071-91009294  | 021-88724227  |

گلدن ویزای پرتغال

گلدن ویزای پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ویزای گلدن یا ویزای طلایی پرتغال را می توان از بهترین و سریع ترین راه های ممکن جهت سرمایه گذاری در کشور پرتغال به حساب آورد که یکی از بهترین راه های موجود جهت اخذ اقامت این کشور برای افراد خارج از اتحادیه اروپا نیز می باشد. با توجه به اینکه این روش مورد استفاده بسیاری از افراد در سرمایه گذاری در کشور پرتغال می باشد، همکاران پرتلاش ما در موسسه حقوقی میرداماد در این مقاله به شرح توضیحات مربوط به آن پرداخته اند. 

گلدن ویزا یا ویزای طلایی پرتغال

گلدن ویزای پرتغال یکی از محبوب ترین برنامه ها در اروپا و جهان می باشد. زیرا:

  • می توانید با گزینه های سرمایه گذاری مقرون به صرفه موجود اقامت دائم و شهروندی را طی 5 الی 6 سال کسب کنید.
  • تنها کافی است 7 روز در سال در پرتغال حضور داشته باشید.
  • پس از کسب اقامت پرتغال می توانید آزادانه و بدون ویزا در کل منطقه شنگن سفر کنید.
  • پس از کسب شهروندی این کشور، می توانید در هر یک از کشورهای اروپایی کار و زندگی کنید و چهارمین پاسپورت معتبر جهانی را دریافت کنید. 
  • این برنامه بر خلاف بسیاری از گلدن ویزاهای دیگر توسط OECD در لیست سیاه قرار نمی گیرد.

پرتغال کشوری امن و با ثبات است که سطح زندگی، خدمات درمانی و گزینه های تحصیلی بسیار با کیفیتی دارد. همچنین دارای خطوط هواپیمایی کارآمد و بهترین آب و هوا در کل قاره اروپا را دارد. متاسفانه اطلاعاتی که هنگام جستجو درباره گلدن ویزای پرتغال پیدا می کنید، اغلب غیر قابل اعتماد، نادرست و قدیمی هستند.

تاریخچه گلدن ویزای پرتغال: 

برنامه مجوز اقامت طلایی پرتغال(ARI) از سال 2012 به اجرا در آمده است و به شهروندان غیر اروپایی این امکان را می دهد تا در ازای سرمایه گذاری 5 ساله در این کشور مجوز اقامت ویژه ای را دریافت کنند. آنچه که این برنامه را منحصر به فرد می کند این است که سرمایه گذار تنها کافی است 7 روز در سال را برای حفظ اقامت خود در پرتغال حضور داشته باشد. این برنامه مزایای متعدد دیگری از جمله سفر بدون ویزا در کل منطقه شنگن را نیز شامل می شود. تا به امروز حدود 6000 سرمایه گذار خارجی از گلدن ویزا بهره مند شده اند، همچنین این برنامه برای اقتصاد پرتغال نیز سودآور است. تاکنون کل سرمایه گذاری های مستقیم از این طریق به 4 میلیارد یورو رسیده است. این خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران آینده است، زیرا این برنامه تقریبا از همه احزاب سیاسی پرتغال حمایت می کند. در حالی که دولت محافظه کار این برنامه را در سال 2012 معرفی کرده است، دولت فعلی ائتلاف سوسیالیستی تا پایان سال 2015 این برنامه را بیشتر گسترش داده است. تاکنون سهم زیادی از گلدن ویزا شامل اتباع چینی شده است (اگرچه اخیرا سهم آنها در حال کاهش است) و پس از آن به شهروندان برزیل، آفریقای جنوبی، ترکیه و روسیه اعطا گردیده است.

مدارک لازم برای گلدن ویزای پرتغال

به همراه درخواست ویزای طلایی پرتغال، شما باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • گذرنامه یا شناسنامه سفر معتبر
  • اثبات ورود قانونی به کشور پرتغال (به عنوان مثال ویزای اقامت کوتاه مدت شینگن)
  • اثبات بیمه درمانی (صادر شده از سه ماه گذشته)
  • گواهی سابقه کیفری از کشور مبدا/ محل اقامت (صادر شده در طی سه ماه گذشته)
  • شواهد پیروی از تعهدات مالیاتی و تامین اجتماعی دریافت پرداخت هزینه ویزای طلایی پرتغالی.
مدارک لازم برای گلدن ویزای پرتغال
مدارک لازم برای گلدن ویزای پرتغال

علاوه بر این متقاضیان باید تعهد خود را برای حفظ حداقل 5 سال سرمایه گذاری خود به همراه شواهدی از سرمایه گذاری نشان دهند. برای مثال:

یک بیانیه بانکی برای قراردادهای اشتغال سرمایه گذاری مالی برای اقدامات ایجاد شغل در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات برای تمدید ویزای طلایی پرتغال، از متقاضیان ممکن است خواسته شود. علاوه بر این شواهدی ارائه دهند که در طول مدت حداقل شرایط اقامت را رعایت کرده اند.

نحوه تهیه و درخواست ویزای طلایی پرتغال اگرچه این روند چندان پیچیده نیست، اما مستلزم جمع آورده اسناد و مدارک زیادی هم در پرتغال و هم در کشور مبدا شماست. اگر شما از قبل زبان پرتغالی را بلد نیستید، با یک بومی پرتغالی کار کنید.

مراحل درخواست اولیه چیزی شبیه به این است: یک شماره مالی پرتغالی(NIF) دریافت کنید و یک حساب بانکی محلی باز کنید. سرمایه گذاری خود را شناسایی و انجام دهید. (و قبل از نهایی کردن هرکاری با یک مشاوره حقوقی مستقل محلی مشورت کنید) کلیه اسناد و مدارک لازم را از کشور مبدا خود تهیه کنید. (حداکثر سه ماه قبل از ارسال درخواست خود) سپس همه این موارد را به زبان پرتغالی ترجمه کنید. مدارک لازم را در پرتغال را نیز تهیه کنید. (وکیل شما میتواند در زمینه کمک کند)

  • هزینه پردازش را پرداخت کنید.
  • تاریخ، ساعت و مکانی را انتخاب کنید که به صورت حضوری برای مصاحبه خود ملاقات کنید.
  • اوراق بهادار مستنداتی را که با درخواست ارائه شده است به مصاحبه حضوری خود بیاورید.
  • منتظر تصویب نهایی باشید.
  • کارت اقامت خود را بگیرید.

بخش قابل توجهی از روند مشابه را در پایان سال اول و سوم تکرار کنید. حال اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از مراحل بیندازیم: 

دریافت NIF و افتتاح حساب بانکی پرتغالی: دلیل نیاز به این مورد این است که شما به تایید یک بانک پرتغالی که وجوه را واریز کرده اید و سرمایه گذاری خود را انجام داده اید، نیاز دارید. برای باز کردن حساب بانکی به شماره ملی پرتغال NIF) ) نیاز دارید و این روند پیچیده ای نیست و می توان در کمتر از یک روز انجام داد. برای به دست آوردن IF) ) به عنوان کسی که دارای آدرس حقوقی ثابت در اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا نیست، به یک نماینده پرتغالی برای مقامات مالیاتی احتیاج دارید که آن شخص میتواند وکیل شما باشد.

حداقل سرمایه گذاری برای گلدن ویزا پرتغال

ویزای طلایی در پرتغال برای تشویق سرمایه گذاری از اتباع غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا طراحی شده است. ویزای طلایی پرتغال برای دریافت مجوز اقامت در پرتغال در کنار مزایای دیگر، برای سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا که حداقل مبلغی را طبق قانون سرمایه گذاری انجام می دهند، سریعا ارائه میشود. از زمان آغاز برنامه ویزای طلایی در سال 2012، بیش از 4200 ویزای طلایی پرتغال اعطا شده است، که بیش از 2.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری در این کشور را نشان میدهد. 

گزینه های سرمایه گذاری موجود چیست؟ 

سرمایه گذاری شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • انتقال سرمایه حداقل 1.000.000 یورو
  • ایجاد حداقل 10 شغل
  • کسب املاک و مستغلات با ارزش حداقل 500.000 یورو
  • دارایی املاک و مستغلات با ساخت و ساز که حداقل 30 سال ساخت باشد و یا در یک منطقه شهری واقع شده باشد، همراه با اجرای کارهای توانبخشی
  • حداقل سرمایه گذاری به 350.000 یورو
  • انتقال سرمایه حداقل به 350.000 یورو کاهش می یابد.
  • در تحقیقات انجام شده توسط موسسات تحقیقاتی عملی دولتی یا خصوصی که جزئی از سیستم ملی عملی و فنی باشد.
  • انتقال سرمایه حداقل 250.000 یورو به عنوان سرمایه گذاری یا پشتیبانی از تولیدات هنری، یا بازیابی یا حفظ میراث فرهنگی ملی.
  • حداقل انتقال 350.000 یورو سرمایه، به هدف دستیابی به واحد های سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری با هدف تامین سرمایه برای شرکتهایی که شرایط خاصی را برآورده میکنند. حداقل 350.000 یورو سرمایه برای انتقال یا افزایش سرمایه سهم یک شرکت با دفتر ثبت شده در پرتغال انتقال دهید. همراه با ایجاد پنج شغل دائمی به مدت سه سال.
شرایط دریافت گلدن ویزای پرتغال
شرایط دریافت گلدن ویزای پرتغال

شرایط دریافت گلدن ویزای پرتغال

ایده برنامه ویزای طلایی پرتغال جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق بخشیدن به اقتصاد پرتغال است. این ویزا همچنین به عنوان مجوز اقامت سرمایه گذاری شناخته می شود، زیرا سریعا اقامت ویزای طلایی پرتغال را در اختیار دارندگان ویزای طلایی پرتغال قرار می دهد. مجوز در پرتغال به مدت یکسال است که برای دوره های دو ساله قابل تمدید می باشد. پس از پنج سال دارندگان ویزای طلایی پرتغال می توانند برای اجازه اقامت دائم در پرتغال اقدام کنند. در حالی که پس از شش سال این امکان را خواهند داشت که در صورت برآورده شدن سایر شرایط قانونی، تابعیت پرتغال را با سرمایه گذاری تقاضا دهند.

افرادی که ویزای طلایی پرتغال را در اختیار دارند، حق دارند:

  • در پرتغال زندگی و کار کنند، به شرط آنکه در سال اول اقامت حداقل 7 روز در پرتغال اقامت داشته باشند و در هر سال بعدی به مدت 14 روز.
  • ورود بدون ویزا به کشورهای منطقه شینگن.
  • با ویزای پیوست به خانواده می توانند اقامت پرتغال را دریافت کنند.
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی و آموزش پرتغال.
  • آزادانه در املاک پرتغال سرمایه گذاری کنند.

یک مزیت مالیاتی اضافی برای ویزای سرمایه گذار پرتغال، این است که دارندگان این ویزا اگر در پرتغال کمتر از 183 روز در سال در پرتغال زندگی کنند، نباید مالیات بر درآمد جهانی بپردازند. در مورد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

نحوه درخواست ویزای طلایی پرتغال

درخواست ویزای طلایی پرتغال را می توان به صورت آنلاین از طریق وب سایت سرویس مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF) ارسال کرد. پس از اتمام ثبت نام، نماینده قانونی موظف است وکالتنامه امضاء شده توسط متقاضی ویزای طلایی پرتغال را تحویل دهد. 

مراحل اخذ شهروندی از راه گلدن ویزای پرتغال

مراحل درخواست و تجدید برنامه اولیه اکنون به صورت آنلاین و از جمله نسخه های مستندات پشتیبانی ارسال میشود. معمولا درخواست از طریق وکیل متقاضی تکمیل می شود و تایید آن نیز 6 ماه طول به طول می انجاند. البته از نظر فنی می توان همه کارها را به تنهایی نیز انجام داد، اما کاری سخت است. اگر می خواهید اعضای خانواده خود را نیز به همراه داشته باشید، درخواست آنها به طور همزمان ارسال کنید. هزینه پردازش 532.70 یورو برای متقاضی اول و 83.10 یورو برای هریک از اعضای خانواده می باشد. وقتی درخواست شما تصویب شد، هزینه تایید که 5.274.40 یورو می باشد را پرداخت کنید.

پس از ده تا بیست روز باید کارت اقامت خود را برای مدت یک سال اعتبار دریافت کنید.

سال اول: کارت اقامت به شما این امکان را می دهد تا بدون تقاضای ویزا اقدام به مسافرت آزادانه در کشورهای عضو شینگن کنید. (همچنان باید گذرنامه خود را نیز به همراه داشته باشید) در سال اول شما باید حداقل هفت روز را در پرتغال بگذرانید تا مجوز اقامت خود را دریافت کرده و یک کارت اقامت جدید دریافت کنید. باید حدود یک ماه قبل از انقضاء کارت اقامت فعلی خود، مراحل تجدید را طی فرآیند تجدید، بیومتریکها (اثر انگشت و غیره) و سوابق جنایی به روز را تهیه کرده و برای هر متقاضی مبلغی معادل 2.637.20 را بپردازید. علاوه بر این، هزینه پردازش برای متقاضی اول دوباره،532.70 یورو و برای متقاضیان دیگر (اعضای خانواده) 83.10 یورو می باشد.

سال دوم و سوم: کارت اقامت جدید شما به مدت 2 سال معتبر است. در این دوره شما باید حداقل 14 روز پیاپی یا غیر متوالی در پرتغال باشید. در پایان سال سوم، روند تجدید دیگری صورت می گیرد که عملا با روند در پایان سال اول یکسان است.

سال چهارم و پنجم: اکنون کارت اقامت دیگری دارید که اعتبار آن برای دو سال دیگر است و مجددا شما باید 14 روز در پرتغال باشید که می تواند بعد از سال پنجم، متوالی یا غیر متوالی باشد. سپس می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

توجه: در حالی که اکنون واجد شرایط اقامت دائم باشید، در نظر داشته باشید این احتمال وجود دارد که ظرف یک سال مقررات جدیدی تصویب شود که در حال حاضر راه را از طریق سیستم سیاسی طی می کند.

مزایای گلدن ویزای پرتغال
مزایای گلدن ویزای پرتغال

مزایای گلدن ویزای پرتغال

  • ورود و گردش آزاد دائم در پرتغال و 25 کشور دیگر عضو ناحیه شنگن
  • آزادی زندگی و یا کار در پرتغال (اگر نه، حداقل اقامت لازم 7 روز در سال اول و 14 روز در طول هر دو دوره 2 ساله بعدی بصورت متوالی یا غیر متوالی) و در عین حال حفظ اقامت دیگر (در صورت دلخواه)
  • امکان تبدیل شدن به (مقیم غیر ساکن) پرتغال، برای اهداف مالیاتی و در نتیجه پرداخت 10 سال مالیات ناچیز یا عدم پرداخت مالیات
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از 5 سال سرمایه گذاری اولیه
  • امکان اخذ تابعیت پرتغال پس از 5 سال سرمایه گذاری اولیه

این مزایا برای خانواده سرمایه گذار، از جمله همسر یا شریک زندگی، فرزندان زیر سن قانونی یا وابسته به همسر یا شریک زندگی، والدین وابسته به همسر یا شریک زندگی و خواهران و برادران زیر سن قانونی همسر یا شریک زندگی چنانچه به صورت قانونی تحت نظارت آنها باشند، نیز قابل اجرا می باشد؛

  • امکان سرمایه گذاری انعطاف پذیر و مقرون به صرفه
  • اقتصاد پایدار و ایمن و کشوری برای زندگی در آن و سرمایه گذاری 

برای ورود قانونی به کشوری دیگر به ویزا احتیاج دارید. مراحل تهیه ویزا خسته کننده است و به زمان نیاز دارد. بعضی اوقات مقامات مهاجرت می توانند درخواست صدور ویزای متقاضی را رد کنند که این بستگی به دلایل آنها دارد. در حالی که سرمایه گذاران طرح طلایی هرگز برای سفر به اروپا درخواست ویزا نمی کنند. آنها می توانند توسط ویزایی واحد از هر کشوری بازدید کنند و در آنجا تجارت نمایند.

کسب اجازه اقامت به ویژه در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا آسان نیست، بررسی دقیق در مورد متقاضی انجام می شود و یک مشکل جزئی ممکن است موجب رد درخواست اجازه اقامت شود. اگر یک سرمایه گذار برنامه طلایی در پرتغال باشید، گرفتن اجازه اقامت در کشور دیگری در اتحادیه اروپا آسان است. کشورهای اتحادیه اروپا می دانند که طرح طلایی برای افراد خارجی، در ساخت اقتصادشان سودمند است.

 مشاغل با رقابتی سخت مواجه هستند. اگر شرکتها با همان چالش ها روبرو شوند، رقابت منصفانه خواهد بود. تجارت افراد خارجی در بازار اتحادیه اروپا همیشه با ضرر همراه بوده است. دلیل این امر این است که آنها تنها افراد مالیات دهنده می باشند. این مالیات بر قیمت گذاری آنها تاثیرگذار است. آنها هزینه محصولات یا خدمات خود را افزایش می دهند و با افزایش قیمت ها و گرانی این کالا ها و خدمات مردم از خرید آنها اجتناب خواهند کرد.

 سرمایه گذارانی که حداقل پنج سال در برنامه طلایی مداومت داشته اند، شانس دریافت پاسپورت پرتغال را دارند و اخذ گذرنامه برای این متقاضیان آسان خواهد بود. این بدان دلیل است که آنها در این کشور زندگی و سرمایه گذاری کرده اند. همچنین دولت اهمیت آنها را در حمایت از اقتصادشان تشخیص می دهد. این تفکر باعث افزایش فرصت های دریافت سریعتر ویزا می شود.دولت پرتغال می داند که بیشتر سرمایه گذاران دارای خانواده هستند و برای اطمینان از راحتی سرمایه گذاران این امکان را برایشان فراهم می کند که با خانواده خود همراه شوند.

سرمایه گذاران می توانند با تمام اعضای خانواده خود در پرتغال زندگی کنند. اداره مهاجرت پرتغال اطلاعات بیشتری را در مورد این فرآیند در اختیار متقاضیان قرار می دهد. پس از اخذ اقامت دائم در پرتغال، این دولت سفر های شما را محدود نمی کند و می توانید اقامت در خارج از کشور را انتخاب کنید. هدف اصلی این برنامه، اضافه کردن به جمعیت نیست، بلکه جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد. اداره مهاجرت هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران طرح طلایی ندارد.

پس از معرفی این ویزا به عنوان یک فرصت طلایی جهت سرمایه گذاری در کشور پرتغال، افراد بسیاری از این طریق اقدام به مهاجرت و اخذ ویزای کشور پرتغال نموده اند. شما نیز در صورت تمایل به استفاده از این فرصت مناسب می توانید با شعب رسمی موسسه حقوقی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد گلدن ویزای پرتغال

1- برنامه ویزای طلایی پرتغال چیست؟

ویزای طلایی پرتغال یک برنامه دولتی است که اقامت در پرتغال را به افرادی که سرمایه گذاری در املاک به ارزش حداقل 500000 یورو یا ایجاد 10 شغل در پرتغال ایجاد می کنند، اعطا می کند.

2- چگونه می توانم ویزای طلایی برای پرتغال دریافت کنم؟

برای دریافت ویزای گلدن پرتغال باید سرمایه گذاری را برای حداقل مدت 5 سال حفظ کنید. در طول سال اول حداقل هفت روز را در پرتغال بگذرانید، سپس در هر دوره 2 ساله بعدی، کمتر از 14 روز در پرتغال نباشید.

3- آیا پرتغال اجازه تابعیت دوگانه را می دهد؟

پرتغال اجازه تابعیت دوگانه را می دهد.

4- آیا کشور پرتغال به سرمایه گذاران ویزای گلدن ارائه می دهد؟

بله، کشور پرتغال از کشور هایی است که ویزای گلدن ارائه می دهد.

5- معایب خرید ملک در پرتغال چیست؟

معایب خرید ملک در پرتغال اینست که اقامت باید دوبار در 2 سال تمدید شود و سپس اقامت دائم ارائه می شود.

6- آیا با دریافت ویزای گلدن پرتغال، می توان به سایر کشور ها سفر کرد؟

بله، شما می توانید با دریافت ویزای گلدن پرتغال، به سایر کشور های اتحادیه اروپا سفر کنید.

7- آیا می توانم از طریق ویزای گلدن پرتغال، شهروند این کشور باشم؟

ساکنان خارجی پس از شش سال اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال می توانند در اکثر موارد درخواست تابعیت پرتغال کنند.

8- حداقل میزان سرمایه گذاری در پرتغال برای دریافت ویزای گلدن چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه گذاری در پرتغال برای دریافت ویزای گلدن، 500000 یورو است.

9- آیا می توانید تابعیت پرتغال را خریداری کنید؟

پرتغال یکی از چندین کشور اروپایی است که اجازه اقامت کاملاً معتبر را برای کسانی که در پرتغال سرمایه گذاری می کنند ارائه می دهد و به آن ها ویزای گلدن را اعطاء می کند.

10- مراحل دریافت تابعیت پرتغال از طریق ویزای گلدن چگونه است؟

سرمایه گذاران می توانند از طریق ویزای گلدن پرتغال پس از 5 سال، اقامت دائم پرتغال را بدست آورند. بعد از گذشت 6 سال نیز، سرمایه گذاران می توانند برای تابعیت پرتغال اقدام کنند.

11- پاسپورت پرتغال چقدر قوی است؟

پرتغال یک کشور اتحادیه اروپا است، به این معنی که داشتن گذرنامه پرتغالی به صاحب خود حق زندگی، تحصیل و کار در اتحادیه اروپا را اعطا می کند. این کشور طبق شاخص پاسپورت در رده هجدهم قرار دارد. از نظر سفر بدون ویزا، یکی از قوی ترین گذرنامه های جهان است.

اسکرول به بالا