071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ممکن است شما در مورد کشور آفریقای جنوبی سوالاتی در ذهن داشته باشید که بهتر است ابتدا از طریق مشاوره تلفنی با مشاورین برترین دفاتر تهران و شیراز موسسه میرداماد به پاسخ سوالات خود دست یابید. در این مقاله به بررسی ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی که توسط این موسسه نگارش شده است خواهیم پرداخت.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

داشتن ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی (که پیش تر نام آن مجوز تحصیل بود) به یک شهروند خارجی اجازه می دهد تا زمانی که در یکی از مؤسسات تحصیل اولیه یا ثانویه ی آفریقای جنوبی در حال تحصیل است، در این کشور زندگی کند. ویزای تحصیلی برای رشته های متنوع و حتی آموزش های عملی و دوره های کارآموزی صادر می شود. ابتدا بایستی بعنوان یک دانش آموز در یکی از مدارس، دانشکده ها یا دانشگاه های ثبت شده ی آفریقای جنوبی پذیرفته شوید و نامه قبولی با سرنامه آن موسسه دریافت کنید، که توسط مدیر آن مؤسسه امضا شده باشد.

بسیاری از دانشجویان در زمان اقامت مایل هستند با تقبل کردن یک شغل موقتی و داشتن درآمد از تحصیلات خود بصورت مالی پشتیبانی کنند. با داشتن ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی شما اجازه دارید به صورت پاره وقت کار کنید، اما زمان آن نباید از 20 ساعت در هفته بیشتر باشد.

هرچند در زمان درخواست ویزای تحصیلی از شما خواسته می شود مدارک لازم را برای نشان دادن توانایی مالی خود جهت تحصیل در آفریقای جنوبی را نشان دهید، و بدون چنین مدرکی شانس چندانی برای دریافت ویزای تحصیلی و درس خواندن در این کشور ندارید. برای دریافت ویزا باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل کنید و آنرا شخصا به همراه مدارک مورد نیاز به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی به محل اقامت خود تحویل دهید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به قرار زیر می باشد:

  • گواهی واکسیناسیون
  • اگر کمتر از 18 سال دارید، رضایتنامه ی هردوی والدین جهت تحصیل شما در آفریقای جنوبی، در صورتی که یکی از والدین حق نگهداری شما را دارد، رضایت نامه ای از طرف وی
  • شناسنامه
  • مدرک بیمه ی سلامت که تا پایان دوره ی تحصیلی اعتبار داشته باشد
  • مبلغ کافی برای خریداری بلیط برگشت به کشورتان
  • گزارش های درمانی و رادیولوژی
  • پاسپورتی که تا حداقل 30 روز بعد از پایان دوره تحصیلی اعتبار داشته و حاوی دو صفحه خالی برای تمبر های سفر باشد.
  • پرداخت هزینه ی پردازش ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی
  • دو عکس رنگی در اندازه ی پاسپورت

نامه ی رسمی از طرف مؤسسه ی آموزشی در آفریقای جنوبی که طول دوره ی آموزشی شما را تأیید کند، و تأیید کند که در صورت ناتوانی شما در ثبت نام، حذف ثبت نام شما، اخراج شدن، پایان دوره یا تمدید دوره، مقامات کشور آفریقای جنوبی را از وضعیت شما مطلع کند. مدرکی که نشان دهد منابع مالی لازم را برای پرداخت هزینه ی شهریه و زندگی در طول مدت اقامت خود را دارا هستید. این مبلغ حدود 3000 راند آفریقای جنوبی در هر ماه اعلام شده (بصورت اظهاریه ی بانکی، چک مسافرتی).

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

گواهی بیمه ی درمانی که توسط آفریقای جنوبی به رسمیت شناخته شود، و نامه ای که تأیید کند در طول مدت اقامت، بیمه ی شما هر ساله تمدید می گردد. در برخی موارد، گواهی واکسناسیون تب زرد، اطلاعاتی درمورد محل اقامت شما در آفریقای جنوبی نیز لازم می باشد. گواهی سوء پیشینه از طرف هر کشوری که بیش از 12 ماه از سن 18 سالگی در آن زندگی کرده اید. در صورتی که ازدواج کرده اید، بیوه شده اید یا طلاق گرفته اید، گواهی های مرتبط را به همراه داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه آفریقای جنوبی

شرایط اخذ ویزای همراه برای کشور آفریقای جنوبی با توجه به نوع همراه متفاوت است. اگر شخصی که در آفریقای جنوبی است دانشجو می باشد باید به سفارت آفریقای جنوبی برود و رابطه ی خود با همراه را مشخص کند و با توجه به مدت زمان اقامتش، برای همراه خود اقدام به اخذ ویزا کند. لازمه ی اینگونه ویزای همراه، داشتن نامه ی تحصیلی شخصی که در آفریقا محصل است الزامی می باشد و پاسپورت و ویزای این شخص باید اعتبار قانونی داشته باشد. همچنین باید توانایی حمایت مالی از همراه خود طی مدت زمان اقامتش داشته باشد و این را به دولت از طریق صورتحساب بانکی ضمانت دهد.

در نهایت جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی مکانی برای زندگی داشته باشد تا بتواند همراه خود را بیاورد. در صورتی که بخواهید ویزای همراه از طریق ازدواج با شخصی که شهروند آفریقای جنوبی است بگیرید سند ازدواج و شناسنامه لازم است که باید به دولت آفریقای جنوبی بدهید و ازدواجتان قانونی باشد. شهروند آفریقایی باید از شما حمایت مالی کند و از طریق فرمی به دولت ضمانت ساپورت کامل شما را بدهد. همچنین باید شهروند بودن خود را نیز ثابت کند.

با اخذ ویزای همراه تنها یکبار می توانید از کشور خارج شوید. بنابراین بهتر است یکی از دو نوع ویزای همراه زیر را بگیرید تا از طرف دولت محدودیتی نداشته باشید: ویزای همراه برای کار یا ویزای همراه برای تحصیل. برای مورد اول از طریق دوست یا همسر آفریقایی خود میتوانید یک قرارداد کاری با شرکتی در این کشور ببندید. برای مورد دوم باید به دانشگاهی در آفریقای جنوبی تقاضای تحصیل بفرستید و پس از دریافت نامه ی قبولی جهت تحصیل، از طریق ویزای تحصیلی همراه، به کشور آفریقای جنوبی بیایید.

هزینه ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

هزینه ی صدور ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی مبلغ 36 دلار آمریکا است، و این مبلغ غیر قابل بازگشت است. جهت تحصیل دوره زبان در آفریقای جنوبی و اطلاع از نحوه پذیرش، بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به گفت و گو بنشینید.

اسکرول به بالا