071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات و مزایای زندگی در لهستان

مشکلات و مزایای زندگی در لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگرچه کشور لهستان در مرکز اروپا قرار دارد، اما منافع زیادی ایجاد نکرده است. ابتدا اینکه، لهستان دارای اقتصاد ضعیف است. از مشکلات و مزایای زندگی در لهستان این است که در این کشور صنعت کشاورزی بسیار ضعیف عمل می کند و در میان سیاستمداران این کشور رشوه گیری و فساد وجود دارد که وضعیت کار در لهستان را به خطر می اندازد. علاوه بر این مالیات در این کشور برای شهروندان بسیار بالا می باشد چرا که قدرتمندان بودجه کافی در اختیار این کشور قرار نمی دهند و بنابراین خدمات مناسب و تامین نیاز شهروندان به درستی انجام نمی شود.

بررسی مشکلات و مزایای زندگی در لهستان

یکی از معایب این کشور با اینکه در مرکز اروپا واقع شده است، وجود جنگ و حمله ارتش کشورهای دیگر است. در این کشور بروکراسی فراوان وجود دارد. نکته دیگر این است که تاثیر گذاری کلیسا در زندگی اجتماعی بسیار زیاد مشاهده می شود. به عنوان مثال، مردم بیش از حد مذهبی و غیرمتعارف هستند و با هر گونه تفاوتی که این مذهبیون دوست ندارند مخالفت می کنند. آنها نگرش انتقادی نسبت به بسیاری از موارد دارند و مردم را مجبور به انجام هر کاری می کنند. یکی از این موارد سقط جنین است.

ضمنا در این کشور سیستم تحصیلی قدیمی وجود دارد. دانش آموزان و دانشجویان بایستی بسیاری از دروس غیر ضروری را بگذرانند، که این مستلزم تغییر سیستم آموزشی توسط آموزش و پرورش می باشد. البته مردم لهستان افراد بسیار با سوادی در سطح جهان شناخته شده اند. قیمت خرید لباس و بنزین در این کشور بالا می باشد. بسیاری از شهروندان به این موضوع اعتراض دارند که چرا قیمت پوشاک جدید و نیز بنزین نسبت به اروپای غربی گران تر می باشد. یکی دیگر از مشکلات و مزایای زندگی در لهستان ، بروکراسی است، به عنوان مثال مهاجران هنگام تلاش برای پیدا کردن محل اقامت باید توقع رفتارهای نامناسب و مشکلاتی در این زمینه را داشته باشند.

مشکلات محیطی زندگی در لهستان

ساعت کار طولانی و فشار زیاد در محل کار؛ مردم این کشور سخت کار می کنند و ساعت ها را در شرکت و محل کار خود می گذرانند. ضمنا در حوزه تجارت و کسب و کار نیز رقابت شدید وجود دارد و این امر می تواند منجر به روابط پر تنش در محل کار گردد.

زمستان های طولانی؛ در این کشور فصل زمستان بسیار طولانی است و گاها تا 6 ماه به طول می انجامد، البته لهستانی ها آن را دلیل خوبی برای مهاجرت می دانند. زبان لهستانی یکی دیگر از مشکلات این کشور است. اگرچه افراد زیادی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، اما افراد مسن در کشور لهستان کمتر تمایل به انگلیسی صحبت کردن دارند. بنابراین در برخی مواقع یادگیری زبان لهستانی برای زندگی در این کشور ضروری است. لهستانی ها صحبت کردن به زبان لهستانی را احترام به کشور خود می دانند. پزشکان در این کشور آگاهی پایینی دارند. در این کشور پزشکان آنطور که انتظار می رود صبر، حوصله و دلسوزی لازم را ندارند.

برخی از مزایای زندگی در لهستان

اجازه کار در لهستان؛ مهاجران می توانند فرصت های شغلی فراوانی در بخش های رو به رشد مانند فناوری اطلاعات، مالی ، خدمات کسب و کار و موقعیت های مدیریتی پیدا کنند. معمولا حقوق مهاجران انگلیسی زبان اگر دارای تجربه و مدارک مورد نیاز باشند، بالاتر است .

محل سکونت؛ به طور کلی پیدا کردن محلی برای سکونت در لهستان کار دشواری نیست و همچنین هزینه مسکن مقرون به صرفه است. سکونت، حتی در ورشو پایتخت لهستان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. در شهرهای لهستان تراکم جمعیت نسبتا زیاد است . مهاجران می توانند در شهرها محل زندگی مناسبی پیدا کنند که نیازی به رفت و آمدهای روزانه مکرر نباشد.

در لهستان مشاورین املاک انگلیسی زبان نیز وجود دارد. مهاجران می توانند یک مشاور املاک انگلیسی زبان برای تهیه مسکن پیدا کنند ، گرچه ممکن است کمی پرهزینه تر باشد. زندگی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم هزینه تر است. هزینه تحصیل و زندگی در لهستان، کالاها، غذا، حمل و نقل عمومی و اجاره نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است.

برخی از مزایای زندگی در لهستان

فرهنگ و سبک زندگی در لهستان

در شهرهای لهستان، رویدادهای فرهنگی بسیاری از جمله نمایشگاه های هنری، کنسرت، نشست و گفتگو، جشنواره های غذایی و جشنواره های فیلم و موسیقی برگزار میشود. همچنین موزه ها و گالری های فراوانی نیز یافت می شود. به علاوه فعالیت های زیادی در فضای باز در طول تابستان وجود دارد و به راحتی قابل دسترس هستند؛ مانند اسکی سواری، قایقرانی، کوهنوردی، اردوهای تفریحی، دوچرخه سواری در سواحل و غیره . لهستانی ها چند زبانه هستند؛ بیشتر جوانان لهستانی چند زبانه هستند و اکثر آنها به زبان انگلیسی تسلط دارند.

بهداشت و درمان در لهستان

خدمات درمانی خصوصی ارزان قیمت با استاندارد بالا در بیمارستان های لهستان ارائه می شود. تمامی بیمارستان ها با مدرن ترین تجهیزات پزشکی مجهز می باشند. سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و مقرون به صرفه در اکثر شهرهای لهستان دارای سیستم های پیشرفته و جامع حمل و نقل عمومی هستند. بعضی از آنها، از جمله ورشو، دارای یک سیستم دوچرخه ای هستند که خدماتی همانند سایر سیستم های حمل و نقل ارائه می دهد.

حمل و نقل در سراسر کشور نیز مقرون به صرفه و جامع است و حتی روستاهای کوچک هم دارای خط اتوبوس هستند. همچنین یک شبکه راه آهن پیشرفته وجود دارد و قطارهای سریع السیر بین شهری و بین ورشو و سایر پایتخت های اروپایی در تردد هستند. برای بررسی سایر شرایط لازم مشکلات و مزایای زندگی در لهستان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کنید.

سوالات متداول در مورد مشکلات و مزایای زندگی در لهستان

1- زندگی در کشور لهستان چه مشکلات و مزایایی دارد؟

اگرچه کشور لهستان در مرکز اروپا قرار دارد ، اما منافع زیادی ایجاد نکرده است .ابتدا اینکه اقتصاد لهستان ضعیف است . از مشکلات و مزایای زندگی در لهستان این است که این کشور در صنعت کشاورزی ضعیف عمل میکند و در میان سیاستمداران این کشور رشوه گیری و فساد وجود د ارد که وضعیت کار در لهستان را به خطر می اندازد.

2- مالیات در کشور برای شهروندان لهستان چگونه است؟

مالیات در این کشور بسیار بالا میباشد ، چرا که قدرتمندان بودجه کافی در اختیار این کشور قرار نمیدهند و بنابراین خدمات مناسب و تامین نیاز شهروندان به درستی انجام نمیشود .

3- وضعیت کشور لهستان از لحاظ اجتماعی، مذهبی و عقیدتی چگونه است؟

تاثیر گذاری کلیسا در زندگی اجتماعی مردم بسیار زیاد است . به عنوان مثال مردم بیش از حد مذهبی و غیر متعارف هستند . و با هرگونه تفاوتی که این مذهبیون دوست ندارند مخالفت میکنند.مذهبیون مردم را مجبور به انجام هرکاری میکنند . یکی از این موارد سقط جنین است .

4- سیستم تحصیلی در کشور لهستان چگونه عمل میکند ؟

در ین کشور سیستم تحصیلی قدیمی وجود دارد . دانش آموزان باید بسیاری از دروس غیر ضروری را بگذرانند. که این مستلزم تغییر سیستم آموزشی توسط آموزش و پرورش است .
البته مردم لهستان افراد بسیار با سوادی در سطح جهان شناخته شده اند .

5- قیمت بنزین و خرید لباس در کشور لهستان چگونه است؟

بسیار بالا میباشد . شهروندان نیز به این موضوع اعتراض دارند .

6- ساعات کاری در کشور لهستان چگونه است؟

ساعات کاری طولانی میباشد . مردم این کشور بسیار سخت کار میکنند و ساعت ها را در شرکت و محل کارخود میگذرانند.ضمنا در حوزه تجارت و کسب و کار نیز رقابت شدید وجود دارد و این امر میتواند منجر به روابط پر تنش در محل کار گردد.

7- فصل زمستان در کشور لهستان چگونه است؟

این کشور زمستانهای بسیار طولانی که گاها به 6 ماه میرسد دارد. البته لهستانی ها آن را دلیل خوبی برای مهاجرت میدانند .

8- آیا یادگیری زبان لهستانی در این کشور مهم است؟

بله –اگرچه افرادزیادی میتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما افراد مسن در کشور لهستان تمایل به انگلیسی صحبت کردن ندارند. بنابراین دربرخی موارد یادگیری زبان لهستانی در این کشور ضروری است .آنها صحبت کردن زبان رسمی خود را احترام به کشورشان میدانند .

9- آیا پزشکان لهستان از سطح علمی بالایی برخوردارند؟

رفتار آنها با شهروندان لهستانی چگونه است؟پزشکان در این کشور آگاهی و سطح علمی پایینی دارند. و آنطور که انتظار میرود صبر و حوصله و دلسوزی لازم را ندارند .

10- زندگی در لهستان برای مهاجران چگونه است و چه مزایایی دارد؟

آنها میتوانند فرصت های شغلی مناسبی را دربخش های فناوری اطلاعات و مالی و خدمات کسب و کار و موقعیت های مدیریتی پیدا کنند .معمولا حقوق مهاجران انگلیسی زبان اگر دارای تجربه و مدارک مورد نیاز باشند بالاتر است .

11- زندگی در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی و هزینه تحصیل چگونه است ؟

زندگی در لهستان در مقایسه با سایر کشورها کم هزینه تر است.
هزینه تحصیل ، کالاها ، غذا و حمل و نقل عمومی و اجاره ملک نسبت به سایر کشورهای اروپای مناسبتر است .

نظرات کاربران

  • توسط کوروش
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    ببخشید متوجه نشدم اولش گفتین لهستان بده آخرش گفتین خوبه. نفهمیدم هزینه زندگی تو این کشور بالاست یا بهتر از دیگر کشور های اروپاییه ؟؟؟؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      هزینه های زندگی در این کشور بستگی دارد که با کدام کشور مقایسه کنید؛ هزینه های زندگی در لهستان مقرون به صرفه تر از اکثر کشور های اروپایی مانند دانمارک، سوئد و غیره است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا