071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی در روسیه

زندگی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای شروع زندگی در کشورهای خارجی به عنوان یک مهاجر در ابتدا باید با شرایط زندگی در کشور مقصدتان آشنایی پیدا کنید. این موضوع بسیار مهم است که شما بدانید برای گذران زندگی به طور متوسط چقدر باید هزینه کنید، با مردم بومی چگونه برخورد کنید و به چه زبانی مهارت داشته باشید، همچنین نیازهای ابتدایی خود همچون حمل ونقل در سطح شهر را چگونه مدیریت کنید. روسیه از کشورهای مهاجر پذیری است که پیش از انتخاب آن باید آگاهی کامل در ارتباط با این کشور کسب کنید. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد نوشته شده به بررسی موضوعات زیر می پردازد:

  • فرهنگ و زبان مردم در روسیه
  • شرایط حمل و نقل در روسیه
  • سیستم مالیاتی روسیه
  • هزینه زندگی در روسیه

برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

فرهنگ و زبان مردم در روسیه

در حالی که روسی زبان رسمی است، بسیاری از روس ها نیز انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. به گزارش بی بی س ، امروزه بیش از 100 زبان اقلیتی در روسیه صحبت می شود. محبوب ترین آنها Dolgang است که بیش از 5.3 درصد از جمعیت کشور به این صحبت می شود. سایر زبانهای اقلیت شامل تارتار، اوکراینی، چوشی، بشیر ، ماردوین و چچن استاگرچه این جمعیت اقلیت درصد کمی از کل جمعیت روسیه را تشکیل می دهند، اما این زبان ها در مناطق منطقه ای برجسته هستند.خانواده روسی به همه اعضای آن وابسته است، بیشتر خانواده ها در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. اکثرخانواده ها کوچک هستند، اغلب فقط با یک فرزند، زیرا بیشتر زنان علاوه بر اینکه مسئولیت کارهای خانگی و فرزندآوری را نیز بر عهده دارند، باید خارج از خانه کار کنند. روس ها به کشور خود افتخار می کنند و اشعار وطن پرستانه ای را در اعیاد یا مراسم های مختلف یه طور همگانی می خوانند. آنها می پذیرند كه زندگیشان دشوار است و خودشان افتخار می كنند كه در شرایطی كه دیگران نتوانسته اند به شکوفایی برسندآنها به میراث فرهنگی خود افتخار کرده و انتظار دارند که سایر نقاط جهان آن ها را تحسین کنند.

فرهنگ و زبان مردم در روسیه
فرهنگ و زبان مردم در روسیه

یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی روسی که ممکن است برای یک شخص خارجی عجیب به نظر برسد، بوروشش است همچنین بورس نیز گفاه می شود. این یک سوپ چغندر است که پر از سبزیجات و گوشت است و به طور معمول با یک دلمه خامه ترش، اصلی ترین غذاهای روسی سرو می شود.نزدیک به 5000 انجمن مذهبی ثبت شده در روسیه وجود دارد. طبق اعلام وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، بیش از نیمی از کلیسای ارتدکس روسیه پیروی می کنند. اسلام دومین دین بزرگ است. براساس کتاب حقیقت CIA، حدود 10 تا 15 درصد از روس ها به اسلام روی آورده اند. کریستینا دو راسی ، انسان شناس در دانشکده بارنت و کالج ساوتگیت در لندن می گوید: “سومین دین پرطرفدار در روسیه پس از مسیحیت و اسلام، تنگریسم است.

شرایط حمل و نقل در روسیه

جهت مهاجرت به روسیه که کشوری وسیع با مسافت های زیاد است، اما حتی اگر اولین سفر شما به روسیه باشد، رسیدن به یک مقصد آن هم به تنهایی دشوار نیست. نکته اصلی این است که شما بدانید کدام وسایل نقلیه برایتان به صرفه تر بوده و در مدت زمان کمی ما را به مقصد می رساند. پیدا کردن مسیر خود در شهرهای روسیه با نقشه های تلفن همراه که بدون دسترسی به اینترنت کار می کنند آسان است (نقشه های OsmAnd ، Mobile Yandex ، 2 GIS و … ).در شهرهای روسیه می توانید با مترو، اتوبوس، تراموا، واگن برقی و تاکسی با مسیر ثابت جابه جا شوید. سیستم های زیرزمینی در مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، نیژنی نوگورود، سامارا، کازان، یکاترینبورگ و ولگوگراد وجود دارد. هرچه شهر بزرگتر باشد کرایه بالاتر می رود. در مسکو یک سفر برای شما 0.5 دلار هزینه خواهد داشت، در سن پترزبورگ 0.55 دلار، در یکاترینبورگ فقط 0.3 دلار هزینه شما خواهد بود. سفر با حمل و نقل جاده ای عمومی (اتوبوس، ترولیبوس، تراموا) برای شما 6. دلار هزینه برمیدارد. در مسکو 0.5 دلار در سن پترزبور ، 0.3 دلار در کازان و 0.2 دلار در تامسک. دانشجویان هم که در دوره های تمام وقت دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند، می توانند بلیط های حمل و نقل عمومی را با تخفیف خریداری کنند. مسافران در تاکسی های مسیری ثابت وجه نقدی می پردازند و هیچ تخفیفی ارائه نمی شود.قبل از دریافت کارت سفر خود، همچنان می توانید با استفاده از تعرفه های مختلف، کارت های مسافرتی معمولی را بخرید.خرید این کارت ها برای یک یا دو سفر ارزش ندارد. کارت مسافرتی برای جابه جایی های بیشتر از پنج دفعه ارزانتر محاسبه می کند:

شرایط حمل و نقل در روسیه
شرایط حمل و نقل در روسیه

هرچه تعداد سفرهای بیشتری خریداری کنید، ارزان تر می شود. در مسکو همچنین می توانید کارت مسافرتی را با نرخ “90 دقیقه” خریداری کنید، که به شما امکان می دهد طی یک ساعت و نیم سفر خود را با استفاده از حمل و نقل جاده ای زیرزمینی و یا عمومی انجام دهید. تعرفه های مشابه در شهرهای دیگر روسیه نیز اعمال می شود. بلیط های حمل و نقل جاده ای عمومی را می توانید از طریق راننده خریداری کنید، اما قیمت آنها بسیار گران تر از دفاتر بلیط یا کیوسک های ویژه خواهد بود.

سیستم مالیاتی روسیه

در روسیه، مالیات بر درآمد توسط سازمان امور مالیاتی کشور (خدمات مالیاتی فدرال روسیه) دریافت شده، که توسط وزارت دارایی اداره می شود.سال مالیات روسیه از 1 ژانویه تا 31 دسامبر محاسبه می شود. شما باید اظهارنامه مالیاتی را با استفاده از فرمی به نام اظهارنامه مالیاتی (اعلامیه نالوگواایا) به خدمات مالیاتی فدرال ارسال کنید. بازده باید قبل از 30 آوریل ارسال شود و تاریخ نهایی پرداخت مالیات شما در روسیه، 15 ژوئیه است.اطلاعات انگلیسی را می توان در وب سایت خدمات مالیاتی فدرال یافت، اگرچه اطلاعات بیشتر به زبان روسی موجود است. شرکتهای بزرگ می توانند بصورت الکترونیکی از طریق نرم افزارهای ویژه ای که هنوز برای استفاده گسترده تر عمومی قابل دسترسی نیستند، پرداخت مالیات داشته باشند. در صورتی که افراد قصد دارند بیش از 30 روز در سال فعالیت کنند، در یک شرکت مالیاتی روسیه ثبت نام می کنند. از طرف دیگر، یک کارمند باید ظرف 10 روز از شروع کار، از طریق کارفرمای خود به اداره امور مالیاتی اطلاع دهد.

به طور کلی، مالیات دهندگان از رویه های ساده و نرخ مالیات مطلوب تر در روسیه با بار مالیاتی کمتری بهره مند شده اند. به طور خاص، به دلیل فرایندهای بهتر جمع آوری و نظارت دقیق تر مالیات در بالاترین سطح، به ویژه برای تجارت، نرخ جمع آوری دو برابر شده است و به طور کلی تصور می شود که این موارد گسترش می یابد تا تعداد بیشتری مشاغل و سرانجام، مصرف کنندگان را تحت پوشش قرار دهد.هر خارجی که درآمد خود را از یک منبع روسی دریافت می کند، مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی در روسیه است. اگر بیش از 183 روز در سال در این کشور زندگی می کنید و مجوز اقامت قانونی روسیه به شما داده شده است، بدهی های مالیاتی شما نسبت به افراد غیر مقیم کمتر است. مشاغل فردی مانند فریلنسرها، پیمانکاران و مشاوران مالیات بر درآمد شخصی خود را درمورد درآمد مشاغل خود پرداخت می کنند، چه از مبدأ روسی و چه از خارج از کشور.
شرکت های بین المللی مجبورند مالیات را با نرخی برابر 20٪ از سود به علاوه مالیات اصلی پرداخت کنند. به طور کلی، ساکنان مالیاتی بالغ بر 13٪ از درآمد خود را به عنوان مالیات بر درآمد در روسیه پرداخت می کنند، در حالی که درآمدهای با منبع روسی 30٪ برای افراد غیر مقیم در نظر گرفته می شود. افراد خود اشتغالی 46 % از گردش مالی را پرداخت می کنند.

هزینه زندگی در روسیه

زندگی برای مهاجران در روسیه به طور کلی راحت است، هزینه هایی مانند مواد غذایی و قبض های خدمات حتی در شهرهای بزرگ مانند مسکو ارزان قیمت است. در خارج از مناطق مهم کلانشهر، قیمت ها حتی ارزان تر هم می شود و قبض های غذایی و حمل و نقل هزینه کمتری دارند.هزینه زندگی در روسیه تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. حتی اگر چندین نظرسنجی مسکو را به عنوان گرانترین شهر اروپا در رابطه با حقوق و دستمزد معرفی کرده است، هنوز هم زندگی راحت به عنوان مهاجمی امکان پذیر است. بررسی ها عموماً مبتنی بر افراد محلی است که برخی از آنها با دستمزدهای بسیار پایین به زندگی ادامه بدهند. براساس شاخص زندگی بهتر OECD، فدراسیون روسیه طی دهه گذشته کیفیت زندگی را بهبود بخشیده است که در روابط اجتماعی و تعادل کار و زندگی بالاتر از حد متوسط است. اما بهزیستی شخصی، درآمد، امنیت شخصی، کیفیت محیط زیست، تعامل مدنی ، مسکن و وضعیت بهداشتی زیر حد متوسط است.

هزینه زندگی در روسیه
هزینه زندگی در روسیه

قیمت اجاره متوسط ماهانه در سطح کشور 11750 روبل (186 دلار) برای آپارتمان بدون اتاق (استودیو)، 15423 روبل (245 دلار) برای یک اتاق خواب و 21،670 روبل (344 دلار) برای آپارتمانهای دو خوابه است.طبق اطلاعات رسمی، حداقل سبد خرید (شامل نان، ماکارونی، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر) در روسیه 4209 روبل (65 دلار) در ماه است. روس ها تخمین می زنند که هزینه وعده غذایی ماهانه خود بین 8000 تا 20،000 روبل (130 تا 330 دلار) باشد. البته این موضوع بستگی زیادی به منطقه ای دارد که مردم در آن زندگی می کنند و چه چیزی و از کجا می خرند (فروشگاه حاشیه ای، سوپر مارکت، بازار). یک وعده ناهار به طور متوسط در کافه ها و رستوران های مسکو بین 700 تا 2000 روبل (12 تا 35 دلار) متغیر است، در حالی که یک وعده ناهار بین 230 تا 404 روبل (4 7 دلار) هزینه دارد. قیمت مواد غذایی بیرون بر حتی پایین تر نیز است.یک سفر تک مسیره در مترو مسکو 57 روبل (حدود 1 دلار) هزینه دارد، در حالی که یک کارت مسافرتی با 60 تردد 1970 روبل (30 دلار) هزینه برمیدارد.فروشگاه های زنجیره ای زیادی از مارک های معروف، بین المللی و روسی وجود دارد. قیمت لباس به طور کلی بالاتر از اروپا است اما لباس های با کیفیت و ارزان قیمت همیشه می توانند در بازارها پیدا شوند. به عنوان مثال، می توانید یک تی شرت را به قیمت 300 روبل (5 دلار) یا شلوار جین با قیمت 1300 روبل (21 دلار) را پیدا کنید.

پس از مطالعه مطالب بالا می توانید برای بودجه لازم زندگی در روسیه برنامه ریزی کنید، مطلع شدید که میزان مالیات پرداختی در کشور روسیه، فرهنگ و زبان روسیه به چه صورت است و همچنین شرایط حمل و نقل این کشور را بررسی کردیم. برای دریافت مطالب بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد زندگی در روسیه

1- هزینه متوسط زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی بسته به نوع زندگی شا دارد اما به طور میانگین و با در نظر گرفتن امکانات متوسط 400 دلار برای هزینه ماهانه می توان در نظر گرفت.

2- زبان مردم روسیه چیست؟

زبان رسمی در این کشور روسی است اما مردم زبان انگلیسی را نیز دومین زبان خود می دانند.

3- ارز رایج کشور روسیه چیست؟

ارز رایج در کشور روسیه روبل است اما معاوضات از طریق دلار نیز صورت می گیرد.

4- مالیات در کشور روسیه چقدر است؟

مالیات در کشور روسیه نسبت به سایر کشورها کم است برای درآمد به طور حدودی 20 تا 30 % مالیات تعلق میگیرد.

5- حمل و نقل درون شهری در روسیه چگونه است؟

حمل و نقل درون شهری در روسیه توسط تاکسی، تراموا، اتوبوس و مترو صورت میگیرد.

6- آیا کشور روسیه مکان مناسبی برای مهاجرت است؟

بله، این کشوربزرگ دارای تنوع ملیتی زیاد با هزینه مناسب برای زندگی است.

7- آیا کار در روسیه راحت پیدا می شود؟

روسیه کشور بزرگ با صنایع مختلفی است اما اگر زبان روسی بلد باشید با فراغ بال بیشتری می توانید به دنبال کار بگردید.

8- هزینه اجاره آپارتمان در روسیه چقدر است؟

هزینه اجاره آپارتمان در شهر های بزرگ روسیه حدود 250 – 100 دلار می شود.

9- مذهب مردم روسیه چیست؟

مذاهب مسیحی، اسلام و یهود به ترتیب دارای بیشترین طرفدار در روسیه هستند.

10- آیا کشور روسیه اجازه اقامت دائم به خارجی ها را می دهد؟

بله، در صورت داشتن چندین سال اقامت موقت و دلایل منطقی می توانید شهروند روسیه شوید.

11- آیا روسیه مکان مناسبی برای دانشجویان است؟

بله، روسیه دانشگاه های بسیاری دارد که رنکینگ های مناسبی در محیط بین المللی دارند.

اسکرول به بالا