071-91009294  | 021-88724227  |

هوم استی چیست

هوم استی چیست

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه های اقامت در خارج از کشور، هوم استی می باشد. به زندگی کردن در خانه و محل زندگی یک خانواده بومی در دوران تحصیل، هوم استی گفته می شود و مخصوص دانشجویان بین المللی است. هوم استی دارای شرایطی است که در این مقاله به شرح توضیحاتی درباره آن پرداخته شده است. با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد همراه باشید.

هوم استی یعنی چه؟

هوم استی

هوم استی نوع محبوبی از میزبانی و اقامت است که به موجب آن مهاجرین می توانند اقامتگاهی را با افراد محلی شهری که به آن سفر می کنند، شریک شوند. مدت اقامت می تواند از یک شب تا بیش از یک سال متفاوت باشد. در این برنامه فرد مهمان در ازای مدت اقامت در منزل میزبان، می تواند بصورت رایگان یا هدیه ای مالی، یا پرداخت مبلغی جهت مدت زمان اقامت و یا کمک در کارهای منزل، هزینه ها را جبران کند.هوم استی نمونه هایی از مصرف مشترک و اقتصاد اشتراکی می باشد.
اقامت در مزرعه نوعی هوم استی است که در آن بازدید کننده در مزرعه کار می ماند.شرایط اقامت به طور کلی از قبل توسط میزبان و میهمان برنامه ریزی می شود و می تواند مواردی از قبیل نوع مدت اقامت، میزان خانه داری یا کار مورد نیاز برای انجام، قوانین مربوط به خاموشی درساعات شب، استفاده از مواد غذایی و تأسیسات خانگی، محدودیت مصرف غذا و قوانین مربوط به نوشیدنی های الکلی و سیگار و مواد مخدر را در بر بگیرد.

اقامتگاه های خانگی یا هوم استی ها مزایای بسیاری از قبیل قرار گرفتن در معرض زندگی روزمره در یک مکان دیگر، فرصت آشنایی با فرهنگ های دیگر، دوستی، تعامل بین فرهنگی و تمرین زبان خارجی و بهره مندی از توصیه های محلی، در مقایسه با سایر اقامتگاه ها را ارائه می دهد.اگرچه آنها ممکن است محدودیت هایی نیز از قبیل خاموشی در ساعاتی از شب و الزامات کاری را داشته باشند و یا ممکن است دارای آن سطح از امکانات، راحتی و حریم خصوصی مانند سایر اقامتگاه ها نباشند.
مسافران مستقل به طور معمول از طریق خدمات شبکه های اجتماعی اقامتگاه های خود را مشخص میکنند. همچنین میتوان از طریق مؤسسات دانشگاهی (برای دانش آموزانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند یا در برنامه های تبادل دانشجویی شرکت می کنند) برنامه هوم استی را ترتیب داد.

هوم استی چیست
هوم استی چیست

خانواده ای که میزبان یک عضو غیر خانواده می شود، یک خانواده ی میزبان است. میزبان همچنین می تواند در برنامه های (au pair) شرکت کند که در آن یک مهمان به صورت طولانی مدت با خانواده ای که او را اسکان می دهند، زندگی می کند و در ازای آن از کودک آنها مراقبت می کند و کارهای سبک خانه را انجام می دهد. این اشخاص به عنوان عضوی از خانواده می شوند و در کارهای روزمره خانوادگی آنها شرکت می کنند.

نحوه درخواست هوم استی

مراحل ثبت نام

پرداخت را انجام دهید

هزینه ثبت نام بدون استرداد و 4 هفته اول هوم استی را ارسال کنید.

دریافت اطلاعات هوم استی

پس از دریافت هزینه ، مشخصات خانواده تقریباً 2-3 هفته قبل از تاریخ ورود شما از طریق ایمیل ارسال می شود.

اطلاعات پرواز موردنیاز است

این مسئله مهم است که همه دانشجویان اطلاعات پرواز خود را حتی اگر درخواست پذیرش فرودگاه را ندارند ، ارسال کنند. این امر به این دلیل است که میزبان شما باید تنظیم کند تا در زمان پرواز شما در خانه باشد. اگر این مورد را اطلاع ندهید، این احتمال وجود دارد که در هنگام ورود هیچ کس برای استقبال از شما در خانه حضور نداشته باشد.

پیکاپ فرودگاه

اگر از پذیرش فرودگاه خواسته شدید نامه ای در رابطه با اطلاعات بیشتر درباره پیکاپ شما دریافت کنید که به همراه با شماره اضطراری ما ارائه می شود.

مهلت ارزیابی

بعد از ورود شما یک هفته اول را وقت دارید تصمیم بگیرید آیا هوم استی خود را دوست دارید یا نه . ما در هفته اول با شما تماس خواهیم گرفت تا ببینیم که شما چه کاری انجام می دهید ، البته شما در هر زمان که بخواهید میتوانید با ما تماس بگیرید. اگر تصمیم دارید خانواده هوم استی خود را تغییر دهید ، باید در هفته اولStudent Homestay Services Inc.را آگاه سازید ، در غیر این صورت مجبور خواهید بود در پایان دوره 4 هفته اول جابجایی انجام دهید. تعویض هوم استی با صحبت کردن با دانشجو و بر اساس مسلئل شخصی صورت میگیرد.

پرداخت میزبان 

هزینه میزبان شما در ابتدای هفته دوم توسط SHS پرداخت می شود.

تمدید هوم استی

اگر می خواهید بیش از رزرو اولیه خود در هوم استی خود بمانید ، باید 2 هفته پس از ورود (برای هفته های 5تا 8) بهStudent Homestay Services Inc.بپردازید . این بدان معنی است که شما برای 2 هفته از قبل می پردازید. شما باید برای هر فصل از دو هفته قبل به پرداخت هزینه بهStudent Homestay Services Inc.ادامه دهید تا 2 هفته قبل از آنکه مایل به ترک خانه باشید تطلاع دهید.توجه داشته باشید: اگر موفق نشوید که به موقع پرداختی انجام دهید ، هزینه جریمه دیرهنگام 100 دلار به شما تعلق می گیرد.

هزینه هوم استی

معمولاً چه چیزهایی شامل هوم استی می شود؟

خانواده های هوم استی، اتاق مبله را با قیمت پایین تر از آپارتمان های مبله یا محل های مشترک ارائه می دهند. هزینه هوم استی می تواند شامل خدمات رفاهی مانند برق، لباسشویی، آب، گرمایش و دسترسی به اینترنت باشد. بسیاری از هوم استی ها شامل هزینه بی سیم اینترنت پر سرعت بی سیم می باشند که بدون هیچ هزینه اضافی می باشد. تعداد زیادی از هوم استی ها شامل سه وعده غذایی روزانه نیز هستند. برخی از هوم استی ها با یک برنامه کاری شلوغ، به دانشجویان بزرگتر این اجازه را می دهند که کار های خرید، آماده سازی و پخت غذای آنها را در آشپزخانه انجام دهند تا هزینه کمتری برای هوم استی بپردازند.

هزینه ها:

هزینه جابجایی یک بار به (HSI(300 دلار می باشد و هزینه های دیگر بسته به موقعیت مکانی متفاوت است و شامل اجاره خانه (به طور معمول 800 تا 900 دلار در ماه) می باشد.همچنین سپرده ی قابل استرداد (به طور معمول 100دلار) و پیکاپ فرودگاه (به طور معمول 100 دلار) می باشد. البته محل هوم استی در هزینه ها بسیار موثر است. (HSI) آماده همکاری با گروه ها، افراد، شرکت های مسافرتی و مدارس است و سابقه طولانی و موفقیت آمیزی از مکان های هوم استی در منطقه کالیفرنیای جنوبی دارد.

هزینه هوم استی
هزینه هوم استی

قیمت های هوم استی:

فقط اتاق ها بدون وعده غذایی از 175 دلار در هفته شروع می شود.

فقط صبحانه یک وعده غذایی از 200 دلار در هفته شروع می شود.

نیمه پانسیون دو وعده غذایی از 225 دلار در هفته شروع می شود.

پانسیون کامل سه وعده غذایی از 250 دلار در هفته شروع می شود.

تسهیلات هوم استی

انتظارات میهمانان – امکانات – تسهیلات

شما می توانید شهر و محل زندگی به همراه امکانات آن را در پروفایل خود به ثبت برسانید. این مساله به میهمانان اجازه می دهد تا بدانند خانه ای که وارد آن می شوند دارای وسائلی چون تخت، اتو، لوازم بهداشتی، تلفن بی سیم، محل پارک خودرو و wifi می باشد یا خیر. به یاد داشته باشید که داشتن وسیله هایی چون سشوار، میهمانان را از دردسر همراه داشتن آن در سفر های طولانی در امان نگه می دارد. داشتن چنین امکاناتی موجب می گردد تا خانه شما مسافران بیشتری به سوی خود جذب کند. چنانچه مایل به در اختیار قرار دادن آشپزخانه خود به مسافرین هستید، این مساله می بایست توسط شما ذکر گردد.

انتظارات میهمانان

تمیزی آپارتمان:

این مورد اولین تاثیری است که تا آخر باقی خواهد ماند. بنابراین بهتر است که آپارتمان خود را کاملا تمیز نگه داشته و در اختیار میهمان قرار دهید. بنابراین ارائه عکس های زیبا نیز کارآمد خواهد بود. بیشترین سوالی که میهمانان دارند در رابطه با تمیزی خانه است. بنابراین نکات زیر قابل بررسی است:

  • پیش رسیدن میهمانان اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب و سرویس های بهداشتی در زمان رسیدن آنان تمیز باشد.
  • تمامی ملافه ها و حوله ها نو باشند.
  • فضای کافی برای وسیله میهمانان محیا باشد.

در زمان اقامت مهمانان می بایست در رابطه با مسائل زیر اطمینان یابید و به آنان اطلاع دهید:

  • زمان تمیز کردن اتاق ها و مدت بین هر تمیزکاری و نظافت
  • در اختیار قرار دادن هر آنچه که میهمانان لازم دارند.

انتظارات میهمانان – پشتیبانی از اقامت آنان

پشتیبانی از اقامت مسافرین بسیار آسان است. بعضی از مسافرین مایل به حفظ حریم خصوصی و بعضی مایل به برقراری ارتباط هستند. بنابراین بهترین کار آن است که دریابید نیاز میهمانان شما چیست.

زمان رسیدن:

شما می بایست زمان رسیدن میهمانان در خانه باشید و توضیحات کافی را در اختیار آنان قرار دهید و همچنین نیازی به ماندن شما پس از جایگیری میهمانان در خانه نخواهد بود. می بایست اطمینان یابید که میهمانان شما برای ورود و خروج از خانه کلید خواهند داشت.

در زمان اقامت:

لطفا به خاطر داشته باشید که قوانین خانه را با جزییات در پرفایل خود قرار دهید تا میهمانان با دقت مطالعه نمایند. چنانچه مایل به پی ریزی قوانین جدیدی هستید، بهتر است هر چه زود تر آن را به منظور جلوگیری از گیج شدن مسافران به آنان گوشزد کنید.میزبانان خوب اطلاعات بسیاری در رابطه با محل اقامت مسافرین در اختیار آنان قرار می دهند، مانند خدمات تاکسی، زمان بندی اتوبوس و مترو، منو رستوران های بیرون بر، سینما ها، امکانات محلی و غیره.

خروج:

اطمینان یابید که روند خروج مسافرین را برای آنان به خوبی توضیح داده باشید. چنانچه در آن نزدیکی نیستید و مایل به دریافت کلید هستید، حتما از قبل به آنان اطلاع دهید.

هوم استی می تواند باعث شود که دانشجویان بین المللی دوران تحصیلی آرامی را داشته باشند. زیرا زندگی در کنار یک خانواده بومی تا حدی می تواند دوری از خانواده شان را جبران کند.اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را داشته باشید، مشاوران مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در شعب رسمی شهرهای شیراز و تهران، پاسخگوی شما هستند.

نظرات کاربران

  • توسط فریده
    تاریخ: دی 15, 1399
    نفر
    نفر

    چه کشورایی هوم استی دارن؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 16, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      اکثر کشور هایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند، گزینه انتخابی هوم استی را نیز ارائه می دهند.

  • توسط عظیمی
    تاریخ: دی 22, 1399
    نفر
    نفر

    ببخشید میخواستم بپرسم برای ثبت نام در دبیرستان اشبری گفتند که حتما یک اشنا باید در کانادا (وبهتر است در اوتاوا باشد) داشته باشید ایا میشود با هوم استی بودن تنها یک یا دوهفته بعد از ثبت نام و زندگی با ان خواننده انها کمک های خود را برای ثبت نام انجام دهند… برای مثال اگر یک بچه با سن حدودا 14 سال در یک خانواده محلی قرار باشد یکی دو هفته بماند تا با کمک انها در مدرسه ثبت نام کرده و سپس از انها جدا شود این قابلیت انجام پذیر است ؟ مثل یک اشنا میتوانند فرزند مارا ثبت نام کنند یا نه ؟ قطعا ثبت نام بیشتر از یک هفته طول نخواهد کشید و ایا ممکن است فرزند ما را برای دو یا سه هفته مانند فرزند خود بزرگ کنند ؟!

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 22, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل فرزندتان در کانادا نیاز به معرفی یک قیم دارید. این قیم می تواند پدر، مادر و یا یک نفر در کانادا باشد.

    • توسط Hananeh
      تاریخ: اسفند 29, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      آیا سوئد هم هوم استی دارد ؟ امکان اینکه پولی پرداخت نکنیم و در ازای آن در کار های خانه کمک کنیم هست ؟

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: فروردین 5, 1400
        نفر
        نفر

        سلام وقتتون بخیر
        هوم استی برای همه کشور ها وجود دارد و نیاز به پرداخت هزینه دارید.

  • توسط زهرا
    تاریخ: فروردین 4, 1400
    نفر
    نفر

    سلام
    آیا راهی برای پرسیدن سوال هایمان در واتساپ دارید؟
    من مادر دو فرزند 12 و 10 ساله هستم که می خواهم آنها را به مدت 3 ماه به لندن بفرستم. می خواهم تحت نظر شرکت های معتبر، خانواده ای پیدا کنم که فرزندانم طی این مدت با آنها زندگی کنند و زبان و فرهنگ را آموزش ببینند.
    می توانید مرا در این زمینه راهنمایی بفرمایید.
    متشکرم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 5, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در واتسات با ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا