071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور تایلند طی سال‌های اخیر به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون دست یافته که یکی از مهمترین آن‌ها، ارتقای سطح آموزشی و تحصیلی در دانشگاه‌ها است. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد می کوشند تا درباره‌ی ویزای تحصیلی تایلند اطلاعات مفیدی را ارائه نمایند.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی تایلند

اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در تایلند طی 5 مرحله انجام می شود:

  • اول مراجعه به سایت دانشکاه و کسب اطلاعات وشرایط دانشگاه مورد نظر
  • ثبت نام در دانشگاه بعضی دانشگاهها به طور حضوری مصاحبه می کنند برخی ارسال مدارک کافی است.
  • نامه پذیرش زمانیکه که درخواست پذیرفته شد، نامه پذیرش را دریافت خواهید نمود. در تاریخ مشخص تحصیل خود را شروع می نمایید. همچنین در آن تعداد واحد هایی که در نیم سال تحصیلی اخذ خوhهید نمود ذکر می شود.
  • اقدام برای ویزا شما می توانید با در دست داشتن نامه پذیرش و کپی پاسپورت حداقل با 6 ماه اعتبار و عکس جدید پاسپورتی، با مراجعه به سفارت تایلند در کشور خود برای اخذ ویزا اقدام نمایید.
  • اولین ویزای یکساله دانشجویی شما تنها 90 روز اعتبار خواهد داشت. طول این 90 روز شما می بایست برای ترم مربوطه ثبت نام نمایید و شهریه آن را پرداخت کنید.

اطلاع محل اقامت هر 90 روز یکبارمی باید هر 90 روز یکبار آدرس خود را به اداره مهاجرت اعلام نمایید. این کار با پرکردن یک فرم ساده و بدون پرداخت هزینه انجام میشود. تحصیل در بین 150 تا 250 کالج اینتر نشنال در تایلند امکان پذیر است برای ورود به این دانشگاهها شما نیاز به قبولی در امتحان ورودی زبان انگلیسی یا داشتن مدرک آیلتس (IELTS) با حداقل نمره ۵ تا ۶.۵ دارید و یا تافل (TOEFL) با نمره حداقل ۵۵۰ را دارید که این بستگی به دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد. اما اگر دارای مدرک آیلتس یا تافل نیستید ن دانشگاه ها دورهای زبان انگلیسی آمادگی بیش از شروع ترم جدید را برگزار می کنند .

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند

برای ثبت نام مدارکی مورد نیاز در این مرحله شامل ریز نمرات، مدرک آخرین مقطع تحصیلی، ، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و … است. به وبسایت دانشگاه بروید و فرم پذیرش را پر کنیدسپس به همه ی دانشگاه هایی که مایل به ادامه ی تحصیل در آن ها هستید درخواست بفرستید. مدارک باید قبل از ارسال در دفاتر رسمی ترجمه شونداگر مدارکی که به دانشگاه فرستادید مورد تایید قرار گرفت دانشگاه برایتان نامه پذیرش می فرستد حالا وقتش است که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

نامه پذیرش در سربرگ رسمی دانشگاه و با امضای رسمی مدیریت مربوطه صادر می شود. در این نامه تایید می شود که شما در دوره مورد نظر پذیرفته شده اید و از شما دعوت می شود در تاریخ مشخص تحصیل خود را شروع نمایید. همچنین در آن تعداد واحد هایی که در نیم سال تحصیلی اخذ خوهید نمود ذکر می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند

ویزای دانشجویی یکساله می باشد باید برای هر نیم سال حداقل در سه کورس ثبت نام نمایید که بهتر است برای اطمینال از تمدید ویزا و امنیت حداقل در 4 کورس ثبت نام نمایید نامه پذیرش و کپی پاسپورت با 6 ماه اعتبارو عکس جدید، با مراجعه به سفارت تایلند برای اخذ ویزا اقدام نمایید.اولین ویزای دانشجویی تایلند شما 90 روز معتبر خواهد بود.در این مدت حتما ثبت نام نمایید پس از 90 روز ویزای خود را به مدت 9 ماه دیگر تمدید نمایید.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه تایلند

در صورتی که شخص دانشجو در کشور تایلند بخواهد همراه یا خانواده ی خود را به این کشور بیاورد باید از قوانین کشور تایلند مطلع باشد. پاسپورت وی باید تا 6 ماه اعتبار داشته باشد و نامه ای به سفارت بنویسد مبنی بر اینکه شخص متقاضی اخذ ویزا، همراه شخص دانشجو می باشد (همسر یا اعضای خانواده) و به دولت ضمانت حمایت مالی از همراه خود طی دوره ی اقامتش بدهد. شخص دانشجو باید مکان اقامت داشته باشد و به شهرداری گزارش دهد که همراه خود را جهت اسکان به کجا می برد.

از پاسپورتش باید کپی بگیرد و به همراه نامه ی قبولی خود در دانشگاه تایلند به سفارت تحویل دهد تا طبق اطلاعات داده شده، بتواند به دولت اثبات کند که خود دانشجو است و میخواهد برای همراهش ویزا بگیرد. در صورتی که همراهش همسرش باشد سند ازدواج قانونی را باید به دولت تایلند بدهد اما در صورتی که همراهش اعضای خانواده اش باشند باید شناسنامه ی این اشخاص را به دولت تحویل دهد. ازدواج در کشور خودشان باید صورت گرفته باشد و از مدت زمان ازدواج باید یک سال گذشته باشد. برای همراهش باید هزینه ی 80 دلار پرداخت کند و 2 هفته منتظر بررسی مدارک توسط سفارت تایلند شود.

در صورتی که در روند بررسی اطلاعات مشکلی به وجود نیاید ویزا صادر میشود و اعتبار این ویزای همراه برای یکبار ورود به کشور 3 ماهه است. برای کسب مجوز اقامت برای مدت زمان بیشتر، باید به اداره ی مهاجرین برود و درخواست اقامت بیشتر (معمولا یک سال) کند. در صورتی که میخواهید با شخصی که شهروند تایلند است (دانشجو یا کارمند) ازدواج کنید تا ویزای همراه برای اقامت بگیرید باید نامه ی دعوت از شهروند تایلندی داشته باشید و توسط دولت تایلند ازدواج خود را قانونی کرده باشید. سپس سند ازدواج، شناسنامه، پاسپورت هر دو را به دولت تایلند دهید تا مدارک را بررسی کند و برایتان ویزا صادر کند.

هزینه ویزای تحصیلی تایلند

در حال حاضر,ویزای تحصیلی ed در تایلند 2 هزار بات می باشد . اگر چه می توان از این ویزا برای یک سال استفاده کرد ، هر 90 روز باید با بازدید از اداره مهاجرت تایلند در بانکوک، تمدید شود. هزینه هر 90 روز تمدید در حال حاضر 1900 بات است. برای اطلاع از ارزانترین کشور دنیا برای زندگی و تحصیل بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران وشیراز همراه باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی تایلند

1-تحصیل در تایلند به چه زبانی امکان پذیر است؟

انگلیسی.

2-آیا برای تحصیل در تایلند به مدرک زبان نیاز داریم ؟

بله ، مدرک آیلتس حداقل در سطح 6 یا مدرک تافل حداقل 550.

3-ویزای تحصیلی تایلند به چه صورت است؟

اولین ویزای تحصیلی یک ساله است که این ویزا 90 روز اعتبار دارد و می بایست در این 90 روز کارهای ثبت نام را انجام داده و سپس ویزا را 9 ماه تمدید کنید.

4-اعتبار پاسپورت برای ویزای تحصیلی تایلند می بایست چقدر باشد؟

حداقل 6 ماه بیشتر از مدت ویزای تحصیلی.

5-اگر مدرک زبان نداشته باشیم می توانیم در دانشگاه های تایلند تحصیل کنیم؟

ابتدا در تایلند دوره زبان انگلیسی را می گذارنید سپس برای دانشگاه اقدام می کنید.

6-آیا دانشجویان در تایلند اجازه همراه دارند؟

بله ، پس از مدتی همراه می تواند به تایلند بیاید.

7-مدت زمان ویزای همراه برای دانشجویان تایلند چقدر است؟

3 ماه که در صورت نیاز می توانید آن را تمدید کنید.

8-هزینه زندگی در تایلند برای دانشجویان چقدر است؟

ماهیانه حدود 500 دلار.

9-چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند لازم است؟

ریز نمرات، مدرک آخرین مقطع تحصیلی،رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و…

10-دانشجویان تایلند در هر نیم سال در چند کورس می توانند ثبت نام کنند؟

3 الی 4 کورس.

11-هزینه درخواست ویزای همراه برای دانشجویان تایلند چقدراست؟

80 دلار.

اسکرول به بالا