071-91009294  | 021-88724227  |

اعتبار و ارزش پاسپورت تایلند

اعتبار و ارزش پاسپورت تایلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله درباره ی تایلند و روش های مهاجرت به این کشور صحبت خواهیم کرد و شما می توانید جهت هر گونه سوال یا خدمات به ما در موسسه حقوقی میرداماد مراجعه کرده و از تمام مراحل کار مطلع شوید. کارشناسان ما در موسسه با بررسی تمام راه های ممکن بهترین شرایط در روش های قانونی مهاجرت به این کشور را به شما ارائه خواهند داد. در ادامه به اعتبار و ارزش پاسپورت تایلند اشاره شده است.

اعتبار گذرنامه و ارزش پاسپورت تایلند

دارندگان گذرنامه های رسمی و دیپلماتیک تایلند می توانند به 74 کشور بدون ویزا سفر کنند. پاسپورت کشور تایلند در رده دوم پاسپورت های معتبر جهان در رتبه 68 قرار دارد. با داشتن پاسپورت تایلند شما می توانید از حقوق شهروندی تایلند برخوردار باشید. با داشتن پاسپورت شما می توانید در تایلند کار و زندگی کنید. با توجه به اینکه تایلند یکی از محبوب ترین مکان های توریستی جهان است بسیاری از فرصت های تجاری در صنعت گردشگری فراهم است و شما به عنوان کسی که پاسپورت تایلندی دارید از این فرصت ها استفاده کنید.

همچنین هزینه زندگی در تایلند بسیار ارزان است و شما می توانید با حقوق متوسط تا سطح پایین هزینه های زندگی خود در تایلند را تامین کنید. اقلام عمومی مثل بنزین و مواد غذایی در تایلند ارزان هستند. با داشتن گذرنامه تایلندی شما میتوانید در آنجا ملک بخرید و برای هر نوع کاری درخواست دهید. شما می توانید از غذای عالی، طبیعت عالی، شهرهای بزرگ و جزایر بهشتی لذت ببرید. تایلند دارای همه چیز است.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت تایلند

کشورهایی که بدون ویزا یا با ویزای ورودی میتوان برای 90 روز با پاسپورت تایلند سفر کرد، آرژانتین، برزیل، هایتی، چیلی، پاناما،پرو، برمودا، کره جنوبی، اندورا، کنیا،ماداگاسکار، فیجی، جزایر سلیمان. کشورهایی که بدون ویزا یا با ویزای ورودی میتوان برای 60 روز با پاسپورت تایلند سفر کرد:

  • نپال
  • سومالی

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت تایلند

کشورهایی که بدون ویزا یا با ویزای ورودی میتوان برای 30 روز با پاسپورت تایلند سفر کرد: کامبوجیا،هنگ کنگ ، اندونزی، ماکائو، مالدیو، عمان، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، اوگاندا، زامبیا، تانزانیا، آذربایجان، تاجیکستان، تونگا، روانادا. همچنین با پاسپورت تایلند می شود برای 15 روز در بنگلادش و برای 14 روز در برونیا، بحرین، ایران، مالدیو، سوریه سفر کرد.

شرایط و قوانین تابعیت دوگانه یا مضاعف در تایلند

تابعیت دوگانه در تایلند به رسمیت شناخته نشده است. برای اینکه یک شهروند تایلندی شوید باید ملیت قبلی خود را رد کنید. البته شهروندان کشورهای غربی به عنوان مثال: ایالت متحده، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه می توانند در اکثر موارد تابعیت دوگانه یعنی هم تابعیت تایلند و هم ملیت اصلی خود را داشته باشند.

با داشتن تابعیت دو گانه حق ورود به هر دو کشور را تضمین می کنند و همچنین اعضای خانواده حق سفر ، تحصیل و کسب و کار در هر دو کشور را دارند همچنین توانایی مالکیت در هر دو کشور برای انها فراهم است و می توانتد از خدمات اجتماعی هر دو کشور استفاده کنند.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت تایلند

آیا گرفتن تابعیت تایلندی مشکل است؟ بارها و بارها شنیده ایم که مردم تایلند و مهاجران میگویند که تابعیت تایلندی برای خارجی ها غیر ممکن است، اما این طور نیست. در سال های اخیر قوانین کمی بهتر شده اند. برای اخذ تابعیت تایلند باید حداقل سه تا پنج سال قبل از درخواست در تایلند زندگی و کار کرده باشید. همچنین لازم است که بتوانید به زبان ساده تایلندی صحبت کنید و حداقل درکی از زبان داشته باشید. همچنین ممکن است از شما بخواهند که سرود ملی را بخوانید.

علاوه بر اینها شما باید مدارکی ارائه دهید که حداقل سه سال مالیات تایلند را پرداخت کرده اید؛ اگر شما با یک فردی که تابعیت تایلندی دارد ازدواج کرده اید کمک می کند که این روند سریع تر انجام شود. همچنین لازم است که نشان دهید هیچ محکومیت مجرمانه ای نداشته اید و رفتار اخلاقی را در زمانی که در تایلند بوده اید ،داشته اید. در زمینه های دیگر مانند سابقه سیاسی، بررسی محکومیت مربوط به مواد مخدر و سابقه جنایی نیز بررسی می شود.

شما باید در امد حداقل 80.000 در ماه داشته باشید، اگر با شهروند تایلندی ازدواج کرده باشید یا فرزندی داشته باشید که در تایلند به دنیا امده است این مبلغ به 30.000 در ماه کاهش می یابد.برای تابعیت شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید . همچنین نیاز است که در یک مصاحبه شرکت کنید و شاید به یک امتحان کتبی نیاز باشد. مراکز مختلفی وجود دارند که میتوانند به شما در گرفتن تابعیت کمک کنند اما شما میتوانید اینکار را خودتان با رائه مدارک زیر انجام دهید. (پنج نسخه از هر یک از مدارک)

  • پاسپورت
  • اسناد و مدارکی در تایید آدرس خود در تایلند
  • مجوز کار
  • سند ثبت نام خانه( در صورت وجود)
  • سند ازدواج( در صورت وجود)

تمامی این اسناد باید به تایلندی باشد و هزینه ترجمه به عهده متقاضی است. همچنین اگر با یک فرد تایلندی ازدواج کرده اید و در تایلند فرزندی به دنیا آورده اید باید کارت شناسایی یا پاسپورت اعضای خانواده و گواهی تولد را نیز ارائه کنید. اگر یک مدیر یا شریک یک شرکت در تایلند هستید باید مدارکی در مورد اینکه مالیات بر درآمد را پرداخت کرده اید ارائه دهید و اگر مشغول به کار هستید باید اسناد شغلی و جزیئات حقوق و دستمزد خود را ارائه دهید.

علاوه بر این باید اطلاعاتی در مورد حساب بانکی که حداقل باید 80.000 سپرده باشد ارایه دهید. هنگامی که درخواست خود را انجام دادید باید به اداره پلیس محلی بروید و در آنجا سوگند یاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد اعتبار و ارزش پاسپورت تایلند

1- با گذرنامه تایلند به چند کشور بدون ویزا می توان سفر کرد؟

دارندگان گذرنامه های رسمی و دیپلماتیک تایلند می توانند به 74 کشور بدون ویزا سفر کنند.

2- پاسپورت تایلند در جهان چه رتبه ای دارد؟

پاسپورت کشور تایلند در رده دوم پاسپورت های معتبر جهان در رتبه 68 قرار دارد.

3-مزیت های دارا بودن پاسپورت تایلند چیست؟

با داشتن پاسپورت تایلند شما می توانید از حقوق شهروندی تایلند برخوردار باشید. با داشتن پاسپورت شما می توانید در تایلند کار و زندگی کنید. با داشتن گذرنامه تایلندی شما میتوانید در آنجا ملک بخرید و برای هر نوع کاری درخواست دهید.

4- با پاسپورت تایلند به چه کشور هایی می توان بدون ویزا به مدت 90 روز سفر کرد؟

آرژانتین، برزیل، هایتی، چیلی، پاناما،پرو، برمودا، کره جنوبی، اندورا، کنیا،ماداگاسکار، فیجی، جزایر سلیمان.

5- با پاسپورت تایلند به چه کشور هایی می توان بدون ویزا به مدت 60 روز سفر کرد؟

  • نپال
  • سومالی

6- با پاسپورت تایلند به چه کشور هایی می توان بدون ویزا به مدت 30 روز سفر کرد؟

کامبوجیا،هنگ کنگ ، اندونزی، ماکائو، مالدیو، عمان، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، اوگاندا، زامبیا، تانزانیا، آذربایجان، تاجیکستان، تونگا، روانادا.

7- با پاسپورت تایلند چند روز بدون ویزا می توان در بنگلادش سفر کرد؟

15 روز

8- آیا می توان تابعیت دوگانه تایلند داشت؟

برای اینکه یک شهروند تایلندی شوید باید ملیت قبلی خود را رد کنید.

9- شرایط پرداخت مالیات برای اخذ تابعیت و پاسپورت تایلند چیست؟

شما باید مدارکی ارائه دهید که حداقل سه سال مالیات تایلند را پرداخت کرده اید

10- برای اخذ تابعیت و پاسپورت تایلند چند سال باید در این کشور زندگی کرد؟

باید حداقل سه تا پنج سال قبل از درخواست در تایلند زندگی و کار کرده باشید.

11- آیا اخذ تابعیت تایلند محدودیت سن دارد؟

برای تابعیت شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید .

اسکرول به بالا