071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اکثر دانشجویان بین المللی در مطالعه پزشکی در جمهوری چک از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، آلمان، مالزی و نیجریه هستند. اکثر دانشکده های پزشکی در جمهوری چک از سوی وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده برای شرکت در برنامه های کمک مالی فدرال تایید شده اند. برای اطلاع از هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک ادامه مقاله را مطالعه کنید.

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

اولین دانشکده پزشکی در پراگ قدیمی ترین دانشکده پزشکی در مرکز اروپا است. این دانشگاه در سال 1348 همراه با دانشگاه چارلز تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین موسسه پزشکی در جهان است. اولین دانشگاه در مرکز اروپا، شرق فرانسه و شمال ایتالیا بود. دانشکده نزدیک به مرکز شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک است. پراگ گاهی اوقات “شهر یک صد اسپایدر” نامیده می شود، دانشکده تمام زمینه های پزشکی عمومی را ارائه می دهد. اولین دانشکده پزشکی با تقریبا 200 نفر از کارکنان و 400 دانشجو بزرگترین دانشکده پزشکی جهت تحصیل در چک است.

دوره های پزشکی در چک

تحصیلات پزشکی در جمهوری چک سنت های طولانی دارد که از قرن چهاردهم میلادی است. دانشگاههای پزشکی جمهوري چک یکی از بهترین گزینه ها برای همه دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. اکثر دانشگاه های پزشکی چک در حال ارائه برنامه 6 ساله پزشکی عمومی، 5 سال دندانپزشکی و 5 سال برنامه داروسازی به زبان انگلیسی همراه با برنامه های چک است، هزینه پزشکی در چک حدود 14300 € در سال است.

دوره های پزشکی در چک

برنامه کارشناسی پرستاری و استاد در اپتومتری نیز به زبان انگلیسی ارائه شده است. اکثر آموزش بالینی در بیمارستان عمومی دانشگاه پراگ چک صورت می گیرد، اما سایر بیمارستان های آموزشی شامل بیمارستان آموزشی تامیر، بیمارستان دانشگاه نظامی در پراگ، بیمارستان Na Bulovce و بیمارستان دانشگاه Motol است. پراگ پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری چک است. این چهاردهمین شهر بزرگ شهروندی اتحادیه اروپا است.

پذیرش پزشکی در چک

پذیرش و شرایط تحصیل پزشکی در چک بر اساس دیپلم دبیرستان (با درجه خوب در زیست شناسی، شیمی و فیزیک)، مهارت انگلیسی (ممکن است توسط اسکایپ نشان داده شود)، در بسیاری موارد، اما در همه دانشگاه ها، آزمون ورودی و مصاحبه گرفته می شود. معاینه ورودی در دانشگاه و برخی از دفاتر نمایندگی در خارج از کشور برگزار می شود. مهلت درخواست بستگی دارد به دانشگاه پزشکی که انتخاب می کنید، آخرین مهلت ثبت نام پایان ماه مه است. اکثر دانشگاه های پزشکی ابتدا درخواست را به صورت آنلاین انجام می دهند و پس از پیش تایید و پرداخت هزینه پذیرش، می توانند کارهای ورود به دانشگاه را انجام دهند.

تحصیل در پراگ چک

پراگ پنجمین شهر اروپایی که پس از لندن، پاریس، استانبول و رم است. با رشد خطوط ارزان قیمت در اروپا، پراگ تبدیل به یک مقصد محبوب در آخر هفته می شود که گردشگران می توانند از موزه ها و مکان های فرهنگی بازدید کنند این شهر به طور سنتی یکی از مراکز فرهنگی اروپا است و بسیاری از رویدادهای فرهنگی را برگزار می کند. دانشجویان بر اساس آزمون های ورودی و کتبی پذیرفته شده که به زبان انگلیسی است و مواد آزمون از دروس زیست شناسی کالج استاندارد، شیمی و فیزیک و یا ریاضی و مصاحبه (فقط کسانی که با موفقیت بخش ترجمه را گذراندند) هر دو به زبان انگلیسی گرفته شده است.

شهر پراگ چک

جهت اقامت چک شهر پراگ این کشور دارای بیش از ده موزه بزرگ، همراه با تئاتر، گالری، سینما و دیگر نمایشگاه های تاریخی است. سیستم حمل و نقل عمومی گسترده مدرن شهر را متصل می کند. طیف گسترده ای از دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد. پراگ به عنوان یک شهر جهانی “Alpha” طبقه بندی شده است، قابل مقایسه با وین، سئول و واشنگتن، D.C. تاریخ غنی آن باعث می شود که مقصد توریستی محبوب و سالانه بیش از 4،4 میلیون بازدید کننده بین المللی را دریافت کند. صدها سالن کنسرت، گالری، سینما و باشگاه های موسیقی در شهر وجود دارد.

تحصیل در چک به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است، برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید تا در این زمینه شما عزیزان را به صورت کامل راهنمایی کنند.

اسکرول به بالا