071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور بنگلادش که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، یکی از گزینه های مناسب مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی برای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش؟
  • شرایط تحصیل پزشکی بنگلادش
  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی بنگلادش
  • برنامه تحصیل دندانپزشکی بنگلادش
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش بدون مدرک زبان
  • زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش
  • اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش
  • دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش
  • هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش
  • کار در حین تحصیل در بنگلادش
  • اخذ اقامت دائم بنگلادش از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی
  • مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش؟

کشور بنگلادش از جمله کشورهای پرجمعیت جهان محسوب می شود. اما این کشور از برخی جهات یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی محسوب می شود.پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین سهولت روند پذیرش دانشگاه های این کشور موجب شده است تا مهاجران تحصیلی این کشور را به دیگر کشورهای اروپایی ترجیح دهند. یکی از مهم ترین موارد در مهاجرت تحصیلی دارا بودن مدرک مهارت زبان می باشد که کشور بنگلادش این شرط مهم را از مجموع شرایط مهم اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور حذف کرده است.دولت بنگلادش با تسهیل روند مهاجرت تحصیلی و همچنین اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی زمینه لازم در جهت تحصیل متقاضیان با تمکن مالی ناکافی را نیز فراهم کرده است. دانشگاه های کشور بنگلادش با برخورداری از سیستم آموزشی عالی قابل مقایسه با سیستم آموزشی و استانداردهای تحصیلی کشورهای پیشرفته اروپایی می باشد.پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین پایین بودن هزینه های مسکن از عوامل مهم در ترغیب مهاجران به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور است. تحصیل پزشکی بدون شرکت در کنکور و آزمون ورودی و با لا بودن سطح علمی و جهانی مدارک دانشگاه های بنگلادش را می توان از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور به شمار آورد. علاوه بر این پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و پایین بودن هزینه های زندگی به نسبت دیگر کشورهای جهان را نیز می توان از دلایل این مهاجرت تحصیلی ذکر کرد.در حدود ۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه های پزشکی دولتی بنگلادش و در حدود ۳۵ درصد ظرفیت دانشگاه های پزشکی خصوصی به دانشجویان بین المللی تعلق دارد. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این کشور پرجمعیت در سالیان اخیر مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار گرفته است که در آرزوی پوشیدن لباس سفید پزشکی سختی های مهاجرت را به جان می خرند.

در این راستا مشاوران و وکلای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) به منظور آگاهی بخشی متقاضیان به تهیه این مقاله پرداخته اند تا با بررسی روش های اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهند. اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش را دارید، این مقاله کامل و دقیق را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی بنگلادش

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی بنگلادش باید دارای مدرک دیپلم ۱۲ ساله علوم تجربی یا ریاضی باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان از جمله شرایط الزامی اخذ پذیرش در رشته پزشکی بنگلادش نمی باشد اما دارا بودن آن یک امتیاز محسوب می شود.طول مدت تحصیل در رشته پزشکی این کشور در حدود ۶ سال می باشد. یکی از مهم ترین موارد انتخاب این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی عدم برگزاری کنکور و آزمون ورودی می باشد. متقاضیان ایرانی که دارای مدرک دیپلم علوم تجربی و یا علوم ریاضی می باشند، می توانند برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور اقدام کنند. متقاضی تحصیل پزشکی در بنگلادش نباید پس از اخذ دیپلم دبیرستان دارای گپ و وقفه تحصیلی باشد.

شرایط تحصیل پزشکی بنگلادش
شرایط تحصیل پزشکی بنگلادش

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش

متقاضیان تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش باید به منظور اخذ ویزای تحصیلی پذیرش تحصیلی را از دانشگاه های این کشور اخذ کنند. همه مدارک تحصیلی متقاضی باید مورد تائید وزارت آموزش و پرورش ایران و بنگلادش باشد. از جمله مدارک مهم به منظور اخذ پذیرش در این رشته ها موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدراک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  • ریزنمره های دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی و بیان اهداف تحصیلی
  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه پزشکی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های پذیرش
  • ارائه پاسپورت با ۳ ماه اعتبار
  • ارائه مدرک مهارت زبان( در صورت وجود)
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در بنگلادش
  • گواهی عدم سوسابقه
  • گواهی سلامت پزشکی

شرایط تحصیل دندانپزشکی بنگلادش

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی بنگلادش را دارند، باید دارای دیپلم دبیرستان باشند. دانشگاه های بنگلادش رشته دندانپزشکی را در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان ارائه می دهند. به منظور تحصیل در دوره دندانپزشکی بنگلادش کسب نمره لازم در آزمون ورودی الزامی است. این آزمون از درس های شیمی، زیست شناسی، فیزیک، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی برگزار می شود.متقاضیان می توانند دوره دندانپزشکی بنگلادش را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. در صورتی که متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبانی در این کشور شرکت کند و سپس تحصیل در دانشگاه را شروع کند.دارا بودن نمره بالا در درس زیست شناسی و نمره لازم در آزمون ورودی برای اخذ پذیرش دندانپزشکی بنگلادش الزامی است. متقاضیان می توانند در مدت ۲ سال در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی این کشور تحصیل کنند. بدین منظور متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی دندانپزشکی باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا تافل ۹۴ برای اخذ پذیرش دندانپزشکی بنگلادش الزامی می باشد. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش می توانند دوره های کارآموزی خود را در بیمارستان های معتبر دنیا بگذرانند. بیمارستان های بنگلادش دارای امکانات پیشرفته و به روز و مجهز می باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی بنگلادش
شرایط تحصیل دندانپزشکی بنگلادش

برنامه تحصیل دندانپزشکی بنگلادش

متقاضیان تحصیل در دوره دندانپزشکی بنگلادش می توانند در دوره های ۴ ساله کارشناسی دندانپزشکی و دوره ۲ ساله کارشناسی ارشد دندانپزشکی بنگلادش تحصیل کنند. در دوره ۴ ساله کارشناسی دندانپزشکی این کشور دانشجویان به فراگیری دروس آناتومی، فیزیولوژی، داروشناسی، جراحی پاتولوژی می پردازند. دانشجویان به منظور فراگیری دروس تخصصی دندانپزشکی باید در دوره ۲ ساله کارشناسی ارشد این رشته تحصیل کنند. بدین منظور دانشجویان در مدت ۲ سال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی در حدود ۸۰ واحد درسی را می گذرانند. دانشجویان برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد دندانپزشکی نیازمند مدرک کارشناسی دندانپزشکی می باشند که مورد تائید کمیته پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش بدون مدرک زبان

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی و در برخی موارد زبان های دیگر است. کشور بنگلادش به منظور تسهیل روند تحصیل در دانشگاه های این کشور و جذب مهاجران تحصیلی این شرط را از مجموع شرایط مهم پذیرش در دانشگاه های این کشور حذف کرده است.در واقع متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بنگلادش که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند، می توانند پس از ورود به این کشور در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند و پس از کسب مهارت لازم تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش بدون مدرک زبان

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور بنگلادش به زبان انگلیسی تدریس می کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشند و صرفا آشنایی با زبان انگلیسی کافی است. زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش زبان انگلیسی می باشد. البته برخی از اساتید به زبان بنگالی تدریس می کنند که به تدریج متقاضیان به این زبان آشنایی پیدا خواهند کرد.

اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بنگلادش باید قبل از ارائه درخواست برای پذیرش این دانشگاه ها ویزای تحصیلی را اخذ کنند. بدین منظور متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی سوپیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی مبنی بر توانایی متقاضی در تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود در مدت تحصیل در کشور
  • ارائه بیمه درمانی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر

دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور بنگلادش دارای اعتبار و ارزش جهانی می باشند. از جمله دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور که مدارک آن ها مورد تائید و پذیرش بسیاری از کشورهای جهان می باشد، دانشگاه های علوم پزشکی داکا و کالج پزشکی بنگلادش را می توان نام برد. متاسفانه هیچ کدام از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش در سال ۲۰۲۰۲۰۲۱ مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، برای دوره ۶ ساله در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار تا ۶۰.۰۰۰ دلار است.به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در خارج از کشور بستگی به سبک زندگی و الگوی مصرف دانشجو دارد. هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه های کشور بنگلادش به نسبت دیگر کشورهای جهان بسیار پایین تر است.هزینه های زندگی در این کشور در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار می باشد که این مبلغ برای همه هزینه های زندگی و محل زندگی و اقامت می باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش
هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

کار در حین تحصیل در بنگلادش

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های بنگلادش بر اساس مقطع تحصیلی خود می توانند مجوز کار پاره وقت دانشجویی را اخذ کنند و بدین گونه بخشی از هزینه های زندگی و  هزینه تحصیل در کشور بنگلادش را برای خود تامین کنند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند بدون محدودیت زمانی کار دانشجویی انجام دهند و تا حدودی هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنند.دانشجویان با انجام کار دانشجویی در واقع زمینه لازم برای اشتغال پس از فارغ تحصیلی و کسب تجربه لازم را فراهم می کنند. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و یا زبان بنگالی به عنوان یک امتیاز مثبت در یافتن کار مناسب محسوب می شود. دانشجویان برای هر ساعت کار دانشجویی در بنگلادش بین ۲۰۰ دلار تا ۲۵۰ دلار کسب درآمد می کنند که می تواند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل آن ها را تامین کند.قوانین پیچیده و دشواری برای کار دانشجویی در بنگلادش وجود ندارد و دانشجو برای کار در محیط دانشگاه نیازمند اخذ مجوز از اداره کار این کشور ندارد اما برای کار دانشجویی خارج از محیط دانشگاه دانشجویان باید دارای مجوز کار از اداره کار بنگلادش باشند. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی یکی از مهارت های مهم در کار و اشتغال دانشجویی در بنگلادش می باشد.

اخذ اقامت دائم بنگلادش از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

فارغ تحصیلان پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و با یافتن کار در این کشور اقامت این کشور را دریافت کنند. دانشجوی بین المللی با تمام شدن دوره تحصیلی خود و امکان یافتن کار و اشتغال پس از ۵ سال کار و اشتغال می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت و سپس پاسپورت بنگلادش اقدام کند. متقاضیان اخذ اقامت این کشور صرفا با تحصیل نمی توانند اقامت دائم بنگلادش را اخذ کنند.بدین منظور متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی باید به مدت ۵ سال در این کشور کار و زندگی کند. اگر متقاضی در طی این مدت ۵ سال با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا شده باشد و به زبان بنگالی نیز آشنایی پیدا کرده باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کند. علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضی برای اخذ اقامت دائم بنگلادش باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش از مزایای فراوان تحصیل در این کشور اروپایی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این مزایا عبارت است از:

  • تحصیل پزشکی بدون شرکت در کنکور و آزمون ورودی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی
  • اعتبار علمی و جهانی مدارک دانشگاه های بنگلادش
  • پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به نسبت دیگر کشورهای جهان
  • پایین بودن هزینه های زندگی به نسبت دیگر کشورهای جهان
  • امکان استفاده دانشجویان از بورسیه های تحصیلی
  • امکان اخذ مجوز کار دانشجویی ضمن تحصیل
  • پذیرش و تائید مدارک دانشگاهی بنگلادش در کشورهای دیگر
  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان برای تحصیل در دانشگاه های بنگلادش
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم محدودیت سنی برای تحصیل
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

سخن آخر

این مقاله به طور کامل به توضیح شرایط تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش پرداخت و چگونگی تحصیل و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را به طور مفصل مورد بررسی قرار داد. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گرفت که انتخاب کشور بنگلادش به عنوان یک گزینه مهاجرت تحصیلی مناسب محسوب می شود. وجود دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی با مدرک معتبر، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد. به طور کلی با همه موارد ذکر شده می توان کشور بنگلادش را یکی از مقرون به صرفه ترین و کم هزینه ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی جهان دانست. امکان اخذ مجوز کار دانشجویی ضمن تحصیل، پذیرش و تائید مدارک دانشگاهی بنگلادش در کشورهای دیگر و عدم نیاز به مدرک مهارت زبان برای تحصیل در دانشگاه های بنگلادش و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی و عدم محدودیت سنی برای تحصیل را می توان از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بنگلادش دانست.

در صورتی که برای تحصیل در کشور بنگلادش نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه مناسب مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید. مشاوران برجسته موسسه ما در دفاتر شیراز و تهران به صورت آن لاین، تلفنی و حضوری آماده ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی به شما می باشند.این مقاله به شرح تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش پرداخت. اگر فاقد تمکن کافی برای تحصیل در اروپا می باشید، اگر فاقد مدرک مهارت زبان برای تحصیل درکشورهای اروپایی می باشید، اگر نگران هزینه های زیاد تحصیل و زندگی در خارج از کشور می باشید، اگر می خواهید بدون آزمون ورودی در رشته پزشکی تحصیل کنید، ما به شما تحصیل پزشکی در بنگلادش را توصیه می کنیم. اگر امکان اخذ مجوز کار دانشجویی ضمن تحصیل و پذیرش و تائید مدارک دانشگاهی و تحصیل به زبان انگلیسی از اولویت های شما برای تحصیل محسوب می شود، گزینه برتر ما تحصیل در بنگلادش است.اگر می خواهید با چگونگی تحصیل در کشورهای برتر جهان آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

1- شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی بنگلادش چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و متقاضی تحصیل پزشکی در بنگلادش نباید پس از اخذ دیپلم دبیرستان دارای گپ و وقفه تحصیلی باشد.

2- مهم ترین شرط تحصیل پزشکی در بنگلادش چیست؟

یکی از مهم ترین موارد انتخاب این کشور برای تحصیل پزشکی عدم برگزاری کنکور و آزمون ورودی می باشد.

3- مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش چیست؟

مدراک تحصیلی دیپلم تکمیل فرم پذیرش دانشگاه پزشکیارائه رسید پرداخت هزینه های پذیرشگواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در بنگلادش

4- آیا می توان بدون مدرک زبان در رشته پزشکی و دنداپزشکی بنگلادش تحصیل کرد؟

متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان می باشند، می توانند پس از ورود به این کشور در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و پس از کسب مهارت تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.

5- آیا دارا بودن مدرک زبان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش الزامی است؟

متقاضی به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشد و صرفا آشنایی با زبان انگلیسی کافی است.

6- آیا دانشگاه های پزشکی بنگلادش مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

متاسفانه هیچ کدام از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش در سال ۲۰۲۰۲۰۲۱ مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

7- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش چیست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلیارائه نامه پذیرش دانشگاهگواهی سوپیشینهگواهی تمکن مالی ارائه بیمه درمانیرسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی

8- آیا امکان کار در حین تحصیل در بنگلادش وجود دارد؟

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند بدون محدودیت زمانی کار دانشجویی انجام دهند و تا حدودی هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنند.

9- اخذ اقامت دائم بنگلادش از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چگونه است؟

دانشجوی بین المللی با تمام شدن دوره تحصیلی خود و امکان یافتن کار و اشتغال پس از ۵ سال کار و اشتغال می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت و سپس پاسپورت بنگلادش اقدام کند.

10- هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش چقدر است؟

هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، برای دوره ۶ ساله در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار تا ۶۰.۰۰۰ دلار است.

11- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش کدامند؟

تحصیل پزشکی بدون شرکت در کنکور و آزمون ورودیاعتبار علمی و جهانی مدارک دانشگاه های بنگلادشپایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به نسبت دیگر کشورهای جهان

اسکرول به بالا