071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی عمان

ویزای تحصیلی عمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سلطنت عمان و مسقط پایتخت آن یک جواهر کوچک از آموزش و پرورش عربی است. این کشور ایده آل برای تحصیل در یکی از برنامه های مربوط به گردشگری است. مسقط به عنوان یکی از مهمان نوازترین و امن ترین پایتخت های جهان شناخته شده است. حدود 1 میلیون نفر از ملیت های مختلف در منطقه متروپولیتن زندگی می کنند. در ادامه مقاله به ویزای تحصیلی عمان اشاره شده است.

دریافت ویزای تحصیلی عمان

 اگر شما یک دانشجوی بین المللی و غیر ساکن عمان هستید و به دنبال تحصیل در عمان هستید، نیاز به یک ویزا برای تحصیل دارید. الزامات اصلی برای ویزای دانشجویی در عمان یک حامی محلی است که در طول اقامت مسئولیت شما را بر عهده می گیرد. این حامی مالی باید مجوز از مقامات مربوطه برای ایجاد یک موسسه آموزشی یا تمرینی داشته باشد. شرایط ویزا به عنوان به شرح زیر است:

  • اعتبار ویزا: ظرف شش ماه از تاریخ صدور
  • مدت اقامت در عمان: محدوده یک تا دو سال از تاریخ ورود
  • اعتبار برای تمدید: برای یک دوره مشابه در مورد ادامه تحصیل، با یک تایید نامه از موسسه آموزشی
  • تعداد ورودی ها: ورودی های مالتیپل
  • هزینه ها: 20 ریال عمانی

مدارک ویزای دانشجویی در عمان

 ویزای تحصیلی عمان به درخواست یک حامی محلی و مسئولیت او به عنوان یک خارجی که به عنوان دانشجو به عمان می آید اعطا می شود. ارسال فرم درخواست جهت ویزای دانشجویی عمان از طریق وب سایت در دسترس است، تأیید و مهر تایپ شده توسط حامی مالی و تایپ شده به عربی برای ملل عربی و به زبان انگلیسی برای ملل غیر عربی که شامل مدارک زیر می شود:

  • دو عکس (4 × 6) سانتی متر
  • کپی پاسپورت خارجی، به شرطی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه نباشد.
  • کپی نمونه امضا معتبر، توسط وزارت تجارت و صنعت برای بخش خصوصی
  • در صورتی که درخواست توسط شخص دیگری غیر از حامی ارائه شده باشد، نماینده باید عمانی باشد و دارای مجوز کتبی از اداره گذرنامه و مسکن به عنوان اسپانسر باشد.
  • نامه ای از حامی مالی که توضیح دهنده نوع تحصیل و مدت زمان می باشد.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه عمان

ویزای همراه به همسر و فرزند پناهندگانی داده میشود که زیر 21 سال سن دارند. به کسی که همسر مرد عمانی میشود و در وزارت مرزی کشور، ازدواج خود را ثبت کرده باشند ویزای همراه تعلق میگیرد. شرایط داشتن چنین ویزایی بدین گونه است: ویزا برای دو سال از زمان ثبت تاریخ پاسپورت شخص اعتبار دارد. از کشور میتواند خارج شود. شخص پناهنده باید یک شغل مطابق با قوانین دولت عمان داشته باشد. در خانه ی اجاره ای زندگی کند و در سند خانه نام شخص پناهنده ذکر شده باشد.

حقوقی در حدود 600 ریال عمان داشته باشد (کمتر از این مقدار ذکر شده نباشد). سند ازدواج زنی که همسر مرد عمانی میشود باید به سفارتخانه ی عمان فرستاده شود تا تایید شود و وزارت مرزی کشور باید این اطلاعات را تصدیق کند. برای دریافت ویزای همراه باید مدارک لازم را از وبسایت عمان دانلود کنید و به زبان عربی(برای ملتهای عرب زبان) و انگلیسی ( برای ملتهای غیر عرب زبان) پر کنید.

سندی از دولت عمان مبنی بر اینکه کار میکنید، بگیرید و فیش حقوقی خود را آماده داشته باشید. درصورتی که همراه شما از کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، فیلیپین، اندونزی، سری لانکا، سوریه و نپال باشد، گواهی سلامت از دولت عمان باید داشته باشید تا از سلامت جسمی و روحی شما اطمینان حاصل کنند.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه عمان

ویزای همراه به همسر شخصی که در عمان زندگی میکند تعلق میگیرد و فرزندان این شخص باید زیر 21 سال سن داشته باشند. همچنین اگر با مردی عمانی ازدواج کنید میتوانید ویزای همراه بگیرید و حتما باید تاییدیه سند ازدواج از وزارت امور داخله بگیرید. مدت اعتبار ویزا 6 ماه از زمان صدور آن می باشد و تا دو سال بعد از زدن مهر بر روی ویزا قابل استفاده است. هزینه ی ویزای همرا در حدود 20 ریال عمانی میشود و برای تمدید مجدد 50 ریال عمانی باید هر ماه پرداخت کنید.

برای اخذ ویزای همراه، یک ضامن عمانی باید با مسئولیت خود شما را ساپورت کند و این شخص باید از نظر قانونی شهروند کشور باشد و در قبال اطلاعات شخصی شما که در فرم مخصوص پر میکنید مسئولیت پذیر باشد. صدور ویزا برای فرزندان همراه یک شرط دارد: سن فرزندان بیشتر از 21 سال نباشد. صدور ویزا برای برادران و خواهران همراه: سن این اشخاص بیشتر از 18 سال نباشد و مدرکی مبنی بر اینکه خانواده ای که آنها را از نظر مالی ساپورت کند خارج از عمان نداشته باشند.

ویزای همراه یا خانواده در صورت ابطال ویزای شخص ضامن، باطل می شود. جهت دریافت ویزای همراه باید از وبسایت فرمهای مورد نیاز را بگیرید و اطلاعاتتان را صحیح و دقیق وارد کنید و به زبان عربی(برای ملت های عرب زبان) و انگلیسی (برای ملتهای غیر عرب زبان) تایپ کنید. سند ازدواج (در صورتی که ویزا برای همسر می باشد) یا اثبات رابطه ی خویشاوندی (در صورتی که همراه، خواهر یا برادر باشد) لازم است. سند ازدواج باید توسط وزارت امور داخله تایید شود. گواهی سلامت پزشکی، توسط وزارت بهداشت باید تایید شود و در پرونده گذاشته شود.

هزینه ویزای تحصیلی عمان
هزینه ویزای تحصیلی عمان

هزینه ویزای تحصیلی عمان

هزینه ی ویزای تحصیلی عمان با توجه به یکی از سه مراحلی که برای پر کردن مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا و روند جواب دهی انتخاب میکنید متفاوت است. در فرم خود میتوانید یکی از سه گزینه ی جواب دهی را انتخاب کنید: جواب دهی استاندارد برای دریافت ویزای تحصیلی: در حدود 72 ساعت طول میکشد که درخواست شما توسط کشور عمان بررسی شود و ویزای تحصیلی برای شما به ایمیلتان ارسال گردد. هزینه ی این ویزا در حدود 82 دلار می شود.

روند جواب دهی سریع برای اخذ ویزای درسی: حدود 48 ساعت طول میکشد تا دولت همان درخواست ویزای شما را بررسی کند و ویزای تحصیلی برایتان ارسال کند. هزینه ی این ویزا 132 دلار میشود. روند بسیار سریع جواب دهی به درخواست ویزای تحصیلی عمان: 12 ساعت طول میکشد تا پرونده شما بررسی شود و ویزای تحصیلی برایتان ایمیل شود. هزینه ی این ویزا 162 دلار میشود. اگر یکبار بخواهید وارد کشور عمان شوید و 30 روز بمانید برای هزینه ی ویزا در روند جواب دهی استاندارد 120 دلار، روند جواب دهی سریع 210 دلار و روند جواب دهی خیلی سریع 240 دلار باید بصورت آنلاین پرداخت کنید.

درصورتی که توسط یکی از شهرهای کشور عمان ( کویت، عربستان سعودی، بحرین و قطر) مجوز اسکان داشته باشید هزینه ی ویزای تحصیل شما برای روند جواب دهی استاندارد 43 دلار، روند جواب دهی سریع 90 دلار و روند جواب دهی خیلی سریع 123 دلار میشود. هزینه ی هر یک از این ویزاها را باید بصورت آنلاین در هنگام پر کردن قسمت دوم فرمهای اخذ ویزا برای کشور عمان واریز کنید. شما می توانید با مراجعه به موسسه میرداماد از تمام شرایط تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس عمان آشنایی پیدا کنید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اسکرول به بالا