071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد نمی توانند از ابتدا برای اقامت و مهاجرت به سوئد اقدام کنند ولی شیوه های دیگری برای مهاجرت به سوئد وجود دارد. که در این متن شیوه مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج با یک شهروند سوئدی را مرور می کنیم. شخصی که موفق به اخذ این ویزا می شود در سوئد حق کار و حق اقامت را دارد و البته با این ویزا شخص می تواند در حوزه شینگن نیز تردد داشته باشد.

شرایط مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

ابتدا باید بگوییم که کشور سوئد کشوری نیست که به شیوه ای منظم و ثابت چنان که در کانادا یا استرالیا معمول است مهاجر بپذیرد. در کشور سوئد برای مهاجرت راه هایی که به طور نرمال برای اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد را می توان انتخاب کرد. مانند تحصیل یا اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری یا اخذ ویزای کاری که فرد مهاجر قبل از ورود به کشور مورد نظر برای مهاجرت و اقامت دائم در آن کشور اقدام می کند. بعد از دریافت ویزا فرد مشخصا به عنوان یک شهروند بالقوه می تواند وارد کشور می شود. اغلب مهاجران سوئدی یا مهاجران کاری هستند، یا پناهندگان و خانواده هایشان و یا افرادی که با یک شهروند سوئدی در یک رابطه بلندمدت نظیر ازدواج هستند.

ویزای ازدواج سوئد
ویزای ازدواج سوئد

ویزای ازدواج سوئد

طبق قانون کشور سوئد چنانچه هر فردی همسر یک شهروند سوئدی شود، می تواند اقامت و تابعیت کشور سوئد را اخذ کند. البته قانون تابعیت از طریق ازدواج در هر کشوری متفاوت می باشد. در واقع ویزای ازدواج یا سامبو (همزی) ویزایی می باشد که در اثر که پیوند خانوادگی شخص با یک شهروند سوئدی دریافت می شود. برای دریافت این ویزا در داخل یا خارج از سوئد می توان اقدام کرد. برای دریافت این ویزا ابتدا شخص باید فرم درخواست این ویزا را به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهد. شخص می باید فرم درخواست خود را به یکی از سفارتخانه های سوئد (اگر خارج از سوئد می باشد) یا به اداره مهاجرت تسلیم کند.

هزینه ویزای ازدواج در سوئد

بررسی مدارک برای دریافت ویزای ازدواج معمولا شامل هزینه ای می باشد که این هزینه ۱۵۰۰ کرون است که باید این مبلغ یا معادل آن به ارز کشوری که در آن اقدام می شود را به حساب سفارت سوئد/اداره مهاجرت واریز شود. از دیگر مدارک مورد نیاز عکس می باشد و همچنین گذرنامه (پاسپورت) معتبر است. به طور معمول بعد از ارائه مدارک از شخص برای مصاحبه حضوری دعوت می شود. حداکثر زمان قانونی برای انجام مصاحبه و پاسخ به درخواست فرد، پنج ماه است ولی معمولا حدود دو ماه بعد از تسلیم مدارک برای انجام مصاحبه دعوت صورت می گیرد.

در این مصاحبه هدف اصلی این است که شخص بتوانید ثابت کند که این پیوند یک رابطه واقعی است و یک ازدواج /رابطه مصلحتی برای دریافت ویزا نمی باشد، که طبیعتا بهتر است کلیه مدارک مربوط در این زمینه در مصاحبه حضوری شخص نشان داده شود. این مدارک می تواند شامل فیلم ها و عکس های ازدواج یا عکس های خانوادگی یا سند ازدواج و غیره باشد. بعد از مصاحبه و در صورتی که شخص در مصاحبه پذیرفته شود و بتواند واقعی بودن رابطه را ثابت کند به شخص یک ویزای دو ساله اقامت تعلق می گیرد.

اقامت دائم در سوئد

ویزای ازدواج بعد از سپری شدن دوره دو ساله اش قابل تبدیل به ویزای اقامت دائم یا همان permanent residence permit است. البته تبدیل این ویزای دو ساله به اقامت دائم نیز دارای شرایطی می باشد، که یکی از این شرایط این است که در این دو سال شخص با شریک زندگی خود رابطه مشترک داشته باشد و البته توجه به این نکته هم مهم است، که در طی این دو سال نحوه زندگی کردن شخص در سوئد برای اداره مهاجرت سوئد مهم می باشد.

که طبیعتا برای اخذ اقامت اداره مهاجرت قبل از اتخاذ تصمیم برای اعطای ویزای دائم از سایر اداره های دولتی چون پلیس، اداره کنترل پرداخت صورت حساب ها و اداره های امنیتی درباره فرد استعلام می کند، تا مطمئن شود که شخص در مدت زمان اقامت خود در سوئد رفتارهای شهروندی خوبی از خود نشان داده است.

اقامت دائم در سوئد
اقامت دائم در سوئد

زندگی در سوئد

بعد از دریافت ویزای اقامت دائم سوئد شخص از این حق برخوردار می باشد که برای تمام عمر می تواند در سوئد زندگی و کار کند. و بعد از یک سال دیگر شخص می تواند برای دریافت گذرنامه (پاسپورت) سوئدی اقدام نماید. که در این صورت فرد با شهروند سوئدی هیچ تفاوتی ندارد و می تواند از تمام حقوق شهروندی مانند تحصیل در سوئد، کار برخوردار باشد. سوئد کشوری است در اروپای شمالی با مساحت بسیار زیاد (450000 کیلومتر مربع) به طوری که این کشور از تمامی کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا مساحت بیشتری دارد.

آب و هوا در سوئد

جمعیت کشور سوئد برای زندگی در حدود 9.4 میلیون نفر می باشد که نسبت به مساحت گسترده آن بسیار پایین است. تمرکز جمعیت در مناطق جنوبی این کشور بیشتر است. شهر استکهلم (Stockholm)، پایتخت سوئد است. تنها سه میلیون نفر در شهر استکهلم و حومه آن زندگی می کنند. کشور سوئد از لحاظ آب و هوایی به سه ناحیه آب و هوایی تقسیم می شود. قسمت جنوبی سوئد با آب و هوای اقیانوسی، قسمت مرکزی با آب و هوای قاره ای مرطوب و قسمت شمالی با آب و هوای سرد و خشک. شهرهای استکهلم، گوتنبرگ، مالمو در بخش جنوبی کشور سوئد واقع هستند.

نظرات کاربران

  • توسط فاطمه شهابی منقوطای
    تاریخ: بهمن 13, 1397
    نفر
    نفر

    سلام من ایرانی هستم همسرم سوئدی هستن.فرزندمون کارای پاسپورتش تموم شده من میخوام مهاجرت کنم باهمسرموبچم چجوری بایداقدام کنم.راه اولیه چیه

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 15, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخير از طريق همسرتان می توانيد درخواست داشته باشيد و از طريق كورس های كالج زبان نیز می توانيد اقامت را دريافت نماييد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا