071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط زندگی در سوئیس

شرایط زندگی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سوئیس کشوری نسبتا کوچک می باشد که از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار متنوع می باشد. علاوه بر این حوزه های اصلی زبانی، این کشور نسبت به توسعه فرهنگ، سنت ها، اقتصاد و غذاهای خود مبادرت ورزیده است. به همین دلیل است که بسیاری از اتباع خارجی در سوئیس مستقر خواهند شد چرا که از فرهنگ و زبان های مختلف آن لذت خواهند برد. بخاطر داشته باشید که مردمان سوئیس به چهار زبان ملی (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش) تکلم خواهند کرد. این درحالیست که بیش از 22 درصد از جمعیت سوئیس را شهروندان خارجی تشکیل می دهد. اگر چه حدود 60 درصد از مردم به زبان آلمانی تکلم می نمایند و به صورت دقیق تر سوئیسی و آلمانی از اهمیت والایی برخوردار است. شهروندان کشور سوئیس حداقل به دو زبان ملی تکلم می نمایند. ناگفته نماند که برخوردهای فرهنگی روزانه متعددی برای افراد به وجود خواهد آمد. این مقاله در رابطه با شرایط زندگی در سوئیس می باشد.

همه چیز در رابطه با شرایط زندگی در سوئیس

شیوه زندگی در سوئیس تا حد بسیاری بستگی به منطقه و پیش زمینه ساکنان آن کشور خواهد داشت. امروزه جمعیت کشور سوئیس عمدتا بصورت مدرن و شهری خواهد بود. این درحالیست که حدود یک سوم از جمعیت در چهار شهر بزرگ نظیر: زوریخ، بازل، ژنو و لوزان زندگی می نمایند. علاوه بر این مابقی جمعیت در مناطق شهری کوچکتر و در آخر در مناطق روستایی گسترانیده شده اند. اغلب سنت ها در مناطق کوهستانی و روستایی زنده نگه داشته شده است. باید بدانید که بزرگترین شهر سوئیس ” زوریخ” تنها 372000 ساکن را در خود جای داده است.

همانطور که می دانید در سایر کشورهای صنعتی جمعیت رو به رشد است و در سال 2007 نرخ تولد نیز رو به افزایش بوده است. باید بدانید که از دلایل اصلی افزایش جمعیت در طول چند سال گذشته امر مهاجرت به سوئیس بوده است.

این واقعیت قابل انکار است که کشور سوئیس دارای منابع طبیعی بسیاری می باشد و اقتصاد این کشور تا حد بسیاری وابسته به صادرات خواهد بود. این در حالیست که وضعیت اقتصادی این کشور در حال حاضر پایدار است. تولید ناخالص داخلی در این کشور رو به افزایش است و جمعیت این کشور از سطح عالی زندگی در سوئیس لذت خواهند برد. از دیگر دلایل شهرت کشور سوئیس مواردی نظیر: سطح عالی زندگی در سوئیس، استاندارد های عالی زندگی و ارائه خدمات عالی به تمامی بخش ها نظیر: سلامت، صنعت، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، و غیره را در بر خواهد گرفت.

شرایط زندگی در سوئیس

هنر و فرهنگ مردم سوئیس

باید بدانید که کشور سوئیس تا حد بسیاری تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه قرار گرفته است این کشور ها مواردی نظیر: آلمان، ایتالیا و کشورهای داخل مرز را در بر خواهد گرفت. این درحالیست که هر کشور فرهنگ منحصر به فرد خود را دارد. ارائه فرهنگ غنی و متنوع و وجود وقایع سنتی در نمایشگاه های این کشور مزیت های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. سنت های فصلی نظیر: کارناوال و جشنواره های بهاری به وفور در این کشور مشاهده خواهد شد. لذا باید بدانید که تمامی این موارد موجب سرشاری این کشور از جهت هنرهای مدرن خواهد بود.

 هنرمندان شناخته شده و مجسمه سازان قرن 19 و 20 (آلبرت آنکر، فردیناند Hodler، آلبرتو جاکومتی و دیگران) خواهند بود افراد سوئیسی که در سوئیس متولد شده اند این در حالیست که ژان Tinguely به ساخت ماشین آلات خلاقانه مبادرت ورزیده است.

 سوئیس دارای یک سنت طولانی مدت از جهت معماری می باشد چرا که تعداد بازدیدکنندگان کلیساهای مجلل (کلیساهای موجود در ژنو و یا بازل)، کلیساهای گوتیک (در زوریخ و لوزان) و یا کلیسای یسوعیون در لوسرن که قدمت آن به سال 1666 باز می گردد در سال های اخیر رشد بسیاری کرده است. این در حالیست که افراد بسیاری از نمونه های سبک باروک در سوئیس لذت خواهند برد.

در کشور سوئیس سبک ها تکامل یافته اند اما معماری های سنتی باقی مانده اند. برخی از معماران معروف  و با نفوذ در قرن 20 افرادی نظیر: لوکوربوزیه، ماریو بوتا و یا هرزوگ و Meuron  سوئیس را در بر خواهند گرفت. در سال های اخیر، چندین نوآوری توسط طراحان سوئیسی معاصر که جایزه های بین المللی بسیاری را به خود اختصاص داده اند صورت گرفت.

کشور سوئیس میزبان هنرهای شگفت انگیزی که در گالری ها و موزه ها به نمایش گذاشته شده است خواهد بود. مجموعه شگفت انگیزی از تاریخ و سنت، علوم طبیعی و انسانی، هنر باستانی و مدرن در وب سایت انجمن موزه سوئیس و ICOM مشاهده خواهد شد. بخاطر داشته باشید که پایگاه داده موزه سوئیس دارای ابزارهای جستجوی مختلف در دسترسی جهت یافتن نام موزه با موضوعات خاص خواهد بود.

موسیقی دیگر بخش زندگی در سوئیس خواهد بود. این درحالیست که مبحث موسیقی در جشنواره ها و کنسرت های معتبر از اهمیت والایی برخوردار است، کنسرت هایی که در سراسر جهان شناخته شده خواهند بود. این در حالیست که بسیاری از شهروندان سوئیسی از گروه های موسیقی محلی و دسته سرایندگان لذت خواهند برد.

رویدادهای اجتماعی در سوئیس

کشور سوئیس میزبان تنوع و حوادث شگفت انگیز در تمام طول سال خواهد بود. در طول تابستان مراتع و باغات سوئیس سرشار از موسیقی و هنرهای جشنواره ای خواهد بود، این در حالیست که در زمستان اغلب این اماکن به ورزش های زمستانی نظیر: مسابقات اسکی اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این چندین کنفرانس بین المللی و جلسات سیاسی متعددی در طول سال برگزار خواهد شد.

در فصل تابستان بسیاری از جشنواره های افسانه ای در محیط داخلی و یا در فضای آزاد مشاهده خواهد شد، جشنواره هایی که مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب خواهند کرد. بخاطر داشته باشید که جشنواره مونترو جاز، Paleoand  در ماه جولای، فستیوال لوسرن کلاسیک در ماه اوت، و جشنواره منوهین Gstaad در میان رشته کوه های آلپ طول و در ماه های تابستان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه های متعددی در این کشور مشاهده خواهد شد نمایشگاه هایی که از شهرت والایی برخوردارند این نمایشگاه های بین المللی مواردی نظیر: نمایشگاه بین المللی هنر بازل توسط نیویورک تایمز، که از آن به عنوان “بازی های المپیک  دنیای هنر استفاده می گردد را در بر خواهد گرفت. از ویژگی های این نمایشگاه 250 گالری برجسته در سراسر جهان و جذب هزاران نفر از دوستداران هنر را در بر خواهد گرفت.

جشنواره بین المللی هوای آزاد لوکارنو در ماه اوت و توسط هزاران نفر از علاقمندان فیلم و روزنامه برگزار گشت. از ویژگی های این جشنواره تقاطع فرهنگی واقع شده در سوئیس و دسته بندی فیلم های مختلف را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر رویدادهای فرهنگی و هنری، سوئیس به عنوان خانه رویدادهای ورزشی و مسابقات نیز در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان مثالWeltklasse  زوریخ یا Athletissima در لوزان استقبال ورزشکاران برتر جهان خواهد بود این در حالیست که استادان اروپایی گلف، جذب گلف بازان حرفه ای بسیاری از سراسر جهان شده اند.

سوئیس به عنوان میهن بنیانگذار صلیب سرخ آنری دونان و محل چندین سازمان دولتی و غیر دولتی بین المللی در نظر گرفته خواهد شد. این درحالیست که این کشور سالانه میزبان مهم ترین جلسات و کنفرانس ها، رهبران سیاسی و سازمان ملل ژنو خواهد بود. بخاطر داشته باشید که انجمن اقتصادی جهانی (نشست داووس) تحت نظارت دولت فدرال سوئیس که بسیار معروف می باشد قرار خواهد داشت.

ورزش و فعالیت و زندگی در سوئیس

به لطف وجود بسیاری از چشم اندازهای متنوع و آب و هوای مناسب، بسیاری از بازدیدکنندگان و ساکنان جذب جاذبه های ورزشی این کشور شده اند.

کوه سوئیس که حدود 4000 متر از سطح دریا فاصله دارد به عنوان یک بهشت واقعی برای اسکی بازان، کوهنوردان و … در نظر گرفته خواهد شد. ورزشی اسکی در این کشور از شهرت والایی برخوردار است چرا که این کشور چندین اسکی باز معروف را در خود جای داده است. در تابستان مبحث پیاده روی از ارزش والایی برخوردار است و مسیرهای کوهستانی بسیاری برای دوچرخه سواران در دسترس خواهد بود.

کشور سوئیس دریاچه های متعددی را در خود جای داده است، از دریاچه های معروف این کشور مواردی نظیر: دریاچه ژنو (73 کیلومتر، طولانی، هم مرز با فرانسه) و یا دریاچه کنستانس (63 کیلومتر، طولانی، هم مرز با آلمان و اتریش) را در خود جای داده است. این باعث می شود که سوئیس یک قسمت فوق العاده را برای دوستداران انواع ورزش های آبی، از جمله قایقرانی که ورزشی بسیار محبوب در این کشور می باشد را برای افراد در نظر بگیرد. اگر چه کشور سوئیس هیچ دسترسی به دریا و یا اقیانوس ندارد اما مسابقات قایقرانی متعددی (قایق هایی که توسط دانشمندان EPFL طراحی شده است) در این کشور برگزار خواهد شد.

چندین ورزش دیگر نظیر: فوتبال، هاکی، اسکیت و دوچرخه سواری در این کشور در حال گسترش می باشند، ورزش هایی که علاقه مندان و حامیان بسیاری را در خود جای داده اند. تعدادی از قهرمانان بین المللی نظیر: راجر فدرر یکی از قوی ترین و معروف ترین قهرمانان تنیس و استفان Lambiel قهرمان اسکی روی یخ و بسیاری دیگر از افراد معروف از این خطه سر برآورده اند.

امیدواریم این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با زندگی در سوئیس در اختیار شما قرار داه باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط مهاجرت، اخذ اقامت و تحصیل در سوئیس می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در سوئیس

1- آیا سوئیس استاندارد زندگی خوبی را برای شهروندانش ارائه می دهد؟

سوئیس به استانداردهای بالای زندگی خود به شهروندانش مشهور است. این کشور بازار کار و شرایط اقتصادی خوبی دارد.

2- متوسط درآمد در سوئیس چقدر است؟

میزان درآمد وسیله مهمی برای دستیابی به سطح زندگی بالایی است. در سوئیس متوسط درآمد خالص تنظیم شده خانوار 37466 دلار در سال است که بالاتر از میانگین OECD، 33604 دلار در سال است.

3- آیا زندگی در سوئیس گران است؟

هزینه زندگی در سوئیس در بین بالاترین کشور ها در جهان قرار گرفته است، به طوری که به طور مداوم شهرهای زوریخ و ژنو گرانترین شهر های کره زمین هستند.

4- هزینه خانه در سوئیس چقدر است؟

طبق گزارش Wüest و Partner در سوئیس، متوسط قیمت درخواست آپارتمان های تحت مالکیت 6324 یورو برای هر متر مربع بوده است. در همین مدت، متوسط قیمت درخواست خانه های تک خوابه 1.11میلیون یورو بود.

5- آیا سوئیس مکان امنی برای زندگی است؟

براساس آخرین نظرسنجی از انجمن بین المللی مهاجران بین المللی، سوئیس امن ترین مکان برای زندگی مهاجران است. به طور کلی، 97 درصد از پاسخ دهندگان مستقر در سوئیس گفتند که در کشور آلپی احساس امنیت می کنند(18 درصد بالاتر از میانگین جهانی).

6- مالیات در سوئیس چقدر است؟

به طور کلی می توان گفت که که کل نرخ مالیات بر درآمد شخصی در سوئیس از 40 درصد تجاوز نمی کند.

7- آیا خدمات درمانی در سوئیس رایگان است؟

بهداشت و درمان در سوئیس امری جهانی است و طبق قانون فدرال بیمه سلامت سوئیس تنظیم می شود. خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه نشده است، اما بیمه درمانی خصوصی برای کلیه افرادی که در سوئیس ساکن هستند(در طی سه ماه اقامت یا متولد شدن در این کشور) اجباری است.

8- آیا تحصیلات در سوئیس رایگان است؟

تحصیل برای همه کودکان و نوجوانان در سوئیس حتی برای افرادی که وضعیت اقامت قانونی ندارند، اجباری است. فقط حدود 5 درصد از کودکان سوئیسی به یک مدرسه خصوصی می روند. آموزش دولتی رایگان است؛ اما ممکن است از شما خواسته شود که برای مدرسه، کتاب و سفرهای مدرسه هزینه کنید.

9- آیا تابعیت دوگانه در سوئیس مجاز است؟

تابعیت سوئیس اساساً مبتنی بر حق خون است. این بدان معنی است که تابعیت در صورت تولد پدر و مادر سوئیسی به دست می آید.

10- روش های مهاجرت به سوئیس چیست؟

روش های مهاجرت به سوئیس ازدواج، تحصیل، کار، سرمایه گذاری و پناهندگی است.

11- بهترین روش مهاجرت به سوئیس کدام است؟

بهترین روش های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل و کار است.

اسکرول به بالا