071-91009294  | 021-88724227  |

ثبت نام در مدارس سوئد

ثبت نام در مدارس سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قوانین مختلفی برای ثبت نام در مدارس سوئد وجود دارد که مشخص می کند مدرسه باید چطور باشد، تا همه کودکان و نوجوانان بتوانند به بهترین شکل ممکن رشد کنند. به عنوان مثال، مدرسه باید به نیازهای مختلف دانش آموزان توجه کند. همچنین برنامه های درسی وجود دارد که مشخص می کند چه دانش آموزان در طی سال های تحصیلی چه چیزی مطالعه می کنند.

شرایط ثبت نام در مدارس سوئد

جهت تحصیل در سوئد حضور در مدارس ابتدایی و متوسطه اجباری می باشد، حضور داوطلبانه در مدرسه حق و وظیفه است. این بدان معنی است که شما حق تحصیل در مدرسه ابتدایی و متوسطه دارید، اما ملزم به شرکت در فعالیت هایی هستید که مدرسه سازماندهی می کند. به عنوان یک کودک بی سابقه، شما حق تحصیل دارید بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مجوز اقامت در سوئد دارید یا باید به کشور خود بازگردید. پناهجویان حق تحصیل را همانند سایر کودکان در سوئد دارند. با این حال حضور اجباری در مدرسه به آن ها اعمال نمی شود. مدرسه مسئول ارائه دادن بهترین ابزارهای تلفیقی و ایجاد آینده برای شما به عنوان یک دانش آموز تازه وارد، در سوئد است.

تحصیل در مدارس سوئد

مدارس ابتدایی و متوسطه نه ساله است و حضور در آن اجباری است. شایع است که بچه ها معمولا در پاییز سال هجری شمسی شروع به تحصیل می کنند. شما حق دارید که دوره ابتدایی و متوسطه خود را کامل کنید حتی اگر از سن مدرسه اجباری رفتن شما گذشته باشد.

تحصیل در مدارس سوئد

حضور در مدرسه اجباری به پناهجویان اعمال نمی شود، با این حال آن ها حق تحصیل دارند. اگر بخواهید یک مدرک تحصیلی ابتدایی و نیمه متوسطه داشته باشید، شما مجاز به گرفتن مدرک تحصیلی می باشید. همه جوانان سوئد که تحصیلات ابتدایی و متوسطه دارند، دارای تحصیلات عالی هستند. آموزش عالی متوسطه اختیاری است و برنامه های فوق لیسانس ملی سه ساله است.

آموزش در مدارس سوئد

آموزش متوسطه در سوئد باید قبل از پایان نیمه اول سال تقویم شروع شود که شما 20 ساله می شوید، این برنامه ها همچنین برای کسانی که اجازه اقامت سوئد به صورت دائم (PUT) دریافت کرده اند قابل اجرا است. اگر شما به دنبال پناهندگی کشور سوئد برای زندگی هستید، باید قبل از 18 سالگی وارد کشور شوید و تحصیلات عالی خود را آغاز کنید. الزامات مورد نیاز برای برنامه های مختلف ملی در دبیرستان چیست؟ به منظور درخواست در برنامه ملی شما باید دارای مدرک معتبر سوئدی به عنوان زبان دوم و انگلیسی و ریاضیات باشید. انواع برنامه های مختلف تحصیلی در زیر آمده است:

  • برنامه های ملی یا برنامه های حرفه ای شما را برای تحصیلات عالی آماده می کنند.
  • برنامه های مقدماتی برای افرادی که برای یک برنامه ملی صلاحیت ندارند قابل استفاده است.
  • برنامه های دیگر که به عنوان ملی یا مقدماتی به حساب نمی آیند، برای مثال برنامه های ورزشی و تناسب اندام تایید شده در سطح ملی هستند.

زندگی در سوئد چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که به موسسه میرداماد مراجعه کنید و با مشاورین ارشد ما به گفت و گو بنشینید.

اسکرول به بالا