071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مامایی در روسیه

تحصیل مامایی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه های علوم پزشکی روسیه ارائه دهنده تمام رشته های علوم پزشکی از جمله مامایی هستند. در حال حاضر حداقل 10 دانشگاه با رنکینگ جهانی این رشته را ارائه می دهند. هزینه مناسب تحصیل رشته مامایی در روسیه باعث استقبال افراد می شود. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی تحصیل مامایی در روسیه در ابعاد مختلف پرداخته است.

  • شرایط تحصیل مامایی در روسیه
  • دانشگاه های دارای رشته مامایی در روسیه
  • هزینه تحصیل مامایی در روسیه

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل کنید.

شرایط تحصیل مامایی در روسیه

مامایی یک رشته فرعی با مدت زمان تحصیل چهار ساله برای دوره کارشناسی و دو ساله در مقطه کارشناسی ارشد از حرفه های مراقبت های بهداشتی در روسیه است که به ارائه خدمات برای زنان باردار، مادران جدید و نوزادان آنها می پردازد. ماماهای پرستار دارای مجوز در مراقبت های پزشکی قبل از زایمان و بعد از زایمان، مشاوره و ارائه پشتیبانی و همچنین آماده سازی خانواده ها برای فرزندپروری در روسیه مشارکت می کنند. ماماها حرفه ای معمولاً در بیمارستان های دولتی روسیه یاخصوصی، واحدهای کوچک زایمان، مراکز زایمان یا خود اشتغالی مشغول به کار هستند.برای شغل مامایی، دانشجویان باید حداقل یک مدرک دانشگاهی را در رشته مامایی و یا در یک رشته مرتبط بگذرانند. یادگیری دانشگاهی زمان زیادی را صرف تمرین بالینی می کند. اکثر دانشگاه ها فرصت های تحصیل پاره وقت را ارائه می دهند و برخی از موسسات دارای مدرک دوگانه ترکیبی (مانند پرستاری / مامایی) یا سایر مطالعات پیراپزشکی هستند. دوره های مامایی بین سخنرانی های دانشگاهی و آموزش عملی تقسیم می شود. علاوه بر دانش پزشکی خاص و آموزش با محوریت زنان و خانواده، برنامه های دانشگاهی مامایی در روسیه نیز در جهت ارتقاء خصوصیاتی مانند همدلی، شفقت، ارتباط خوب و مهارت های کار گروهی است.کاملاً متداول است در روسیه که افراد بتوانند از طریق حرفه دیگری در مراقبت های بهداشتی، مانند پرستاری، کمک پزشک، کارهای پشتیبانی از زایمان، راه خود را به سمت مامایی بیابند، صرف نظر از سوابق تحصیلی، فارغ التحصیلان دارای مدرک معتبر در زمینه مامایی چشم انداز حرفه ای خوبی دارند. آنها می توانند بیشتر به نقش پزشک ارشد تبدیل شوند یا رهبران واحدی شوند که مدیریت کارکنان را با مشارکت مداوم مداوم ترکیب کنند. تخصص ها شامل پرستار نوزادان یا ویزیت سلامت است.

شرایط تحصیل مامایی در روسیه
شرایط تحصیل مامایی در روسیه

دانشگاه های دارای رشته مامایی در روسیه

تحصیل رشته مامایی را دانشگاه های مختلف می توان شروع کرد، در این بخش به معرفی چندین دانشگاه معتبر برای رشته مامایی می پردازیم:

دانشگاه علوم پزشکی سیبری

دانشگاه علوم پزشکی سیبری دارای سه دانشکده برتر پزشکی و در 30 موسسه آموزشی برتر در فدراسیون روسیه (2018) قرار دارد. سالانه SSMU به بیش از 5،000 دانشجو از اقصی نقاط روسیه و منطقه CIS و همچنین بسیاری از کشورهای خارجی (آلمان، هائیتی، لتونی، لیتوانی، قبرس، نیجریه، مالزی، هند، مغولستان) آموزش می دهد. این دانشگاه بیش از 80٪ دانشکده دانشگاهی با مدرک رسمی (375 مدرک دانشگاهی ، DMedSci) دارد. بیش از 60000 پزشک و داروساز در طی این سالها از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. بیش از 40000 متخصص پرستاری و مامایی تأیید شده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سامرا

دانشگاه ایالتی سامارا با یک بخش پزشکی در اول ژانویه سال 1919 تأسیس شد. در سال 1930 موسسه پزشکی سامارا نیز افتتاح شد (بعداً به عنوان موسسه پزشکی کویبیشف معروف می شود). در ژوئیه 1993 این مؤسسه در دانشگاه علوم پزشکی سامرا سامان یافت. امروز دانشگاه علوم پزشکی سامرا یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین دانشگاه های پزشکی در روسیه است.

دانشگاه علوم پزشکی ولگوگراد

دانشگاه علوم پزشکی ولگوگراد یکی از مشهورترین و معتبرترین مدارس آموزش عالی در روسیه و خارج از کشور است و به کادر آموزشی بسیار ماهر، محققان پیشرفته و پزشکان باتجربه که نامهای آنها در سطح جهانی مشهور است، افتخار می کند. این دانشگاه در حال حاضر به ریاست دانشمند برجسته روسی، دانشگاهی آکادمی علوم پزشکی روسیه، استاد ولادیمیر اول پتروف است. انتخاب این دانشگاه به معنای فرصت های فراوان برای به دست آوردن تخصص حرفه ای و پیگیری شغلی است. این موسسه برای آموزش دانشجویان روسی و خارج از کشور توسط وزارت آموزش روسیه در رشته های علوم پزشکی معتبر است.

دانشگاه علوم پزشکی باکشیر

دانشگاه علوم پزشکی باکشیر یکی از بزرگترین مراکز پزشکیدارویی در اوفا، فدراسیون روسیه است. UFA یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای روسیه است. دانشگاه علوم پزشکی باکشیر یک موسسه آموزشی است که از سال 1932 به دانشجویان آموزش می دهد. دانشجویان می توانند در رشته علوم پزشکی چون پرستاری و مامایی به این موسسه وارد شوند.

دانشگاه علوم پزشکی باکشیر در روسیه
دانشگاه علوم پزشکی باکشیر در روسیه

دانشگاه علوم پزشکی کوبان

دانشگاه علوم پزشکی کوبان در سال 1920 توسط دولت فدراسیون روسیه تأسیس شد و تا به امروز به عنوان یکی از دانشگاه های باستانی کوبا و یکی از دانشگاه های برتر پزشکی روسیه در نظر گرفته شده است. این دانشگاه به لطف سیستم مدیریت کیفیت آموزش حرفه ای، جایگاه ویژه ای در ساختار آموزش عالی حرفه ای در روسیه دارد.دانشگاه علوم پزشکی ایالتی کوبان یکی از پنج دانشگاه برتر روسیه است که با مواد بیولوژیکی کار می کند. این دانشگاه برای پیگیری MBBS در روسیه یک نام مشهور برای آموزش پزشکی در بین دانشجویان بین المللی ، به ویژه دانشجویان خارجی دارد.مرکز مهارت های عملی با هدف حل مسائل اساسی در آموزش پزشکی ایجاد شده است. تسلط بر مهارت های یک پزشک بدون آسیب رساندن به بیماران. KSMU آموزش در زمینه پزشکی ، داروسازی را ارائه می دهد ، که توسط متخصصان بسیار ماهر انجام می شود. در دانشگاه 624 عضو هیئت علمی در دانشگاه وجود دارد که 123 نفر از آنها دانشگاهیان و 371 نفر کاندیدای علوم هستند،.

آکادمی پزشکی مسکو

در سال 1915، بخش پزشکی در دانشگاه ورشو روسیه در دون به روستوف منتقل شد و این امر باعث پیشرفت دانشگاه امروزی دانشگاه دولتی روستوف شد. در ابتدا به عنوان دپارتمان تشکیل شد و بعداً در سال 1930 به انستیتوی پزشکی تبدیل شد. در اولین کلاس فارغ التحصیل مدرسه تازه تاسیس حدود 295 پزشک فارغ التحصیل بودند.با توجه به تنوع در دانشجویان که در این دانشگاه حضور داشتند، در سال 1980 جایزه ای از نظریه دوستی به دانشگاه با حضور دانشجویان از تمام نقاط جهان اعطا شد. در این موسسه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی ارائه می شود.

دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ

دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ در آگوست سال 1944 تشکیل شد. اولین پزشکان در ماه مه 1946 فارغ التحصیل شدند. با تصمیم کمیته ایالتی روسیه در مدرسه عالی، این مؤسسه در 15 ژوئیه 1994 در دانشگاه پزشکی دولتی اورنبرگ سازماندهی مجدد شد.امروزه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ تمامی استانداردها و الزامات مدرن ارائه شده به دبیرستان را برآورده می کند. متخصصان حوزه پزشکی سالها از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. فارغ التحصیلان این دانشگاه در مؤسسات پزشکی و پیشگیری دولتی و خصوصی فعالیت می کنند، در ساختارهای اداری دولتی، مقام های پیشرو را می گیرند موضوعات اصلی توسعه پزشکی مدرن را حل می کنند.

دانشگاه بهداشت بهداشت سن پترزبورگ

آکادمی پزشکی ایالتی سن پترزبورگ I. من مونیکوف (SPSMA) یک دانشگاه دولتی است که در سن پترزبورگ، فدراسیون روسیه واقع شده است. SPSMA یکی از قدیمی ترین و بزرگترین آموزشگاه های پزشکی عالی روسیه است. این آکادمی در طول تاریخ 112 ساله خود یکی از موسسات برجسته روسیه در پزشکی و متخصصان آموزش پزشکی پیشگیری و بالینی است. این غالباً به دلیل تغییر نام در سال 1920 (دومین دانشکده پزشکی در سن پترزبورگ) مربوط به دانشگاه پزشکی ایالتی سن پترزبورگ، که به عنوان اولین کالج پزشکی نامیده می شود. این دانشگاه هم اکنون در حال ساخت بزرگترین بیمارستان بیماری های عفونی در سن پترزبورگ است، عنوانی که قبلاً توسط بیمارستان بوتکین کسب شده بود. دانشجویان این دانشگاه در تمام رشته های علوم پزشکی تحصیل می کنند.

هزینه تحصیل مامایی در روسیه

دانشجویان مامایی پس از اتمام برنامه های چهار ساله در مقطع کارشناسی، مدرک لیسانس تحصیلات عالی را دریافت می کنند. پس از آن دانشجویان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و یک برنامه کارشناسی ارشد را شروع کنند. آموزش تمام وقت کارشناسی مامایی تقریباً در حدود 240 تا 24060 روبل (3،6904000 دلار) در سال هزینه دارد.برای زندگی دانشجویی بهتر است هزینه 300 تا 400 دلار دیگر برای هزینه های اضافی مانند بیمه پزشکی، تمهیدات زندگی در آپارتمان یا خوابگاه (خرید ظروف، ملافه و…) و خرید کتاب در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که بالاترین قیمت ها در مسکو و سن پترزبورگ است، در حالی که هزینه های سایر مناطق کمتر خواهد بود.

هزینه تحصیل مامایی در روسیه
هزینه تحصیل مامایی در روسیه

قیمت مسکن اجاره ای دانشجویی در روسیه بسته به منطقه، نوع و محل اسکان (خوابگاه، اتاق اجاره ای یا آپارتمان) از 500 تا 35000 روبل (8583 دلار) در ماه متغیر است.طبق اطلاعات رسمی برای هزینه خورد و خوراک، حداقل سبد خرید (شامل نان، ماکارونی، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر) در روسیه 4209 روبل (65 دلار) در ماه است. روس ها تخمین می زنند که هزینه وعده غذایی ماهانه خود بین 8000 تا 20،000 روبل (130 تا 330 دلار) باشد. بستگی زیادی به منطقه ای دارد که مردم در آن زندگی می کنند و چه چیزی و از کجا می خرند (فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت، بازار).یک سفر تک واحده در مترو مسکو 57 روبل (حدود 1 دلار) هزینه می شود، در حالی که یک کارت مسافرتی با 60 تردد، 1970 روبل (30 دلار) هزینه دارد. با استفاده از تخفیف دانشجویی می توانید یک کارت حمل و نقل عمومی ماهانه در مسکو به مبلغ 405 روبل (6 دلار) دریافت کنید، هزینه آن در سایر شهرها حتی پایین تر است.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط تحصیل مامایی در روسیه، دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته مامایی، هزینه تحصیل در روسیه و زندگی دانشجویی آشنا شدید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل مامایی در روسیه

1- هزینه تحصیل مامایی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل مامایی در روسیه، دانشگاه های دولتی در حدود 3000 تا 4000 دلار می تواند باشد.

2- آیا مهارت زبان روسی برای تحصیل مامایی در روسیه الزامی است؟

در صورتی که تمایل دارید تحصیل مامایی در روسیه را به زبان روسی شروع کنید پاسخ بله است.

3- زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه چیست؟

دو زبان انگلیسی و روسی برای تحصیل وجود دارد.

4- آیا برای تحصیل مامایی در روسیه باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

خیر آزمونی ورودی وجود ندارد.

5- آیا وزارت بهداشت ایران دانشگاه های روسیه را برای تحصیل مامایی قبول دارد؟

بله بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

6- آیا بورسیه تحصیلی برای تحصیل مامایی در روسیه داده می شود؟

بله ممکن است بورسیه هایی با توجه به رزومه خوب شما ارائه شود.

7- آیا تحصیل مامایی در روسیه به صرفه است؟

دانشگاه های علوم پزشکی روسیه معتبر بوده و تحصیل با هزینه کم را در اختیار شما می گذارد که قطعا به صرفه است.

8- هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی کاملا بسته به نوع مصرف شما دارد اما به صورت میانگین 300 تا 500 دلار هزینه خواهد داشت.

9- برای تحصیل مامایی در فرانسه چه مقاطعی وجود دارد؟

مقاطع مختلف لیسانس، کارشناسی ارشد برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

10- آیا برای تحصیل مامایی در روسیه دکترای پیوسته وجود دارد؟

خیر شما باید به صورت ناپیوسته دوره های مختلف را بگذرانید.

11- آیا دانشگاه های روسیه برای تحصیل مامایی معتبر هستند؟

بله روسیه بهترین دانشگاه های پزشکی را در رتبه بندی جهانی دارند.

اسکرول به بالا