071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار از راه دور ایسلند در دوران کرونا

ویزای کار از راه دور ایسلند در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کشور های مختلف شرایط خاصی را برای هر کشور به وجود آورده است. در واقع دولت ها برای جبران ضرر های ناشی از این بیماری اقدامات گوناگونی را اخذ کرده اند. همه گیری ویروس کرونا خصوصا در بخش های مهاجرتی و همچنین اقتصادی کشور ها را تحت تاثیر قرار داده است و مشکلات بسیاری را در این زمینه به وجود آورده. در این میان بسیاری از شغل ها به صورت از راه دور ارائه می شوند. به این دلیل اخبار جدیدی مبنی بر ویزای کار از راه دور ایسلند در دوران کرونا منتشر شده که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

ویزای کار از راه دور ایسلند در دوران کرونا

همه گیری ویروس کرونا بر شرایط مهاجرت به ایسلند و خصوصا کار در ایسلند تاثیر بسیاری داشته است. عموم کار ها در این کشور و کشور های دیگر به صورت دورکاری و در منزل انجام می شود. به همین دلیل دولت تصمیم به ارائه ویزای کار از راه دور ایسلند در دوران کرونا گرفته است. از این رو طبق قانون ارائه شده توسط دولت ایسلند، افرادی که از کشور های دیگر به صورت دورکاری مشغول به کار هستند، می توانند برای ویزای طولانی مدت ایسلند درخواست نمایند. بر طبق این ویزا، متقاضیان می توانند اعضای خانواده خود را هم وارد این کشور نمایند.

این افراد با داشتن ویزای دورکاری ایسلند می توانند بیش از ۶ ماه دراین کشور بمانند. این تصمیم در پی اقداماتی است که توسط وزیر گردشگری ، صنعت و نوآوری ایسلند همراه با وزیر دادگستری و وزیر دارایی و امور اقتصادی اعمال شده است. از طریق این اقدام ، اتباع غیر EEA بیش از شش ماه مجاز به اقامت در ایسلند خواهند بود. شرایط همه گیری ویروس کرونا شرکت ها را وادار کرده است تا تغییرات جدیدی در نحوه کار خود ایجاد کنند و کارکنان را به کار از راه دور ترغیب نمایند. 

مهاجرت به ایسلند در دوران کرونا

وزیر گردشگری ، نوآوری و صنعت ایسلند در ارتباط با مهاجرت از طریق ویزای دورکاری ایسلند نکاتی را ارائه داده است. وی افزود: افرادی که مایل به دریافت مجوز اقامت در ایسلند هستند، باید یک رابطه شغلی ، درآمد و همچنین بیمه درمانی ارائه دهند. او در ادامه گفت: ما می خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه در رابطه با مالیات ، هیچ مانعی وجود ندارد و به افراد اجازه کار در شرکت های ایسلندی را بدهیم.

ما معتقدیم که این افراد با خود تجربه و ارتباطات ارزشمندی را به همراه خواهند آورد که به سود ایسلند در مسیر بهبود اقتصادی خود از اثرات همه گیری بیماری کووید نوزده خواهد بود. تعداد کشور هایی که مرز های خود را بروی کارمندان از راه دور باز کرده اند روز به روز در حال افزایش است. امروزه ۱۶ کشور این روند را در پیش گرفته اند. این کشور ها عبارتند از: موریس، جزایر کیمن، آنتیگوا و باربودا ، دبی ، امارات متحده عربی آروبا، باربادوس ، استونی، برمودا، جورجیا، جمهوری چک، پرتغال، اسپانیا ، آلمان و مکزیک. از این رو متقاضیان می توانند برای اخذ این مدل ویزا اقدام نمایند. 

اسکرول به بالا