071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه زندگی در اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اسلوونی، ملت کوچک اروپای مرکزی، سالهاست که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود و به واسطه شهرهای دریاچه ای زیبا، رشته کوههای رویایی و پایتخت جذاب خود که مانند یک شهر کوچک است، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. اسلوونی با توجه به نزدیکی به کشورهایی مانند اتریش، ایتالیا و کرواسی، می تواند دسترسی آسان به نقاط مختلف اروپا را برایتان فراهم کند. ممکن است برایتان سوال باشد که با وجود ویژگی های بسیار در این فضای کوچک از جمله شهرهای جذاب ساحلی، مناطق زیبای کوهستانی آلپاین، هزینه زندگی در اسلوونی چقدر می باشد. با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، همراه باشید تا از هزینه های زندگی در اسلوونی اطلاعات بیشتری به دست آورید. آنچه در این مقاله می خوانید:

  • هزینه مسکن در اسلوون
  • هزینه حمل و نقل در اسلوونی
  • هزینه خورد و خوراک در اسلوونی
  • هزینه اوقات فراغت در اسلوونی
  • هزینه مراقبت شخصی در اسلوونی
  • سایر هزینه های زندگی در اسلوونی

هزینه مالیات در اسلوونی

در حالی که اسلوونی مطمئناً به اندازه سایر کشورها در یوگسلاوی سابق برای مهاجران مقرون به صرفه نیست، اما چندان هم کشور گران قیمتی نیست و افراد می توانند به راحتی از این کشور زیبا لذت ببرند. البته هزینه زندگی در اسلوونی بستگی به سبک خرج و مخارج شما دارد. پنج عامل اصلی وجود دارد که باید در هنگام برنامه ریزی بودجه لازم برای زندگی در اسلوونی در نظر بگیرید: اسکان، حمل و نقل، غذا، فعالیت ها و سرگرمی. مجموع این موارد مهمترین بخش از هزینه شما در کشوراسلوونی را تشکیل می دهد.

هزینه مسکن در اسلوونی

مهمترین هزینه ای که باید هنگام برنامه ریزی کل هزینه زندگی در اسلوونی در نظر بگیرید، قیمت مسکن خواهد بود. متأسفانه هزینه مسکن در بیشتر مناطق اسلوونی به اندازه برخی از کشورهای همسایه آن ارزان نیست.اگرچه هزینه اسکان دراسلوونی اندکی زیاد است اما این بدان معنا نیست که باید برای زندگی در این کشور فرد ثروتمندی باشید. به خصوص اگر از چندین ماه قبل تر برنامه ریزی کرده باشید به احتمال زیاد گزینه ها و دامنه قیمت های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت. همچنین در فصل های ارزان قیمت همچون زمستان می توانید پول بیشتری پس انداز کنید.اگر قصد زندگی در لیوبلیانا را دارید (جایی که بیشتر مردم در اسلوونی از آن بازدید می کنند)، باید انتظار داشته باشید که قیمت ها در این شهر در اوج خود قرار بگیرند. با در نظر گیری همه این موارد، گزینه های اسکان متعددی در اسلوونی وجود دارد که بسته به بودجه شما قیمت آن ها متفاوت است.قیمت آپارتمانی تک اتاق خوابه در لوبلانا از حدود 380 یورو در هر ماه شروع می شود و در شهرهای کوچکتر مانند ماریبور حدود کمتر می شود.

هزینه اجاره ملک در اسلوونی

افراد خارجی که به دنبال آپارتمان اجاره ای در اسلوونی هستند، می یابند که این کشور طیف گسترده ای از گزینه ها را برای اجاره دارد، از یک تختخواب در یک اتاق مشترک تا اقامتگاه ها یا خانه های کاملاً مبله. از آنجا که اسلوونی فقط یک کشور کوچک است، بیشتر جامعه مهاجران در پایتخت، لیوبلیانا، اقامت دارند. هزینه اجاره مسکن در اسلوونی از 380 تا 1300 یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر متغیر است، در حالی که یک آپارتمان سه خوابه می تواند از 600 تا 1000 یورو در ماه هزینه داشته باشد. از سوی دیگر ، یک آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر ماهانه حدود 250 تا 350 یورو و یک آپارتمان سه خوابه در حدود 500 تا 750 یورو در ماه هزینه دارد.

  • اجاره ماهیانه 85 متر مربع (900 متر مربع) آپارتمان مبله در منطقه گران قیمت: 1،262 یورو
  • اجاره ماهیانه 85 متر مربع (900 متر مربع) آپارتمان مبله در منطقه عادی: 838 یورو
  • هزینه ماهانه آب و برق (گرمایش ، برق ، گاز و …) برای 2 نفر در آپارتمان 85 مربعی: 257 یورو
  • اجاره ماهیانه برای سوئیت مبله 45 متر مربعی در منطقه گران قیمت: 662 یورو
  • اجاره ماهیانه برای سوئیت مبله 45 متر مربعی: در منطقه عادی 459 یورو
  • هزینه ماهانه آب و برق (گرمایش ، برق ، گاز و …) برای 1 نفر در سوئیتی 45 متر مربعی : 139 یورو
هزینه اجاره ملک در اسلوونی
هزینه اجاره ملک در اسلوونی

خرید املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات اسلوونی در حال حاضر در شرایط رکود اقتصادی قرار دارد و پیش بینی می شود تا اواخر سال این رکود در آن ایالت باقی بماند. در حقیقت رکود اقتصادی در اروپا اقتصاد اسلوونی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. قیمت خانه در این کشور همچنان رو به نزول است و فعالیت ساخت و ساز همچنان در حال کاهش است. علیرغم اقدامات مختلفی که دولت برای تشویق سرمایه گذاری های خارجی در این کشور انجام داده است ، تقاضای خرید ملک در اسلوونی راکد مانده است. گذشته از بحران اقتصادی، عواملی همچون نرخ بالای بیکاری و کاهش مصرف داخلی نیز بر بازار املاک اسلوونی تأثیر می گذارد.
قیمت فعلی املاک در اسلوونی از 2000 تا 3000 یورو در هر متر مربع برای یک آپارتمان در مرکز شهر اسلوونی است، در حالی که یک آپارتمان در خارج از شهر حدود 1500 تا 2000 یورو برای هر متر مربع هزینه دارد.

هزینه حمل و نقل در اسلوونی

یکی دیگر از موارد ثابت و مهم در هزینه زندگی در اسلوونی، هزینه حمل و نقل خواهد بود. اگرچه اسلوونی كوچك است اما گاهی برای رفتن به نقاط مختلف آن لازم است که از وسایل نقلیه استفاده کنید.خوشبختانه قیمت حمل و نقل در اسلوونی به گرانی هزینه اسکان نیست، بنابراین بخشی زیادی از بودجه زندگی شما را به خود اختصاص نمی دهند.مانند بسیاری از نقاط جهان، اگر می خواهید هزینه های حمل و نقل خود در اسلوونی را کاهش دهید، بهترین گزینه استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس یا قطار است. برخلاف سایر کشورها در یوگسلاوی سابق، اسلوونی در واقع دارای یک شبکه قطار کاملاً توسعه یافته است و روزانه سرویس های بیشماری بین شهرها و شهرستان ها ارائه می کند و استفاده از این وسایل راهی مناسب و ارزان برای دستیابی به مکان های مختلف این کشور است.بلیط قطار در اسلونی مقرون به صرفه است و قیمت آن بسته به طول سفر متفاوت است. در کل می توانید انتظار داشته باشید که هزینه هر رفت رفت و آمد بین دو شهر اسلوونی حدود 10 یورو به ازای هر نفر باشد.اتوبوس یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل محبوب و راحت است و اغلب خطوط اتوبوس بیشتری نسبت به قطار وجود دارد. قیمت اتوبوس ها در اسلوونی همواره ارزان تر از قطار است، با این حال قیمت ها می تواند بین شرکت های مختلف متفاوت باشد.

به طور کلی انتظار می رود که قیمت بلیط یک اتوبوس بین شهری بین شهرهای اصلی اسلوونی حدود 8 یورو برای هر نفر باشد. مدت زمان سفر با اتوبوس تقریبا مشابه قطار است.همچنین امکان اجاره ماشین نیز برای شما وجود دارد.قیمت اجاره اتومبیل در اسلوونی می تواند از یک شرکت به شرکت دیگر و از اتومبیل به اتومبیل دیگر متفاوت باشد، اما این را بدانید که اجاره یک ماشین دنده ای تقریبا ارزان تر از ماشین دنده اتوماتیک است. در صورت تمایل به آگاهی از بهترین قیمت های اجاره اتومبیل در شرکت های مختلف می توانید از سایت RentalCars.com استفاده کنید.به طور متوسط ، اگر در اسلوونی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید باید حدود 4 یورو به ازای هر نفر در روز برای حمل و نقل در اسلوونی بپردازید.قیمت بنزین در اسلوونی از 1.47 تا 1.55 یورو برای یک لیتر متغیر است. بلیط یک طرفه برای وسایل نقلیه محلی مانند اتوبوس ها و قطارها حدود 1.20 یورو هزینه دارد، در حالی که قیمت کارت گذر ماهانه معمولی 37 یورو می باشد. کرایه تاکسی ها از 1 یورو شروع می شود و 1 یورو دیگر نیز برای هر کیلومتر باید پرداخت شود. کسانی که مایل به خرید یک فولکس واگن 1.4 KW Trendline یا هر خودروی معادل آن هستند، باید حدود 16000 تا 19000 یورو برای خریدش بپردازند.

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل داخلی): 1.30 یورو
  • بلیط ماهانه (قیمت عادی) 37.00 یورو
  • شروع تاکسی (تعرفه عادی) 1.00 یورو
  • کرایه هر مایل تاکسی (تعرفه عادی) 1.61 یورو
  • تاکسی با یک ساعت انتظار (تعرفه عادی) 15.00 یورو
  • بنزین (1 گالن) 4.94 یورو
  • فولکس واگن 1.4 KW Trendline: 20000 یورو
  • تویوتا کرولا: 18671 یورو

هزینه خورد و خوراک در اسلوونی

یکی دیگر از عوامل اصلی در تعیین بودجه لازم برای زندگی در اسلوونی، هزینه خرید مواد غذایی خواهد بود. قیمت مواد غذایی در اسلوونی قطعا آنقدر زیاد نیست که شما را با مشکل مواجه کند اما در هر صورت بخشی از هزینه ها را در بر می گیرد. قیمت مواد غذایی در اسلوونی در مقایسه با اروپا تقریباً متوسط است و بسیار ارزانتر از شهرهای بزرگ مانند لندن و پاریس می باشد. اما تقریباً مشابه با کشورهای هم مرز در منطقه مانند کرواسی، مجارستان و اتریش است.خوشبختانه در اسلوونی خرید غذا، هزینه ای ارزشمند است، زیرا غذاهای محلی با تأثیرگیری از ایتالیا و همسایگان اروپای مرکزی و بالکان، متنوع و خوشمزه هستند. همچنین بسته به آنچه می خواهید، می توانید رستوران هایی متوسط به همراه غذاهای ارزان و مراکز غذاخوری خوبی در سراسر اسلوونی پیدا کنید.

یکی از نکات جالب در مورد بسیاری از شهرهای اسلوونی این است که می توانید در صورت صرف ناهار و شام در یک رستوران، شامی بسیار خوب در آن رستوران به ازای پرداخت تنها بخشی از هزینه میل کنید. در این صورت بسته به رستوران مجموع هزینه های پیش غذا، غذای اصلی و دسر در یک وعده تقریباً معادل 12 تا 15 یورو خواهید بود. اما اگر می خواهید برای صرف شام به رستورانی میان رده در سطح شهر بروید، باید انتظار داشته باشید که در هنگام صرف ناهار کمی بیشتر بپردازید. هزینه وعده های غذایی در اکثر رستوران ها چندان زیاد نیست و به طور معمول افرادی با بودجه متوسط می توانند در خارج از منزل وعده های غذایی مختلف را صرف کنند. در کل انتظار می رود برای غذای اصلی بین 8 تا 15 یورو (بدیهی است که گوشت از غذای گیاهی گران تر خواهد بود) و برای دسرها، سالادها یا سوپ حدود 5 یورو، هزینه کنید.اگر بودجه کمتری دارید بهتر است مواد اولیه را از فروشگاه مواد غذایی بخرید و غذای خود را در منزل تهیه نمایید. همچنین غذاخوری های ارزان قیمت متعددی در خیابان های لیوبلیانا، ماریبور قرار دارند که با بودجه های پایین متناسب هستند. به عنوان مثال ، می توانید یک ساندویچ دلچسب فلافل با پرداخت هزینه کمتر از 5 یورو، بخرید. غذای دلخواه بالکان مانند بورک نیز به طور گسترده ای در دسترس است.
روی هم رفته ، اگر قصد دارید روزانه حداقل یک وعده غذایی اصلی را در رستوران بخورید باید انتظار داشته باشید که به ازای هر نفر روزانه حدود 20 یورو در اسلوونی بپردازید. با این وجود ، اگر بیشتر غذای خود را در منزل تهیه کنید یا از فست فود ها غذا بخرید، می توانید کمتر هزینه کنید.

  • شام برای دو نفر در یک رستوران ایتالیایی در منطقه مهاجرنشین شامل پیش غذا، غذای اصلی، نوشیدنی و دسر: 64 یورو
  • شام در یک رستوران ارزان قیمت در اسلوونی: 6 تا 8 یورو
  • سه وعده غذایی در رستوران میان رده: 25 تا 35 یورو برای دو نفر
  • وعده های غذایی کمبو در فست فود های زنجیره ای مانند مک دونالد: 5 یورو
  • یک فنجان معمولی کاپوچینو در رستوران: 1.39 یورو
  • یک عدد نان سفید تازه: 1.14 یورو
  • سینه های مرغ بدون پوست و پوست: 6.61 یورو
  • یک لیتر شیر معمولی: 0.84 یورو
  • بطری آب 1.5 لیتری: 0.62 یورو
  • یک کیلوگرم برنج سفید: 1.61 یورو
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 7.22 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ: 1.85 یورو
  • یک کیلوگرم سیب 1.3 یورو
  • یک کیلوگرم پیاز:0.8 یورو
  • یک کیلوگرم آناناس (1 کیلوگرم) 1.2 یورو
  • یک کیلوگرم سیب زمینی:0.7 یورو
  • یک کیلوگرم گوشت: 8 یورو
  • 500 کیلوگرم برنج: 1.5 یورو
  • یک کیلوگرم مرغ: 6.6 یورو
  • یک کیلوگرم شکر: 1 یورو
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 1.7 یورو
  • یک سر کاهو: 1 یورو
  • یک لیتر شیر: 0.9 یورو
  • کاپوچینو در منطقه مهاجرنشین: 1.62 یورو

هزینه تحصیل در اسلوونی

شهریه در مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت در رشته های علوم اجتماعی حدود 1297 یورو در سال است در حالی که برای تحصیل در اسلوونی در رشته هنر ، برنامه های فنی و علوم طبیعی حدود 1730 یورو در سال می باشد.شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته علوم اجتماعی حدود 2161 یورو در سال است در حالی که شهریه برنامه های فنی و علوم طبیعی در حدود 2594 یورو در سال است.دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و در برنامه های دکتری تمام وقت پذیرفته می شوند ، انتظار می رود سالانه حدود 3892 یورو برای برنامه های علوم اجتماعی حدود 5189 یورو برای تحصیل هنر در برنامه های فنی و علوم طبیعی بپردازند.

شهریه مدرسه بین المللی ابتدایی ، سالانه برای 1 کودک 8،716.67 یورو می باشد.

هزینه اوقات فراغت در اسلوونی

اگر قصد بازدید از موزه های اسلوونی را دارید باید بدانید که به طور متوسط قیمت بلیت در بیشتر موزه های بزرگ حدود 4 تا 5 یورو می باشد. تقریباً همیشه تخفیف برای کودکان، دانش آموزان دارای شناسنامه معتبر و سالمندان وجود دارد.در صورتی که قصد دارید برای گردش در شهر به تورهای شهری بپیوندید باید انتظار پرداخت 30 تا 50 یورو برای یک تور تمام روزه که شما را به مقصد های بیشمار می برد، به ازای هر نفر داشته باشید.در کل برای بازدید از اسلوونی نیازی به پول زیادی ندارید. اگرچه هر فردی شیوه خرج کرد مخصوص به خود را دارد، به طور متوسط برای بازدید از نقاط مختلف اسلوونی به 5 تا 10 یورو در روز نیاز دارید.تعمیم هزینه تفریح و سرگرمی مشکل است زیرا واقعاً به عادت ها و اولویت های شما بستگی دارد، با این حال اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، بسته به آنچه سفارش می دهید برای قهوه اسپرسو حدود 1.50 تا 50 دلار باید بپردازید. در اسلوونی قهوه های بسیار خوبی سرو می شود و رفتن به کافه یک راه عالی برای استراحت و تماشای مردم است.

  • بلیط سینما برای دو نفر: 13 یورو
  • بلیط تئاتر (بهترین صندلی های موجود) برای دو نفر 86 یورو
  • هزینه ماهانه تناسب باشگاه اندام: 39.43 یورو
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته): 14.26 یورو
هزینه اوقات فراغت در اسلوونی
هزینه اوقات فراغت در اسلوونی

هزینه مراقبت فردی در اسلوونی

هزینه دارو و مراقبت های فردی در اسلوونی به شرح زیر است:

  • داروی سرماخوردگی برای مدت 6 روز (تیلنول، فرنادول، سرماخوردگی یا مارکه ای معادل آن: یورو
  • ویزیت پزشک خصوصی (15 دقیقه): 58 یورو
  • دئودورانت رولی ( 50 میلی لیتر): 4.41 یور
  • شامپو مو 2 در 1 (400 میلی لیتر): 3.13 یورو
  • 4 رول کاغذ توالت: 1.60 یورو
  • لوله خمیردندان: 3.03 یورو
  • اصلاح موی مردانه استاندارد در مهاجرنشین شهر: 17 یورو
هزینه مراقبت فردی در اسلوونی
هزینه مراقبت فردی در اسلوونی

سایر هزینه های زندگی در اسلوونی

سایر هزینه ها و مخارج در اسلوونی به شرح زیر است:

  • تلویزیون 40 اینچی صفحه نمایش مسطح: 454 یورو
  • مایکروویو 800/900 وات (بوش ، پاناسونیک ، ال جی ، تیز یا مارک های معادل آن): 144 یورو
  • مواد شوینده لباسشویی (3 لیتر 100 پوند.): 7 یورو
  • نرخ ساعتی نظافتچی: 9 یورو
  • تعرفه یک دقیقه موبایل (بدون تخفیف و برنامه): 0.06 یور
  • 1 بسته سیگار مارلبرو: 4.22 یورو

هزینه مالیات در اسلوونی

نرخ مالیات بر درآمد اسلوونی برای جمعیت در حال کار از 16 درصد شروع می شود و به 50 درصد نیز می رسد. هر فرد درصورتی که بیش از 183 روز در سال مالیاتی در این کشور بماند، مقیم اسلوونی در نظر گرفته می شود. در همین حال افراد غیر مقیم تنها مسئولیت پرداخت مالیات بر درآمد خود از درآمد های حاصل شده در اسلوونی هستند. اسلوونی همچنین مالیات بر ارث و مالیات بر هدیه و مالیات بر دارایی را که با نرخ های متغیری تعیین می شود، اعمال می کند. مالیات وسایل نقلیه موتوری از 0.5 درصد تا 28 درصد برای اتومبیلهای بنزینی و از 1 درصد تا 31 درصد برای خودروهای دیزلی تعیین شده است. مالیات نقل و انتقالات برای املاک غیرمنقول در کشور اسلوونی 2 درصد و مالیات بر ارزش افزوده برای کالاها و خدمات در اسلوونی 20 می باشد.

هزینه مالیات در اسلوونی
هزینه مالیات در اسلوونی

همانطور که در این مقاله خواندید، دولت استونی کشوری کوچک و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. هزینه زندگی در این کشور در مقايسه با ساير كشورهاي اروپایی چندان ارزان نمی باشد. هزینه اجاره آپارتمانی کوچک در اسلوونی بسته به محل زندگی بین 300 تا 1300 یورو در ماه می باشد و هزینه خورد و خوراک برای هر فرد بسیار متغیر است و بستگی به نوع غذای انتخابی و محل آن دارد با این حال برای خورد و خوراک خود باید حداقل 200 یورو در ماه در نظر بگیرید. از طرفی بسته به دانشگاه و برنامه ای که انتخاب می کنید، شهریه دانشگاه های انگلیسی زبان کشور اسلوونی از حدود 1500 یورو تا 6000 یورو در سال متغیر است. به طور کلی هر فرد برای زندگی در اسلوونی باید قادر به پرداخت حداقل 1550 یورو در ماه جهت تامین مخارج زندگی، باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در اسلوونی مطمئناً به اندازه سایر کشورهای اروپای مرکزی یا بالکان پایین نیست، با این حال سفر به این کشور زیبا نیازی بودجه خیلی زیادی ندارد.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه باهزینه های زندگی در استونی می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد هزینه زندگی در اسلوونی

1- متوسط شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلوونی چقدر است؟

شهریه تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی بین 1292 یورو تا 1730 یورو در سال می باشد.

2- متوسط هزینه یک وعده غذایی در خارج از منزل در اسلوونی به طور معمول چقدر است؟

متوسط هزینه یک وعده غذایی در خارج از منزل در اسلوونی به طور معمول 6 یورو برای هر نفر می باشد.

3- هزینه بلیط یک ماهه وسایل نقلیه عمومی در اسلوونی چقدر است؟

هزینه بلیط یک ماهه وسایل نقلیه عمومی در اسلوون 37 یورو می باشد.

4- متوسط هزینه ماهانه خورد و خوراک در اسلوونی چقدر است؟

متوسط هزینه ماهانه خورد و خوراک در اسلوونی 200 یورو می باشد.

5- قیمت آپارتمان در مرکز اسلوونی چقدر است؟

قیمت آپارتمان در مرکز اسلوونی به ازای هر متر مربع 267.79 یورو می باشد.

6- قیمت یک لیوان کاپوچینو در اسلوونی چقدر است؟

قیمت یک لیوان کاپوچینو در سیدنی 1.6 یورو می باشد.

7- متوسط هزینه زندگی در اسلوونی چقدر است؟

متوسط هزینه زندگی در اسلوونی 1500 یورو در ماه می باشد.

8- هزینه ویزیت دکتر در اسلوونی چقدر می باشد؟

هزینه ویزیت دکتر در اسلوونی 58 یورو می باشد.

9- هزینه تحصیل دکترا در اسلوونی چقدر است؟

هزینه تحصیل دکترا در اسلوونی 3900 تا 5200 یورو در سال می باشد.

10- هزینه عضویت در باشگاه ورزشی در اسلوونی چقدر می باشد؟

هزینه عضویت در یک باشگاه ورزشی در اسلوونی بین 49 یورو در ماه می باشد.

11- متوسط هزینه خدمات رفاهی منزل در اسلوونی چقدر می باشد؟

متوسط هزینه خدمات رفاهی منزل در اسلوونی به طور متوسط بین 140 تا 270 یورو در ماه می باشد.

اسکرول به بالا