071-91009294  | 021-88724227  |

پیدا کردن کار در سوئد

پیدا کردن کار در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بازار کار سوئد یکی از پر رونق ترین ها در اروپا می باشد زیرا این کشور با آلمان، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی تبادل اقتصادی دارد. پیدا کردن کار در سوئد به هر دو زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیر است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با پیدا کردن کار در سوئد پرداخته است:

  • بازار کار سوئد
  • میانگین درآمد در سوئد
  • بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد
  • سایت های کاریابی در سوئد
  • شرایط پیدا کردن کار در سوئد
  • مهارت زبانی برای پیدا کردن کار در سوئد

جهت کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

بازار کار سوئد

سوئد به دلیل شرایط خوب کار مشهور است. این کشور موفق شده یک اقتصاد سرمایه داری را با یک سیستم رفاهی قوی ترکیب کند که همین موضوع، شرایط را برای مهاجران بسیار جذاب می کند. با وجود پیشرفت های ناچیز اخیر در اقتصاد، بازار کار سوئد همچنان رقابتی ترین در اروپا می باشد.سوئد از سیستم رفاهی بسیار خوبی برخوردار است و شرایط کار مناسبی راارائه می دهد. هفته کاری محدود به 40 ساعت است و به هر کارمند 25 روز تعطیلات پرداخت شده در سال داده می شود. حداقل دستمزد به صورت قانونی تعیین نمی شود، اما بین اتحادیه های کارگری و کارفرمایان تحت توافق های جمعی برای بخش های مختلف شغلی مذاکره انجام می گیرد. درگیری های اجتماعی در سوئد بسیار نادر است و بیشتر اختلافات کارگری بین کارفرمایان و سازمان های کارگری مربوط، قابل حل و فصل است.در سوئد نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی نرخ بیکاری نسبتاً کمی وجود دارد. کارشناسان پیش بینی می کنند که ممکن است نرخ بیکاری تا سال 2022 به 8٪ کاهش یابد. این میزان خصوصاً در مهندسی، بخش فناوری اطلاعات، بهداشت عمومی و آموزش اتفاق می افتد. جای خالی جمعیت سالخورده ای که تمایل به بازنشستگی زودهنگام دارند، احتمالاً در سال های آینده فرصت هایی را ایجاد می کنند.اگر به دنبال کار در سوئد هستید، توصیه می شود زبان سوئدی را یاد بگیرید زیرا این یک مزیت است. از آنجایی که سطح عمومی زبان انگلیسی در این کشور بالا است، این مهارت مزیت شما را از مزیت های بومیان بیشتر نخواهد کرد. همچنین ممکن است شما به مناطق کم جمعیت بروید، جایی که تقاضای کارگران ماهر بالاتر است، مانند شمال. با این حال، از آب و هوای سخت و شب های طولانی زمستان تاریک نیز در مناطق دور افتاده آگاه باشید اما این را هم در نظر بگیرید که امکان بالاتر بودن میزان حقوق وجود دارد.

میانگین درآمد در سوئد

امروزه سوئد یک اقتصاد پیچیده و پیشرفته دارد و این نشان دهنده بازار کاری با شرایط خوب است. اقتصاد سوئد در بازار صادرات متمرکز است و آلمان و انگلیس مقصد برتر محصولات سوئد هستند.بیشتر مشاغل موجود در سوئد برای متخصصان بسیار ماهر هستند. کارگران با مهارت کم شانس بسیار کمتری برای پیدا کردن کار دارند. بیشتر پناهندگان این کشور که در چند سال گذشته پذیرفته شده اند، قادر به کار کردن در بازار سوئد نیستند.شخصی که در سوئد مشغول به کار است به طور معمول درهر ماه 4400 یورو درآمد دارد. حقوق از 1200 یورو (پایین ترین میانگین) تا 20000 یورو (بالاترین میانگین) متغییر است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است.

بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد

سوئد دارای بازار فناوری اطلاعات فعال و در حال توسعه است. همه ساله، شرکت ها و استارتاپ های جدیدی تأسیس می شوند، به عنوان مثال Spotify ، King ، Klarna ، Mojang، TrueCaller، iZettle. استکهلم در رده بندی شاخص شهر دیجیتال اروپا (EDCi) رتبه دوم را به دست آورده و یکی از مناسب ترین شهرها برای افتتاح یک استارتاپ در زمینه تکنولوژی است. در سوئد اغلب داستان هایی در مورد چگونگی ترک شغل در یک شرکت سودآور و پایدار برای پیوستن به یک شرکت نوپا، یا باز کردن بیزینس شخصی خود می شنوید. جدا از استارتاپ ها بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Assa Abloy ، AstraZeneca ، Telia ، Electrolux ، Ericsson ، Volvo ، Skanska ، Atlas Copco ، H&M ، ICA وجود دارند و اینها تنها شرکت هایی نیستند که در سوئد تاسیس شده اند. گوگل، فیس بوک و آمازون با باز کردن مراکز داده و شعب جدید، به طور فعال در سوئد سرمایه گذاری می کنند. همچنین باید به شرکت های متوسط که هم پای شرکت های بزرگ و پویای استارتاپی در حال فعالیت هستند، اشاره کرد.

بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد
بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد

سایت های کاریابی در سوئد

آژانس اشتغال عمومی سوئد (Arbetsförmedlingen) از افرادی که به دنبال کار هستند پشتیبانی می کند. اطلاعات، مشاوره و پشتیبانی را ارائه می دهد. سپس بسیاری از سایتهای شغلی که بطور خصوصی کار می کنند وجود دارد که معمولاً برای یافتن شغل در سوئد استفاده می شود. این وب سایت ها معمولاً شامل لیست های شغلی (اغلب به زبان سوئدی) و کارکردهایی هستند که می توانید CV خود را بارگذاری کنید. برخی از این سایت های شغلی عبارتند از:

  • careerbuilder.se
  • jobb.blocket.se
  • jobbland.se
  • jobbmaskinen.se
  • jobbsafari.se
  • metrojobb.se
  • monster.se
  • stepstone.se
  • studentjob.se

لیست سایت های شغلی تدریس زبان انگلیسی:

  • europelanguagejobs.com
  • graduateland.com
  • LinkedIn’s job search portal
  • neuvoo – global job source
  • Thelocal.se/jobs

آژانس های استخدامی با لیست های شغلی زیاد:

  • Academic Work
  • Adecco
  • Incluso
  • Manpower
  • OnePartnerGroup
  • Randstad
  • TNG
  • Undutchables

شرایط پیدا کردن کار در سوئد

برای پیدا کردن کار در سوئد بهتر است به سایت های کاریابی سر بزنید، موسسات زیادی جایگاه های شغلی بالقوه را در این سایت ها تبلیغ می کنند. رزومه ای برای خود آماده کرده که خلاصه ای از پیشینه حرفه ایتان باشد. رزومه شما باید یک تا دو صفحه بوده و یک مرور کلی از تجربه کاری، مطالعات، دستاوردها یا جوایز، مهارت هایتان را در برگیرد. در صورت بررسی اسناد شما توسط شرکت و رسیدنتان به مرحله مصاحبه، 50% مراحل استخدام را رفته اید و با شما تماس گرفته می شود. کارفرما از قبل صلاحیت های اساسی شما را می داند. در طی مصاحبه، این شانس را دارید که اشتیاق خود را برای کار نشان دهید و به کارفرما این احساس را بدهید که به عنوان یک شخص مستعد می توانید قابل اعتماد باشید. اگر برخی از سؤالاتی که مستقیماً مربوط به کار نیستند تعجب نکنید، آماده شوید تا در مورد خانواده خود و کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید نیز صحبت کنید.اگر از خارج از کشور متقاضی کار در سوئد هستید، اولین مصاحبه شما ممکن است از طریق تلفن یا کنفرانس ویدیویی انجام شود (به عنوان مثال اسکایپ) و اگر از شما دعوت شده است برای مصاحبه به سوئد بیایید، این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است شهروندان کشورهای خاص به ویزای مشخصی احتیاج داشته باشند.

شرایط پیدا کردن کار در سوئد
شرایط پیدا کردن کار در سوئد

مهارت زبانی برای پیدا کردن کار در سوئد

بازار کار سوئد بیشتر با مهارت های زبان سوئدی جلو می رود و حتی مهارت های اساسی زبان سوئدی می تواند شما را از سایر نامزدهای بین المللی برتر جلوه دهد.اگر شغلی به زبان انگلیسی تبلیغ شده باشد، قطعاً این امکان وجود دارد که به هیچ وجه به زبان سوئدی احتیاج نداشته باشید و شرکت هایی که با بازارها و مشتری های انگلیسی صحبت می کنند ممکن است به کارمندان انگلیسی زبان نیاز داشته باشند اما مورد عجیبی نیست که دانستن زبان محلی یک مزیت بزرگ خواهد بود حتی اگر اصلاً از آن برای مکاتبات کاری استفاده نکنید، این راهی برای نشان دادن خودتان به کارفرمایان بالقوه است که نسبت به محیط بازار کار متعهد هستید و علاقه به پیشرفت در سمت های بهتر دارید و نشان می دهد که شما مثلاً قادر به گفتگو با همکاران به زبان رسمی کشور می باشید.خبر خوب این است که خیلی ساده می توان زبان سوئدی خود را بدون اینکه در کشور سوئد وقت بگذرانید در یک سطح خوب یاد بگیرید. برنامه های تلفن های هوشمند مانند Duolingo و Memrise را امتحان کنید، دوره رایگان آموزش سوئدی که توسط موسسه های سوئدی در بخش زبان سوئدی The Local تدریس می شود یا کتابهای سوئدی، فیلم های YouTube، پادکست ها و… را پیدا کنید.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به بازار کار سوئد، میزان درآمد در این کشور، بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد، شرایط پیدا کردن کار، میانگین درآمد در حوزه های مختلف، مهارت زبانی لازم برای یافتن شغل مناسب در سوئد، مهاجرت به سوئد آگاه شدید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن شغل در سوئد با مشاوران مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کرد.

سوالات متداول در مورد پیدا کردن کار در سوئد

1- درآمد متوسط مشاغل در سوئد چقدر است؟

درآمد متوسط در کشور سوئد 3500 یورو در ماه می باشد.

2- بازار کار در سوئد چگونه است؟

بازار کار سوئد بسیار پر رونق می باشد.

3- آیا با مهارت زبان انگلیسی می توان در سوئد کار پیدا کرد؟

بله به دلیل اینکه در سوئد مهارت انگلیسی متداول است، مشاغل انگلیسی زبان نیز موجود است.

4- بهترین حوزه برای پیدا کردن کار در سوئد کدام است؟

بهترین حوزه کاری در سوئد فناوری اطلاعات می باشد.

5- آیا برای پیدا کردن کار در سوئد مدرک آیلتس لازم است؟

خیر هیچگونه مدرک کتبی برای اثبات مهارت زبان لازم نیست.

6- آیا از خارج از کشور سوئد می تواند درخواست کار داد؟

بله می توانید رزومه خود را برای شرکت ها بفرستید و در صورت گرفتن کار به سوئد بروید.

7- آیا سوئد به افراد خارج از اتحادیه اروپا ویزای کاری می دهد؟

بله در صورتی که جاب آفر داشته باشید می توانید ویزای کار سوئد را دریافت کنید.

8- نرخ بیکاری در سوئد چگونه است؟

نرخ بیکار در سوئد حدود 9.8% می باشد.

9- آیا در بازار کار سوئد بین خارجی ها و شهروندان تبعیض قائل هستند؟

خیر در سوئد هیچونه تبعیض نژادی در بازار کار وجود ندارد.

10- ساعت کاری در سوئد چگونه است؟

در هفته حدود 40 ساعت باید کار کنید.

11- آیا پیدا کردن کار در سوئد آسان است؟

بله در صورت داشتن تخصص در زمینه های مورد نیاز سوئد، کار پیدا کردن آسان است.

اسکرول به بالا