071-91009294  | 021-88724227  |

محدودیت های عربستان در دوران کرونا

محدودیت های عربستان در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع ویروس کرونا در سال جاری و همه گیری آن موجب شده تا کشور های مختلف در این باره تصمیمات گوناگونی بگیرند. به واسطه این بیماری، مرز ها دچار تغییراتی شده اند و بسیاری از پرواز ها به تعلیق در آمده اند. شرایط هر کشور و قوانین آن با توجه به اقدامات مربوطه و سیاست های بهداشتی متفاوت از کشور های دیگر است. به همین دلیل برای مهاجرت لازم است تا شرایط را قبل از هر اقدامی سنجید و محدودیت ها را مورد بررسی قرار داد. در ادامه این مطلب به اخباری در ارتباط با محدودیت های عربستان در دوران کرونا  می پردازیم.

محدودیت های عربستان در دوران کرونا

عربستان نیز همانند هر کشور دیگری در دوران شیوع کرونا محدودیت هایی را اعمال کرده است. این محدودیت ها در ارتباط با مهاجرت به عربستان هم می باشد و شرایطی را فراهم کرده. به عبارتی هماتند مهاجرت به هر کشور دیگری مثلا مهاجرت به کانادا محدویت هایی هم در این کشور وجود دارد. عربستان سعودی اقداماتی را برای محدود کردن شیوع COVID-19 از مارس   ۲۰۲۰آغاز کرد، از جمله تعلیق زیارت های مذهبی و توقف سفرهای بین المللی و داخلی.

در تاریخ ۳۰ مارس، ملک سلمان اعلام کرد که همه در عربستان سعودی مستقل از وضعیت حقوقی خود در این کشور از مراقبت های پزشکی برای COVID-19 برخوردار خواهند شد. این بیماری در زمان های اخیر در عربستان کمی افزایش داشته است. به نظر می رسد این اوج گیری ناشی از انتقال کارگران مهاجر خارجی باشد. از این رو در ماه آوریل، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری سعودی دستورالعمل های جدیدی را برای منع ازدحام جمعیت در خانه های مهاجران صادر کرد. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است که ۷۶ درصد موارد ثبت شده در عربستان غیر سعودی ها و مهاجران هستند.

بررسی شرایط عربستان در دوران ویروس کرونا

یکی از معضلاتی که در این کشور وجود دارد، شرایط زندانی ها و مهاجرانی است که به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند. در واقع این گروه از مهاجران تاثیر منفی بر روند همه گیری ویروس کرونا داشته اند. سازمان ملل متحد با توجه به افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا در شرایط شلوغ و غیر بهداشتی در بیشتر بازداشتگاه ها ، خواستار روش های جایگزینی برای بازداشت مهاجرت در طی همه گیری شده است. اما در عربستان سعودی، بازداشت مهاجران در طی بیماری همه گیر COVID-19 همچنان ادامه دارد.

ترکیبی از عوامل ، از جمله مشکلات اقتصادی ، خشکسالی و نقض حقوق بشر، طی دهه گذشته صد ها هزار نفر را از کشور های مختلف مانند اتیوپی وارد عربستان کرده است. این افراد حتی در سال ۲۰۲۰ میلادی و با وجود ویروس کرونا هم وارد این کشور شده اند و مشکلات بسیاری را فراهم آورده اند. از این رو دولت عربستان در این زمینه اقدام به بازداشت عده بسیاری از این افراد کرده است. این مسئله در دوران کرونا برای مهاجران همراه با مشکلات بسیار زیادی بوده است. علاوه بر این بیماری مشکلات دیگری هم از جمله ازدحام بیش از حد، عدم مراقبت های بهداشتی و غیره هم اشاره نمود.

اسکرول به بالا