071-91009294  | 021-88724227  |

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بیشتر دانشجویانی که هرساله دانشگاه‌های ایتالیا را برای تحصیل انتخاب ‌می‌کنند، تمایل زیادی شاغل بودن در کنار تحصیل دارند، یعنی بیشتر آنها بطور همزمان هم درس می‌خوانند و هم مشغول به کار هستند. در این مقاله به درآمد کار دانشجویی در ایتالیا پرداخته و این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.اولین نکته‌ای که دانشجویان باید به آن توجه لازم داشته باشند، اطلاع از قوانین و محدودیت‌های کار همزمان با تحصیل در کشور ایتالیا است.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

اگر به دنبال بررسی کامل و جامع شرایط کار و درآمد کار دانشجویی در ایتالیا هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اگر نیازمند یافتن پاسخ سریع سوالات خود در این زمینه هستید، با همکاران و کارشناسان متخصص در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح و پاسخ کامل و جامع دریافت نمایید.

  • درآمد کار دانشجویی در ایتالیا
  • قوانین کار دانشجویی در ایتالیا
  • میزان ساعت کار دانشجویی در ایتالیا
  • دوره‌های کارآموزی در ایتالیا
  • معرفی برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا
  • سوالات متداول در مورد کار دانشجویی در ایتالیا

کشورایتالیا واقع در قاره اروپا و پایتخت این کشور شهر مهم و بزرگ رم می‌باشد. این کشور بعنوان یکی از پیشرفته ترین کشور‌های اروپایی با رتبه 8 صنعتی در دنیا به شمار می‌آید. دارای 60 میلیون جمعیت و از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بوده و قانون کار در کشور ایتالیا همانند قوانین کار در سایر کشور‌های اتحادیه اروپا است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی که در این کشور به دنبال کار همزمان با تحصیل خود هستند، باید از تمامی قوانین کار در کشور ایتالیا اطلاع داشته و علاوه بر رعایت این قوانین، درآمد کار دانشجویی در ایتالیا را متناسب با دستورالعمل وضع شده برآورد نمایند. لازم به ذکر است واحد پول کشور ایتالیا یورو می‌باشد.

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

درامد کار دانشجویی از جمله موارد مهمی است، که هر دانشجویی قبل از انتخاب کار به آن توجه ویژه دارد. بنابراین در این قسمت به بررسی میزان درآمد کار در ایتالیا آن هم به صورت دانشجویی می‌‌پردازیم. درباره کار و نحوه پرداخت در آمئ کار دانشجویی در ایتالیا می‌توان گفت: صرفنظر از سال‌ها تجربه و پروفایل شخصی دانشجو، به طور کلی شرکت‌های ایتالیایی به دنبال استخدام دانشجویان جویای کار به عنوان یک کارآموز هستند و حقوق حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در قبال کار به آنها پرداخت خواهند کرد. اما صرفا نمی‌توان به این مبلغ اکتفا کرد، در این خصوص اطلاعات بیشتری جمع آوری شده که با شما به اشتراک می‌گذاریم.

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا
درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا بر اساس ساعت کاری

اگر بر اساس روز کاری بخواهیم در آمد کار دانشجویی در ایتالیا را حساب کنیم باید بگوییم، این درآمد مبلغی بین 5 تا 10 یورو برای هر ساعت کاری‌ می‌باشد. این میزان حقوق برای پرداخت هزینه تحصیل و گذراندن زندگی در ایتالیا کفایت نمی‌کند، بنابراین لازم است قبل از اقدام به مهاجرت به ایتالیا جهت تحصیل، هزینه‌های لازم زندگی را متناسب با حقوق دریافتی خود محاسبه کرده تا دچار مشکل نشوید. این مبلغ تنها برای افرادی که قادر به گرفتن بورسه تحصیلی می‌شوند، کافی بوده و برای دیگر افراد که تحت پوشش موسسه‌های غیر دولتی برای تحصیل هستند، تامین کننده مالی مناسبی نمی‌باشد.

میزان ساعت کار دانشجویی در ایتالیا

بعضی از منابع خبر از قوانین ایتالیا برای میزان ساعت کار دانشجویان بر اساس مدرک تحصیلی شان اطلاعاتی بدین شکل دارند که: هر دانشجو اجازه دارد بین 10 تا 30 ساعت در طول هفته کار کند. مدت زمان تعیین شده وابسته به مدرک تحصیلی متغییر بوده و برای دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و مقطع دکتری 30 ساعت می‌باشد.از مهم ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که دانشجویان برای کار همزمان با تحصیل خود نیاز به داشتن ویزای جداگانه ندارند و می‌توانند با همان ویزای تحصیلی ایتالیا مشغول به کار شوند. و دیگر اصلی که باید به آن توجه کنند این است که متقاضیان کار دانشجویی می‌توانند فاصله بین دو ترم خود را به صورت پاره وقت کار کرده و درآمد کار دانشجویی خود را افزایش دهند.منابع دیگری در خصوص کاردانشجویی و درآمد کار دانشجویی در ایتالیا به این اصل اشاره دارند، که قوانین ایتالیا به یک دانشجو اجازه می‌دهد تا ۴ ساعت در روز و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند. برای داشتن اطمینان از چگونگی ساعت کار در ایتالیا بر اساس قوانین کار این کشور می‌توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای اروپایی که به ایتالیا مهاجرت کرده و مشغول به تحصیل در ایتالیا شده اند، فرصت‎‌های شغلی زیادی را در قالب کارآموزی در کنار تحصیل خود دارند. درآمد کار دانشجویی در ایتالیا بر اساس مجوز و قوانین کار در این کشور می‌تواند متفاوت باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده بیشتر این دانشجویان در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شده و با درآمد این کار بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین می‌کنند.دانشجویان بومی در کشور ایتالیا برای کار در این کشور نیاز به مجوز ندارند. اما شرایط برای دانشجویان خارجی و بین المللی متفاوت است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا دارند و به این منظور به این کشور مهاجرت کرده اند، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا و در صورتی که مدت اقامتشان بیشتر از 90 روز باشند مجوز انجام کار دانشجویی را در طول دوره تحصیل به لحاظ قانونی دریافت می‌کنند. در غیر این صورت حق کار همزمان با تحصیل را ندارند.کار دانشجویی در ایتالیا ترجیحا باید مرتبط با رشته تحصیلی و یا متناسب با مهارت و توانایی فردی و در نهایت در صورت فراهم نبودن هیچ کدام از این شرایط در زمینه‌های غیر مرتبط باشد. مزیت کار پاره وقت در زمینه رشته تحصیلی برای دانشجو این است، که احتمال شاغل شدن تمام وقت پس از فارغ التحصیلی برایش فراهم می‌گردد. و علاوه بر این موارد کسب مهارت‎های مرتبط با رشته تحصیلی برای آینده شغلی دانشجو موثر است.

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا
قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

دوره‌های کارآموزی در ایتالیا

دوره‌های کارآموزی در ایتالیا همانطور که از نامشان پیداست، دربردارنده یک مهارت و دانش برای دانشجویان جویای کار در ایتالیا می‌باشد. این دوره‌ها اصولا پاره وقت و بوده و تنها بخشی از هزینه زندگی در ایتالیا را برای هر دانشجو  تامین می‌کنند. اما اگر در راستای رشته تحصیلی دانشجو باشد، می تواند آینده شغلی آن را تضمین نماید و مهارت‌های شغلی فراوانی را به دانشجویان بیاموزد. در این بخش از مقاله به معرفی چند دوره کارآموزی معروف در ایتالیا می پردازیم برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره نحوه پذیرش کارآموز در نمونه این دوره‌ها با همکاران و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میراماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید.

جدول دوره‌های کارآموزی در ایتالیا مخصوص دانشجویان شاغل

دوره های کارآموزی در ایتالیا

 

معرفی دوره
AIESEC UK  شرکتی است که دوره کارآموزی را برای فارغ التحصیلان جدید که قصد افزایش مهارت خود را دارند، ارائه می دهد.
GOABROAD .COM

 

موتور جستجوی انلاین برای متقاضیان کارآموزی در سطح جهان
IAESTE دوره های کارآموزی برای دانشجویان علوم، مهندسی، فن آوری و هنرهای کاربردی

معرفی برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا

در کنار بررسی شرایط درآمد کار دانشجویی در ایتالیا و دوره‌های کارآموزی و مهارت کاریابی در ایتالیا اصل مهمی که بهتر است به آن توجه شود، مشاغل مناسب برای دانشجویان در ایتالیاست. شغل خوب و برتر با دو فاکتور مهم درآمد، کیفیت و مهارت کار سنجیده می‌شود. از نظر قوانین کار در ایتالیا بهتر است، دانشجو متناسب با رشته تحصیلی و دانش آموخته در دانشگاه و در راستای تکمیل کردن تحصیلات کاری را برای خود انتخاب کند. با این پیش زمینه به تحقیق کوتاهی در خصوص برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا می پردازیم.یک دانشجو با داشتن مهارت بیشتر در زمینه‌های مختلف می‌تواند جذب شرکت‌های برند و برجسته در ایتالیا شده و مبلغ درآمد کار دانشجویی خود را افزایش دهد در اینجا یک سری مشاغل پر درآمد را برای کار دانشجویی در ایتالیا معرفی می‌کنیم:

  • آرایشگری
  • مهندسی IT و فناوری اطلاعات به صورت پروژه ای
  • نقاشی ساختمان
  • برق کاری
  • لوله کشی
  • کار در هتل
  • کار در رستوران
  • کار در صنعت مد
  • فعالیت در خرده فروشی ها
  • کار در فروشگاه های زنجیره ای
  • کار در اداره پست یا فرودگاه ها

مشاغل نامبرده را می‌توان بر اساس مهارت فردی در لیست کار دانشجویی در ایتالیا قرار داد. و به این نتیجه رسید، که درآمد کار دانشجویی در ایتالیا بر اساس مهارت‌های فردی و تحصیلی می‌تواند مبلغ متفاوتی باشد.

در این مقاله به بررسی جزییات درآمد کار دانشجویی در ایتالیا با در نظر گرفتن قوانین کار در این کشور پرداختیم. زوایا و محدودیت‌های کار برای دانشجویان ایتالیایی و غیر ایتالیایی از نظر قوانین و دستوالعمل اداره کار در ایتالیا مشاهده کرده و میزان درآمد کار دانشجویی را به تفکیک مقاطع تحصیلی مختلف مورد تحقیق قراردادیم. علاوه بر این موارد به بررسی یک سری دوره‌های کارآموزی و نحوه کاربردی این دوره‌ها برای دانشجویان و دیگر مشاغل مهارتی که هر دانشجو وابسته به مهارت و دانش خود می تواند در آنها فعالیت نماید بحث کردیم.

در نهایت به یک سری سوالات کلی که ممکن است در خصوص میزان درآمد کار دانشجویی ذهن شما را درگیر کند، پاسخ داده و ابهامات بوجود آمده در این خصوص را برطرف می‌نماییم. در صورت مطالعه این مقاله اگر مجدد با مشکلاتی در خصوص کار دانشجویی در ایتالیا و برآورد درآمد کار دانشجویی در ایتالیا مواجه شدید، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و در این خصوص راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

1- درآمد کار دانشجویی در ایتالیا در ازای هر ساعت کار چقدر است؟اگر بر اساس روز کاری بخواهیم در آمد کار دانشجویی در ایتالیا را حساب کنیم باید بگوییم، این درآمد مبلغی بین 5 تا 10 یورو برای هر ساعت کاری‌ می‌باشد.

2- آیا درآمد کار دانشجویی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا کافی است؟این میزان حقوق برای پرداخت هزینه تحصیل و گذراندن زندگی در ایتالیا کفایت نمی‌کند، بنابراین لازم است قبل از اقدام به مهاجرت برای تحصیل هزینه‌های لازم را متناسب با حقوق دریافتی خود محاسبه کرده تا دچار مشکل نشوید.

3- درآمد کار دانشجویی در ایتالیا برای چه افرادی مناسب و کافی است؟این مبلغ تنها برای افرادی که قادر به گرفتن بورسه تحصیلی می‌شوند، کافی می‌باشد.

4- میزان ساعت کار دانشجویی در ایتالیا به تفکیک مقطع تحصیلی چقدر است؟هر دانشجو اجازه دارد بین 10 تا 30 ساعت در طول هفته کار کند. مدت زمان تعیین شده وابسته به مدرک تحصیلی متغییر بوده و برای دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و مقطع دکتری 30 ساعت می‌باشد.

5- آیا دانشجویان در ایتالیا برای کار نیاز به ویزای جداگانه دارند؟خیر. دانشجویان برای کار همزمان با تحصیل خود نیاز به داشتن ویزای جداگانه ندارند و می‌توانند با همان ویزای تحصیلی مشغول به کار شوند

6- متناسب با قانون کار دانشجویی در ایتالیا چه افرادی مجوز کار دانشجویی در ایتالیا را دارند؟افرادی که که مدت اقامتشان بیشتر از 90 روز باشند مجوز انجام کار دانشجویی را در طول دوره تحصیل به لحاظ قانونی دریافت می‌کنند.

7- کار دانشجویی در ایتالیا در چه زمینه هایی باید باشد؟کار دانشجویی در ایتالیا ترجیحا باید مرتبط با رشته تحصیلی و یا متناسب با مهارت و توانایی فردی و در نهایت در صورت فراهم نبودن هیچ کدام از این شرایط در زمینه‌های غیر مرتبط باشد.

8- مزیت کار دانشجویی مرتبط با رشته در ایتالیا چیست؟مزیت کار پاره وقت در زمینه رشته تحصیلی برای دانشجو این است، احتمال شاغل شدن تمام وقت پس از فارغ التحصیلی برایش فراهم می‌گردد.

9- چه دوره‌های کارآموزی در ایتالیا برای دانشجویان برگزار می‌شوند؟دوره‌های زیادی در شرکت های مختلف جهت پوشش دادن کار دانشجویی در ایتالیا برگزار می‌شود، که در این میان به سه دوره مطرح اشاره می کنیم: دوره های AIESEC UK، GOABROAD .COM و IAESTE. این دوره ها با هدف مهارت آموزی به دانشجویان در کشور ایتالیا بصورت مجازی و حضوری برگزار می‌گردد.

10- چند نمونه از برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا بر اساس مهارت فردی نام ببرید؟با توجه به مهارت افراد، مشاغل زیادی را می‌توان برای مار پاره وقت دانشجویی در ایتالیا نام برد، کارهایی مثل فناوری اطلاعات و کامپیوتر برای شرکت در پروژه‌ها، کار در ساختمان از طراحی گرفته تا کوچک ترین کارها، کار در صنعت مد و زیبایی، کار در اداره پست و یا فرودگاه‌ها و … را می‌توان در لیست کارهای مهارتی برای دانشجویان در ایتالیا قرارداد.

اسکرول به بالا