071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی در ورشو

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ورشو پایتحت لهستان می باشد. این شهر دائما در حال تغییر می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زندگی در ورشو و شرایط مهاجرت به لهستان می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

فرهنگ و آداب رسوم زندگی در ورشو

تاریخ ورشو به قرن 12 ام باز می گردد، اما بسیاری ورشو را شهر جدید تر از آن می دانند. گاهی نیز از این شهر به عنوان ققنوس یاد می شود. این شهر پیاپی باز سازی شده است و این بازسازی یکبار به جنگ جهانی دوم و دیگری به سقوط کمونیسم در سال 1989 در لهستان بر می گردد. بنا های تاریخی شهر ورشو بیانگر روزهای سختی و شادی شهر در موفقیت ها می باشند.

ورشو شهری با تغییرات بسیار است، که برای بهتر شدن این شهر 20 سال سرمایه گذاری در زیر ساخت های شهری، فعالیت در این زمینه انجام شده است. همچنین توسط کاندیدا، شهر ورشو به پایتخت فرهنگی در سال 2016 مدیریت شد. به طوریکه شما می توانید با پرداخت تنها 10 دلار شاهد برنامه پووی زنیا بوده و با پرداخت 3 دلار در کنسرت ها شرکت نمایید. ورشو دارای وقایع رایگان بسیاری از جمله شب های موزه ای در ماه مِی باشد و این در حالی است که تمامی موزه ها رایگان بوده و در 24 ساعت روز باز هستند.

موزه رایزینگ ورشو، اولین موزه ایست که پس از سرنگونی کمونیسم در دسامبر سال 2010، مرکز علوم کوپرنیکوس در ویتسولا ریور تاسیس شد. اطراف رودخانه محل تجمعات فرهنگی است که کودنا ویسولا نام دارد. 2 موزه دیگر در دست ساخت است که موزه تاریخ لهستان و موزه هنر مدرن نام گرفته اند.

ورشو به تازگی شروع به استفاده از ساختمان برجسته و بر آمده جهت حمایت از وقایع جدید نموده است. ساختمان نووی یکی از این ساختمان هاست که در طبقه اول آن سخنرانی ها و در طبقه دوم کافی شاپ در روز ها و در طول شب موسیقی رواج دارد.

شناخت ورشو آسان نیست، به این دلیل که وقایع فرهنگی و تاریخی بسیاری در آن نهفته است و بسیاری از مکان ها بخوبی مشخص نشده اند. در صبح روز های یک شنبه فصل تابستان کنسرت های رایگان پیانو در باغ گل رز لازینکی پارک نیز برگزار می شوند.

هزینه زندگی در ورشو
هزینه زندگی در ورشو

وضعیت اقتصادی مردم ورشو

بسیاری از شرکت های جهانی شعبات و اداره هایی در ورشو راه اندازی کرده اند. با داشتن نرخ بیکاری کمتر از 3 درصد، این شهر مهد دانشگاه ها، مراکز خرید بزرگ، مقر های دولتی، کلیساها و بلند ترین ساختمان ها شده است.

ترکیب شهر قدیم و جدید یکی از زیبا ترین مناظر برای بازدیدکنندگانی است که از مناظر معماری لذت می برند و دوست دار ساختمان های مدرن و زیبا هستند. بخش صنعتی شهر مدرن و با تکنولوژی پیشرفته ای بوده و صنعت غذا در آن بسیار رشد نموده است. تنها تعداد اندکی از کارخانه ها در این کشور هنوز وجود دارند، که شامل کارخانه فولاد و کارخانه صادرات خودرو می باشند.

بورس سهام ورشو از جمله مهم ترین بخش های سهام در اروپا می باشد که 300 شرکت در ورشو دارد. گزینه های مالی بسیار مانند پول نقد، سرمایه گذاری و غیره فرصت های بسیاری را در اختیار سرمایه گذاران علاقه مند قرار می دهد.

به لحاظ زیر ساخت سرمایه گذاری و ثبت شرکت لهستان یکی از بزرگ ترین ذینفعان منابع مالی اروپا از سال 2007 تا 2013 و 2014 تا 2020 با دریافت 102 و 106 بیلیون یورو سرمایه می باشد. انتظار می رود که تا سال 2020، لهستان سرمایه های بسیاری از اروپا را دریافت نماید.

ساخت و ساز و بخش املاک توسط پروژه های مربوطه مدیریت می شوند تا کسب و کار و فعالیت ها را در مرکز خدمات جهانی لهستان با شرکت های بین المللی مانند IBM، Citi و غیره رونق بخشند. بازده ها در بخش املاک جهت ضبط 5 درصدی کاهش یافتند و افزایش کسب و کار در این بخش با 400 الی 600 میلیون یورو دیده شده است. تعدادی از شرکت های املاک که در بورس سهام ورشو نام برده شده اند، از فرصت ها و افزایش بازده ها استفاده می نمایند.

شرایط زندگی در ورشو برای مهاجرین

شهر ورشو آمیزه ای منحصربه فرد از گذشته و امروزی، از 18 ناحیه تشکیل شده است که هر کدام مشخصه و ویژگی متمایزی دارند. سبک معماری متنوع و بسیار متفاوت شهر ورشو منعکس کننده تاریخ پرهیاهوی آن است که عرصه پرجوش و خروش فرهنگی آن را چه از لحاظ باستانی و چه از لحاظ غیرسنتی صدچندان می کند. تاریخ و سبک آشپزی و کیفیت زندگی در ورشو، این شهر را به یک مقصد به طور فزاینده محبوب تبدیل کرده است و هزینه های معقول و مناسب زندگی در این شهر به جذابیت آن اضافه کرده است.

به منظور دسترسی به هزینه های شاخص زندگی و کاربرد هزینه های بین المللی زندگی در مقایسه با دیگر شهرها، هزینه ها را محاسبه نمایید.

ورشو شهر بسیار سبزی است با تقریبا 20.000 پارک و دیگر فضاهای سبز، در حدود 15% از محدوده فضای شهری با بیشه و جنگل یعنی بیشتر از هر شهر اروپایی دیگر پوشیده شده است. قدمت برخی از پارک های ورشو به چند صد سال برمی گردد، مانند پارک تاریخی lazienki krolewskie ( حمام های سلطنتی) که با قصرهای دوره باروک و نمایش های رقص و موسیقی نگاهی اجمالی به مناظر تصویرگونه درخشان و زیبای گذشته های دور می اندازد. دیگر فضاهای سبز این شهر برای دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی و آرامش بخشی عالی است.

با گذشتن بزرگترین رود لهستان، ویستولا از وسط این شهر، ورشو به دو قسمت تقسیم شده است. در طی ده سال گذشته یا کمی بیشتر، ساحل قسمت چپ این رود به یک سرزمین بدون مرد تغییر یافت که برای تعطیلات تابستان به یک پاتوق بسیار محبوب و مورد علاقه تبدیل شد. در تعطیلات صدها نفر به این محل هجوم می آورند در حالی که روی صندلی های حصیری تاشو و پله های کنار ساحل لم داده اند و دارای واگن های غذا می باشد.

  • شاخص قدرت خرید در سطح متوسط: 65.09
  • شاخص ایمنی در سطح بالا: 73.38
  • شاخص خدمات درمانی و بهداشتی در سطح بالا: 62.54
  • شاخص آب و هوایی در سطح بالا: 74.61
  • شاخص هزینه های زندگی در سطح بسیار پایین: 42.32
  • قیمت املاک در مقایسه با نسبت درآمد در سطح بالا: 13.52
  • شاخص زمان رفت و آمد در ترافیک در سطح متوسط: 35.55
  • شاخص آلودگی در سطح متوسط: 58.82

برخورد و رفتار مردم ورشو با مهاجرین

ورشو یک مرکز تجاری و فرهنگی است که سرمایه گذاران لهستانی و خارجی را به افتتاح مشاغل خود در آنجا ترغیب می کند. این امر مطمعنا باعث می شود که تعداد زیادی از خارجی ها برای زندگی به شهر ورشو مهاجرت کنند. در حالیکه کراکوف بیشتر مورد بازدید گردشگران خارجی است.

به عنوان پایتخت، ورشو به طور طبیعی بیشترین تعداد افراد خارجی را در تمام شهرهای لهستان به خود جلب می کند. طبق آمار شورای شهر، 22 هزار نفر خارجی در ورشو زندگی می کنند و اعتقاد بر این است که اگرچه تعداد واقعی ممکن است حتی 3 برابر بیشتر باشد. تعداد قابل توجهی روسی و چینی نیز وجود دارد. وقتی صحبت از کشورهای اتحادیه اروپا میشود، بسیاری از شهروندان فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی وجود دارند.

56 درصد از کسانی که در نظر سنجی ما شرکت کرده اند، مهاجران تقاضای کار در ورشو هستند، 24 نفر دیگر از پاسخ دهندگان دانشجو هستند و 17 درصد از نظر سنجی ها نیز شامل افرادی که متقاضی خود اشتغالی هستند، می باشد. هر سومین مهاجران بیش از 3 سال در پایتخت زندگی کرده اند، در حالیکه سایرین در آنجا کمتر زندگی می کنند (26 درصد اعلام کرده اند که حداقل برای یک سال، 25 درصد حداقل کمتر از یک سال و 77 درصد کمتر از سه ماه در ورشو زندگی می کنند).

مزایا و معایب زندگی در ورشو
مزایا و معایب زندگی در ورشو

مزایا و معایب زندگی در ورشو

  • لهستانی ها به چند زبان صحبت می کنند و رفتار بسیار دوستانه ای را دارند.

لهستانی های جوان قطعا می دانند که زبان های دیگر در مدارس زبان متوسطه اجباری است، که اکثر اوقات زبان انگلیسی است. نسل های قدیمی بیشتر به زبان روسی صحبت می کنند. اگر اهل اسلوونی، چک، اسلواکیا، صربستان یا روسیه هستید، یک فرصت بزرگ وجود دارد که ارتباطات بسیار خوبی را در این شهر پیش ببرید. همچنین لهستانی ها بسیار دوستانه و مهمان نواز هستند. اگر کمک لازم داشتی، دیگر لازم نیست مدت زمان طولانی صبر کنید.

  • مردم لهستان نیز دارای ذهنیت آزاد، خوش صحبت، و تحصیل کرده هستند.

 با وجود بوروکراسی بالا، اگرچه پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، هنوز سطح بالایی از بوروکراسی وجود دارد. مقررات و اسناد بسیاری وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنید، به خصوص وقتی می خواهید شرکت شخصی خود را تاسیس کنید.

  • سطح خدمات به مشتری در حال بهبود است.

اسکان و مواد غذایی مقرون به صرفه در مقایسه با شهرهای اروپای غربی، لباس یا اجاره یک آپارتمان ارزان تر است. به عنوان مثال، در ورشو، قیمت یک وعده غذایی خوب با گوشت حدود 20-30 زلات هزینه دارد که حدود 5-7 یورو است. در طول ساعات اداری ناهار ارزان تر است (در مرکز ورشو می توانید یک شام مناسب را فقط برای 15 زلات بخرید که 3-4 یورو است).

  • هزینه درمانی مناسب

مراقب بهداشت درمان از نظر بهداشت و درمان در ورشو (مراقبت های بهداشت عمومی، مراقبت های بهداشتی در لهستان) از طریق یک سیستم مراقبت های بهداشت عمومی تامین می شود. تا زمانیکه هزینه بیمه شما (یا همسر یا فرزند یک بیمه شده) توسط کارفرما پرداخت کرده اید، رایگان است.

  • خدمات مقرون به صرفه و با کیفیت از حمل و نقل عمومی

اگر در شهرهای بزرگ و توریستی قرار دارید، می توانید از وسایل مختلف حمل و نقل عمومی تراموا، قطارهای خط شهری در ورشو از دو خط مترو استفاده کنید. شبکه ریلی ملی نیز به خوبی توسعه یافته و استاندارد سفر بهبود یافته است.

در اینجا به مشکلات زندگی در ورشو نیز اشاره شده است:

  • زیر ساخت های باز پرداخت نسبت به اروپای غربی خیلی خوب نیست. بزرگراه های جدید اخیرا به لطف کمک های مالی اتحادیه اروپا سال های گذشته ساخته شده اند؛ اما هنوز هم بسیاری از جاده ها به ویژه در لهستان شرقی در مقایسه با اروپای غربی به اندازه کافی خوب نیستند. اگر می خواهید از روستای زیبای لهستان لذت ببرید، حتما باید از اتومبیل شخصی خود استفاده کنید یا همیشه می توانید یک اتومبیل را اجاره کنید.
  • دسترسی عمومی به پزشکان و بیمارستان ها باعث میشود صف های طولانی برای دیدن متخصص یا انجام عمل جراحی ایجاد شود. همچنین شرایط موجود در بسیاری از بیمارستان های عمومی بهتر میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت لهستان و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان با مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تماس حاصل نمایید.

اسکرول به بالا