071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص دندانپزشکی در نروژ

تخصص دندانپزشکی در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ما می توانیم به آمار مربوط به اعضای انجمن پزشکی نروژی از دسامبر 2014 مراجعه کنیم، تا پذیرش تخصص دندانپزشکی در نروژ را برای شما شرح دهیم.

تحصیل تخصص دندانپزشکی در نروژ

از اول اکتبر 2011، تایید متخصص و آموزش آن ها توسط اداره بهداشت نروژ اداره می شود، به صفحات وب اداره بهداشت نروژ مراجعه کنید. بنابراین،  برای پاسخ گویی به تمام سوالات مربوط به تایید شدن برای ورود تحصیل پزشکی در نروژ به عنوان یک دندانپزشک (مجوز یا گواهینامه) باید به اداره ثبت احوال نروژی برای پرسنل بهداشت (SAFH)  و به اداره بهداشت نروژی برای پاسخگویی به سوالات مربوط به آموزش و تایید متخصص در نروژ مستقیما مراجعه شود. لیستی به روز شده از تمام متخصصین تایید شده در هر تخصص با مفهوم تعداد کل متخصصان با تاییدیه ی نروژی، در اینجا (در نروژ) یافت می شود.

تخصص دندانپزشکی در نروژ

انجمن پزشکی نروژ

با این حال، این لیست شامل تعداد زیادی از متخصصان خارجی است که دیگر در نروژ کار نمی کنند و یا در نروژ فقط به طور موقت کار می کنند (یا در گذشته کار کرده اند). تعداد متخصصان در نروژ کمی بالاتر از تعداد اعضای انجمن پزشکی نروژی است که متخصصینی مورد تایید هستند. این موضوع به این دلیل است که تعدادی از افراد متخصص مورد تاییدی که عضو نبوده و در نروژ کار می کنند (این تعداد بسیار غیر قطعی است) احتمالا فقط نسبت به تعداد متخصصین تایید شده ای که عضو انجمن پزشکی نروژی هستند و کسانی که در خارج از کشور کار می کنند، بیشتر است.

روند اقدام برای پذیرش تحصیل تخصص پزشکی در نروژ

بنابراین ما می توانیم به آمار مربوط به اعضای انجمن پزشکی نروژی از دسامبر 2014 مراجعه کنیم، جایی که آخرین جدول تعداد متخصصین مورد تایید را نشان می دهد: (لطفا فایل PDF را باز کنید و به صفحه 2 بروید). در این جدول، ستون اول به تعداد اعضای فعال (کارمند) متخصص اشاره دارد و آخرین ستون به تعداد کل اعضای متخصص، از جمله متخصصین بازنشسته اشاره دارد.

شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به تعداد متخصصان فعال در زمینه پزشکی و مورد تایید در هر پنج کشور شمال اروپا را در هر یک از 30 تخصص بزرگ (بر اساس تعداد کل متخصصان فعال و تایید شده در تمام پنج کشور شمال اروپا) از 1 ژانویه 2014 در اینجا پیدا کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

در دپارتمان دندانپزشکی بالینی،تحصیلات عالی در رشته دندانپزشکی و بهداشت دندان آموزش تخصصی و PHD،و همچنین برنامه های تحقیقاتی دانشجویی (FORSKERLINJEN) ارائه می شود. متقاضیان برای تمام دوره ها باید مدرک مهارت نروژی ارائه کنند.

دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی دارای ساختار متنوعی در بیولوژیک، موضوعات پزشکی و دندانپزشکی و همچنین آموزش بالینی است. دوره کارشناسی بهداشت دندان دانشجویان را در دوره های ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریها تعلیم میدهد. برای واجد شرایط بودن دوره دکتری باید شرایط خاص تحصیلی و مالی مورد نیاز را داشته باشید

الزامات دوره دکتری:

  • نیاز به مدرک کارشناسی ارشد
  • سه سال تحصیل تمام وقت
  • 2.5 سال تحقیق به صورت مستقل
  • دوره شامل 30 واحد درسی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ

رشته دندانپزشکی با مهارت های فنی و تئوری ادغام شده است. و شما در این رشته حتی با بیماران نیز ارتباط برقرار میکنید. اگر دندانپزشکی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید یک حرفه چالش برانگیز و هیجان انگیز دارید.

در نروژ بعضی از دانشگاه های دولتی رایگان هستند. این امر برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و برای دانشجویان بین المللی صادق است. دانشگاه ها با اینکه رایگان هستند اما هر ترم باید یک هزینه ثابت پرداخت شود. این هزینه 36 تا 76 دلار است.

هزینه های ماهیانه برای یک دانشجوی بین المللی در یک ماه در بعضی از شهر های نروژ به شرح زیر است :

  • شهر اسلو : 1376 دلار تا 2293
  • شهر برگرن : 1261 دلار تا 2064
  • شهر ترومسو (tromso)و ترونهیم : 1146 دلار تا 1843
  • دیگر شهر های نروژ معمولا به طور میانگین ماهیانه 917 دلار تا 1146 دلار هزینه زندگی است.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در نروژ به زبان انگلیسی

به عنوان یک دانشجوی دندانپزشکی شما باید بتوانید به یکی از زبان های اسکاندیناوی هم صحبت کنید. زبان اصلی برای تمام دوره ها نروژی است. هیچ دوره کاملی به زبان انگلیسی وجود ندارد. تنها سه ماه از ترم هشتم دوره فوق لیسانس در دندانپزشکی به زبان انگلیسی می باشد (ترم بهار،مارس تا ژون).

شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در نروژ

برنامه دندانپزشکی متشکل از مولفه های علوم طبیعی،پزشکی و علوم اجتماعی است. این برنامه به شما دانش و آموزش عملی را برای کار به عنوان دندانپزشک آموزش می دهد. این مطالعه با بخش های بزرگی از آموزش در گروه های عملی انجام می شود و شما در ابتدا با بیماران به صورت بالینی آموزش می بینید. بسیاری از یادگیری ها نیز در تدریس گروهی و در سخنرانی های عمومی و یا در دوره های مرتبط با یک موضوع خاص انجام می شود.

در تقریبا سه ترم اول،بیشترین تاکید بر موضوعات نظری مانند زیست شناسی (آناتومی،فیزیولوژی،بیوشیمی)،و آموزشهای اجتماعی و متدولوژی و موضوعات آزمایشی است که شما را در آن ها به حد نصاب می رسانند. در طول این دوره شما اولین جلسات خود را با سایر دانشجویان پرستاری در خانه های پرستاری،خدمات بهداشت عمومی و یا دندانپزشکی خصوصی در کنار بیماران خواهید گذراند. در نیمه آخر ترم چهارم شما شروع به مطالعه و آموزش به صورت تخصصی در بخش دندانپزشکی می کنید.

در نروژ،برخی از دانشگاه های دولتی شهریه دریافت نمی کنند. این ویژگی برای دوره های کارشناسی،برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری،و برای دانش آموزان همه کشورها،صرف نظر از اینکه آیا آنها عضو اتحادیه اروپا / EEA هستند یا نه،معتبر و مورد قبول است.

امتحان ورودی رشته دندانپزشکی در نروژ

هیچ آزمون ورودی برای دندانپزشکی در نروژ وجود ندارد. متقاضیان،به وسیله بالاترین امتیاز دریافت شده،پذیرفته می شوند. پذیرش در برنامه تحصیلی،مستلزم مطالعات عمومی است. هنگامی که برای پذیرش تحصیلی درخواست می دهید، ما در نظر میگیریم که آیا شما دارای مدرک تحصیلی عمومی هستید یا نه. شما می توانید مدارک تحصیلی عمومی را از طریق موارد زیر به دست آورید:

  • افرادی که تحصیلات تکمیل شده و مدرک 3 ساله تحصیلی خود را سپری کرده اند.
  • افراد حرفه ای با تحصیلات تکمیلی
  • قانون 23.5
  • تحصیلات عالی
  • تحصیلات خارجی
  • IB
  • ریاضیR1
  • ریاضیات(S1+S2)
  • فیزیک 1
  • شیمی (1 + 2)

الزامات پذیرش ویژه نیز به این صورت است که می تواند افراد را به صورت ابتدایی قبل از ارتقاء دانش آموزش داده و یا به روش های دیگری پوشش داده شود.

امتحان ورودی رشته دندانپزشکی در نروژ

پلیس:

متقاضیانی که در این برنامه معرفی می شوند(یعنی خواستار این برنامه هستند.) باید یک گواهینامه پلیس را به عنوان بخش 5-4 قانون خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند. دانش آموزانی که گواهینامه پلیس تاییدیه را ارائه نمی کنند،حق ندارند در آموزش بالینی و یا مطالعات عملی شرکت کنند و حتی ممکن است که حق تحصیل را نیز از دست بدهند. متقاضیان واجد شرایط،بر اساس امتیازات رتبه بندی می شوند.

اگر در حال حاضر تحصیلات عالی خود را از یک موسسه آموزشی دیگر دریافت کرده اید، می توانید برای استفاده از این برنامه با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفتگو کنید. الزامات علمی تخصص دندانپزشکی در نروژ است که تعیین می کند آیا آموزش و پرورش شما می تواند مورد تایید قرار گیرد یا نه. شما می توانید به کمک مشاورین موسسه حقوقی میرداماد و اطلاعاتی که به شما می دهند در راستای گزینش تخصص پزشکی نروژ و شرایط مهاجرت به نروژ اقدام کنید.

[/vc_column_text][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_telegram”][carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ to_show=”6″ category=”education-of-medical-sciences”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_adversit-2″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_telegram”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_adversit-1″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_norway”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_medical-study”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_new-posts-medical-study”][/vc_column][/vc_row]

اسکرول به بالا