید بسیار خوب است. اگر بخواهید برای کار با پاسپورت هندی به کشور دیگر بروید مدت زمان اقامت شما کم و در نهایت یک سال می شود و با توجه به نوع قراردادی که بین شرکت و کارمند منعقد می شود میتوان زمان اقامت را بیشتر کرد. اما چون خیلی از کشورها اجازه ی ورود به کشورشان بدون ویزا به شهروندان هندی یا کسانی که پاسپورت هندی دارند نمی دهند این مدت زمان به سختی افزایش می باید.

تنها از طریق درمان و بیزینس میتوان با پاسپورت هندی به دیگر کشورها رفت و از مزیتهای این کشورها استفاده کرد چرا که شخصی که با پاسپورت هندی می رود باید سرمایه ی هنگفتی با خود ببرد تا بتواند در آن کشور کار کند و اگر برای درمان می رود باید تحت درمان دکترهای خوب قرار گیرد بنابراین ارزش این را دارد که با پاسپورت هندی این کار را کرد.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت هند

کسانی که قصد سفر به کشورهای دیگر در جهان را دارند و با یکی از 6 نوع ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و یا کارآموزی یا بیزینسی و تجارت میخواهند وارد کشوری شوند ابتدا باید از قوانین دولت آن کشور جهت اخذ ویزا و مجوز اقامت مطلع شوند. شرایط اخذ هرکدام از این ویزاها برای هر کشور متفاوت است بنابراین با توجه به هر نوع ویزایی که انتخاب می کنید و مدت اعتبار آن و اسناد و مدارک خاص مربوطه به سفارتخانه در کشور خود رفته و تمامی اطلاعات را صحیح، دقیق، بی نقص و قانونی تحویل دهید و جهت اثبات اطلاعات خود حتما مدارک قانونی ارائه دهید.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت هند

همیشه در نحوه ی پر کردن فرم درخواست ویزایتان دقت داشته باشید و به هیچ عنوان اطلاعات جعلی، دروغین، ناقص و بیهوده به مسئولین سفارت ندهید زیرا 100% درخواستتان را ریجکت می کنند. جالب است بدانید پاسپورت دولت هند رتبه ی 66م در سال 2018 به خود اختصاص داده است و کسانی که پاسپورت هندی دارند علاوه بر میزان اعتبار بالای آن برای رفتن به بعضی از کشورها نیازی به درخواست ویزا ندارند. 7 کشور از کشورهای جهان جهت ورود با پاسپورت هندی نیاز به اخذ ویزا ندارند:

  • اندونزی: کسانی که پاسپورت هندی دارند جهت ورود به کشور اندونزی برای تفریح و گشت و گذار نیاز به اخذ ویزا ندارند.
  • بوتان: کسانی که پاسپورت هندی دارند جهت ورود به کشور بوتان برای هر هدفی که باشد نیاز به درخواست ویزا ندارند.
  • مالدیو: مالدیو برای کسانی که پاسپورت هندی دارند مجوز اقامت 180 روزه در نظر گرفته و نیازی به اخذ ویزا نیست.
  • نپال: کشور نپال به تمامی کسانی که پاسپورت هندی دارند بدون اخذ ویزا، اجازه ی ورود به کشور را می دهد.
  • جزیره ی موریتیوس: در صورتی که شخص متقاضی بخواهد تا سقف 90 روز در این کشور بماند و پاسپورت هندی داشته باشد نیازی به اخذ ویزا ندارد.
  • مجمع الجزایر سیشل: در صورتی که شخص متقاضی بخواهد تا سقف 30 روز در سیشل بماند و پاسپورت هندی داشته باشد نیازی به اخذ ویزا ندارد.
  • فیجی: تمامی کسانی که پاسپورت هندی دارند برای رفتن به کشور فیجی نیازی به ویزا ندارند.

شرایط و قوانین تابعیت دوگانه یا مضاعف در هند

تابعیت مضاعف هر شخص به این معناست که هر شخص میتواند شهروند بیش از یک کشور شود و طبق قوانین و ضوابط آن کشور زندگی کند. شهروند بودن هر شخص طبق قانون ملی مشخص می شود و تابعیت مضاعف به این دلیل وجود دارد که هر کشوری معیار خاصی برای شهروند شدن دارد و هر شخص متناسب یا معیارهای آن کشور می تواند تقاضای تبعیت مضاعف کند. تنها شرط لازم وفاداری شخص به هر کشوری که تبعیت میگیرد، است.

بعضی از کشورها قانون تابعیت مضاعف ندارند و برای اخذ آن باید به دنبال مراحل قانونی گشت و حتی اگر بخواهید با راه قانونی تابعیت مضاعف بگیرید ممکن است با ریجکتی درخواستتان مواجه شوید. در کشور هند طبق قانون دولت، تابعیت مضاعف یا دوگانه از طریق دفتر ریاست جمهوری میتوان گرفت. شرط آن خروج از کشور خود و مهاجرت به هند است. به دنیا آمدن فرزند در این کشور نیز راه دیگری برای اخذ تابعیت چندگانه است. در صورتی که فرزند خود را در کشور هند به دنیا بیاورید و یکی از پدر مادر این فرزند هندی باشد و دیگری از کشور دیگری باشد، این فرزند تابعیت هندی علاوه بر تابعیت کشور اصلی خود می تواند داشته باشد.

در صورتی که این فرزند در کشور دیگری به دنیا آمده باشد اما یکی از پدر مادرش هندی باشد و کشوری که در آن متولد شده قوانین تابعیت مضاعف همانند کشور هندی داشته باشد، این فرزند تابیعت دوگانه یا مضاعف میتواند بگیرد. راه دیگری برای تابعیت دوگانه یا مضاعف است که از طریق تابعیت داوطلبانه اتفاق می افتد یعنی شخص داوطلبانه میخواهد تابع یک کشور دیگر شود که حتی در آن به دنیا نیامده است. این شخص باید طبق ضوابط و قوانین دولت هند زندگی کند درس بخواند و کار کند و به این کشور وفادار باشد.

هیچ گونه کار غیر قانونی و خلاف مقررات کشور هند انجام ندهد تا بتواند برای همیشه تابعیت این کشور را بگیرد. راه سوم برای تابعیت دوگانه یا مضاعف ازدواج با شهروندی از هند است. طبق قانون کشور هند، هر شخص خارجی که با شهروند هندی ازدواج کند میتواند تابعیت مضاعف بگیرد. هرکس که تابعیت مضاعف برای کشور هند بگیرد مثل شهروند هندی باید تابع قانون این کشور باشد و تمامی وظایفی که به ایشان داده میشود هیچ فرقی با دیگر شهروندان ندارد. کسی که تابعیت کشور هند می شود حق رای ندارد، در دفتر ریاست جمهوری و دادگستری نمی تواند کار کند و نمی تواند بعنوان کارمند این کشور باشد.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت هند

وقتی کشور هند را برای زندگی انتخاب میکنید و میخواهید شهروند این کشور شوید یا تبعیت داشته باشید باید تقاضای شهروند شدن بدهید. مدارک و اسناد قانونی که جهت این کار لازم است را میتوانید آماده کنید و سپس با توجه به فرم و مدارک لازم، جهت شهروند شدن به سفارتخانه ی هند در کشور خود رفته و اقدام کنید. شرط لازم برای شهروند شدن، به دنیا آمدن در هند است.

اگر در هند به دنیا نیامده باشید حداقل پدر مادرتان باید هندی باشند. باید قبلا در کشور هند 7 سال زندگی کرده باشید و حداکثر مدت زمان خروج شما از کشور کمتر 6 ماه شده باشد. اگر متاهل باشید تنها نیاز است 3 سال در کشور هند زندگی کرده باشید و همسرتان از شهروندان هندی باشد. ارائه ی گواهی سلامت جسمی و ذهنی به مسئولین کشور نیاز است و گواهی عدم سوپیشینه یا نداشتن سوابق کیفری خود را از اداره ی دادگستری در کشور خود بگیرید.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت هند

در صورتی که ازدواج کرده اید ضمانت حمایت مالی از شما جهت شهروند شدن توسط شوهرتان لازم است. اگر فرزند دارید یا میخواهید فرزند به دنیا بیاورید به راحتی می توانید شهروند این کشور شوید. اما زمانی که مجرد هستید باید خود به دولت هند ضمانت حمایت مالی بدهید که از طریق صورتحساب بانکی می توانید این کار را انجام دهید و اگر کار می کنید از طریق فیش حقوقی خود می توانید به دولت اثبات کنید که از پس هزینه های زندگی خود بر می آیید. راه دیگر برای شهروند شدن سرمایه گذاری در این کشور است.

شخص سرمایه دار باید 20 شهروند هندی را استخدام کند و در حدود 100 میلیون ریال هندی برای 18 ماه سرمایه داشته باشد تا بتواند به مدت 10 سال مجوز اقامت بگیرد و سپس شهروند این کشور شود. در صورتی که شخص بتواند از طریق مدرک آشپزی و آرایشگری به هند برود و در این حرفه ها کار کند بطوریکه برای اقتصاد کشور مفید و سودمند باشد می تواند پس از 3 سال کار کردن شهروند هند شود.

عده ای از طریق روزنامه نگاری و یا فوتبالیستی تقاضای شهروندی می کنند و پس از کار برای کشور هند شهروند این کشور می شوند. مهندسانی که وابسته به دولت کار می کنند پس از انجام پروژه های کاری، در صورتی که دولت از کارشان راضی باشد و عده ای از کارگران هندی را تحت پوشش قرار داده باشند می توانند شهروند این کشور شوند. مهاجرت تحصیلی به هندوستان نیز امکان پذیر است، شرایط این نوع مهاجرت را مشاورین موسسه میرداماد در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد اعتبار و ارزش پاسپورت هند

1-اعتبار پاسپورت هند چقدر است؟

پاسپورت هند رتبه 59 را دارد و به وسیله آن می توان به 58 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

2-آیا با استفاده از پاسپورت هند می توان بدون نیاز به ویزا به کشور های پیشرفته و مدرن سفر کرد؟

خیر ، فقط می توان به کشور های معمولی که جزو اتحادیه ها هستند بدون ویزا سفر کرد.

3-اگر با پاسپورت هند به صورت توریستی سفر کنیم چقدر می توانیم اقامت داشته باشیم؟

نهایتا 2 هفته.

4- اگر با پاسپورت هند به صورت کاری سفر کنیم چقدر می توانیم اقامت داشته باشیم؟

نهایتا یک سال که این زمان قابل تمدید است.

5-آیا کشور هند تابعیت مضاعف را قبول دارد؟

بله.

6-شرط گرفتن تابعیت مضاعف هند چی هست؟

خروج از کشور خود و مهاجرت به هند و ادامه زندگی در هند.

7-چطور می توان برای گرفتن تابعیت مضاعف در هند اقدام کرد؟

از طریق درخواست به دفتر ریاست جمهوری.

8-از چه راه هایی می توان برای دریافت تابعیت مضاعف هند و اخذ پاسپورت اقدام کرد؟

تولد فرزند ، داوطلبانه ، ازدواج ، سرمایه گذاری ، کاری.

9-شرایط زندگی برای کسانی که تابعیت مضاعف هند را می گیرند به چه صورت است؟

کسی که تابعیت کشور هند می شود حق رای ندارد، در دفتر ریاست جمهوری و دادگستری نمی تواند کار کند و نمی تواند به عنوان کارمند رسمی این کشور باشد.

10-شرایط اخذ پاسپورت هند از طریق تولد فرزند به چه صورت است؟

به دنیا آمدن در هند یا اینکه حداقل یکی از والدین هندی باشند.

11- شرایط اخذ پاسپورت هند از طریق داوطلبانه به چه صورت است؟

7 سال زندگی در هند که حداکثر زمان خروج شما از هند کمتر از 6 ماه باشد.

12- شرایط اخذ پاسپورت هند از طریق ازدواج به چه صورت است؟

همسر شما هندی باشد و حداقل 3 سال با او در هند زندگی کرده باشید.

13-چه مدارکی برای اخذ پاسپورت هند لازم است؟

مدارک شناسایی ، گواهی سلامت جسمی و ذهنی ، گواهی عدم سو پیشینه و نداشتن سابقه کیفری.

14- شرایط اخذ پاسپورت هند از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟

حدود 100 میلیون ریال هندی برای 18 ماه سرمایه داشته باشد و 20 شهروند هندی را استخدام کند.

15-آیا از طریق کاری هم می توان برای اخذ پاسپورت هند اقدام کرد؟

بله ، در صورتی که شخص بتواند از طریق مدرک آشپزی و آرایشگری یا سایر شغل ها به هند برود و در این حرفه ها کار کند بطوریکه برای اقتصاد کشور مفید و سودمند باشد می تواند پس از 3 سال کار کردن شهروند هند شود.

اسکرول به بالا