071-91009294  | 021-88724227  |

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

حتی اگر زبان اصلی آموزش در مدارس کشور اوکراین، روسی و یا اوکراینی باشد بازهم برخی از محبوب ترین دانشکده های پزشکی برای دانش آموزان خارجی به زبان انگلیسی و به زبان های فرانسوی آموزش ارائه می دهند. بنابراین، برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین اکثر دانشجویان خارجی پس از تکمیل یک دوره آمادگی زبان مرتبط، واجد شرایط می شوند.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

پزشکی عمومی (MBBS) یکی از رشته های تحصیلی بسیار محبوب بین متقاضیان بین المللی کشور اوکراین به شمار می رود و طبق گزارش وزارت، این رشته انتخاب 31 درصد از جوانان خارجی را تشکیل میدهد. کشور اوکراین میتواند محبوب ترین مقصد برای تحصیل در رشته های پزشکی در محدوده اروپا باشد چرا که جوانان در این کشور به آموزش با کیفیت بالا اما با قیمتی کم دسترسی خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی زیادی هرساله اوکراین را برای تحصیل در رشته های MBBS انتخاب می کنند. از ماه جولای تا نوامبر،  حدود 4500 نفر برای تحصیل در رشته های پزشکی به کشور اوکراین سفر می کنند. اوکراین ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. از سال 2002، میزان تقاضا برای این رشته و تحصیل در اوکراین افزایش یافته است چرا که تدریس این دانشگاه بسیار خوب و هزینه های آن بسیار پایین است. متقاضیان خارجی به تنوع آموزشی این کشور جذب می شوند. برای تحصیل در رشته پزشکی عمومی می بایست 6 سال به تحصیل بپردازید و پس از آن برای گرفتن تخصص اقدام کنید. طی 25 سال اخیر، زبان تدریس در دانشگاه های این کشور انگلیسی و اوکراینی بوده است. مدارک دانشگاه های اوکراین معتبر هستند و در بیشتر کشورهای دنیا به رسمیت شناخته میشوند:

USMLE آزمون پروانه پزشکی ایالات متحده آمریکا، MCI انجمن پزشکی هند، PMDC انجمن پزشکی و دندانپزشکی پاکستان،  PLAB انجمن ارزیابی زبانشناسی و حرفه ای در انگلستان، SCHS کمیسیون تخصص های پزشکی عربستان سعودی، HPCSA انجمن مشاغل سلامت و پزشکی آفریقای جنوبی مدارک دانشگاه های اوکراین را تایید می کنند و به فارغ التحصیلان پس از شرکت در آزمون های مرتبط در هر کشور اجازه فعالیت می دهند.

اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین بسیار راحت است. متقاضیان نیازی به شرکت در آزمونهای تافل یا آیلتس نخواهند داشت. برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی در کشور اوکراین، دانشجویان می بایست شرایط زیر را داشته باشد:

  1. دانشجو می بایست قبل از تاریخ 31 دسامبر سالی که قصد اخذ پذیرش در دانشگاه را دارد، 17 سال تمام داشته باشد.
  2. متقاضی می بایست در دروس علوم (زیست شناسی، شیمی و فیزیک ) سال دوازدهم خود در یکی از آزمون های ارزیابی CBSE یا ISC و یا ازمون های مشابه، حداقل 50 درصد نمره را کسب کند.

مزایای تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشجویان خارجی می توانند در آزمون مدرک پزشکی ایالات متحده شرکت نمایند و وارد دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی ( کارآموزی ) ایالات متحده شوند. اعتبار نامه IMED توسط کمیته تحصیلی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG ) و شورای پزشکی کانادا (MCC ) مربوط به تشخیص صلاحیت فارغ التحصیلان جهت دریافت گواهینامه و پروانه کار،  شناخته شده می باشد. دانشگاه های اوکراین توسط سازمان جهانی بهداشت شناخته شده می باشد.

دانشجویان بین المللی واجد شرایط شرکت در آزمون پروانه پزشکی ایالات متحده و دریافت گواهی نامه ECFMG می باشند.  جهت دریافت گواهینامه ECFMG همه فارغ التحصیلان باید در هر دو مرحله اول و دوم ECFMG شرکت نمایند، ریز نمرات نهایی خود را ارائه دهند و یک کپی از مدرک فارغ التحصیلی خود جهت بازبینی تهیه کنند. پس از آنکه گواهینامه ECFMG صادر شد فارغ التحصیلان واجد شرکت در تحصیلات تکمیلی پزشکی ( آموزشات کارآموزی ) در ایالات متحده می باشند.

اغلب دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین توسط کمیته پزشکی کشور هند، شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان، انجمن پزشکی اروپایی و شورای پزشکی عمومی انگلستان ( ثبت نام محدود ) شناخته شده می باشند. اغلب دانشگاه های پزشکی اوکراین با بسیاری از موسسات علمی اتحاد جماهیر شوروی سابق و سراسر جهان در ارتباط می باشد. همچون آکادمی پزشکی لهستان، دانشگاه کمبریج، دانشگاه ویردن، کلینیک های اورژانس پزشکی آلمان،بلژیک،  اتریش و اسرائیل، مرکز پزشکی کاردیف ( در انگلستان)، مرکز پزشکی سنت اتین ( در فرانسه )، مرکز پزشکی نیویورک، جامعه پزشکی اوکراینی در کانادا و اتریش.

  • دانشجویان پزشکی کشور اوکراین واجد شرایط شرکت در آزمون پروانه پزشکی ایالات متحده ( USMLE ) و بسیاری از آزمون های دیگر هستند
  • دانشجویان پزشکی کشور اوکراین از نظر هیئت سنجش زبان تخصصی  ( PLAB ) در انگلستان، واجد شرایط هستند.
مزایای تحصیل پزشکی در اوکراین
مزایای تحصیل پزشکی در اوکراین

زبان های تحصیل پزشکی در اوکراین

زمانی که نوبت تحصیل پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی می رسد اوکراین یکی از بهترین مکان ها به شمار می رود.دانشجویان از سراسر جهان( انگلستان، اسکاندیناوی، آلمان، آفریقای جنوبی و غیره) با توجه به هزینه های  بسیار کم ، هزینه زندگی و کیفیت تحصیلات پزشکی(پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره) جذب میشوند.

حتی اگر زبان اصلی آموزش در مدارس اوکراین روسی باشد، برخی از محبوب ترین دانشکده های پزشکی در میان دانشجویان خارجی  به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی در دسترس هستند. بنابراین برای تحصیل پزشکی در اوکراین، اکثر دانشجویان خارجی در روسیه یا اوکراین پس از تکمیل یک سال دوره آماده سازی زبان مربوطه و یا آنها میتوانند به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنند.، دانشگاه دوره های مربوطه را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه میدهد.

تحصیل در رشته پزشکی در اوکراین،دانشجویان از کیفیت بالای تحصیلات بعضی از دانشگاه ها، با هزینه تحصیلات ارزان و هزینه های زندگی بهره مند می شوند. اگثر دانشگاه های پزشکی اوکراین آموزش پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری  و داروسازی و غیره بیش از 20 سال تجربه تدریس در زبان انگلیسی یا فرانسه دارند.

دوره های آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی اوکراین

با وجود سادگی در پذیرش موسسات پزشکی اوکراین هر شخصی که می خواهد وارد این موسسات آموزشی شود باید گواهی گذراندن موفقیت آمیز دوره مقدماتی پزشکی را داشته باشد. اما باید مشخص شود که اگر شما رتبه رضایت بخشی در دروس کلی داشته باشید می توانید بدون آماده سازی مقدماتی وارد دانشگاه های پزشکی شوید. سوالات زیادی در مورد این موضوع دارید؟ ما تلاش می کنیم که به سوالات اصلی شما پاسخ دهیم.

نخستین گام به سمت آینده شما به عنوان یک پزشک متخصص

اگر شما مدرکی ندارید که سطح دانش شما در موضوعاتی مثل شیمی،  فیزیک، ریاضی، زیست و دیگر دروس اصلی را ثابت کند شما باید دوره مقدماتی پزشکی را قبل از پذیرش بگذرانید. به عنوان یک قانون،  در اکثر موسسات مدت زمان این دوره ها 10 ماه است اما شرایط ممکن است با توجه به قوانین خاص در هر موسسه پزشکی در اوکراین متفاوت باشد.

حتی افرادی که نتایج تحصیلی قابل قبول در کشور خود ندارند این موقعیت برای آنها فراهم است که در دوره های خاص به عنوان داوطلبان بین الملل پذیرش شوند. نمره ها در هر درس نباید کمتر از 70% باشد.  برای شروع دوره های مقدماتی پزشکی به موارد زیر نیاز دارید:

  1. کپی اسکن گواهی تولد و پاسپورت
  2. تکمیل فرم درخواست با تمام اطلاعات ضروری
  3. مدرک دوره دبیرستان و نمرات در دروس اصلی( کپی اسکن ها)

تمام این مدارک را شما باید به ادرس ایمیل دانشگاهی که انتخاب کرده اید ارسال کنید.

هزینه دوره های آمادگی برای ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشگاه ملی پزشکی خارکف:

دوره آمادگی برای  رشته پزشکی – هزینه های تحصیل در هر ترم در دانشکده:

  • دوره های آمادگی برای رشته پزشکی:10 ماهه 1200 دلار
  • جزئیات هزینه اقامت / هتل: بین 400 تا 1000 دلار( سالیانه)
  • هزینه ثبت نام، هزینه پذیرش، هزینه بیمه به مدت یک سال، هزینه  یک سال پزشکی، هزینه یک سال اقامت دائم، هزینه وانت فرودگاه،مجوز از وزارت آموزش و پرورش و غیره 1900 دلار آمریکا
  • جمعا: 4000 دلار آمریکا
هزینه دوره های آمادگی برای ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین
هزینه دوره های آمادگی برای ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشگاه ایالتی پزشکی لاهانسک – هزینه کلی آمادگی برای رشته پزشکی:

  • هزینه های تحصیل: 10 ماهه
  • هزینه های تحصیل: 2500 دلار آمریکا

هزاران نفر از دانشجویان بین المللی از بیش از 110 کشور مختلف برای تحصیلات عالی و حتی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اوکراین درخواست میکنند که شما نیز می توانید برای شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی کشور اوکراین بهترین گزینه، یعنی مشورت با افراد با تجربه را پیش بگیرید. ما چنین افرادی را در موسسه حقوقی میرداماد گرد هم آورده ایم و بسته مشاوره ای کاملی را در ارتباط با آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین در اختیار شما قرار می دهیم.

سوالات متداول در مورد آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

1- مدت زمان تحصیل در رشته ی پزشکی عمومی در کشور اوکراین چند سال است ؟

برای تحصیل در رشته پزشکی عمومی می بایست 6 سال به تحصیل بپردازید و پس از آن برای گرفتن تخصص اقدام کنید. طی 25 سال اخیر، زبان تدریس در دانشگاه های این کشور انگلیسی و اوکراینی بوده است. مدارک دانشگاه های اوکراین معتبر هستند و در بیشتر کشورهای دنیا به رسمیت شناخته میشوند

2- کشور اوکراین برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل رشته ی پزشکی چه دانشگاهی میباشد ؟

دانشجویان بین المللی زیادی هرساله اوکراین را برای تحصیل در رشته های MBBS انتخاب می کنند. از ماه جولای تا نوامبر، حدود 4500 نفر برای تحصیل در رشته های پزشکی به کشور اوکراین سفر می کنند. اوکراین ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

3- شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه اوکراین برای دانشجویان بین المللی چیست ؟

اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین بسیار راحت است. متقاضیان نیازی به شرکت در آزمونهای تافل یا آیلتس نخواهند داشت. برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی در کشور اوکراین، دانشجویان می بایست شرایط زیر را داشته باشد
دانشجو می بایست قبل از تاریخ 31 دسامبر سالی که قصد اخذ پذیرش در دانشگاه را دارد، 17 سال تمام داشته باشد.
متقاضی می بایست در دروس علوم (زیست شناسی، شیمی و فیزیک ) سال دوازدهم خود در یکی از آزمون های ارزیابی CBSE یا ISC و یا ازمون های مشابه، حداقل 50 درصد نمره را کسب کند

4- مزایای تحصیل پزشکی در کشور اوکراین چیست ؟

دانشجویان خارجی می توانند در آزمون مدرک پزشکی ایالات متحده شرکت نمایند و وارد دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی ( کارآموزی ایالات متحده شوند. اعتبار نامه IMED) توسط کمیته تحصیلی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG ) و شورای پزشکی کانادا (MCC ) مربوط به تشخیص صلاحیت فارغ التحصیلان جهت دریافت گواهینامه و پروانه کار، شناخته شده می باشد. دانشگاه های اوکراین توسط سازمان جهانی بهداشت شناخته شده می باشد.

5- زبانهای تحصیل در کشور اوکراین جهت تحصیل رشته پزشکی چه هستند ؟

حتی اگر زبان اصلی آموزش در مدارس اوکراین روسی باشد، برخی از محبوب ترین دانشکده های پزشکی در میان دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی در دسترس هستند. بنابراین برای تحصیل پزشکی در اوکراین، اکثر دانشجویان خارجی در روسیه یا اوکراین پس از تکمیل یک سال دوره آماده سازی زبان مربوطه و یا آنها میتوانند به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنند.، دانشگاه دوره های مربوطه را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه میدهد.

6- برای شروع دوره های مقدماتی پزشکی به چه مواردی نیاز هست ؟

  • کپی اسکن گواهی تولد و پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست با تمام اطلاعات ضروری
  • مدرک دوره دبیرستان و نمرات در دروس اصلی( کپی اسکن ها)
  • تمام این مدارک را شما باید به ادرس ایمیل دانشگاهی که انتخاب کرده اید ارسال کنید .

7- دوره های آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی اوکراین چگونه است ؟

با وجود سادگی در پذیرش موسسات پزشکی اوکراین هر شخصی که می خواهد وارد این موسسات آموزشی شود باید گواهی گذراندن موفقیت آمیز دوره مقدماتی پزشکی را داشته باشد. اما باید مشخص شود که اگر شما رتبه رضایت بخشی در دروس کلی داشته باشید می توانید بدون آماده سازی مقدماتی وارد دانشگاه های پزشکی شوید .

8- سطح تحصیلات در دانشگاه اوکراین جهت رشته ی پزشکی چگونه است ؟

دانشجویان از کیفیت بالای تحصیلات بعضی از دانشگاه ها، با هزینه تحصیلات ارزان و هزینه های زندگی بهره مند می شوند. اگثر دانشگاه های پزشکی اوکراین آموزش پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و داروسازی و غیره بیش از 20 سال تجربه تدریس در زبان انگلیسی یا فرانسه دارند .

9- آیا دانشگاه های کشور اوکراین برای تحصیل پزشکی شهریه های تحصیل پایینی دارند ؟

زمانی که نوبت تحصیل پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی می رسد اوکراین یکی از بهترین مکان ها به شمار می رود.دانشجویان از سراسر جهان( انگلستان، اسکاندیناوی، آلمان، آفریقای جنوبی و غیره) با توجه به هزینه های بسیار کم ، هزینه زندگی و کیفیت تحصیلات پزشکی(پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره) جذب میشوند.

10- دانشجویان بین المللی واجد شرایط شرکت در آزمون پروانه پزشکی ایالات متحده و دریافت گواهی نامه میباشند چه کاری باید انجام دهند ؟

جهت دریافت گواهینامه ECFMG همه فارغ التحصیلان باید در هر دو مرحله اول و دوم ECFMG شرکت نمایند، ریز نمرات نهایی خود را ارائه دهند و یک کپی از مدرک فارغ التحصیلی خود جهت بازبینی تهیه کنند. پس از آنکه گواهینامه ECFMG صادر شد فارغ التحصیلان واجد شرکت در تحصیلات تکمیلی پزشکی ( آموزشات کارآموزی ) در ایالات متحده می باشند .

11- هزینه دوره های آمادگی برای ورودی دانشگاه های پزشکی اوکراین چقدر است ؟

  • دوره های آمادگی برای رشته پزشکی:10 ماهه 1200 دلار
  • جزئیات هزینه اقامت / هتل: بین 400 تا 1000 دلار( سالیانه)
  • هزینه ثبت نام، هزینه پذیرش، هزینه بیمه به مدت یک سال، هزینه یک سال پزشکی، هزینه یک سال اقامت دائم، هزینه وانت فرودگاه،مجوز از وزارت آموزش و پرورش و غیره 1900 دلار آمریکا
  • جمعا: 4000 دلار آمریکا

اسکرول به بالا