071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای ازدواج اتریش

ویزای ازدواج اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه های متداول مهاجرت به اتریش، اخذ ویزای ازدواج اتریش می باشد. در صورت ازدواج با یک فرد اتریشی و پس از پشت سر گذاشتن مراحل در نظر گرفته شده و در صورت داشتن شرایط لازم، در نهایت شخص می تواند اقامت اتریش را از نوع دائم به دست آورد. همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله به شرح شرایط عمومی اخذ این ویزا پرداخته اند.

اخذ ویزای اقامت ازدواج در اتریش

اتریش در اروپای مرکزی و در شمال ایتالیا و اسلوونی واقع شده است. قرار گیری غرب و جنوب این کشور در رشته کوه های آلپ، موجب کوهستانی شدن این کشور و تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری مشهور در جهان برای علاقه مندان به اسکی شده است. آب و هوا در اتریش معتدل قاره ای همراه با زمستان های سرد و بارش باران و برف و تابستان های معتدل بارانی است.واحد رسمی پول کشور اتریش یورو می باشد.

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که در مورد شهروندانی که با شخصی از کشوری دیگری ازدواج می کنند، اعمال می شود. ازدواج با یک شهروند اتریشی با هدف اینکه در نهایت آنها را برای زندگی در این کشور واجد شرایط نماید، روشی است که مراحل بسیاری دارد. شما باید به مقامات اتریشی نشان دهید که همسرتان در حال حاضر با هیچ کس دیگری ازدواج نکرده است و شما نیز هرگز ازدواج نکرده اید و یا مراحل طلاق شما نهایی شده اند و هویت شما ثابت شده است و اینکه شما هرگز مرتکب جرمی در اتریش نشده اید. این کار با ارائه تعهد نامه مجرد بودن به دولت اتریش مستقیما در کشور اتریش یا از طریق سفارت اتریش انجام می شود.

مراسم ازدواج در اتریش

مراسم ازدواج با یک شهروند اتریشی تا زمانی که هر دو طرف ویزاهای لازم را برای ورود قانونی به کشور را اخذ نمایند، می تواند به طور قانونی در اتریش، کانادا یا هر کشور دیگری برگزار شود. این ازدواج از آن پس جهت درخواست اقامت دائم یا ویزای بازدید کننده برای همسر اتریشی شما قابل تشخیص است.

مراسم ازدواج در اتریش
مراسم ازدواج در اتریش

مدارک لازم برای ویزای ازدواج اتریش

داشتن سن قانونی برای ازدواج: سن قانونی هم برای مردان و هم زنان، 18 سال می باشد. در صورتی که افراد متقاضی ازدواج، زیر 16 سال سن داشته باشند و یا این که یکی از این افراد زیر 18 سال باشند، ممکن است دارا بودن اجازه رضایت به صورت کتبی از پدر و مادر هم ضروری باشد.

مدارک مورد نیاز:

  1. پاسپورت
  2. شناسنامه (کپی اصل شناسنامه)
  3. گواهینامه رانندگی یا مدرک مشابهی که نشان دهنده آدرس محل اقامت شخص مربوط باشد.
  4. فرم ثبت اقامت صادر شده توسط مقامات اتریشی پس از ورود به کشور اتریش، مگر این که متقاضیان در هتل و یا خوابگاه جوانان و غیره اقامت داشته باشند.
  5. اثبات با سند و مدرک دال بر جدایی ازدواج (های) قبلی، مدارکی دال بر طلاق نهایی یا ابطال ازدواج (طلاق مکزیکی معمولا در اتریش به رسمیت شناخته نمی شود.) یا گواهی فوت (های) همسر(های) قبلی. گواهی (ها) و سند ازدواج (های) سابق نیز غالبا مورد نیاز می باشد.
  6. گواهی مبنی بر عدم وجود مانع در ازدواج فرد

مدارک (بجز پاسپورت و گواهینامه رانندگی) صادر شده به زبانی به جز زبان آلمانی که بایستی به همراه ترجمه آن مدارک باشد و باید توسط یک مترجم رسمی ترجمه شده باشد. علاوه بر این، مدارک قطعی US (مانند شناسنامه) بایستی تایید شده و حاشیه نویسی شده باشند.

اتریش از کشورهای بسیار زیبا در اروپای مرکزی می باشد. اکثریت جمعیت این کشور را شهروندان اتریشی و مابقی را مهاجرین سایر کشورها تشکیل داده است. مردم این کشور بسیار اجتماعی و مهربان هستند و اثری از نژاد پرستی در آنها دیده نمی شود. جهت مهاجرت به اتریش از این راه و سایر راه های ممکن با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای ازدواج اتریش

1- آیا خارجی ها می توانند در اتریش ازدواج کنند؟

ازدواج با فرد اتریش قانونی است و توسط دولت های بین المللی به رسمیت شناخته شده است. برای عروسی های اتریشی شرایط اقامت وجود ندارد، بنابراین ازدواج به محض تکمیل و تصویب تمام مدارک ممکن است رخ دهد. مراسم عروسی به زبان آلمانی انجام می شود، بنابراین ممکن است مترجم لازم باشد.

2- آیا می توان از طریق ازدواج کردن با شهروند اتریشی اقامت این کشور را دریافت کرد؟

بله، شما می توانید با ازدواج با یک شهروند اتریش اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

3- آیا می توانم با اینکه همسر دیگری دارم، با شهروند اتریشی ازدواج کرده و اقامت این کشور را دریافت نمایم؟

خیر، کشور اتریش قانون تک همسری را به رسمیت می شناسد.

4- آیا برای دریافت ویزای ازدواج اتریش محدودیت سنی وجود دارد؟

برای دریافت ویزای ازدواج اتریش باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

5- مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج اتریش چیست؟

برای دریافت ویزای ازدواج اتریش باید سند ازدواج، مدارک هویتی، گواهی که نشاندهنده عدم وجود مانع برای ازدواج است را آماده نمایید.

6- برای دریافت ویزای اتریشی همسر باید چه معیارهایی را داشته باشد؟

برای دریافت اقامت دائم اتریش فرد باید 6 سال اقامت قانونی و بدون وقفه در اتریش را داشته باشد و 5 سال با همسر خود زندگی کند.

7- آیا در اتریش می توانم تابعیت دوگانه داشته باشم؟

به طور کلی، قانون تابعیت اتریش اجازه تابعیت دوگانه را نمی دهد به جز افرادی که در زمان تولد دو تابعیت به دست می آورند.

8- هزینه زندگی در اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی در اتریش بسته به سبک زندگی و شهر انتخابی دارد. به طور کلی هزینه زندگی هر فرد ماهانه حدود 900-1100 یورو است.

9- آیا می توانم برای دریافت ویزای نامزدی اتریش اقدام نمایم؟

کشور اتریش ویزای نامزدی نیز ارائه می دهد؛ اما بهتر است برای ویزای ازدواج اقدام نمایید.

10- آیا دریافت ویزای ازدواج اتریش آسان است؟

در صورتیکه تمامی مدارک شما آماده باشد و بتوانید به افسر اثبات کنید که ازدواج شما واقعی است، می توانید به راحتی ویزای ازدواج اتریش را دریافت نمایید.

11- برای دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ازدواج چند سال باید با همسر خود زندگی کنیم؟

برای دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ازدواج حداقل باید 5 سال باید با همسر خود زندگی کنید.

نظرات کاربران

  • توسط سیما
    تاریخ: شهریور 8, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام نامزدم اتریش هست خونه و شغل مناسب هم داره پاسپورت اتریش دارن ما فقط عقدنامه داریم ازدواجمون ثبت نکردیم . برای ویزای پیوست به همسر میشه اقدام کرد ؟

  • توسط مریم شوشتری اخوان
    تاریخ: فروردین 13, 1400
    نفر
    نفر

    سلام با شخصی که تابیعت اتریش دارد میخواهم در ترکیه ازدواج کنم ایا سفارت اتریش ازترکیه ویزای ورود به اتریش را میدهد؟ یا باید برگردم ایران؟ ازایران ویزا بگیرم؟چه مدت زمان میبرد؟ ممنون میشم پاسخگو باشید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 14, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شما می توانید ار سفارت اتریش در ایران و یا سایر کشور ها اقدام نمایید.

  • توسط کرشمه صاحب زاده
    تاریخ: اسفند 11, 1400
    نفر
    نفر

    سلام من افغانستانی استم و فعلا در ایران زندگی میکنم و اینجا ازدواج کردیم و شوهرم‌ در اتریش اس تمام سند های ازدوج‌ما دست من است و‌میخام به سفارت اتریش نشان دهم‌میشه رهنمایی کنید که چی‌مدارکی لازم اس و‌برای تعین وقت هر چی زودتر چی‌کنم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 12, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      ویزای ملحق به همسر نیاز به ارائه اسناد ازدواج، اشنایی و مدارکی که دال بر حقیقی بودن ازدواج شما می باشد را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا