071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ از تمام کشور ها صورت می گیرد. موسسه میرداماد با اطلاعات بروز و بهره مندی از مشاوران مجرب در حوزه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ و قوانین حقوقی تحصیل و اعزام دانشجو تمامی مشاوره ها در این خصوص را به طور دقیق در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ عضو منطقه شنگن است. دارندگان ویزای شنگن قادر به حرکت آزادانه در اروپا هستند. با یک ویزای تحصیلی شنگن، امکان ورود به کشور های اروپایی در سراسر منطقه شنگن وجود دارد. دارندگان گذرنامه برخی کشورهای دیگر می توانند از همین قانون استفاده کنند. شهروندان اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس نیازی به اخذ ویزا یا مجوز ندارند.

برای اکثر کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ هستند، ویزا لازم است. درخواست ویزای تحصیلی بایستی از طریق سفارت یا کنسولگری لوکزامبورگ ارسال گردد، یک گذرنامه معتبر، مدارک سفر، جزئیات اقامت و یک بلیط بازگشت جزو مواردی است که برای اخذ ویزا ضروری است. افرادی که ویزا را اخذ می کنند بایستی ظرف سه روز در اداره دولتی (اداره های محلی) یک گواهی ورود را پر کنند.

اگر دوره تحصیلی شما بیش از سه ماه است، لازم است قبل از رسیدن مدرک اقامت دانشجویی را از وزارت مهاجرت درخواست دهید. علاوه بر آن می توانید درخواست خود را در کنسولگری یا سفارت محلی ارسال کنید. اگر سفارت لوکزامبورگ در کشور شما در دسترس نیست، میتوانید درخواست خود را به سفارت هلند و بلژیک ارسال نمایید.

تمامی اسناد لازم را آماده کنید، اسناد را ترجمه کنید و درخواست خود را ارسال نمایید، روند اخذ ویزا سه ماه طول می کشد. ممکن است به شما اجازه داده شود با ویزای تحصیلی خود به کار نیز مشغول شوید، البته شما بایستی واجد شرایط آن شغل باشید. به یاد داشته باشید که اگر رزومه شما برای لوکزامبورگ جذاب باشد، مجوز ها آسان تر به دست می آیند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

هنگام ورود به قلمرو لوکزامبورگ برای تحصیل، باید اسناد مسافرتی معتبر (ویزا و گذرنامه) و همچنین اجازه اقامت داشته باشد. همه افراد باید ظرف سه روز پس از ورود به لوکزامبورگ اعلامیه ورود را به اداره کمونی که در آن قصد اقامت دارند اطلاع رسانی کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی مدارک زیر را بایستی ارائه نمایید:

  • سند سفر معتبر (گذرنامه و در صورت لزوم، ویزا یا مجوز اقامت یا مجوز صادر شده توسط یکی دیگر از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا)
  • مجوز اقامت اولیه
  • سندی که نشان دهد هنگام ورود به لوکزامبورگ محل اقامت دارید.
  • چک آپ پزشکی
  • یک معاینه پزشکی توسط یک پزشک قانونی که در لوکزامبورگ مورد تأیید است و برای مثال یک پزشک عمومی یا پزشک متخصص، پزشکی داخلی
  • یک آزمایش TB که توسط اتحادیه بهداشت و رفاه اجتماعی (Ligue médico-sociale – LMS) مورد تایید باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

پس از دریافت نتایج این معاینات، اداره پزشکی مهاجرت (اداره مهاجرت خدماتی) (SMI) اداره ملی بهداشت (Direction de la Santé) یک گواهی پزشکی صادر می کند که به اداره مهاجرت (Direction de مهاجرت) وزارت امور خارجه (وزارت امورخارجه امور خارجه) اجازه داده می شود که درخواست ویزای تحصیلی لوکزامبورک مورد بررسی قرار گیرد.

دانش آموز کشورهای دیگر که قصد تحصیل در کشور لوکزامبورگ را دارند بایستی در عرض 3 ماه پس از ورود به لوکزامبورگ درخواست اجازه اقامت دائم را به اداره مهاجرت وزارت امور خارجه و اروپا ارسال کند. مجوز اقامت اولیه برای ورود دانش آموزان تنها برای 3 ماه معتبر می باشد. مدارک زیر باید همراه با فرم درخواست ویزا تحصیلی ارسال شود:

  • یک نسخه کپی از صفحات گذرنامه معتبر همراه با اصل آنها
  • یک نسخه از مجوز اقامت
  • یک نسخه از اعلامیه ورود معتبر
  • گواهی پرداخت مبلغ 80 یورو

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه لوکزامبورگ

اگر شریک زندگی شما و همچنین شما شهروندان اتحادیه اروپا (یا از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا کنفدراسیون سوئیس) هستید و مایلید کمتر از 3 ماه در لوکزامبورگ اقامت داشته باشید، نیازی به انجام هیچ کاری ندارید. شما فقط باید یک کارت شناسائی معتبر ملی یا گذرنامه داشته باشید. به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا، شما آزادانه می توانید در اتحادیه اروپا حرکت می کنید. با این وجود اگر اقامت بیشتر از 3 ماه طول بکشد، بایستی حضور خود را در کمون ثبت نمایید، تا زمانی که به طور غیر منطقی وابسته به رفاه اجتماعی نباشید حضور شما هیچ مشکلی ایجاد نمیکند.

هر عضو نزدیک خانواده شما حق دارد که در کشور جدید به شما ملحق شود. اگر شما در اتحادیه اروپا زندگی می کنید، البته شما باید بتوانید ماهیت روابط دراز مدت خود را ثابت کنید و رابطه خود را به اداره مهاجرت امور وزارت امور خارجه و اروپا درخواست کنید. اگر فرزندی مشترکی دارید، باید اسنادی را به اشتراک بگذارید که نشان دهد شما مسئولیت آن فرزند را به عهده دارید. اگر شما یک زن و شوهر بدون فرزند هستید، شما باید نشان دهید که رابطه قوی، پایدار و طولانی مدت با یکدیگر دارید و با ارائه اسناد و مدارک این رابطه را نشان دهید.

شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید اما شریک زندگی یا همراه شما نیست. اگر شریک زندگی شما یک ملیت خارجی دارد،اگر اعضای خانواده شما باشد میتواند اقامت دائم لوکزامبورگ را به دست آورد. اگر رابطه شما به صورت قانونی ثبت نشده است، شریک زندگی یا همراه شما باید قبل از ورود به لوکزامبورگ، یک گذرنامه معتبر و، در صورت لزوم، یک ویزای ورودی داشته باشد.

هر دو شما شهروندان کشور غیر اروپایی هستید. شما باید گذرنامه معتبر داشته باشید و براساس ملیت همسر یا شریک زندگی شما، یک ویزای کوتاه مدت برای اقامت در لوکزامبورگ برای کمتر از 90 روز نیاز دارید. دیگر مدارک لازم باید شامل مدارک باشد که نشان دهد که شریک زندگی شما برای مدت زمان اقامت خود و همچنین بازگشت به کشور مبدا، دارای منابع مالی کافی است. اگر اینطور نیست، شما وظیفه دارید هزینه های زندگی همسر یا همراهتان را بپردازید.

هزینه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

هزینه های مربوط به ویزا عبارتند از هزینه های اداری برای پردازش درخواست های ویزای تحصیلی، هزینه پاسپورت می باشد. هزینه ویزای تحصیلی بسته به کشور مبدا متفاوت است هزینه ویزای تحصیلی به طور معمول بین 50 دلار الی 80 دلار آمریکا می باشد. علاوه بر آن بر حسب تصمیم اداره مهاجرت ممکن است مقداری هزینه مالیات برای ویزای اقامت نیز به آن اضاف گردد.

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت 60 تا 80 دلار
  • ویزای تحصیلی اقامت طولانی 50 تا 70 دلار

دانشجویان و افراد متقاضی جهت اطلاع از تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ می توانند برای دریافت اطلاعات از طریق مشاوره های رایگان تلفنی، این اطلاعات را از مشاوران موسسه حقوقی میرداماد بدست آورند.

اسکرول به بالا