071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس

تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس می باشد. برای این که بخواهید در رشته ای خاص در یکی از کشور های مورد علاقه خود تحصیل کنید،‌ لازم است تا در زمینه دانشگاه های ارائه دهنده و شرایط تحصیلی در رشته مورد نظر خود تحقیقات جامعی را داشته باشید. این مدل تحقیقات به شما کمک می کند تا بتوانید در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود و در نهایت دریافت ویزای تحصیلی بهتر پیش بروید. یقینا تمام کشور ها و دانشگاه ها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی شرایط مخصوص به خود را دارند.

برای این که بتوانید در کشور سوئیس مشغول به تحصیل شوید لازم است تا اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه داشته باشید. از این رو برای مهاجرت به سوئیس باید تحقیقات خود را تکمیل نمایید. برای مهاجرت به سوئیس می توانید از روش های مختلفی اقدام نمایید. از جمله روش های مهاجرتی به سوئیس عبارتند از : مهاجرت کاری به سوئیس، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئیس، مهاجرت تحصیلی به سوئيس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئيس، مهاجرت از طریق ازدواج در سوئيس و … . برای کسب اطلاعات در ارتباط با روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران نمایندگی فعال دارد.

تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس

فیزیوتراپی یکی از رشته های زیر شاخه پزشکی است که در کشور های مختلف طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. این رشته در کشور سوئیس نیز طرفداران بسیاری دارد. تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس برای اشخاصی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های سوئیس را دارند، امکان پذیر می باشد.

دانشگاه های مختلفی در زمینه تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس کورس هایی را ارائه می دهند. برای این که بتوانیم در زمینه تحصیل در سوئیس اقدام کنیم لازم است تا در ارتباط با زندگی در سوئيس نیز اطلاعاتی داشته باشیم. هزینه های زندگی در سوئيس و شرایط زندگی در سوئيس بسیار مهم هستند. این اطلاعات برای زندگی راحت تر در این کشور بسیار مناسب می باشد.

معرفی سوئیس برای تحصیل فیزیوتراپی

سوئیس کشوری است که در اروپای غربی قرار گرفته و با کشور های آلمان، اتریش، لیهتنشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز مشترک دارد. شعار ملی مردم در کشور سوئیس که به زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش صحبت می کنند، عبارت « یکی برای همه، همه برای یکی» است. پایتخت این کشور شهر برن می باشد و این در حالی است که بزرگ ترین شهر این کشور زوریخ می باشد.

شهر های کشور سوئیس در کل دنیا شهرت دارند چرا که مقر سازمان های معتبر جهانی می باشند. مساحت کشور سوئیس چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و پنج کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر دارد. واحد پول کشور سوئیس فرانک سوئیس می باشد. کشور سوئیس یکی از کشور هایی است که اط لحاظ اقتصادی بسیار پیشرفته است و جزو کشور های پیشرو در کل دنیا به حساب می آید. سوئیس دارای بیست و شش ایالت می باشد.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های مختلف سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های سوئيس که ارايه دهنده رشته فیزیوتراپی هستند بپردازیم. کورس ها و دوره های تحصیلی بسیاری در مقاطع مختلف برای تحصیل در این کشور وجود دارد. رشته داروسازی در سوئیس یکی از معتبر ترین رشته های تخصیلی می باشد. در ادامه به معرفی رشته های تحصیلی مختلف در زمینه فیزیوتراپی در سوئیس می پردازیم. دقت کنید که شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس و یا تحصیل داروسازی در سوئیس اقدامات لازم را انجام دهید.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه Hes سوئیس

به عنوان اولین دانشگاه قصد داریم لیسانس فیزیوتراپی را در این دانشگاه برای شما معرفی نماییم. فیزیوتراپی از طریق افزایش توانایی های فرد و توانبخشی های اجتماعی و حرفه ای افرادی که حرکت برای آن ها دشوار است، به بهزیستی آن ها کمک می کند. این آموزش ها پیشرفت مهارت های ارتباطی ، فنی و دستی را تضمین می کند. فیزیوتراپیست ها با مطالعه بدن در حال حرکت و در عمل و رویکرد های مختلف مرتبط با نوآوری های فناوری و درمانی ، دلایل ناهنجاری های حرکتی یا ناراحتی های عملکردی را تحلیل می کنند.

آموزش های عملی در این دوره تحصیلی پیرامون مفهومی است گه شامل دوره های متناوب تئوری و تمرین های حرفه ای می باشد. مدت زمان تحصیل در این رشته سه سال است و به زبان فرانسوی تدریس می شود. هزینه ثبت نام اولیه در این دوره لیسانس فیزیوتراپی صد و پنجاه فرانک سوئیس است و برای شهریه در هر ترم لازم است تا پانصد فرانک سوئیس پرداخت شود. در این دوره لازم است تا دانشجویان صد و هشتاد واحد درسی را بگذرانند. دانشجویان فیزیوتراپی فارغ التحصیل در این دانشگاه علاوه بر کار در حوزه های درمانی و سلامت می توانند به حوزه های تحقیق ، مدیریت و آموزش نیز روی آورند.

دانشگاه Hes سوئیس
دانشگاه Hes سوئیس

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه برن سوئیس

در این بخش از مقاله به ارائه دوره تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه برن می پردازیم. دقت کنید که به عنوان یک فیزیوتراپیست ، شما با بیمارانی که درد دارند یا دچار نقص جسمی می شوند ، برخورد می کنید. شما در توانبخشی به آن ها یاری می رسانید و درمان و مشاوره را با یکدیگر ترکیب می کنید تا به آن ها در جلوگیری از ناراحتی یا صدمات بعدی کمک کنید. این دانشگاه در زمینه رشته فیزیوتراپی شما را برای درمان و سایر فعالیت های فیزیوتراپی آماده می کند. 

تحصیل کارشناسی فیزیوتراپی در دانشگاه برن سوئیس

در این قسمت تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه برن سوئیس برای مقطع کارشناسی را برای شما ارائه می کنیم. در این دوره شما در زمینه آناتومی و همچنین تکنیک های معاینه و درمان را آموزش می بینید. شما می توانید مهارت های خود را در حین کار استفاده ببرید. شما یاد می گیرید که یک روش جامع در مورد فرایند درمان بالینی داشته باشید: از معاینه بیماران خود و تجزیه و تحلیل نتایج گرفته تا توسعه درمان های هدفمند و ارزیابی استدلال بالینی خود تان.

شما با جنبه های بین رشته ای مراقبت های بهداشتی مدرن آشنا می شوید و با اطمینان خاطر  در زمینه تحصیلی خود فعالیت می کنید. در حقیقت در این دوره تحصیلی یاد می گیرید که راه حل ها را بطور مستقل یا در یک تیم حرفه ای کار کنید و پیاده سازی کنید. پس از فارغ التحصیلی ، شما می توانید تخصص خود را انتخاب کنید ، یا تحصیلات خود را با برنامه پیاپی کارشناسی ارشد یا حتی دکتری ادامه دهید. این دوره تا زمان اخذ مدرک در شش ترم خواهد بود و پس از آن یک دوره ده ماهه کارآموزی خواهد داشت. این دوره در دانشگاه برن به زبان آلمانی ارائه خواهد شد.

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در دانشگاه برن سوئیس

با داشتن مدرک کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ، مهارت های علمی و بالینی خود را پیش می برید و در پیشرفت های این زمینه سهم بسزایی خواهید داشت. از این رو تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در دانشگاه برن سوئیس فرصت مناسبی برای شما خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد فیزیوتراپی دانشگاه برن:

  • در های جدیدی از علم فیزیوتراپی را برای شما باز می کند و چشم انداز های شما را در این زمینه گسترش می دهد.
  • شما را قادر می سازد مفاهیم جدید و مبتنی بر شواهد را در فیزیوتراپی توسعه داده و پیاده سازی کنید.
  • یک مسیر ساختاری را برای پیشرفت شغلی شما فراهم می کند ، و امکان دسترسی به گزینه های شغلی دانشگاهی و برنامه های دکترا را برای شما فراهم می کند.
  • شما را به عنوان نماینده حوزه فیزیوتراپی در همکاری با سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی و پروژه های تحقیقاتی بین حرفه ای آماده می کند.

تخصص هایی که در این دوره می توانید انتخاب کنید، عبارتند از: اسکلتی عضلانی، عصب شناسی، توسعه حرفه ای، فیزیوتراپی مدیریت درد و فیزیوتراپی ورزشی. این دور ههم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت ارائه می شود. در دوره پاره وقت شش ترم برای تحصیل زمان لازم است و در دوره تمام وقت سه ترم زمان لازم است. زمان مطالعه در این دوره تحصیلی آلمانی و انگلیسی می باشد. هزینه تحصیل در این دوره بیش از هزار و سیصد یورو می باشد.

تحصیل فیزیوتراپی در انستیتو فیزیوتراپی دانشگاه زوریخ سوئیس

در این بخش از مقاله در ارتباط با انستیتو فیزیوتراپی دانشگاه زوریخ و دوره های موجود در این دانشگاه صحبت می کنیم. انستیتو فیزیوتراپی در چهار زمینه تدریس دانشگاهی در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد ، تحقیق و توسعه و همچنین ادامه تحصیل و خدمات وظیفه عملکرد های علمی دارد. در حقیقت شعار اصلی این دانشگاه تحقیق و تدریس می باشد. این انستیتو برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در سطح بین المللی ارائه می کند.

دانشگاه زوریخ
دانشگاه زوریخ

فیزیوتراپیست ها متخصص در سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان ، اختلالات آن و مدیریت درد هستند. برنامه مطالعه سه ساله در فیزیوتراپی زمینه های نظری و مهارت های عملی لازم را فراهم می کند. این دوره همان دوره کارشناسی فیزیوتراپی می باشد. این دوره در پاییز شروه می شود و زبان آن آلمانی است. شهریه این دانشگاه به همراه هزینه زندگی و تحصیل هفتصد و بیست فرانک سوئیس در هر ترم خواهد شد.

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی انستیتو فیزیوتراپی دانشگاه زوریخ

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی یک برنامه کارشناسی ارشد علوم محور است. در این دوره دانشجویان در طول تحصیلاتشان، تخصص بالینی خود را گسترش می دهند ، دانش خود را در مورد فیزیوتراپی مبتنی بر شواهد عمیق تر می کنند و در استفاده از روش های تحقیق آموزش می بینند. در این دوره شما برای رفع چالش های جدید در زمینه مراقبت های بهداشتی از تجهیزات کافی برخوردار خواهید بود و دیدگاه های مختلف و روش های جدید تفکر را از اساتید مشهور سوئیس و خارجی می آموزید. در نهایت فرصت های شغلی متنوعی از جمله فرصت تحصیل برای دکترا (PhD) بر روی شما باز خواهد شد.

این دوزه دارای شش ترم تحصیلی می باشد و باید در آن نود واحد را گذراند. اگر تمایل به اشتغال حرفه ای در این زمینه دارید، می توانید در این دوره با دقت و تمرکز درس بخوانید. دقت کنید که در این دوره تحصیلی شما می بایست یک پایان نامه ارائه دهید. پایان نامه کارشناسی ارشد یک کار علمی مستقل است، چه در یک پروژه در حال کار باشد و چه شما به طور شخصی در آن کار کنید.

زبان آموزش در این دوره آلمانی و انگلیسی است و شهریه هر ترم هفتصد و بیست فرانک سوئیس می باشد. اگر تمایل داشته باشید که در این دوره ثبت نام کنید، می بایست در بهار هر سال برای آن اقدام کنید. یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که تخصیل در این دوره همراه با اشتغال به کار حرفه ای می باشد. از این رو همزمان با تحصیل در سوئیس می توانید مشغول به کار در سوئیس هم شوید.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس

  1. آیا سوئیس کشوری مناسب برای تحصیل فیزیوتراپی است؟

    بله سوئیس یکی از کشور های پیشرفته برای زندگی و تحصیل می باشد.

  2. آیا مدرک فیزیوتراپی سوئیس معتبر است؟

    بله مدرک تحصیلی فیزیوتراپی سوئیس در این کشور و سایر کشور ها بسیار معتبر می باشد.

  3. تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس به چه زبانی می باشد؟

    این دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

  4. تحصیل فیزیوتراپی در سوئیس در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل فیزیوتراپی در این کشور لدر مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای رشته فیزیوتراپی امکان پذیر است.

  5. آیا امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی برای فیزیوتراپی موجود است؟

    بله در برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  6. کدام دانشگاه های سوئیس ارائه دهنده فیزیوتراپی هستند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در سوئیس می توان به : دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن سوئیس، دانشگاه Hes سوئیس و … اشاره نمود.

  7. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در سوئیس چقدر است؟

    هزینه تحصیل به دوره تحصیلی و به دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. به طور مثال در دانشگاه زوریخ این هزینه بیش از هفتصد فرانک در هر ترم می باشد.

  8. کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در سوئیس چند سال طول می کشد؟

    تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور و برای رشته فیزیوتراپی بین دو تا سه سال به طول می انجامد.

  9. کارشناسی فیزیوتراپی در سوئیس چند سال به طول می انجامد؟

    کارشناسی فیزیوتراپی عموما در این کشور سه ساله خواهد بود.

  10. پس از فارغ التحصیلی از رشته فیزیوتراپی دانشگاه های سوئیس امکان کار در چه پوزیشن هایی است؟

    علاه بر کار های موجود در زمینه های بهداشتی و پزشکی، می توان در زمینه تدریس و تحصیل و آموزش هم فعالیت نمود.

  11. آیا امکان تحصیل در انستیتو فیزیوتراپی دانشگاه زوریخ سوئیس برای دانشجویان بین المللی است؟

    بله در این انستیتو با امکانات بسیار فراوان شرایط برای تحصیل دانشجویان فراهم است.

 

اسکرول به بالا