071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی در عراق

تحصیل پزشکی در عراق

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پزشکی یک فرایند بسیار چالش برانگیز و دشوار است. برخی از دانش جویان ممکن است انتخاب رشته پزشکی برای پرستیژ را انتخاب کنند تا بتوانند به عضوی ممتاز در جامعه خود تبدیل شوند. در کشور عراق، تنها معیار پذیرش در دانشکده های پزشکی انتخاب دانش جویانی است که در امتحان نهایی مدارس متوسطه خود به بالاترین نمرات رسیده باشند. امتحانات مقدماتی وجود ندارد و دانش جویان هیچ هزینه تحصیلی نمی پردازند . 23 مدرسه پزشکی در عراق وجود دارد که سالانه حدود 2000 دانش جو را پذیرش می کنند. همه این مدارس پزشکی سازمان های عمومی هستند که توسط دولت مرکزی اداره و تأمین می شوند. نسبت پزشکان به شهروندان عراقی کمترین میزان در منطقه خاورمیانه است. در سال 2012، این نسبت 7.5 پزشک به 10،000 شهروند بود.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • دوره آموزش پزشکی در کشور عراق
  • تحصیل پزشکی در کشور عراق
  • سوالات متداول

دوره آموزش پزشکی در کشور عراق

کیفیت آموزش رشته پزشکی در کشور عراق مطابق با دستور العمل های پزشکی است و به طور مداوم نیز در حال به روز شدن می باشد. تمام کالج های پزشکی این کشور روش های سنتی آموزشی را دنبال می کنند که شامل سخنرانی ها، آزمایشگاه های علوم پایه و آموزش بالینی می شود. رسالت اساسی دانشکده های پزشکی کشور عراق آماده سازی دانش جویان برای فعالیت پزشکی بر اساس استانداردهای پزشکی است.

دوره آموزش پزشکی در کشور عراق
دوره آموزش پزشکی در کشور عراق

تحصیل پزشکی در کشور عراق

آموزش پزشکی در عراق مبتنی بر برنامه درسی شش ساله بوده و به زبان انگلیسی انجام می شود. آموزش پزشکی رایگان است و کلیه کتاب های درسی مورد نیاز دانش جویان به صورت رایگان ارائه می شود. انتظار می رود پزشکان در عراق، که اکثر آن ها متخصص هستند، تحقیقات خود را در ژورنال های مورد بررسی منتشر کنند تا واجد شرایط ارتقاء به بالاترین سطح باشند . پس از تحریم های سازمان ملل متحد در سال 1990، تحویل ژورنال های پزشکی اروپایی و آمریکایی به عراق ناگهان متوقف شد. 20 دانشکده پزشکی در عراق، هفت کالج پرستاری، 10 کالج دندان پزشکی و 8 کالج داروسازی علاوه بر 6 دانشکده فنی و 20 کالج علوم وجود دارد که مسئولیت پشتیبانی از خدمات درمانی را بر عهده دارند.اولین کالج پزشکی در کشور عراق در سال 1927 توسط شماری از پزشکانی که از دانشگاه های بین المللی فارغ التحصیل شده بودند تاسیس و با نام کالج سلطنتی پزشکی (کالج پزشکی عراق امروزی) شناخته شد . این دانشکده با تلاش بسیاری از کارکنان گذشته و حال خود و جامعه پزشکی بغداد موفق و توسعه یافت. آن ها از ضرورت تأسیس دانشکده پزشکی برای کمک به بهبود کیفیت خدمات درمانی در عراق در آن زمان اطمینان داشتند.از مهم ترین دلایلی که تحصیل رشته پزشکی در کشور عراق مورد توجه قرار گرفته است، کم هزینه بودن تحصیل در این رشته و آموزش به زبان انگلیسی می باشد. میانگین نمرات لازم جهت ورود به این رشته تحصیلی 96 تا 100 درصد است . تحصیل رشته پزشکی در کشور عراق به دلایل گوناگون سیاسی، اقتصادی و جنگ با افت چشمگیری همراه شد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل رشته پرستاری در کشور عراق ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در عراق

1- معیار پذیرش دانش جویان در دانشکده های پزشکی کشور عراق چیست؟

تنها معیار پذیرش در دانشکده های پزشکی انتخاب دانش جویانی است که در امتحان نهایی مدارس متوسطه خود به بالاترین نمرات رسیده باشند.

2- کیفیت دوره آموزشی رشته پزشکی در کشور عراق به چه صورت است؟

کیفیت آموزش رشته پزشکی در کشور عراق مطابق با دستور العمل های پزشکی است و به طور مداوم نیز در حال به روز شدن می باشد.

3- رسالت دانشکده های پزشکی کشور عراق چیست؟

رسالت اساسی دانشکده های پزشکی کشور عراق آماده سازی دانش جویان برای فعالیت پزشکی بر اساس استانداردهای پزشکی است.

4- مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در کشور عراق چگونه است؟

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در کشور عراق شش سال می باشد.

5- زبان آموزشی دوره پزشکی در کشور عراق چیست؟

زبان آموزشی دوره پزشکی در کشور عراق انگلیسی است.

6- مهم ترین دانشکده پزشکی کشور عراق کدام است؟

مهم ترین دانشکده پزشکی کشور عراق کالج سلطنتی پزشکی (کالج پزشکی عراق امروزی) می باشد.

7- دلیل انتخاب کشور عراق به عنوان مکانی جهت تحصیل رشته پزشکی چیست؟

از مهم ترین دلایلی که تحصیل رشته پزشکی در کشور عراق مورد توجه قرار گرفته است، کم هزینه بودن تحصیل در این رشته و آموزش به زبان انگلیسی می باشد.

8- آیا تحصیل پزشکی در کشور عراق دارای آزمون ورودی است؟

خیر . تحصیل پزشکی در کشور عراق دارای آزمون ورودی نیست.

اسکرول به بالا