071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شهر لون کشور بلژیک به عنوان پایتخت “guindaile” ( مهمانی و جشن ) معروف است. مکان های دانشجویی بسیاری، که هر روزه در آن جشن هایی به پا می شود، در سطح شهر پخش هستند و باعث می شود تا متقاضیان زیادی سالانه از سراسر جهان دانشگاه کاتولیک لون بلژیک را انتخاب کرده و به تحصیل مشغول شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر تحصیل در بلژیک 2019 می توانید ضمن مطالعه مطالب زیر با ما در موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

شهر Lovain-la-Neuve یا همان لون، جاذبه های زیادی برای جذب دانشجویان بلژیکی و دانشجویان بین المللی دارد. اول از هرچیز، باید گفت که UCL در یک شهر غیر معمولی واقع شده است! این شهر شهری بدون وسایل نقلیه است و بر مبنای زندگی انسانی بنا شده است. البته باید گفت که پیاده روی در سطح کل شهر بیشتر از 15 دقیقه طول نمی کشد. به همین علت دانشجویان احتیاجی به استفاده از واسیل نقلیه عمومی و یا ماشین برای تردد در سطح لون نخواهند داشت. هم چنین کوچک بودن این شهر دسترسی به مردم را راحت کرده است.

میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و در مقایسه با شهرهای بزرگی مانند بروکسل می توان گفت که هیچ جرمی در این شهر وجود ندارد. این مساله به دانشجویان این اجازه را می دهد که بدون هیچ گونه نگرانی به جشن گرفتن و شادی بپردازند.

شرکت های متعددی در سطح لون بلژیک پدید آمده اند و همواره موفق به جذب دانشجویان جوان فارغ التحصیل از UCL شده اند. این شرکت های تجاری به طور مرتب به استخدام دانشجویان می پردازند و بعضا حتی قبل از فارغ التحصیلی آنها را جذب می کنند. این مسئله به خصوص در رشته های علوم مهندسی و فناوری بیشتر به چشم میخورد. در نهایت فرصت داشتن “یک زندگی خوب” در لون، یک فرصت بسیار خوب به خصوص برای دانشجویانی که برای اولین بار قصد دور شدن از خانواده را دارند به حساب می آید. موزه، سینما، خرید، ورزش، رویداد، شهر همیشه چیزی برای ارائه به شما خواهد داشت. در نهایت، شهر لون، مناسب با نیاز های دانشجویان ساخته شده است.

دانشگاه کاتولیک لون

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون در مقطع کارشناسی

  1. فرم درخواست آنلاین
  2. دیپلم دبیرستان به همراه ریز نمرات
  3. مدرک تسلط به زبان فرانسوی
  4. 2 قطعه عکس پاسپورت
  5. کپی پاسپورت
  6. گواهی مهارت در زبان انگلیسی
  7. هزینه ثبت درخواست: 835 یورو

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  1. فرم درخواست آنلاین
  2. مدرک کارشناسی
  3. گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  4. 2 قطعه عکس پاسپورتی
  5. کپی پاسپورت
  6. مدرک مهارت در زبان انگلیسی
  7. هزینه ثبت درخواست  835 یورو
  8. رزومه
  9. 2 نامه ارجاع
دانشگاه کاتولیک لون
دانشگاه کاتولیک لون

شرایط پذیرش دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

به جز مواردی که در سایر مقررات قانونی خاص ارائه شده است، پذیرش در دوره های کارشناسی که منجر به اعطای مدرک لیسانس می شود، به دانشجویان با یکی از مدارک زیر اعطا می شود:

  1. گواهی از تحصیلات متوسطه که در طول سال تحصیلی 1993-1994 یا بعد از آن توسط مؤسسه ای ارائه می شود که دارای تحصیلات متوسطه تمام وقت یا یک مرکز آموزش بزرگسالان در جامعه فرانسه بلژیک است و در صورت امکان، صادر شده توسط یک موسسه آموزشی قبل از 1 ژانویه 2008 و یا مهر و موم از جامعه فرانسه در صورتی که پس از این تاریخ صادر شد یا یک گواهی معادل آن توسط هیئت امتحان جامعه فرانسه در طول سال یا پس از 1994؛
  2. یک گواهی از تحصیلات متوسطه بعد از پایان سال تحصیلی 1992-1993 صادر شده و مستندات رسمی تأیید کننده توانایی دانشجویان برای ادامه تحصیلات عالی برای دانشجویانی که در دوره کامل کارشناسی شرکت میکنند.
  3. دیپلم اعطا شده توسط یک موسسه آموزش عالی در جامعه فرانسوی که درجه تحصیلی تحت فرمان فوق را صادر می کند یا دیپلم اعطا شده توسط یک دانشگاه یا موسسه که طبق قوانین قبلی تحصیلات عالی تمام وقت را اعطا می کند؛
  4. یک گواهی یا دیپلم تحصیلی عالی که توسط یک مرکز آموزش بزرگسالان تأمین می شود؛
  5. یک گواهینامه گذر برای یکی از آزمون های ورودی که توسط موسسات آموزش عالی سازمان یافته یا توسط هیئت آزمون انجمن جامعه فرانسه برگزار می شود؛ این سند اجازه مطالعه در بخش ها، زمینه ها یا برنامه های مشخص شده در آن را می دهد.
  6. دیپلم، گواهی تحصیلات و سایر شرایط تحصیلی مشابه آنچه که در بالا ذکر شد و توسط انجمن فلاندی بلژیک صادر شده (این معافیت از امتحان زبان فرانسه معاف نیست)، انجمن آلمانی بلژیک یا آکادمی نظامی سلطنتی؛
  7. دیپلم، گواهی تحصیلات و سایر شرایط تحصیلی که در خارج از کشور به دست می آید و به موجب قانون، فرمان، دستورالعمل اروپا یا کنوانسیون بین المللی مطابق با چهار اصل فوق ذکر شده است؛

توجه داشته باشید:

درخواست های مربوط به معادل سازی باید بعد از 14 ژوئیه 2018 به اداره انطباق (Service des équivalences) وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی جامعه بلژیک ارسال شود. دو معیار زیر به طور خودکار معادل صدور گواهینامه تحصیلات متوسطه می باشد (گواهینامه دیوانسال دوم راهنمایی – CESS):

  1. مدرک لیسانس اروپایی که توسط هیئت مدیره مدرسه اروپایی صادر می شود
  2. مدرک لیسانس بین المللی که توسط دفتر بین المللی مدرک کارشناسی در ژنو صادر می شود.

با این وجود، این دو معیار، معافیت خودکار را از معاینه مهارت زبان فرانسه ارائه نمی دهند. مستندات رسمی که گواهی از توانایی دانشجویان برای ادامه تحصیلات عالی (diplôme d’aptitude à accéder à l’enseignement supérieur – DAES) است، صادر شده توسط هیئت امتحان جامعه فرانسه.

الزامات خاص

پذیرش تحصیلات کارشناسی بر اساس اعتباربخشی دانش و مهارتهای به دست آمده از طریق تجربه حرفه ای یا شخصی (اعتباربخشی از تجربه قبلی) طبق الزامات عمومی که توسط مقامات موسسه آموزش عالی تعیین شده است، با هدف پذیرش در برنامه کارشناسی، هیئت های امتحان، دانش و مهارت هایی را که دانش آموزان از طریق تجربه حرفه ای یا شخصی خود به دست آورده اند، اعتبار می دهند.

این تجربه باید حداقل 5 سال فعالیت مستند ساز داشته باشد، با این تفاوت که سالی که در بخش آموزش عالی صرف می شود، تا حدی در نظر گرفته شده است: 60 اعتبار معادل یک سال تجربه، با حداکثر 2 سال شمارش می شوند. در پایان یک روش ارزیابی که توسط مقامات موسسه آموزش عالی سازماندهی شده است، هیئت امتحان تصمیم خواهد گرفت که آیا دانش آموز مهارت و دانش کافی برای موفقیت تحصیلات کارشناسی دارد. پس از این ارزیابی، هیئت امتحان دوره های اضافی و معافیت های احتمالی را که الزامات مکمل برای پذیرش دانشجو را تشکیل می دهند تعیین خواهد کرد.

آزمون از دانش فرانسوی

هر کسی که مهارت کافی زبان فرانسه را نشان نمی دهد، به امتحانات سال اول سال تحصیلی تکمیل نخواهد شد. در واقع تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان گاها امکان پذیر نیست.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

از زمان تاسیس آن در سال ۱۴۲۵ پنجره ایی رو به جهان باز شد.((گشایش رو به جهان))ماموریت اصلی UCL در آموزش و تحقیق بوده است.این امروزه چنین معنایی میدهد:درصد بالایی از دانشجویان بین المللی در UCL: یک پنجم از دانش آموزان ما از پنج قاره که بیش از ۱۲۰ ملیت را تشکیل میدهند می آیند. بسیاری از دانشجویان از طریق شبکه های اروپایی(برنامه ERASMUS) و بین المللی (ERASMUS MUNDUS، CEMS، TIME، CLCLUSTER و غیره)معلمان و محققان را تعویض میکنند.یک چهارم از دانشجویان فارغ التحصیل در UCL از تجربه در خارج از کشور بهره مند میشوند و بسیاری از دانشجویان از طریق مشارکت در UCL پذیرفته میشوند:

یک وفاداری با سیاست از مشارکت با موسسه اموزش عالی از جنوب و بسیاری از کشورهای پیشرفته،مشارکت فعال در بسیاری از شبکه های اموزشی (CUD، coimbra، AUF، CINDA، FUCE، FIUCو غیره) و همچنین در تحقیق(ششمین چارچوب اروپایی).فعالیت بین المللی UCL به دلیل مشارکت همه اعضای دانشگاه مشغول به کار است.فعالیت بین المللی UCL به دلیل مشارکت همه اعضای این دانشگاه به طور پویا توسط شورای روابط بین الملل (CRI) با حمایت اداره آن (ADRI) تحت مسئولیت معاون روابط بین الملل هماهنگ شده است، کار میکنند.

  • رتبه دانشگاه جهانی رتبه 165
  • رتبه بندی ملی 3
  • رتبه کیفیت تحصیلات 355
  • رتبه شغلی فارغ التحصیلان 524
  • رتبه کیفیت دانشکده 116
  • رتبه بازدهی تحقیقات 254
  • رتبه کیفیت انتشار 217

رشته های تحصیلی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

اولا چون UCL دوره های متنوعی را برای فرصت های بسیار متنوع برنامه های درسی (لیسانس، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد، دکترا… ) ارائه می دهد. در اینجا زمینه های اصلی ارائه شده توسط UCL عبارتند از:

  1. رویدادهای هنری و انتشار فناوری و ارتباطات
  2. هنر ساخت و برنامه ریزی شهری
  3. جرم شناسی
  4. تاریخ، تاریخ هنر و باستان شناسی
  5. اطلاعات و ارتباطات
  6. مطالعات زبان، ادبیات و ترجمه
  7. فلسفه
  8. علوم پایه
  9. علوم کشاورزی و مهندسی زیست شناسی
  10. علوم زیستی و دارویی
  11. علوم موتور
  12. علوم بهداشت عمومی
  13. علوم مهندسی و فناوری
  14. علوم دندانپزشکی
  15. علوم اقتصادی و مدیریتی
  16. علوم حقوقی
  17. علوم پزشکی
  18. علوم سیاسی و اجتماعی
  19. روانشناسی و آموزش و پرورش
  20. الهیات
  21. علوم دامپزشکی

بنابراین چیزی برای همه وجود دارد. علاوه بر این، به لطف اندازه و توزیع آن در سایت های مختلف، UCL پیشنهاد می کند یک لیسانس را در یکی از سایت های خود (به عنوان مثال مونس) شروع و کارشناسی ارشد در سایت دیگری ادامه دهد (مثلا Louvain-la-Neuve). در حالی که در همان موسسه اقامت می کند. سرانجام، برای شهرت عالی دانشگاه. اگر چه بعضی از دانشگاه های شمال کشور به جلسه UCL می رسند. این دانشگاه با بیشترین رتبه دانشگاه والونیا باقی مانده است.

رشته های تحصیلی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک
رشته های تحصیلی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

هزینه تحصیل در تمامی دانشگاه های فرانسوی زبان کشور بلژیک یکسان است. شهریه ثابت سالیانه 835 یورو است و میتواند بین 0 تا بیش از 4000 یورو متفاوت باشد و بستگی به وضعیت مالی دانشجو، ملیت وی و فاکتورهای دیگر خواهد داشت.

مزیت تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

منطقه لون لنوو (Louvain-la-Neuve) دارای ویژگی های مثبت و مزایای زیادی برای جذب دانشجویان بلژیکی و خارجی می باشد. دانشگاه کاتولیک لون (UCL) در یک شهر استثنایی واقع شده است. این شهر مختص عابرین پیاده است و با قدم زدن در کمتر از 15 دقیقه می توان از کل شهر بازدید کرد. در نتیجه دانشجویان برای تردد در لوون لنوو به وسایل نقلیه عمومی یا خودرو نیاز ندارند.

لوون لنوو پایتخت “guindaille” ( جشن نوشیدنی) است و مکان های زیادی برای جشن گرفتن روزانه دانشجویان در سراسر شهر وجود دارد. میزان جرم و جنایت بسیار کم است و در مقایسه با شهرهای بزرگ مانند بروکسل، جرم و جنایتی وجود ندارد، به همین دلیل دانشجویان می توانند بدون هیچ مشکلی جشن بگیرند و نوشیدنی مصرف کنند.

بسیاری از شرکت ها در اطراف لوون لنوو تاسیس شده اند و عمدتا فارغ التحصیلان دانشگاه کاتولیک لون را به خود جذب می کنند. همچنین این شرکت ها دانشجویان را پیش از فارغ التحصیلی ( به ویژه دانشجویان رشته های علوم مهندسی و فناوری ) را استخدام می کنند.

زندگی در لوون لنوو برای کسانی که برای اولین بار از خانواده خود جدا می شوند فرصت بسیار خوبی است. در این زمان می توانند به استقلال برسند و نیازهای خود را برآورده کنند. سرگرمی و مکان های زیادی از جمله موزه، سینما، خرید، ورزش و غیره برای تفریح وجود دارد. در آخر باید گفت که به طور کلی منطقه لوون لنوو برای دانشجویان طراحی شده است. در صورتی که پس از مطالعه موارد فوق همچنان سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده بود، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفتگو کنید تا شرایط کامل سفر و اخذ ویزای تحصیلی بلژیک را برای شما شرح دهند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

1- مزیت تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک چیست ؟

منطقه لون لنوو (Louvain-la-Neuve) دارای ویژگی های مثبت و مزایای زیادی برای جذب دانشجویان بلژیکی و خارجی می باشد. دانشگاه کاتولیک لون (UCL) در یک شهر استثنایی واقع شده است. این شهر مختص عابرین پیاده است و با قدم زدن در کمتر از 15 دقیقه می توان از کل شهر بازدید کرد. در نتیجه دانشجویان برای تردد در لوون لنوو به وسایل نقلیه عمومی یا خودرو نیاز ندارند.لوون لنوو پایتخت “guindaille” ( جشن نوشیدنی) است و مکان های زیادی برای جشن گرفتن روزانه دانشجویان در سراسر شهر وجود دارد. میزان جرم و جنایت بسیار کم است و در مقایسه با شهرهای بزرگ مانند بروکسل، جرم و جنایتی وجود ندارد، به همین دلیل دانشجویان می توانند بدون هیچ مشکلی جشن بگیرند و نوشیدنی مصرف کنند.

2- شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک چیست ؟

هزینه تحصیل در تمامی دانشگاه های فرانسوی زبان کشور بلژیک یکسان است. شهریه ثابت سالیانه 835 یورو است و میتواند بین 0 تا بیش از 4000 یورو متفاوت باشد و بستگی به وضعیت مالی دانشجو، ملیت وی و فاکتورهای دیگر خواهد داشت.

3- رشته های تحصیلی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک کدامند؟

  • رویدادهای هنری و انتشار فناوری و ارتباطات
  • هنر ساخت و برنامه ریزی شهری
  • جرم شناسی
  • تاریخ، تاریخ هنر و باستان شناسی
  • اطلاعات و ارتباطات
  • مطالعات زبان، ادبیات و ترجمه
  • فلسفه
  • علوم پایه
  • علوم کشاورزی و مهندسی زیست شناسی
  • علوم زیستی و دارویی
  • علوم موتور
  • علوم بهداشت عمومی
  • علوم مهندسی و فناوری
  • علوم دندانپزشکی
  • علوم اقتصادی و مدیریتی
  • علوم حقوقی
  • علوم پزشکی
  • علوم سیاسی و اجتماعی
  • روانشناسی و آموزش و پرورش
  • الهیات
  • علوم دامپزشکی

4- رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه کاتولیک لون بلژیک چند میباشد ؟

از زمان تاسیس آن در سال ۱۴۲۵ پنجره ایی رو به جهان باز شد.((گشایش رو به جهان))ماموریت اصلی UCL در آموزش و تحقیق بوده است.این امروزه چنین معنایی میدهد:درصد بالایی از دانشجویان بین المللی در UCL: یک پنجم از دانش آموزان ما از پنج قاره که بیش از ۱۲۰ ملیت را تشکیل میدهند می آیند. بسیاری از دانشجویان از طریق شبکه های اروپایی(برنامه ERASMUS) و بین المللی (ERASMUS MUNDUS، CEMS، TIME، CLCLUSTER و غیره)معلمان و محققان را تعویض میکنند.

5- مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون در مقطع کارشناسی کددامند ؟

  • فرم درخواست آنلاین
  • دیپلم دبیرستان به همراه ریز نمرات
  • مدرک تسلط به زبان فرانسوی
  • 2 قطعه عکس پاسپورت
  • کپی پاسپورت
  • گواهی مهارت در زبان انگلیسی

6- هزینه ثبت درخواست برای تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون چقدر میباشد ؟

835 یورو میباشد .

7- مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کاتولیک لون کدامند ؟

  • فرم درخواست آنلاین
  • مدرک کارشناسی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی پاسپورت
  • مدرک مهارت در زبان انگلیسی
  • هزینه ثبت درخواست 835 یورو
  • رزومه
  • 2 نامه ارجاع

8- شرایط تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک چگونه است ؟

شهر Lovain-la-Neuve یا همان لون، جاذبه های زیادی برای جذب دانشجویان بلژیکی و دانشجویان بین المللی دارد. اول از هرچیز، باید گفت که UCL در یک شهر غیر معمولی واقع شده است! این شهر شهری بدون وسایل نقلیه است و بر مبنای زندگی انسانی بنا شده است. البته باید گفت که پیاده روی در سطح کل شهر بیشتر از 15 دقیقه طول نمی کشد. به همین علت دانشجویان احتیاجی به استفاده از واسیل نقلیه عمومی و یا ماشین برای تردد در سطح لون نخواهند داشت. هم چنین کوچک بودن این شهر دسترسی به مردم را راحت کرده است.میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و در مقایسه با شهرهای بزرگی مانند بروکسل می توان گفت که هیچ جرمی در این شهر وجود ندارد. این مساله به دانشجویان این اجازه را می دهد که بدون هیچ گونه نگرانی به جشن گرفتن و شادی بپردازند.

9- شهر لون کشور بلژیک چگونه مقصدی برای دانشجویان جهت تحصیل میباشد ؟

شهر لون کشور بلژیک به عنوان پایتخت “guindaile” ( مهمانی و جشن ) معروف است. مکان های دانشجویی بسیاری، که هر روزه در آن جشن هایی به پا می شود، در سطح شهر پخش هستند و باعث می شود تا متقاضیان زیادی سالانه از سراسر جهان دانشگاه کاتولیک لون بلژیک را انتخاب کرده و به تحصیل مشغول شوند

10- الزامات خاص شرایط تحصیل در دانشگاه کاتولیک لون بلژیک کدامند ؟

پذیرش تحصیلات کارشناسی بر اساس اعتباربخشی دانش و مهارتهای به دست آمده از طریق تجربه حرفه ای یا شخصی (اعتباربخشی از تجربه قبلی) طبق الزامات عمومی که توسط مقامات موسسه آموزش عالی تعیین شده است، با هدف پذیرش در برنامه کارشناسی، هیئت های امتحان، دانش و مهارت هایی را که دانش آموزان از طریق تجربه حرفه ای یا شخصی خود به دست آورده اند، اعتبار می دهند.

اسکرول به بالا