071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی در اتریش چگونه است

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تجربه های زندگی در اتریش نشان می دهد که افراد به این دلیل اتریش را ترجیح می دهند که شرایط زندگی خوبی را برایشان در اروپا فراهم می آورد و از لحاظ رفاه در سطح خوبی قرار دارد. مقاله ای که در زیر آمده است خلاصه ای از تجربه ما  متخصصان مهاجرت موسسه حقوقی میرداماد در پرسش این است که زندگی در اتریش چگونه است؟

به نظر شما زندگی در اتریش چگونه است؟

اتریش به دلیل وجود برنامه های فرهنگی متنوع، مناظر زیبا و منحصر به فرد، اقتصاد پویا و خلاق کشوری فرهنگی و مقصدی محبوب برای سفر و تجارت شناخته شده است. کیفیت بالای زندگی در اتریش با پایین بودن میزان جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیر ساختار های تفریحی و مراکز خرید بزرگ مشخص می شود. محل بیزینس را باید بر اساس شرایط اقتصادی رایج انتخاب کرد. با این حال بازده بالا تنها زمانی تحقق پیدا می کند که مردم اتریش در محیط زندگی و کار احساس راحتی کنند. بسیاری از افراد تحصیل در اتریش را انتخاب می کنند تا بتوانند از مزایای زندگی در این کشور استفاده کنند.

Karl Aiginger، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی اتریش در وین، برنامه اصلاحی با عنوان “اتریش 2025″،سیاست های مبنی بر پیشرفت اقتصادی را ارائه داد. به عنوان مثال، تحقیقات باید در راستای تضمین مصرف بهینه تمام منابع از جمله منابع تجدید پذیر انجام شود. مصرف انرژی و سایر منابع نباید با رشد اقتصادی در ارتباط باشند. از قوانین بوروکراسی ( کاغذ بازی) کاسته و تاسیس شرکت و راه اندازی بیزنس راحت تر شود. تمام این تغییرات، تاثیر مثبتی بر کیفیت زندگی در اتریش و رضایت مردم دارد. طبق آخرین آمار در سال 2017، اتریش رتبه سه را از نظر بالا بودن کیفیت زندگی در میان تمام کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است.

اتریش دارای یک سیستم جاده ای متراکم است و به اروپای غربی، شمالی و مرکزی و ایتالیا، اروپای شرقی و بالکان متصل است. همچنین سیستم حمل و نقل این کشور بسیار توسعه یافته است که می توان به بزرگراه ها، قطارهای باربری، آب راه ها و خدمات هوایی اشاره کرد.

مسئولیت خدمات درمانی عمومی اتریش به عهده وزارت بهداشت فدرال است. تعدادی از موسسات وابسته به وزارت بهداشت مسئول نظارت بر پیشگیری از بیماری های عفونی و نظارت بر دارو و مواد غذایی هستند. هر استان نیز دارای مراکز بهداشت عمومی می باشد و هر شهر و روستا ملزم به استخدام یک پزشک عمومی هستند.

دولت فدرال بر آموزش اتریش نظارت دارد. با اصلاحات ساختاری عمده بخش اداری مدارس در سال 1970 با آزمایش بر روی مدارس مختلف، سیستم مدرسه ای پیوسته با امکان راه یابی به مقاطع عالی فراهم شد.

آب و هوای اتریش
آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش

در اتریش، کشوری که تا حد زیادی توسط کوه‌ها و تپه‌ها پوشیده شده‌است، ما می‌توانیم بین سه نوع آب و هوا تمایز قائل شویم:

  • آب و هوای قاره ای منطقه جلگه باریک وین، شبیه به اروپای شرقی – مرکزی، زمستان سرد و تابستان گرم و داغ و گاهی اوقات شرجی است.
  • آب و هوای شهرهای بزرگ دیگر (سالزبورگ، گراتس، لینتس، اینز بروک )، که در ارتفاع بالاتر قرار دارند، زمستانی سرد و تابستان نسبتا گرمی دارد، که در تابستان با رعد و برق زیادی همراه است.
  • در نهایت، آب و هوای مناطق کوهستانی آلپ، که در زمستان سرد و برفی می باشند، در حالی که در تابستان هوا خنک تر است و بعد از ظهر رعد و برق بسیاری را تجربه می کند.

در مقایسه با آلپ کشور “دوقلویش” سوئیس، اتریش در فصل زمستان آب و هوای سردتری دارد، هم به دلیل فاصله بیشتر از اقیانوس اطلس و هم به دلیل نزدیکی به جلگه های روسیه.  در اتریش در زمستان همه جا سرد است، حتی در دره دانوب، اما به خصوص در دره هایی که در ارتفاعات بالاتر هستند و حتی در کوه ها سردتر می شود. در وین، پایتخت اتریش، دمای متوسط در ماه ژانویه حدود 0.5 درجه سانتی گراد (33 درجه فارنهایت) است، به استثنای شهرهایی که در ارتفاع بالاتر قرار دارند.

تابستان در اتریش در طول روز گرم است، شب ها به طور کلی سرد است. حداکثر درجه حرارت در وین و سایر شهرهای بزرگ در حدود 25/26 درجه سانتیگراد (77/79 درجه فارنهایت) است. صبح اغلب آفتابی است، در حالی که رعد و برق می‌تواند در بعد از ظهر رخ دهد که در مناطق کوهستانی شایع تر است. در دشت و در ارتفاع کم، بهار و پاییز معمولا سرد هستند.

در ماه های مه و سپتامبر، درجه حرارت معمولا دلپذیر است (هر چند گاهی اوقات می تواند در شب سرد شود)، و در تابستان رعد و برق ها به ندرت اتفاق می افتد. در روزهای گرمتر، درجه حرارت می تواند 30 درجه سانتیگراد باشد (86 درجه فارنهایت). آوریل و اکتبر خیلی خنک هستند، گاهی سرد: در این ماه ها ممکن است در شب هوا بسیار سرد شود، و در ماه آوریل بادهای شمال شرقی ممکن است چند ریزش برف را به همراه داشته باشد.

در پاییز، در ماه اکتبر، غبار و مه ها بسیار زیاد می شوند. بهار و پاییز در اتریش خشکتر از تابستان هستند؛ در پاییز، قسمت شمالی آلپ از بادهای جنوب در امان است که معمولا در این فصل وارد می شود.

خاطرات مهاجرت به اتریش

من یک آمریکایی هستم که به اتریش مهاجرت کرده ام. اضافه می کنم که با یک فرد اتریشی ازدواج کرده ام، من یک مهندس با تجربه هستم، و در دبیرستان این کشور فارغ التحصیل شده ام و مهاجرت به اتریش هنوز هم بسیار دشوار است. بهترین منبع این است که سفارت اتریش در America’s website را چک کنید. این وب سایت گزینه های ویزای در دسترس و مواردی که برای گرفتن ویزا مورد نیاز است را مشخص می کند. شما احتمالا با یکی از سیستم های امتیازی گرفتن ویزا مواجه خواهید شد که بر اساس معیارهای خاصی امتیازاتی را در آن به دست می آورید ( آموزش، مهارت های زبانی، و غیره ). اگر بتوانید به اندازه کافی امتیاز به دست آورید، توانایی گرفتن ویزا را خواهید داشت. پس مشخص کنید که چطور می توان بیشترین امتیاز را بدست آورید.

همچنین باید اضافه کنم که، همانطور که در اتریش عالی است، زندگی مهاجرین در اتریش بسیار دشوار می باشد. فاصله 6000 مایلی دور از خانواده و دوستان چندان آسان نیست. مردم اتریش مردمانی عالی هستند اما به راحتی ارتباط دوستی را برقرار نمی کنند. جامعه و محافل اجتماعی به همان اندازه که در ایالات وجود دارند انعطاف پذیر نیستند. من با بیشتر دوستانم و یا دوستان همسرم و دیگر افراد خارجی در کلاس های زبان آشنا شده ام.

با توجه به اینکه شما چقدر جوان هستید، احتمالا سعی خواهید کرد که به مدرسه بروید. این بهترین راه برای شما خواهد بود که به شما از لحاظ زمانی فرصت می دهد تا بفهمید که آیا این واقعا چیزی است که شما می خواهید. به علاوه جای خوبی برای ملاقات با افراد می باشد.

من و همسرم اکنون کمی نگران هستیم، چرا که برای یک سال و نیم به ایالت ها برگشتیم و اساسا باید از نو شروع کنیم. و تنها چیزی که می شنویم این است که بیشتر و دشوارتر می شود. ما همه چیزهای مهم را در اولویت داریم ( ازدواج، مسکن و درآمد ) اما آیا چیز دیگری وجود دارد که باید به طور خاص از آن آگاه باشیم ؟ ما فقط داریم کارهای اداری را شروع می کنیم.

خصوصیات اخلاقی مردم اتریش

اتریشی های بومی اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند. گروه های کوچکی اما قابل توجهی از آلمانی ها به زبان سوئیسی صحبت می کنند و آلمانی ها نیز در این کشور اقامت دارند. صرب ها، بوسنی ها (مسلمانان از بوسنی و هرزگوین؛ عمدتا در شهرهای بزرگ زندگی می کنند)، ترک ها (عمدتا در وین)، مجارستانی ها و کروات ها (عمدتا در بورگنلند زندگی می کنند) و اسلوونی ها (عمدتا در Kärnten زندگی می کنند) اقلیت های قومی عمده ای را تشکیل می دهند.

اتریش رهبر و سرپرست برخی از دستاوردهای پرطرفدار در موسیقی، تئاتر، ادبیات، معماری، پزشکی و علم بوده است. فرهنگ اتریش بخشی از جریان اصلی فرهنگ آلمانی است که با آلمان و سوئیس به اشتراک گذاشته شده است. اما آنچه که آن را شکل داده، آن چه آن را اساسا اتریش کرده‌است، امپراتوری Habsburg و کلیسای مسیحی است.

خصوصیات اخلاقی مردم اتریش
خصوصیات اخلاقی مردم اتریش

زندگی روزمره و آداب و رسوم اجتماعی اتریش

اکثر اتریشیان معمولی ممکن است از کمک های تاریخی اتریش به فرهنگ بالا آگاه باشند، اما به طور کلی فقط اعضای طبقه متوسط تحصیل کرده و گروه نخبه جامعه، در رویدادهای فرهنگی پر زرق و برق مانند جشنواره تئاتر و موسیقی سالزبورگ شرکت می کنند. اتریشی های عادی، به ویژه کسانی که در شهر های کوچک و دره های روستایی حومه زندگی می کنند، به دنبال یک زندگی معمولی اما به هیچ وجه کمتر از زندگی فرهنگی اتریش، ریشه در سنت های محلی، آداب و رسوم قدیمی و عرف، و روحیه اجتماعی دوستانه پیروی می کنند.

عضویت در سازمان های محلی به نام Vereine نقش بزرگی در این فرهنگ ایفا می کند. ملاقات های غیر رسمی نیز به طور عادی اتفاق می افتند و رفتن به دیدار دوستان در رستوران ها یا کافه ها بخش مهمی از زندگی روزمره است. تعداد زیادی از اتریشی ها در گروه های موسیقی می نوازند، در گروه های کر آواز می خوانند، یا در گروه های کوچکتر در خانه یا با همسایگان موسیقی می سازند.

حدود سه چهارم اتریشی ها مسیحی هستند. اکثریت مسیحیان پیرو آیین کاتولیک رم هستند؛ پروتستان ها (عمدتا لوتری ها) و مسیحیان ارتدوکس گروه های کوچکتری را تشکیل می دهند. اسلام کمی پس از آن، عمدتا در میان جمعیت بوسنیایی و ترک، دارای پیروان کم اما جدی است.

شرایط زندگی مهاجرین در اتریش

یکی از دلایل اینکه چرا خوشحالی فردی در اتریش، علی رغم دیگر رتبه های خوب آن، بالا نیست می تواند سختی ساکن شدن در آنجا باشد. اتریش در شاخص آسانی ساکن شدن رتبه ضعیف 54 از بین 67 کشور را دارد. عدم خونگرمی محلی ها، مشکل پیدا کردن دوست و مشکل یادگیری زبان محلی عوامل اصلی ای هستند که رتبه اتریش در این دسته را تا این حد پایین آورده اند. محلی ها نسبت به خارجی ها، به ویژه آنهایی که آلمانی صحبت می کنند، چندان پذیرا نیستند.

تقریبا نیمی از مهاجران اتریش (51%) بر این باورند که آموزش زبان آلمانی مشکل است، در مقام مقایسه، این آمار برای پاسخگویان کشورهای دیگر جهان و نظرشان در مورد زبان محلی کشوری که در آن اقامت دارند، 45 درصد است. به علاوه، چهار نفر از هر 9 مهاجر می گویند که دوست شدن با محلی ها چندان آسان نیست که می تواند به میزان خونگرمی محلی ها نسبت به خارجی ها مرتبط باشد چرا که بیش از یک چهارم پاسخگویان (26%) از رفتار محلی ها با مهاجران راضی نیستند. در سمت مقابل 61% افراد بیان کرده اند که در بافت فرهنگی آنجا احساس بودن در خانه می کنند و 58% هم گفته اند که بازندگی در اتریش بدون داشتن مهارت های زبانی کافی مشکلی ندارند.

امنیت در اتریش

در این حوزه اتریش رتبه 17ام جهانی را به خود اختصاص داده است. به طور قطع بسیاری از مهاجران پیش از ورود به اتریش به دنبال کار می گردند: عبارت «خودم به تنهایی در آنجا کار پیدا کردم» دلیل اصلی این موضوع بود که چرا 14% مهاجران به این کشور نقل مکان کرده اند و 42% پاسخ گویان هم در حال حاضر به عنوان مدیر یا کارمند مشغول به کارند. هشت نفر از هر ده مهاجر از اقتصادی راضی است و اتریش هم ادعا می کند که رتبه 17ام جهانی در امنیت شغلی را داراست چرا که تقریبا دو سوم افراد (67%) گفته اند که در شغل فعلی شان احساس امنیت می کنند. این کشور همچنین در حوزه تعادل کار – زندگی با رتبه هشت در بین ده کشور برتر دنیا قرار دارد. این ارقام نشان می دهند که چرا تقریبا یک سوم از مهاجران (32%) دوست دارند احتمالا تا پایان عمر در اتریش بمانند.

طول هفته کاری در اتریش از دیدگاه 73% مهاجران مناسب است و بیش از یک چهارم آنها (26%) از آن رضایت دارند. متوسط هفته کاری اتریش (39.7 ساعت) و همچنین متوسط هفته کاری برای کارمندان تمام وقت (43 ساعت) از میانگین جهانی آن کوتاه ترند (به ترتیب 41.4 و 44.6 ساعت).

امنیت در اتریش
امنیت در اتریش

نقش خانواده در جامعه اتریش

در شاخص زندگی خانوادگی، اتریش از جایگاه اول به جایگاه چهارم سقوط کرده است اما هنوز هم در رابطه با در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه های نگهداری فرزندان و تحصیلات به ترتیب با رتبه های چهارم و پنجم، در رتبه های بالایی در بین سایر کشورها، قرار دارد.

هیچ یک از والدین مهاجر در بررسی سال 2016 از سلامت فرزندشان ناراضی نبوده اند، در حالی که 87% آنها از سلامت و امنیت فرزندشان در کل راضی بوده اند. در رابطه با رضایت کلی از زندگی خانوادگی، در کل 35 گفته اند که خیلی راضی هستند.

کیفیت آموزش هم توسط 85 درصد والدین مهاجر مطلوب ارزیابی شده است که این رقم 21 درصد بیشتر از میانگین جهانی است. به علاوه مطابق نظر 73% از پاسخگویان آموزش مقرون به صرفه است و همچنین حدود دو سوم (68%) از افراد بیان کرده اند که گستره وسیعی از انتخاب ها برای آموزش وجود دارند. برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی در اتریش و پاسخ به این سوال که زندگی در اتریش چگونه است با ما در موسسه حقوقی میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد زندگی در اتریش چگونه است ؟

1- اتریش چگونه کشوری برای زندگی کردن میباشد ؟

اتریش به دلیل وجود برنامه های فرهنگی متنوع، مناظر زیبا و منحصر به فرد، اقتصاد پویا و خلاق کشوری فرهنگی و مقصدی محبوب برای سفر و تجارت شناخته شده است. کیفیت بالای زندگی در اتریش با پایین بودن میزان جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیر ساختار های تفریحی و مراکز خرید بزرگ مشخص می شود. محل بیزینس را باید بر اساس شرایط اقتصادی رایج انتخاب کرد. با این حال بازده بالا تنها زمانی تحقق پیدا می کند که مردم اتریش در محیط زندگی و کار احساس راحتی کنند.

2- چه ارگانی مسئولیت خدمات درمانی عمومی کشور اتریش را به عهده دارد ؟

مسئولیت خدمات درمانی عمومی اتریش به عهده وزارت بهداشت فدرال است. تعدادی از موسسات وابسته به وزارت بهداشت مسئول نظارت بر پیشگیری از بیماری های عفونی و نظارت بر دارو و مواد غذایی هستند. هر استان نیز دارای مراکز بهداشت عمومی می باشد و هر شهر و روستا ملزم به استخدام یک پزشک عمومی هستند.

3- آب و هوای کشور اتریش چگونه است ؟

آب و هوای قاره ای منطقه جلگه باریک وین، شبیه به اروپای شرقی – مرکزی، زمستان سرد و تابستان گرم و داغ و گاهی اوقات شرجی است.آب و هوای شهرهای بزرگ دیگر (سالزبورگ، گراتس، لینتس، اینز بروک )، که در ارتفاع بالاتر قرار دارند، زمستانی سرد و تابستان نسبتا گرمی دارد، که در تابستان با رعد و برق زیادی همراه است.در نهایت، آب و هوای مناطق کوهستانی آلپ، که در زمستان سرد و برفی می باشند، در حالی که در تابستان هوا خنک تر است و بعد از ظهر رعد و برق بسیاری را تجربه می کند

4- خصوصیات اخلاقی مردم اتریش چگونه است ؟

اتریشی های بومی اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند. گروه های کوچکی اما قابل توجهی از آلمانی ها به زبان سوئیسی صحبت می کنند و آلمانی ها نیز در این کشور اقامت دارند. صرب ها، بوسنی ها (مسلمانان از بوسنی و هرزگوین؛ عمدتا در شهرهای بزرگ زندگی می کنند)، ترک ها (عمدتا در وین)، مجارستانی ها و کروات ها (عمدتا در بورگنلند زندگی می کنند) و اسلوونی ها (عمدتا در Kärnten زندگی می کنند) اقلیت های قومی عمده ای را تشکیل می دهند.

5- زندگی روزمره و آداب و رسوم اجتماعی اتریش چگونه است ؟

اکثر اتریشیان معمولی ممکن است از کمک های تاریخی اتریش به فرهنگ بالا آگاه باشند، اما به طور کلی فقط اعضای طبقه متوسط تحصیل کرده و گروه نخبه جامعه، در رویدادهای فرهنگی پر زرق و برق مانند جشنواره تئاتر و موسیقی سالزبورگ شرکت می کنند. اتریشی های عادی، به ویژه کسانی که در شهر های کوچک و دره های روستایی حومه زندگی می کنند، به دنبال یک زندگی معمولی اما به هیچ وجه کمتر از زندگی فرهنگی اتریش، ریشه در سنت های محلی، آداب و رسوم قدیمی و عرف، و روحیه اجتماعی دوستانه پیروی می کنند.

6- شرابط زندگی مهاجرین در کشور اتریش چگونه خواهد بود ؟

یکی از دلایل اینکه چرا خوشحالی فردی در اتریش، علی رغم دیگر رتبه های خوب آن، بالا نیست می تواند سختی ساکن شدن در آنجا باشد. اتریش در شاخص آسانی ساکن شدن رتبه ضعیف 54 از بین 67 کشور را دارد. عدم خونگرمی محلی ها، مشکل پیدا کردن دوست و مشکل یادگیری زبان محلی عوامل اصلی ای هستند که رتبه اتریش در این دسته را تا این حد پایین آورده اند. محلی ها نسبت به خارجی ها، به ویژه آنهایی که آلمانی صحبت می کنند، چندان پذیرا نیستند .

7- امنیت در اتریش چگونه است ؟

هشت نفر از هر ده مهاجر از اقتصادی راضی است و اتریش هم ادعا می کند که رتبه 17ام جهانی در امنیت شغلی را داراست چرا که تقریبا دو سوم افراد (67%) گفته اند که در شغل فعلی شان احساس امنیت می کنند. این کشور همچنین در حوزه تعادل کار – زندگی با رتبه هشت در بین ده کشور برتر دنیا قرار دارد. این ارقام نشان می دهند که چرا تقریبا یک سوم از مهاجران (32%) دوست دارند احتمالا تا پایان عمر در اتریش بمانند.

8- نقش خانواده در جامعه اتریش چگونه است ؟

در شاخص زندگی خانوادگی، اتریش از جایگاه اول به جایگاه چهارم سقوط کرده است اما هنوز هم در رابطه با در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه های نگهداری فرزندان و تحصیلات به ترتیب با رتبه های چهارم و پنجم، در رتبه های بالایی در بین سایر کشورها، قرار دارد.هیچ یک از والدین مهاجر در بررسی سال 2016 از سلامت فرزندشان ناراضی نبوده اند، در حالی که 87% آنها از سلامت و امنیت فرزندشان در کل راضی بوده اند. در رابطه با رضایت کلی از زندگی خانوادگی، در کل 35 گفته اند که خیلی راضی هستند ..

9- سیستم حمل و نقل کشور اتریش چگونه است ؟

سیستم حمل و نقل این کشور بسیار توسعه یافته است که می توان به بزرگراه ها، قطارهای باربری، آب راه ها و خدمات هوایی اشاره کرد

10- کیفیت زندگی در کشور اتریش چگونه است؟

کیفیت بالای زندگی در اتریش با پایین بودن میزان جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیر ساختار های تفریحی و مراکز خرید بزرگ مشخص می شود.

اسکرول به بالا